;
coinex

یاسمین مقبلی در ماموریت اسپیس ایکس به ایستگاه فضایی بین المللی می‌رود

یاسمین مقبلی در ماموریت اسپیس ایکس به ایستگاه فضایی بین المللی می‌رود. این فضانورد 38 ساله ایرانی‌تبار به سمت فرماندهی ماموریت اعزام فضاپیمای اسپیس‌ایکس برگزیده شد.

ناسا، روز پنجشنبه به طور رسمی یاسمین مقبلی را به عنوان فرمانده ماموریت اعزام فضاپیمای اسپیس ایکس به ایستگاه فضایی بین‌المللی انتخاب کرد. این سازمان فضایی و آژانس فضایی اروپا دو فضانورد را برای سفر به ایستگاه فضایی بین‌المللی در مأموریت کرو-۷ ( Crew-7) شرکت اسپیس‌ایکس انتخاب کردند که قرار است “یاسمین مقبلی” فضانورد ایرانی تبار ناسا این ماموریت را فرماندهی کند.

این نخستین پرواز فضایی یاسمین مقبلی خواهد بود.

یاسمین مقبلی در ماموریت اسپیس ایکس به ایستگاه فضایی بین المللی می‌رود

یاسمین مقبلی (Jasmin Moghbeli) فضانورد ناسا که اصالتاً ایرانی است و آندریاس موگنسن (Andreas Mogensen) فضانورد آژانس فضایی اروپا به ترتیب به‌عنوان فرمانده و خلبان فضاپیما در ماموریت Crew 7 شرکت اسپیس ایکس حضور خواهند داشت. طبق آخرین گمانه‌زنی‌ها این ماموریت زودتر از سال 2023 انجام نخواهد شد.

در طی این ماموریت موشک “فالکون ۹”( Falcon ۹) شرکت اسپیس ایکس از مرکز فضایی کندی ناسا در فلوریدا پرتاب خواهد شد تا دو سرنشین آن به دیگر فضانوردان مستقر در ISS ملحق شوند. این فضانورد ایرانی‌الاصل در سال ۲۰۱۷ میلادی به عنوان فضانورد ناسا انتخاب شد. وی در رشته مهندسی هوافضا در دانشگاه MIT تحصیلات لیسانس خود را به انجام رسانده و  کارشناسی ارشد خود در همین رشته ولی از مدرسه عالی نیروی دریایی آمریکا در کالیفرنیا گرفته است.

یاسمین مقبلی در ماموریت اسپیس ایکس

او همچنین با درجه ممتاز از مدرسه خلبانی آزمایشی نیروی دریایی ایالات متحده در مریلند، فارغ‌التحصیل شده است.

مقبلی تاکنون بیش از ۱۵۰ ماموریت مختلف را انجام داده و دوهزار ساعت زمان پرواز با بیش از ۲۵ هواپیمای مختلف را در کارنامه خود دارد. او که متولد سال 62 خورشیدی است، به عنوان خلبان و سرگرد نیروی دریایی آمریکا و فضانورد ایرانی-آمریکایی ناسا مشغول به فعالیت بوده است. یاسمین همچنین مادر دو دختر دوقلو است.

یاسمین مقبلی در ماموریت اسپیس ایکس

ناسا در رابطه با “آندریاس موگنسن” دانمارکی نیز اعلام کرد که قرار است او دومین سفر خود به ایستگاه فضایی را تجربه کند و تاکنون نزدیک به ۱۰ ساعت را در فضا سپری کرده. در حال حاضر نیز به عنوان افسر رابط آژانس فضایی اروپا در مرکز فضایی جانسون ناسا در هیوستون مشغول به کار است.

توئیت تبریک نوروز یاسمین مقبلی

توئیت تبریک نوروز یاسمین مقبلی

منبع: nasa

پایان خبر/ تکراتو

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر