;
coinex

بهترین راننده های فرمول یک تاریخ جهان ؛ از شوماخر تا همیلتون

بهترین راننده های فرمول یک تاریخ جهان را می‌شناسید؟ اگر شما هم می‌خواهید با بهترین رانندگان فرمول 1 جهان آشنا شوید، این مقاله را از دست ندهید!

بهترین راننده های فرمول یک تاریخ جهان کدام رانندگان هستند؟ این سوال، همان سوال مهمی است که قصد داریم در مقاله امروز به آن پاسخ دهیم. از «لوئیس همیتون» تا «مایکل شوماخر» و «آیرتون سنا» تا «سباستین وتل»، همه و همه از برترین رانندگانی هستند که تاریخ به خود دیده است.

اما آیا به غیر از این اسامی، رانندگان برتر دیگری هم وجود دارند؟ و اگر جواب این سوال «بله» است، کدام راننده از میان آن‌ها، بهترین راننده فرمول یک تاریخ محسوب می‌شود؟ در صورتی که شما هم کنجکاوید تا هرچه سریع‌تر پاسخ این سوالات را بدانید، با مقاله امروز همراه باشید.

ما در این مقاله، اسامی 10 راننده برتر فرمول 1 جهان را از شماره 10 تا 1 به‌صورت معکوس به شما معرفی می‌کنیم. پس تا آخر این مقاله را مطالعه کنید تا بهترین راننده فرمول یک تاریخ را بر اساس تعداد برد‌های آن‌ها بشناسید!

بهترین راننده های فرمول یک تاریخ جهان

بهترین راننده های فرمول یک تاریخ جهان

از سال 2021، حدودا 770 مسابقه اتومبیل‌رانی فرمول 1 برگزار شده است. بزرگ‌ترین رویای هر راننده‌ای، بردن مسابقات است. آن‌ها هر هفته به دور دنیا سفر و در مسابقات اتومبیل‌رانی مختلف شرکت می‌کنند تا در مقابل چشمان میلیون‌ها نفر، به این افتخار بزرگ دست یابند.

اما از میان جمع کثیری از رانندگان، تنها جمعی کوچک می‌توانند چنین موفقیتی را کسب کنند و رانندگان بسیار کمتری از همان اقلیت، می‌توانند به باشگاه اختصاصی قهرمانی جهان راه یابند. از میان این جمع بسیار کوچک هم، فقط و فقط عده انگشت‌شماری هستند که اسطوره می‌شوند و همیشه در یادها باقی می‌مانند.

حال از شخصیت آن‌ها، استعداد و مهارت آن‌ها در کار با ماشین و یا حس رقابتی حماسی آن‌ها باشد یا نه، فرقی ندارد. به هر حال آن‌ها همیشه نام خود را در تاریخ ثبت می‌کنند. در ادامه مقاله امروز هم شما با 10 تا از بهترین رانندگان فرمول 1 جهان آشنا می‌شوید که بیشترین برد را در تاریخ فرمول یک جهان دارند.

راننده شماره 10؛ «نیکی لائودا»

بهترین راننده های فرمول یک تاریخ جهان

  • اولین مسابقه:‌ گرندپری اتریش 1971
  • تعداد قهرمانی: 3 بار در سال‌های 1975، 1977 و 1984
  • تعداد برد: 25 بار

شاید «نیکی لائودا» دهمین راننده از بهترین راننده های فرمول یک تاریخ جهان لیست ما باشد و در آخرین جایگاه قرار بگیرد، اما بدون شک یکی از الهام‌بخش‌ترین رانندگان تاریخ به‌شمار می‌رود. با وجود آنکه او هم مانند رانندگان دیگر از خانواده‌ای ثروتمند می‌آید، اما خانواده نیکی هرگز با کار او موافقت نکردند و حامی او نبودند.

به همین دلیل هم با داشتن خانواده‌ای ثروتمند، نیکی مجبور به گرفتن وامی به مبلغ 30,000 پوند شد تا بتواند راه خود را به یکی از تیم‌های فرمول 2 باز کند. گرفتن این وام، درست مانند قمار بود که خیلی سریع هم جواب داد! نیکی سال بعد توانست تا مسابقه فرمول 1 ارتقا پیدا کند و در ماه مارس، مسابقه دهد.

یک فراری نوپا خیلی سریع استعداد نیکی لائودا را تشخیص داد. آن‌ها به استعداد لائودا باور داشتند و او هم به اعتماد و باور آن‌ها پاسخ داد. نیکی در مسابقه‌ای آزاد، جایگاه دوم را به‌دست آورد و موفقیت خود را با برد سه مسابقه دیگر هم بیش از پیش، تثبیت کرد. بدین ترتیب او خود را به عنوان بهترین راننده فرمول یک تاریخ اثبات نمود.

در سال 1975، او اولین قهرمانی جهانی خود را به‌دست آورد. او با یک فراری 312 فوق‌العاده، عنوان قهرمانی را با پنج برد باورنکردنی از آن خود کرد. در سال 1976، رقابت او با «جیمز هانت» که یکی دیگر از بهترین راننده های فرمول یک تاریخ جهان است، همه جا پیچید.

لائودا این بار هم با 6 برد و 9 پودیوم از 10 مسابقه، شروعی خیره‌کننده در این فصل داشت. اما او در طول مسابقات بزرگ آلمان از آسیب‌های جدی رنج برد که نزدیک بود او را به کشتن بدهد. سپس او دو مسابقه را از دست داد و بعد از آن، در ایتالیا به عرصه بازگشت که توانست در آنجا مقام چهارم را به‌دست آورد.

او را از بهترین رانندگان فرمول 1 جهان می‌دانند که به‌سختی جنگید و با توانایی‌های خود، افتخارات بزرگی را در این عرصه کسب کرد.

راننده شماره 9؛ «جیم کلارک»

بهترین راننده های فرمول یک تاریخ جهان

  • اولین مسابقه: گرندپری هلند 1960
  • تعداد قهرمانی:‌ 2 بار در سال‌های 1936 و 1965
  • تعداد برد: 25 بار

«اسکات جیم کلارک» بهترین راننده فرمول یک تاریخ در زمان خود بود. او شرکت در مسابقات اتومبیل‌رانی را از سال 1960 و این حرفه را در رالی‌های محلی و تپه‌های اطراف اسکاتلند آغاز نمود. او بعد از آن، اولین مسابقه فرمول یک خود را برای لتوس و در سال 1960 در گرندپری هلند به انجام رساند.

سپس در همان سال او برای گرندپری بلژیک بازگشت. در این مسابقه، «کریس بریستو» و «آلن استیسی» جان خود را از دست دادند که از بهترین راننده های فرمول یک تاریخ جهان به‌شمار می‌آمدند. با وجود آنکه کلارک در آن مسابقه پنجم شد اما اعتراف کرد که در کل مسیر، با ترس شدیدی رانندگی کرده است.

او اولین قهرمانی رانندگی خود را در سال 1963 به‌دست آورد که فصلی بسیار پرشور بود. کلارک، 7 مسابقه از 10 مسابقه‌ای را که در آن سال برگزار می‌شد، برد. این میزان برد، رکوردی برای کلارک به ثبت رساند؛ چراکه تا سال 1984 «آلن پراست» 7 برد داشت و هرگز کسی تا نزدیکی آن هم پیش نرفته بود.

بهترین راننده های فرمول یک تاریخ جهان

جیم کلارک را یکی از بهترین رانندگان فرمول 1 جهان می‌دانند که تنها در مسابقه گرندپری موناکو نتوانست به موفقیت دست یابد. او در کل 33 مقام و 25 برد از 72 مسابقه‌ای داشت که در طول عمر خود در آن‌ها شرکت کرده بود.

او در مسابقه Indy 500 برنده شد، مقام سوم Le Mans را به‌دست آورد و حتی در NASCAR ایالات متحده هم مسابقه داد. اما باید بگوییم که متأسفانه حرفه او با تصادفی در سال 1968 در مسابقه فرمول 2 آلمان، به‌طرز غم‌انگیزی پایان یافت.

راننده شماره 8؛ «جکی استوارت»

بهترین راننده های فرمول یک تاریخ جهان

  • اولین مسابقه: گرندپری آفریقای جنوبی 1965
  • تعداد قهرمانی: 3 بار در سال‌های 1969، 1971 و 1973
  • تعداد برد: 27 بار

یکی دیگر از بهترین راننده های فرمول یک تاریخ جهان که اسکاتلندی است، سِر «جکی استوارت» نام دارد که از چهره‌های اصلی در تاریخ رانندگی فرمول یک به‌شمار می‌رود. هرگز نمی‌توان از بهترین راننده فرمول یک تاریخ حرف زد و نام او را نیاورد.

استوارت، یک راننده متولد شد. او سال‌های نوجوانی خود را به تماشای پدر و برادر خود می‌گذارند. پدر او در مسابقات موتورسیکلت و برادر او، «جیمی» در مسابقات جایزه بزرگ یا گرندپری بریتانیا در سال 1953 به رقابت می‌پرداخت.

جکی در مسابقات فرمول 1 سال 1965 شرکت می‌کرد و عملکرد او نیز بی‌نظیر بود. او به‌عنوان یک تازه‌کار، 5 عنوان از جمله یک برد تازه در ایتالیا و رسیدن به مقام سوم در مسابقات قهرمانی، به‌دست آورد. زمانی که او در سال 1968 به ماترا رفت، یک قدم بیشتر هم برداشت و پیش از آنکه در سال بعد به قهرمان رانندگان تبدیل شود، به رده دوم در جدول رده‌بندی‌ها رسید.

رفتن به او به تایرل در سال 1970 هم پر از سود و موفقیت بود؛ چراکه در آنجا هم او با تیمی که شش پیروزی داشت، عناوین را از آن خود کرد. همین دلایل بود که او را به یکی از به یادماندنی‌ترین و بهترین راننده های فرمول یک تاریخ جهان تبدیل می‌کرد.

بهترین راننده های فرمول یک تاریخ جهان

اما فصل نهایی فرمول یک او، فصلی بسیار سخت بود. در آن فصل، استوارت و «امرسون فیتیپالدی» تا شش مسابقه اول برنده بودند. سرانجام استوارت فرم خود را حفظ کرد و توانست قهرمانی را تصاحب کند. در حین کناره‌گیری و بازنشستگی او از ورزش، میراث او در ورزش‌های موتوری به شکلی تصاعدی رشد کرد.

او با دیدن جان باختن دوستان خود همچون کلارک که پیش‌تر آن را به شما معرفی کردیم، بر روی آن تمرکز کرد که مسابقات را ایمن و ایمن‌تر کند. او برای کمربند ایمنی اجباری، کلاه کاسکت‌های تمام صورت و کنار گذاشتن زمین‌های مسابقه ناامن، تلاش می‌کرد. صرف نظر از آنکه او از بهترین رانندگان فرمول 1 جهان است، اما به لطف تلاش‌هایی که در زمینه ورزش داشت، این ورزش را به مکانی بهتر تبدیل کرد.

راننده شماره 7؛‌ «نایجل منسل»

بهترین راننده های فرمول یک تاریخ جهان

  • اولین مسابقه: گرندپری استرالیا سال 1980
  • تعداد قهرمانی: یکبار در سال 1992
  • تعداد برد: 31 بار

اگر بخواهیم حرفه اتومبیل‌رانی «نایجل منسل» را در یک کلمه خلاصه کنیم، آن کلمه «عزم و اراده» است. او را یکی از بهترین راننده های فرمول یک تاریخ جهان می‌دانند، اما چرا؟ منسل در برمینگهام بریتانیا به دنیا آمد و پسر یک مهندس بود.

با وجود آنکه منسل در مسابقه ماشین‌رانی موفق بود، اما مانند بسیاری از رانندگان دیگر این لیست، خانواده او هم با شرکت منسل در مسابقات فرمول مخالف بودند. نایجل در ابتدا از موفقیت‌های کوچک و کسب رتبه‌های پایین‌تر هم لذت می‌برد اما در آخر او حتی گردن خود را هم در حادثه‌ای در یکی از مسابقات Brands Hatch شکاند.

دکترها به او گفتند که جدا نزدیک بود که کارکرد اندام‌های خود را به‌کل از دست بدهد و اینکه نباید هرگز دیگر رانندگی کند. بله! او در سال 1980 شروع به شرکت در مسابقات برای برند لتوس کرد و توانست عناوین و بردهای بسیاری را به‌دست آورد. او یکی از نمادین‌ترین لحظات مسابقه فرمول یک را ساخت و به همین دلیل از بهترین رانندگان فرمول 1 جهان محسوب می‌شود.

سرانجام او در سال 1990 کناره‌گیری خود از ورزش را اعلام نمود اما «فرانک ویلیامز» اجازه نداد. او به منسل پیشنهادی داد که نتوانست رد کند و البته بعدا به همین خاطر از او تشکر کرد! چراکه او در فصل مسابقات سال 1992، بهترین شروع را داشت. منسل در آن سال، 5 برد پشت سر هم را تجربه کرد.

راننده شماره 6؛ «فرناندو آلونزو»

بهترین راننده های فرمول یک تاریخ جهان

  • اولین مسابقه:‌ مسابقه گرندپری استرالیای 2001
  • تعداد قهرمانی: 2 بار در سال‌های 2005 و 2006
  • تعداد برد: 32 بار

«فرناندو آلونزو» بی‌شک یکی از ستاره‌ها و بهترین راننده های فرمول یک تاریخ جهان محسوب می‌شود. تنها چیزی که می‌توان راجع‌به او گفت این است که فرناندو بااستعداد،‌ ماهر و بسیار جذاب بود.

علاقه او به کارتینگ و مسابقات ماشین‌رانی از زمانی آغاز شد که پدر فرناندو که مکانیک بود، برای او و خواهرش «لورنا»، یک ماشین مسابقه‌ای ساخت. او به همین ترتیب توانست علاقه‌ای مشترک با فرزندان خود پیدا کند.

در حالی که لورنا آنقدرها از ماشین‌های مسابقه‌ای خوشش نمی‌آمد، اما فرناندو تحت هر شرایطی در چنین مسابقاتی می‌درخشید! او حتی در شرایط آب‌وهوایی نامناسب همچون هوای بارانی هم با لاستیک‌های نامناسب به رقابت می‌پرداخت؛ چراکه خانواده او نمی‌توانستند لاستیک‌های مناسب با چنین هوایی را تهیه کنند و البته این موضوع هرگز بر موفقیت وی تأثیر نمی‌گذاشت.

همین تجارب بود که حرفه و مهارت‌های فرناندو را ساخت و سرانجام او را به سمت مسابقات سوق داد. آلونزو در سال 2005 به رنو پیوست و تاریخ‌سازی کرد. او با شکست پنج دوره قهرمانی پیاپی یکی از بهترین راننده های فرمول یک تاریخ جهان «مایکل شوماخر»، به جوان‌ترین راننده‌ای تبدیل شد که تا به‌حال یک قهرمانی را از آن خود کرده بود.

سرانجام او در سال 2018 ورزش را رها کرد. البته در سال 2021 بازگشتی غیرقابل انتظار به ورزش داشت. بهترین لحظه از بازگشت او تا به حال در سال 2021 و گرندپری مجارستان رقم خورد. او در این مسابقه باعث شد که دوباره برد به تیم آن‌ها روی آورد. البته باید این را هم خاطرنشان کنیم که کار آلونزو هنوز تمام نشده است!

برای مطالعه بیشتر:

با ماشین های فرمول یک 2022 آشنا شوید!

راننده شماره 5؛ «آیرتون سنا»

بهترین راننده های فرمول یک تاریخ جهان

  • اولین مسابقه: گرندپری بریزیل سال 1984
  • تعداد قهرمانی: 3 بار در سال‌های 1988، 1990 و 1991
  • تعداد برد: 41 بار

«سنا» هم الهام‌بخش‌ترین و بهترین راننده فرمول یک تاریخ شناخته می‌شود. او اولین راننده این لیست است که از کشوری غیر اروپایی می‌آید. او در سائوپائولو و در خانواده یکی از صاحبین کارخانه بسیار ثروتمند به دنیا آمد.

آیرتون سنا زمانی که در سن 13 سالگی کار خود را آغاز کرد از بسیاری از رقبای سن‌دار خود بهتر بود و آن‌ها را شکست می‌داد. پس از آنکه او در سال 1983 توانست قهرمانی فرمول 3 بریتانیا را به‌دست آورد، در سال 1984 به مسابقه فرمول یک راه یافت و حالا یکی از بهترین راننده های فرمول یک تاریخ جهان شناخته می‌شود.

او یک ماشین تولمان نسبتا غیررقابتی و معمولی را به جایگاه نهم قهرمانی رساند! سپس نیز در سال 1985 و 1986، نفر سوم شد. در آخر هم اولین برد خود را در سال 1986 در پرتغال ثبت کرد. پس از گذراندن مدتی در برند هوندا، بزرگ‌ترین موفقیت وی با برند مک لارن به‌دست آمد. او در آنجا با هم‌تیمی خود، «آلن پروست» که راننده بعدی لیست ماست، به رقابت شدیدی پرداخت.

این دو راننده برتر، سال 1988 را از آن خود کردند. سنا سرانجام در سال 1994 با برند ویلیامز مسابقه داد اما به‌طرز غم‌انگیزی جان خود را طی مسابقه‌ای سرعتی در گرندپری سن ماریو از دست داد. با رفتن وی، مسابقه فرمول یک قطعا یکی از بهترین‌های خود را پیش از موعد از دست داد. اما او میراثی را از خود بر جای گذاشت که هرگز فراموش نمی‌شود.

راننده شماره 4؛ «آلن پروست»

بهترین راننده های فرمول یک تاریخ جهان

  • اولین مسابقه:‌ گرندپری آرژانتین سال 1980
  • تعداد قهرمانی‌ها:‌ 4 بار در سال‌های 1985، 1986، 1989 و 1993
  • تعداد برد:‌ 51 بار

«آلن پروست» هم یکی دیگر از بهترین راننده های فرمول یک تاریخ جهان به‌شمار می‌رود. موفقیت‌های پروست به‌جز ثبت 4 قهرمانی جهانی و بیش از 50 برد، شامل موارد افتخارآفرین بسیار زیاد دیگری هم می‌شود. او همیشه یکی از سردمداران لیست برترین رانندگان تاریخ بوده است.

این راننده برتر، کارتینگ را از 14 سالگی آغاز کرد. او در طی یک تعطیلات خانوادگی، ورزش را کشف نموده بود. کار او با مسابقات فرمول یک در سال 1980 در مک لارن آغاز شد. البته این کار کمی ناامیدکننده بود تا اینکه پروست سپس برای رنو کار کرد.

او چند برد اول خود را در سال 1981 به‌دست آورد و در لیگ قهرمانی 1982، رتبه 4ام را کسب کرد. اما در سال 1983، او بزرگ‌ترین قدم موفق خود را برداشت. او در سال 1984 با «نیکی لائودا» که پیش‌تر با او آشنا شدید، مسابقه داد.

پروست دو سال بعد، از منسل، سنا و پیکه هم برتر بود و به قهرمان دوباره‌ی جهان تبدیل شد. پس از حضور دو سال در فراری، پروست به ویلیامز رفت تا به کار خود در فرمول یک پایان دهد. با داشتن 7 برد از 16 مسابقه در سال 1993، او افتخار قهرمانی را به‌دست آورد و سپس خود را بازنشسته کرد.

راننده شماره 3؛ «سباستین وتل»

بهترین راننده های فرمول یک تاریخ جهان

  • اولین مسابقه: گرندپری ایالات متحده سال 2007
  • تعداد قهرمانی:‌ 4 بار در سال‌های 2010، 2011، 2012 و 2013
  • تعداد برد:‌ 53

در این بخش از مقاله به سه راننده برتر از بهترین راننده های فرمول یک تاریخ جهان رسیدیم که یعنی بهترینِ بهترین‌ها! در جایگاه سوم، «سباستیل وتل» قرار دارد که کار خود را از هشت سالگی در زمینه مسابقه اتومبیل‌رانی آغاز کرد. او آنقدر مستعد بود که در سن 11 سالگی به تیم نوجوانان ردبول پیوست.

او اولین مسابقه خود را در سال 2007 و پس از تصادف بزرگ خود در مسابقه گرندپری کانادا داشت. پس از پایان مسابقه با دستیابی به جایگاه 8ام، او به تیم «تورو روسو» راه یافت تا جایگزین «اسکات اسپید» شود. در اینجا بود که تاریخ، این راننده جوان آلمانی را فرا خواند.

«وتل» در گرندپری ایتالیا که 21 سال و 74 روز بیشتر نداشت، به جوان‌ترین راننده‌ای تبدیل شد که پس از یک سال نسبتا بد، تمامی عناوین را مال خود کرد. او سریعا پس از آن، یک برد جدید و باورنکردنی داشت که طی آن به جوان‌ترین راننده‌ای تبدیل شد که گرندپری فرمول یک را برده بود.

او سریعا به تیم بزرگسالان مسابقه‌ای ردبول راه یافت و در سال 2009 نایب قهرمانی «جنسون باتن» شد. اما پس از آن، این تیم ردبول بود که همه چیز را در دست داشت و وتل که از بهترین راننده های فرمول یک تاریخ جهان است، برای آن‌ها چهار قهرمانی پشت سر هم به ارمغان آورد!

البته کسب قهرمانی او به هیچ عنوان راحت و بی‌دردسر نبود و او با یکی از هم‌تیمی‌های خود به نام «مارک وبر» روابطی تنش‌زا و جنجالی داشت. وتل پس از آنکه به ماشین‌های هیبریدی روی آورد، در سال 2015 هم به فراری رفت و توانست چندین عنوان را در رقابت با «لوئیس همیلتون» به‌دست آورد.

او اخیرا به تیم فرمول یک «استون مارتین» رفته و اولین عنوان و برد آن را در سال 20221 در آذربایجان کسب کرده است.

راننده شماره 2؛ «مایکل شوماخر»

بهترین راننده های فرمول یک تاریخ جهان

  • اولین مسابقه:‌ گرندپری بلژیک سال 1991
  • تعداد قهرمانی: 7 بار در سال‌های 1994، 1995، 2000، 2001، 2002، 2003 و 2004
  • تعداد برد: 91 بار

حتما شما هم نام این راننده را شنیده‌اید. کیست که او را نشناسد؟ رقیبی که فکر می‌کردند هرگز نمی‌توانند شکستش دهند. برای بسیاری، او همیشه بهترین راننده ماشین‌های مسابقه‌ای باقی می‌ماند و هرگز جای خود را به کسی نمی‌دهد.

«شوماخر» هرچیزی را که فکر کنید برای تبدیل شدن به یک رقیب بی‌نقص لازم است، در دست داشت: سرعت، تمرکز، شجاعت، قضاوت، شخصیت و غرور. همین‌ها او را به یکی از فراموش‌نشدنی‌ترین و بهترین راننده های فرمول یک تاریخ جهان تبدیل کرده بود.

کار فرمول یک او زمانی آغاز شد که «ادی جردن» در گرندپری بلژیک 1991 به او یک فرصت داد. او بقیه فصل را با برند بنتون مسابقه داد و در اوایل دهه 90، با همان تیم به تمام موفقیت‌ها رسید. شوماخر اولین قهرمانی جهانی خود را با بنتون در سال 1994 به‌دست آورد.

او «دیمون هیل» از ویلیامز را با یک امتیاز اضافه شکست داد! آن دو سپس در سال‌های بعد هم به رقابت با یکدیگر پرداختند که شوماخر به مقام دوم دست یافت. البته او هم به اندازه رانندگان دیگر، جنجال‌های خود را داشت؛‌ مثلا او در سال 1997 از کل فصل، رد صلاحیت شد.

دلیل این امر نیز قصد وی برای بیرون کردن «ژاک ویلنوو» از مسابقات در دور نهایی فصل بود. اما تلاش وی نتیجه معکوس داشت؛ ماشین شوماخر آتش گرفت و این ولنوو بود که امتیاز را از آن خود کرد. در نهایت، موفقیت این راننده محبوب آلمانی در آغاز هزاره بعدی به‌دست آمد.

فراری، ماشین‌هایی را تولید کرد که یک سر و گردن از مابقی ماشین‌های موجود در عرصه، بالاتر بودند. شوماخر هم تنها شخص از میان بهترین راننده های فرمول یک تاریخ جهان بود که می‌دانست چطور بهترین استفاده را از آن ماشین‌ها بکند.

شاید بتوان گفت که بهترین فصل شوماخر، آخرین فصل او در سال 2004 بود؛ یعنی زمانی که او 12 تا از 13 مسابقه گرندپری را برد. در آخر هم او در سال 2006 بازنشسته شد اما سپس تمام دنیای مسابقات ماشین‌سواری را شگفت‌زده کرد وقتی که دوباره در سال 2010 با برند مرسدس به میدان مسابقه بازگشت.

او به ندرت در جلوی دسته ماشین‌سواران قرار داشت اما همیشه از مسابقه بیشترین لذت را می‌برد. شوماخر، آخرین جایگاه خود را در گرندپری 2012 اروپا به‌دست آورد. البته میراث او همچنان در فرمول یک ادامه دارد. پسر او، «میک»، اولین مسابقه فرمول یک خود را در سال 2021 آغاز کرد.

راننده شماره 1؛ «لوئیس همیلتون»

بهترین راننده های فرمول یک تاریخ جهان

  • اولین مسابقه: گرندپری استرالیای 2007
  • تعداد قهرمانی: 7 بار در سال‌های 2008، 2014، 2015، 2017، 2018، 2019 و 2020
  • تعداد برد: 99 بار

سرانجام می‌رسیم به بهترینِ بهترین‌ها! «لوئیس همیلتون». همان طور که در بخش پیشین هم گفتیم، رکوردهایی در عرصه مسابقات اتومبیل‌رانی وجود داشت که هیچ‌کس فکر نمی‌کرد روزی بتوانند شکسته شوند، اما لوئیس همیلتون این کار را ممکن کرد!

همیلتون پیش از رفتن به عرصه کارتینگ، با ماشین‌های کنترلی مسابقه می‌داد و حتی زمانی که خیلی کوچک بود، افراد بزرگسال را هم می‌برد. همین امر هم نویدبخش آن بود که او یکی از بهترین راننده های فرمول یک تاریخ جهان خواهد شد.

او موفقیت خود را سپس در کارتینگ واقعی ادامه داد. زمانی که برخی از رانندگان جوان و موفق در حین رسیدن به بالاترین سطوح ورزش با چشیدن طعم واقعیت، کنار می‌کشند، همیلتون به غلبه بر عرصه ادامه داد. او تنها در اولین فصل خود با مک لارن، قهرمانی را با تفاوت یک امتیاز به «کیمی ریکونن» باخت.

,d در سال 2008 با کسب اولین قهرمانی جهانی خود، باخت قبلی را جبران کرد. اما این تازه اول راه بود. نبردی سخت با «فیلیپه ماسا» در مسابقه نهایی اینترلاگوس، او را به اوج خود رساند. زمانی که ماسا از خط پایان گذشت و فصل خود را به پایان رساند، در صدر جدول قهرمانی بود.

اما سپس همیلتون با یک امتیاز مسابقه را برد! آن هم زمانی که ماشین «تیمو گلوک» در گردش پایانی دور، آهسته شد. این قهرمانی، یکی از جذاب‌ترین قهرمانی‌های لحظه آخر تاریخ ورزش محسوب می‌شود!

سال‌های بعدی هم برای همیلتون نامعلوم بود اما سرانجام کار او در سال 2014 یعنی زمانی که آئین‌نامه‌ها تغییر پیدا کرد، دستخوش پیشرفت شد. مرسدس کاملا بر قوانین توربو هیبریدی حاکم در آن سال‌ها تسلط یافت. به‌طوری که هیچ تیم دیگری در آن برهه از تاریخ نتوانست این قهرمانی را به‌دست آورد.

همیلتون که راننده شماره یک از میان بهترین راننده های فرمول یک تاریخ جهان است، همیشه از هم‌تیمی‌های خود بهتر بود. البته یکی از هم‌تیمی‌های او به نام «نیکو روزبرگ» که همیشه در جایگاهی پایین‌تر از وی قرار داشت، سرانجام در سال 2016 یکبار از او جلو زد.

بهترین راننده های فرمول یک تاریخ جهان

لوئیس همیلتون از آن زمان تاکنون هر عنوانی را که فکر کنید، به‌دست آورده است و تنها راننده‌ای محسوب می‌شود که تا به امروز، 100 عنوان و برد دارد. به‌علاوه، هیچ نشانه‌ای هم مبنی بر آن نمی‌بینیم که کار او حتی ذره‌ای ضعیف‌تر شده باشد و او کماکان بهترین راننده کل تاریخ فرمول یک در دنیاست.

ما در این مقاله، سرگذشت 10 راننده برتر فرمول یک جهان از جمله مایکل شوماخر را برای شما عزیزان توضیح دادیم.

مطالب بیشتر در تکراتو:

.

منبع: motorsporttickets

نظر شما درباره بهترین راننده های فرمول یک تاریخ جهان چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    به مدت ۳ سال، Hamilton با Jenson Button هم تیمی بود. تنها این Rosberg نیست که یک بار بالاتر از Hamilton قرار گرفته؛ بلکه Jenson Button نیز چنین کاری انجام داده.

    پاسخ