coinex
otetmarket
راهنمای خرید تکراتو

سفر مستقل یا همراه تور؟

سفر مستقل یا همراه تور؟ اگر قصد سفر به مشهد از اهواز یا بالعکس را دارید، می‌توانید از علی بابا یا هر موسسه توریستی دیگر، اقدام به خرید بلیط هواپیما پرواز اهواز مشهد یا پرواز مشهد اهواز را کنید و سپس به‌دنبال رزرو هتل بگردید. البته می‌توانید هتل را رزرو هم نکنید و بعد از آنکه به مقصد رسیدید، به‌دنبال هتل مناسب باشید.

همچنین امکان خرید تور انفرادی نیز وجود دارد. به نظرتان کدام روش برای سفر بهتر است؟ ترجیح می‌دهید تا بلیط هواپیما و هتل را به‌صورت جداگانه تهیه نمایید یا در تور شرکت کنید؟ اصلاً شرایط شرکت در تور چیست؟ آیا باید همراه مسافران دیگر سفر را تجربه کنید؟ مزایا و معایب خرید تور مسافرتی چیست؟ در این مقاله با ما همراه باشید تا پاسخ سؤالات خود را بیابید و بدانید که بهتر است مستقل یا همراه تور سفر کنید.

تور مسافرتی چند نوع است؟

به‌صورت کلی تور مسافرتی 2 نوع مختلف دارد. نوع اول تورهای گروهی است. این تورها بیشتر به‌صورت داخلی و در مقاصد کوتاه انجام می‌شود. مثلاً تور یک روزه بازدید از طرقبه یا تور یک روزه تنگه واشی جزو معروف‌ترین انواع تورهای گروهی هستند.

همچنین در حال حاضر انواع تورهای کویرگردی و آفرود نیز به‌صورت گروهی برگزار می‌شود. این نوع تور همان سفرهای گروهی هستند که همراه مسافران دیگر سفر می‌کنید. به این ترتیب در تمام طول سفر، با اکیپ مسافران دیگر باید آشنا شوید و تا لحظه آخر همراهشان باشید. این روش سفر مزایا و معایب خاص خود را دارد. اگر در اکیپ خوبی حضور داشته باشید، سفر برایتان بسیار لذت‌بخش خواهد بود؛ اما اگر آن روی دیگر سکه نصیبتان شود و رابطه خوبی را با سایر مسافران ایجاد نکنید، شاید سفر برایتان چندان هم خوشایند نباشد.

نوع دوم تور مسافرتی، تورهای انفرادی است. منظور از تورهای انفرادی، سفری است که تمام برنامه سفر از جمله بلیط رفت، برگشت و اقامت توسط یک مؤسسه توریستی برنامه‌ریزی می‌شود. در این حالت نیازی نیست تا همراه مسافران دیگر سفر کنید. در حقیقت هر کس در یک روز خاص سفر می‌کند و اصلاً نیازی به ایجاد گروه و اکیپ برای سفر نیست. این نوع تور بیشتر در سفرهای دور همانند مشهد به اهواز یا سفرهای خارجی برگزار می‌شود.

سفر مستقل یا همراه تور؟

مزایای سفر همراه تور انفرادی

خب شاید برایتان این سؤال به وجود بیاید که چرا باید در تورهای انفرادی شرکت کنید؟ دلایل مختلفی برای این کار وجود دارد. در وهله اول اگر در تورهای مسافرتی شرکت کنید، می‌توانید از خدمات بیشتری بهره‌مند شوید. برای مثال شاید بتوانید از بیمه مسافرتی، گشت داخل شهری یا ترانسفر فرودگاهی استفاده کنید.

البته این موضوع همیشگی نیست و لزومی ندارد که حتماً روی تور انفرادی ارائه شود. به غیر از امکانات ویژه‌ای که ممکن است شامل حالتان شود، می‌توانید از تخفیف‌های بیشتری بهره‌مند شوید. شاید برایتان سؤال به وجود بیاید که چطور این موضوع امکان‌پذیر است؟ آیا مؤسسات توریستی به‌دنبال سود از ما نیستند؟

خب این طرز فکر بسیاری از ماست. همه ما تصور می‌کنیم که اگر خودمان اقدام کنیم، دیگر لازم نیست تا سودی را به مؤسسات توریستی بپردازیم. از نظر ظاهری این موضوع کاملاً منطقی به نظر می‌رسد؛ اما وقتی که مبالغ بلیط و هزینه اقامت را کنار هم بگذارید، محاسبات منطقی ما کاملاً زیر سؤال می‌رود.

برای مثال اگر قیمت پرواز اهواز مشهد و پرواز مشهد اهواز را با هزینه اقامت در هتلی که خودتان به‌صورت مستقیم رزرو کرده‌اید را با هزینه تور انفرادی مقایسه کنید، شاهد تفاوت قیمت فاحش بین این دو خواهید بود. در حقیقت تور همیشه ارزان‌تر است. این در حالی است که ما تصور می‌کردیم در سفر همراه تور، علاوه‌بر هزینه‌های فوق، باید مبلغی را به‌عنوان سود به مؤسسات بپردازیم.

تور ارزانتر از سفر شخصی

دلیل این موضوع چیست؟ خب پاسخ ساده است. مؤسسات توریستی طرف قرارداد بسیاری از ایرلاین‌ها و هتل‌ها هستند. به این ترتیب هزینه کمتری را مثلا برای پرواز اهواز مشهد یا پرواز مشهد اهواز یا هزینه هتل پرداخت می‌کنند. به این ترتیب هزینه سفر برای شما کمتر خواهد شد و در عین حال مؤسسه نیز می‌تواند سود اقتصادی داشته باشد.

از طرف دیگر فقط بهره‌مندی از تخفیفات نیست که باعث می‌شود مسافران تور را ترجیح دهند. در اصل برنامه‌ریزی سفر نیز یک موضوع بسیار پیچیده است. اینکه شما چه زمانی به مقصد برسید و چقدر به ساعت ورود به هتل مانده یا از آن گذشته نیز اهمیت بسیاری دارد. وقتی که همراه تور سفر کنید، دیگر نیازی نیست که نگران این موضوعات باشید. در حقیقت همه چیز برنامه‌ریزی شده است و شما می‌توانید فقط به فکر لذت‌بردن از سفر خود باشید.

سفر مستقل یا همراه تور؟

سفر مستقل یا همراه تور؟

به‌صورت کلی می‌توان گفت که این موضوع در نهایت به سلیقه و انتخاب خودتان بستگی دارد؛ اما منطقی به نظر می‌رسد که بهتر باشد همراه تورهای انفرادی سفر کنید. به این ترتیب می‌توانید هزینه کمتری برای سفر برپدازید، از خدمات بهتری بهره‌مند شوید و دیگر نگران برنامه‌ریزی سفر از نظر زمان‌بندی نباشید.

.

پایان رپورتاژ آگهی

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر