;
coinex

سامسونگ در حمایت از اوکراین حرف Z را از نام گوشی های تاشوی خود در اروپا حذف کرد، اما چرا؟

شرکت سامسونگ از حرف Z در نام‌گذاری گوشی‌های تاشوی خود مثل Galaxy Z Flip 3 و Galaxy Z Fold 3 استفاده کرده است. این کمپانی در حمایت از اوکراین این حرف را از گوشی‌هایش حذف کرد. با این خبر همراه ما باشید تا دلیل حذف حرف Z از گوشی های تاشو سامسونگ را بدانیم.

گوشی‌های تاشو سامسونگ، به دو دسته فولد (Fold) و فلیپ (Flip) تقسیم شده است. نام‌گذاری این گوشی‌ها به صورت Z Fold 3 و  Z Flip 3 بود که طبق اخبار منتشر شده، علت حذف حرف Z از گوشی های تاشو سامسونگ ، درج این حرف روی تانک‌های روسیه هنگام حمله به اوکراین است.

حذف حرف Z از گوشی های تاشو سامسونگ

خبر حذف حرف Z از گوشی های تاشو سامسونگ 2022 به دلیل حمایت از اوکراین در بین کاربران پیچیده است و همه در مورد دلیل این کار کنجکاو هستند. روسیه هنگام حمله به کشور اوکراین از تانک‌‌هایی استفاده می‌کند که روی آن‌ها حرف “Z” درج شده است.

حذف حرف Z از گوشی های تاشو سامسونگ

در چند روز اول شروع جنگ این حرف چهره منفی به خود گرفت به طوری که استفاده از این حرف برای نمایش سیاسی در کشورهایی مثل آلمان غیرقانونی اعلام شد. سامسونگ برای حمایت از اوکراین، این حرف را که به نوعی تبدیل به نماد طرفداران کشور روسیه برای حمله به اوکراین شده بود، حذف کرد.

صحت این خبر در کشورهای حوزه بالتیک شامل کشورهای لیتوانی، لتونی و استونی مشخص شده است؛ زیرا فروشگاه‌های محلی سامسونگ فهرست‌بندی گوشی‌های تاشو سامسونگ را با نام‌های Galaxy Fold 3 و Galaxy Flip 3 انجام داده‌اند. این کشورها در واقع کوچک‌ترین اعضای ناتو و هم مرز با روسیه هستند که در مورد جنگ روسیه علیه اوکراین نگرانی بیشتری دارند.

مشتریان این کشورها نسبت به حرف Z، حساس‌تر از کشورهای دیگر هستند، چون جنگ را از نزدیک احساس می‌کنند و احتمال جبهه‌گیری به این حرف وجود داشت. سامسونگ برای جلوگیری از جبهه گرفتن این کشورها و برای حمایت از کشور اوکراین، تصمیم گرفت این حرف را از گوشی‌های تاشوی خود حذف کند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد حذف حرف Z از گوشی های تاشو سامسونگ چیست؟ به نظر شما تصمیم درستی است؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر