;
coinex

گلکسی زد فولد 3 (Samsung Galaxy Z Fold 3) ؛ قیمت و مشخصات فنی

گلکسی زد فولد 3 یکی از جدیدترین گوشی‌های تاشوی کمپانی سامسونگ است. از این رو این نوشتار را به جزئیات گلکسی زد فولد 3 اختصاص داده‌ایم. با ما باشید.

شرکت سامسونگ نسبت به سال گذشته ، تکنولوژی بسیار بهتری را در گوشی تاشو جدید خود بکار برده است. برند سامسونگ در سال‌های اخیر به دنبال تغییر کلی روند بازار گوشی‌های تاشو بوده و با نوآوری‌هایی که داشته، توانسته بازار را حد زیادی راضی کند.

این شرکت در محصول جدیدی که به بازار ارائه کرده است، تکنولوژی محصول خود را به طور کامل ارتقاء داده است. شرکت سامسونگ با کاهش قیمت این نسخه نسبت به نسخه سال گذشته، افرادی را که در خرید گوشی‌های تاشو تردید داشتند را به خود جذب کرده است. در ادامه قصد داریم به گلکسی زد فولد 3 بپردازیم. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما باشید.

گلکسی زد فولد 3

Galaxy Z Fold 2، نام دومین گوشی تاشو سامسونگ بود که سال گذشته به بازار عرضه شد و با قیمت فضایی خاصی که داشت، طرفداران این شرکت را از خرید آن دور نگاه داشت.

شرکت‌های مختلفی در این چند سال به دنبال نوآوری‌های مشابه بودند و می‌توان گفت سامسونگ این‌بار با دست پر به بازار برگشته است! این شرکت با افزودن قابلیت استفاده از S Pen به این گوشی تاشو و همچنین افزایش دوام و مقاومت بالای آن در برابر آب، این محصول را در بهترین و ایده‌آل ترین حالت ممکن به بازار عرضه کرده است. به علاوه شرکت کره ای با گلکسی زد فلیپ 2 (Samsung Galaxy Z Flip 2) سعی کرده به نوعی یک گوشی تاشو میان رده راهی بازار کند تا نظر کاربران بیشتری را جلب کند.

به نظر می‌رسد گوشی تلفن جدید سامسونگ با توجه به کاهش قیمت محسوسی که داشته، می‌تواند یک دستگاه قدرتمند و رقابتی فوق‌العاده در بازار گوشی‌های تاشو باشد.

یکی دیگر از امکاناتی که سامسونگ به این محصول اضافه کرده، دوربین سلفی زیر نمایشگر آن است که هنوز مشخص نیست کیفیت لازم را برای کاربران داشته باشد یا خیر! حال با خواندن مشخصات فنی و بررسی دقیق این گوشی تاشو به عنوان یکی از بهترین گوشی های تاشو می‌توان تصمیم نهایی را در مورد این محصول گرفت.

طراحی و ساخت : مشخصات فنی گوشی گلکسی زد فولد 3

گلکسی زد فولد 3
مشخصات گوشی Galaxy Z Fold 3

سامسونگ با طراحی خاص و چشم‌نوازی که در ساخت این گوشی تلفن همراه شگفت‌ انگیز داشته، یک پرچمدار کامل و بی‌نظیر برای طرفداران این برند به ارمغان آورده است. به عنوان یکی از جدیدترین و بهترین گوشی های سامسونگ 2021 این گوشی طبعا طرفداران زیادی خواهد داشت.

احتمالاً در چند ماه آینده شاهد ورود این محصول فوق‌العاده شگفت انگیز به ایران نیز باشیم، گرچه احتمالاً قیمت بالایی خواهد داشت و در اوایل ورود برای همه مردم قابل خرید نخواهد بود!

گلکسی زد فولد 3
مشخصات گوشی Galaxy Z Fold 3

سامسونگ زد فولد امسال خود را در 3 رنگ سبز فانتوم(Phantom Green)، مشکی فانتوم(Phantom Black)، و نقره‌ای فانتوم(Phantom Silver) به بازار عرضه خواهد کرد.

ابعاد گوشی تلفن تاشو شرکت سامسونگ نسبت به نسل قبلی خود تغییر محسوسی نداشته و در ابعاد 128.1×158.2×6.4 (در حالت باز) و 67.1×158.2×16.0-14.4 میلی‌متر (در حالت بسته) به بازار عرضه خواهد شد.

همچنین گلکسی زد فولد 3 از نظر وزنی نیز اندکی کاهش داشته و کمی سبک‌تر از نسخه Galaxy Fold 2 سال گذشته این شرکت است. وزن این گوشی تاشو 271 گرم بوده و نسبت به نسخه قبلی آن 11 گرم کاهش یافته است.

محافظت از بدنه گلکسی زد فولد 3 ، نسبت به تمامی گوشی‌های موبایل تاشو موجود در بازار متفاوت بوده و سبک آن به طور کامل با محصولات مشابه فرق می‌کند. Armor Aluminum نام فریم آلومینیومی بکار رفته در این گوشی تاشو بوده و می‌توان گفت محافظت از اطراف گوشی به خوبی انجام خواهد شد.

پوشش و محافظت کلی این دستگاه توسط گوریلا گلس نسخه ویکتوس انجام می‌شود. شرکت سامسونگ این محصول را با رعایت استاندارد IPX8 به بازار ارائه کرده و آنرا تبدیل به اولین گوشی تاشو ضد آب بازار ساخته است.

بیشتر بخوانید:

ارزان ترین گوشی های 5G دنیا

بهترین گوشی های چینی 2021

نمایشگر

گلکسی زد فولد 3
مشخصات گوشی Galaxy Z Fold 3

پس از بررسی برخی ویژگی‌های بدنه این گوشی تاشو فوق‌العاده، نوبت به بررسی نمایشگر بی‌نظیر آن رسیده است. نمایشگر این دستگاه دارای 2 قسمت داخلی و بیرونی بوده و طراحی هر کدام با توجه به مشخصاتی که دارند، قابل ستایش است.

در قسمت نمایشگر داخلی این گوشی، یک صفحه 7.6 اینچی Dynamic AMOLED 2X از نوع Infinity Flex Display نصب شده و رزولوشن آن به اندازه 2208*1768 پیکسل (QXGA+) است.

همچنین نسبت ابعاد آن به اندازه 22.5:18 بوده و نرخ تازه‌سازی و رفرش‌ریت آن 120 هرتز است. در بررسی پیکسلی این دستگاه به عدد 374 ppi می‌رسیم و می‌توان گفت عدد فوق‌العاده‌ای برای این ابعاد است.

در قسمت بیرونی این گوشی موبایل تاشو دارای یک نمایشگر 6.2 اینچی Dynamic AMOLED 2X مشابه نمایشگر داخلی خود است. رزولوشن این نمایشگر به اندازه 2268*832 پیکسل (HD+) بوده و با نسبت ابعاد 24.5:9، دارای تراکم پیکسلی 387 پیکسل بر اینچ است. همچنین نرخ Refresh Rate یا نوسازی این محصول همانند نمایشگر داخلی آن 120 هرتزی و  از نوع Adaptive است.

بیشتر بخوانید:

بهترین باتری گوشی 2021

ارزان ترین گوشی های 2021

سخت افزار

گلکسی زد فولد 3
مشخصات فنی گوشی گلکسی زد فولد 3

Galaxy Z Fold 3 در قلب خود دارای چیپست قدرتمند اسنپدراگون 888 (Snapdragon 888) بوده و می‌توان گفت مصرف باتری آن با توجه به ابعاد و نوع پردازنده، بسیار کم خواهد بود.

پردازنده 5 نانومتری این دستگاه دارای 4 هسته 1.8 گیگاهرتزی، 3 هسته 2.4 گیگاهرتزی و 1 هسته 2.84 گیگاهرتزی است. قدرت بالای این گوشی موبایل به اینجا ختم نمی‌شود و 12 گیگابایت حافظه رم آن، قدرت و سرعت را همزمان به رخ همگان خواهد کشید.

این گوشی موبایل در دو نسخه 256/512 گیگابایتی ارائه شده، تکنولوژی ذخیره سازی آن از نوع UFS 3.1 بوده و به مانند نسخه قبلی خود از microSD پشتیبانی نخواهد کرد.

البته در نظر داشته باشید که این اطلاعات سخت افزاری مخصوص نسخه اروپا خواهد بود و طبیعتاً این محصول برای آمریکا و کشورهای دیگر ممکن است با مشخصات دیگری ارائه شود.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های 5G در سال 2021

بهترین گوشی برای فیلمبرداری 2021

نرم افزار

گلکسی زد فولد 3
مشخصات فنی گوشی گلکسی زد فولد 3

زد فولد 3 از نظر نرم افزاری و شبکه از شبکه 5G به طور کامل پشتیبانی کرده و از فناوری Sub6 و mmWave استفاده می‌کند. این گوشی در نسخه اولیه و اصلی خود، به صورت پیشفرض دارای اندروید 11 بوده و با توجه به سنسور دقیق اثر انگشت و تشخیص چهره فوق‌العاده قدرتمندی که دارد، می‌توانید به آسانی از اطلاعات خود به خوبی محافظت کنید.

بیشتر بخوانید:

بهترین نمایشگر گوشی 2021

بهترین دوربین گوشی 2021

دوربین

گلکسی زد فولد 3
مشخصات فنی گوشی گلکسی زد فولد 3

نوبتی هم باشد، نوبت بررسی دوربین فوق‌العاده گلسی زد فولد 3 است. دوربین اصلی این گوشی موبایل دارای یک سنسور 12 مگاپیکسلی f/1.8 مجهز به فوکوس اتومات با پیکسل دوگانه، با زاویه دید 83 درجه بوده و اندازه پیکسلی آن 1.8 میکرومتر است.

شرکت سامسونگ با خلاقیت بی‌نظیری که در طراحی این گوشی موبایل تاشو داشته، با افزودن یک محافظ از نوع Gorilla Glass with DX به روی دوربین آن، مقاومت آن در برابر خط و خش را نیز تا حد زیادی افزایش داده است. با نگاهی دیگر به این گوشی موبایل، یک دوربین فوق عریض 12 مگاپیکسلی با f/2.2، پیکسلی به اندازه 1.12 میکرومتر و زاویه دید 123 درجه مشاهده خواهی کرد.

دوربین دیگر و سوم این گوشی تلفن شگفت انگیز، 12 مگاپیکسلی و از نوع تله فوتو است. این سنسور با f/2.4 و لرزشگیر اپتیکال خاصی که دارد تصاویر را به صورت اپتیکال از x 0.5 تا x 2 بزرگنمایی کرده و تا 10 برابر زوم دیجیتال به شما می‌دهد.

همچنین این سنسور تله فوتو دارای قابلیت Dual OIS بوده و می‌تواند با فوکوس خودکار روی سوژه‌ها در هنگام فیلمبرداری، آن‌ها را به صورت HDR10+ پوشش دهد. شرکت سامسونگ برای اولین بار در این گوشی موبایل، به صورت تجاری از یک دوربین سلفی زیر نمایشگر استفاده کرده است.

سنسور 4 مگاپیکسلی f/1.8، در قسمت سمت راست صفحه داخلی دستگاه بوده و به عنوان اولین نمونه دوربین‌های زیر صفحه نمایشگر کیفیت بدی را ندارد. این سنسور کاملاً نامرئی نبوده و می‌توان تا حدی آنرا در حالت صفحه خاموش تشخیص داد.

گلکسی زد فولد 3 به جز سنسور نامرئی خاصی که دارد، در قسمت نمایشگر بیرونی دارای یک دوربین سلفی ثانویه 10 مگاپیکسلی بوده و می‌توان گفت احتمالاً کاربران آن را به دوربین نامرئی سامسونگ ترجیح خواهند داد.

این دوربین دارای دریچه دیافراگم f/2.2 بوده و تا 80 درجه به شما زاویه دید خواهد داد. اندازه پیکسل‌های این سنسور 1.22 میکرومتر بوده و به طور در مقایسه عددی نیز عملکرد بهتری را نسبت به دوربین سلفی زیر نمایشگر سامسونگ نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های سونی 2021

بهترین دوربین سلفی گوشی 2021

باتری

گلکسی زد فولد 3
مشخصات فنی گوشی گلکسی زد فولد 3

گلکسی زد فولد 3 دارای یک باتری 4400 میلی آمپر ساعتی بوده و می‌توان گفت باتری آن نسبت به مدل قبلی آن (4500 میلی آمپر) کوچک‌تر است. احتمال آن می‌رود که شرکت سامسونگ به دلیل تغییر ابعاد این گوشی تاشو، مجبور به حذف قسمتی از باتری فیزیکی دستگاه شده تا اندازه آن برای کاربران و مشتریان، مناسب‌تر از قبل باشد.

با توجه به اینکه تست‌های زیادی از باتری این گوشی تلفن تاشو در دست نیست، نمی‌توان به طور حتمی در مورد باتری آن نظر داد، اما به طور کلی اگر بخواهیم نسبت باتری این دستگاه را با مدل قبلی آن(Samsung Galaxy Z Fold 2) مشابه بدانیم.

در تست اولیه این گوشی تاشو تا یک روز کامل می‌تواند دوام بیاورد. شرکت سامسونگ هیچ شارژری را در جعبه این دستگاه قرار نداده، و اگر قصد خرید آنرا دارید، باید شارژ فعلی خود را نگه‌ دارید و یا یک شارژر جدید و مناسب برای آن خریداری نمائید.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های پایین رده 2021

بهترین گوشی های میان رده 2021

قلم S جادویی

گلکسی زد فولد 3
مشخصات فنی گوشی گلکسی زد فولد 3

گلکسی زد فولد 3 ، از قابلیت جادویی و فوق‌العاده کاربردی قلم S پشتیبانی کرده و می‌توانید به آسانی برای طراحی و کارهایی مانند آن، از این قلم جادویی استفاده نمائید.

با وجود این آپشن و قابلیت شگفت انگیز، شرکت سامسونگ هیچ محلی را برای قرار دادن و حتی چسباندن قلم بر روی گوشی قرار نداده و شما مجبور می‌شوید آنرا در جیب خود و یا در محفظه‌ای جداگانه حمل کنید.

همانطور که می‌دانید شرکت سامسونگ به دنبال حذف سری Note است و باید با برنامه ریزی دقیق‌تری امکانات مهم و کاربردی آنرا، بر روی سری فولد پیاده‌سازی کند.

قلم این شرکت به خوبی روی گوشی تلفن همراه تاشو قابل استفاده است. همچنین این دستگاه اولین موبایل تاشو در بین تمامی برندها است که می‌توانید از قلم S بر روی آن استفاده نمایید.

به طور کلی اگر شما هم از آن دسته از افرادی باشید که کار کردن با قلم بر روی فبلت یا تبلت‌های امروزی برایتان کاربری و لذت بخش است، این گوشی تلفن همراه تاشو، نیاز شما را به طور کامل برطرف خواهد ساخت. البته باید در نظر داشت این مدل از گوشی‌های تلفن تاشو، هنوز در ابتدای مسیر هستند و چندین سال طول خواهد کشید تا به مدل ایده‌آل شما نزدیک شوند.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های ایرانی 1400

بهترین گوشی های نوکیا 2021

قیمت گلکسی زد فولد 3

گلکسی زد فولد 3

قیمت جهانی گلکسی زد فولد 3 با توجه به عرضه شرکت سامسونگ و سایر شرکت‌ها، در نسخه 256 گیگابایتی 1.399 دلار/ 1.599 پوند/ 2.499 دلار استرالیا و در نسخه 512 گیگابایتی 1.899 دلار/ 1.699 پوند/ 2.649 دلار استرالیا خواهد بود.

با توجه به قیمت Z Fold 2 می‌توان گفت حدوداً 100 دلار آمریکا از قیمت محصول کاسته شده است. این پایان کار برای فروش نیست و شرکت سامسونگ در کشورهای مختلف با تخفیف‌های فوق‌العاده‌ای که دارد، این محصول را برای عموم قابل خرید خواهد کرد!

برای مثال در کشور آمریکا شما می‌توانید با تحویل یک تلفن، رایانه یا محصولات پوشیدنی از شرکت سامسونگ و تحویل آن به نمایندگی این شرکت، 800 دلار تخفیف دریافت کنید و خرید این محصول برای شما بسیار ارزان‌تر از قبل اتفاق بیوفتد.

شرکت سامسونگ در کشورهای دیگری مانند بریتانیا نیز، تخفیف‌های فوق‌العاده‌ای را برای خرید این محصول در نظر گرفته و می‌توان گفت به طور ویژه‌ای خرید آنرا برای عموم مردم عادی نیز آسان‌تر ساخته است.

با در نظر گرفتن قیمت جهانی محصول و البته نبود تخفیف‌های سامسونگ، احتمالاً قیمت نسخه پایه این تلفن همراه تاشو (نسخه 256 گیگابایتی) در ایران بالای پنجاه میلیون تومان خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های ویوو

بهترین گوشی های موتورولا

سخن پایانی

به طور کلی می‌توان گفت سامسونگ در این مدل از سری فولد، یک مدل اصلاح شده را به بازار عرضه کرده است. پشتیبانی از قلم S، افزایش میزان مقاومت دستگاه در برابر ضربات و یا حتی افزودن لنز محافظ برای دوربین‌ها، هر کدام وظایفی متفاوت ولی مشترک دارند.

با توجه به تغییرات این مدل، احتمالاً در سال‌های آینده و با پیشرفت طرح‌ها و کانسپت‌های مختلف دنیای تکنولوژی، گجت‌ها و تلفن‌های همراه ما تغییرات بسیاری را داشته باشند.

خرید و سفارش این گوشی تاشو هنوز هم گران است و شاید برای همگان آسان نباشد، اما در بیانی دیگر می‌توان گفت خرید این دستگاه جذاب و خوش دست حتی در ابتدای راه نیز جذاب است و شگفتی‌های بی‌نظیری را در اختیار شما قرار خواهد داد.

شاید با نزدیک شدن به پایان سری Note، آرام آرام نوبت خرید این نوع گوشی‌های تلفن همراه نیز رسیده باشد. استراتژی شرکت سامسونگ هرچه که باشد، احتمالاً به سرعت به سمت پیشرفت این نوع گوشی‌های تاشو پیش خواهد رفت.

اگر از طرفداران تکنولوژی هستید، خرید سومین گوشی تلفن همراه تاشو سامسونگ (البته این بار با مشخصاتی فوق‌العاده‌تر و جذاب‌تر)، خریدی جذاب برای شما خواهد بود.

سوالات متداول

قیمت گلکسی زد فولد 3 چقدر است؟

گوشی سامسونگ گلکسی Z Fold 3 با قیمت 1799 دلار عرضه شده است که در بازار ایران حدود 40 میلیون تومان ارزشگذاری می‌‌شود.

بیشتر بخوانید:

.

نظرات شما در خصوص گلکسی زد فولد 3 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    در محصولات سامسونگ زمان حال رو هم پیدا نخواهید کرد چه برسه به آینده! طراحی، کیفیت و کارایی همیشه توی محصولات این کمپانی ضعیف بوده و صرفا با جینگولک بازی جیب مشتریان رو خالی میکنه. این مورد در تمامی محصولات این شرکت صدق میکنه.. از ماشین های لباسشویی درب از بالا که منفجر میشدن! از گوشی های سری نوت که اونها رو هم بجای نارنجک دستی میشد استفاده کرد و افزونه بازی جی تی ای بعد از تعداد زیادی انفجار در باتری این گوشی ها منتشر شد که بجای نارنجک گوشی سامسونگ پرت میکرد. صفحه های نمایش با رنگ های مبالغه شده و طول عمر بسیار کوتاه و آسیب پذیری بسیار بالا حتی در گوشی های میان رده و تلویزیون های هوشمند و این مراتب اینقدر زیاد هست که در مطلبی کوتاه قابل گنجانده شدن نیست ولی با کمی تحقیق پی خواهید برد که مطالبی بیان شده در این متن غیر واقعی نیست. در ارتباط با خودم آخرین برندی که شاید حتی به محصولاتش نگاه کنم سامسونگ هست و تمام.

    پاسخ