;
coinex

سری آیفون 14 در چهار مدل عرضه می‌شود؛ از نسخه mini خبری نیست

اخیرا جزییاتی از گوشی‌های سری آیفون 14 منتشر شده که هیجان برای راه‌اندازی این گوشی‌ها را بیشتر کرده است. گفته می‌شود که این گوشی‌ها در چهار مدل عرضه می‌شوند و این‌بار از آیفون 14 مینی خبری نیست. همچنین اخباری از ویژگی‌های ماهواره‌ای به گوش می‌رسد.

پس از راه‌اندازی و عرضه سری آیفون 13، حالا نوبت به سری iPhone 14 رسیده است و همه‌چیز از آغاز پروژه طراحی این گوشی‌ها حکایت دارد. تحلیلگر مینگ چی کو اخیرا پیش‌بینی کرده که تنها گوشی‌های iPhone 14 Pro و iPhone 14 Pro Max به تراشه A16 Bionic مجهز می‌شوند و تغییرات بیشتری هم در راه است.

اما گزارش‌های دیگری نیز منتشر شده که از حذف نسخه mini، نمایشگر کشیده‌تر نسخه‌های پرو و ویژگی‌های ماهواره‌ای در این گوشی‌ها خبر می‌دهد.

آنچه از سری آیفون 14 می‌دانیم

پیش از این شایعاتی درباره راه‌اندازی چهار نسخه کاملا جدید iPhone 14 در سال 2022 و حذف نسخه mini منتشر شده بود. منابع آگاه وب‌سایت 9to5Mac نیز این خبر را تایید کرده‌اند.

سری آیفون 14 در چهار مدل عرضه می‌شود؛ از نسخه mini خبری نیست

به گزارش این وب‌سایت، گوشی‌های جدید iPhone 14 و iPhone 14 Max با کد‌های D27 و D28، در نسخه‌های 6.1 و 6.7 اینچی راه‌اندازی می‌شوند و نسخه 5.4 اینچی آیفون از این سری گوشی‌ها حذف شده است.

این گوشی‌های میان‌رده آیفون از همان رزولوشن موجود در نمایشگرهای آیفون 13 پرو و آیفون 13 پرو مکس پشتیبانی می‌کنند. اما طراحی دیگری برای نسخه‌های پرو در نظر گرفته شده است. گوشی‌های آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس با کدهای D73 و D74 احتمالا کمی کشیده‌تر از نسل قبلی خود خواهند بود تا فضای مناسبی برای طراحی ناچ و بریدگی قرصی شکل در بالای نمایشگر فراهم شود.

پیش از این در گزارش‌های مختلف اعلام شده بود که سری آیفون 14 از طراحی ناچ همیشگی برخوردار نمی‌شود و این‌بار، یک ناچ کوچک‌تر در کنار بریدگی شبیه به قرص قرار می‌گیرد. این طراحی برای نصب دوربین سلفی و تکنولوژی Face ID در نظر گرفته شده و همچنین، نسبت تصویر را نیز بهبود می‌بخشد.

سری آیفون 14 در چهار مدل عرضه می‌شود؛ از نسخه mini خبری نیست

اما درباره مشخصات تراشه آیفون 14 باید گفت که منابع آگاه از وجود دو گوشی iPhone 14 با تراشه A15 Bionic خبر داده‌اند. دو گوشی دیگر نیز به جدیدترین تراشه اپل، یعنی A16 Bionic مجهز می‌شوند. فراموش نکنید که اپل در حال حاضر، گوشی‌های سری آیفون 13 را با تراشه A15 Bionic روانه بازار کرده است. مدل‌های پرو به نسخه‌ای از این تراشه مجهز هستند که از هسته GPU و رم 6 گیگابایتی بهره می‌برد.

ویژگی‌ ارتباط ماهواره‌ای

چند هفته قبل از رونمایی سری آیفون 13، شایع شده بود که اپل این گوشی‌ها را به قابلیت‌های ارتباط ماهواره‌ای مجهز کرده است. این گوشی‌ها هرگز به چنین ویژگی مجهز نشدند؛ اما منابع آگاه به خبرگزاری 9to5Mac خبر داده‌اند که اپل هنوز هم در تلاش است تا بتواند نوعی از ارتباطات ماهواره‌ای را در نسل جدید آیفون‌های خود قرار دهد.

هنوز مشخص نیست که آیا این تکنولوژی، تا تابستان سال آینده آماده می‌شود یا خیر. با‌این‌حال اپل در حال آزمایش نمونه‌های اولیه‌ای است که می‌تواند پیام کوتاه ماهواره‌ای ارسال کند. این سیستم در داخل مجموعه اپل به اسم کد «Stewie» مشهور است.

مدل‌های استاندارد آیفون 14 و نسخه‌های پرو در اواخر تابستان یا اوایل پاییز سال آینده رسما رونمایی می‌شوند؛ البته اگر همه‌چیز طبق برنامه پیش‌برود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد اخبار جدید پیرامون آیفون 14 چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت با تکراتو در میان بگذارید.

منبع: 9to5mac

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر