;
coinex

بهترین خودروهای برقی 2022 ؛ جدیدترین ماشین های الکتریکی که دستمان از آن ها کوتاه است

هر ساله توسط کمپانی‌های برتر دنیا در خودرو سازی، خودروهای برقی جدید معرفی می‌شوند. با تکراتو همراه باشید تا به معرفی بهترین خودروهای برقی 2022 بپردازیم.

شرکت‌های بزرگ دنیا در حیطه خودرو سازی هر ساله علاوه بر طراحی و ساخت ماشین‌هایی با سوخت بنزینی، خودروهای الکترونیکی یا برقی نیز طراحی و تولید می‌کنند.

خودروهای برقی رسالتی بزرگ در حوزه محیط زیست و پاکسازی هوای آلوده دارند، این خودروها همانند دیگر وسایل الکترونیکی توسط برق و باتری شارژ می‌شوند.

هم زمان با پیشرفت علم و فناوری و در کنار آن تکنولوژی، کمپانی‌های خودرو سازی به دنبال عرضه بهترین خودروهای برقی 2022 و بهترین خودروهای الکتریکی در سال 2022 هستند، ماشین‌هایی با وزن کمتر و قابلیت‌های فراوان‌تری به بازار عرضه می‌کنند.

بهترین خودروهای برقی 2022

در سال 2022 کمپانی‌های بزرگی در دنیا که شامل شرکت‌های هیوندا و لگسوس و بی ام و بودند از خودروهای جدید خود رونمایی کردند، این خودروها که ظاهری شیک و لوکس دارند، مدتی است که مورد استقبال طرفداران خودروهای برقی قرار گرفته‌اند و به عنوان بهترین خودروهای برقی 2022 شناخته می‌شوند.

در سراسر جهان برنامه‌ها و فعالیت‌های زیادی برای کاهش آلایندگی هوا اجرا می‌شود که یکی از مهم‌ترین آن‌ها تولید خودرو‌های برقی و اکترونیکی است.

بهترین خودروهای برقی 2022
بهترین ماشین های الکتریکی دنیا

امروزه، تعداد زیادی از کشور‌ها ممنوعیت استفاده از خودرو‌های سوختی را اعلام کرده‌اند که این امر گرایش مردم به سمت خودرو‌های جایگزین را افزایش می‌دهد.

هر شرکتی که به سمت طراحی و ساخت این خودروها می‌رود، باید شعاری برای انجام این کار داشته باشد. کمک به محیط زیست فقط ساخت ماشینی که بی نیاز از سوخت بنزینی است، نخواهد بود بلکه باید راهکاری نیز برای باتری این ماشین‌ها و معدوم سازی آن‌ها نیز داشته باشند، چرا که در غیر این صورت به طبیعت آسیب‌های بسیاری وارد می‌کند.

مردم کشورهای صنعتی فهمیده‌اند که استفاده از سوخت‌های فسیلی برای اتومبیل‌ها و خودروهایشان نه‌ تنها باعث از بین رفتن منابع طبیعی‌ شده بلکه آلودگی زیست محیطی به همراه خواهد داشت در ادامه به معرفی چند نمونه از بهترین خودروهای برقی 2022 می‌پردازیم.

بیشتر بخوانید: معرفی خودروهای جدید سال 1401 در بازار ایران

بهترین خودروهای الکتریکی در سال 2022

تا چند سال پیش جامعه جهانی خودرویی خبری از خودروهای الکتریکی نداشت، اما امروزه خودروهای برقی به طور فزاینده‌ای در حال زیاد شدن هستند و از طرف دیگر نیز طرفداران محیط زیست تمایل زیادی دارند از این خودروهای بدون آلایندگی استفاده کنند.

اگر در سال‌های قبل به یک خودرو شاسی بلند کاملا برقی علاقه داشتید، گزینه‌های مورد نظر بسیار کم بود، اما حالا، با تولید بیشتر خودروسازان قدیمی، بازار این خودروها با شدت زیادی گسترش یافته است به طوری که علاقه‌مندان به دنبال بهترین خودروهای الکتریکی در سال 2022 هستند.

بهترین ماشین های الکتریکی دنیا به عنوان حافظان محیط زیست و جان مردم شناخته می‌شوند. این خودروها علاوه بر آپشن‌های کاملا هوشمندی که دارند، دارای صفحات مانیتوری بسیار قوی و اتوماتیک هستند که در جدیدترین خودروهای برقی سال 2022 طراحی شده است.

هیوندای آیونیک 5

کمپانی هیوندای جزئیات و مشخصات فنی کراس‌اور برقی آیونیک 5 را برای عرضه در بازار آمریکا اعلام کرده است. این خودروی الکتریکی دارای شعاع حرکتی 482 کیلومتری و پیکربندی‌های تک موتوره و دو موتوره خواهد بود که یکی از جدیدترین خودروهای برقی سال 2022 است.

بهترین خودروهای برقی 2022
بهترین خودروهای الکتریکی در سال 2022

خودروی برقی هیوندای Ioniq 5 مدل سال 2022 در اوایل سال جاری با ظاهری شبیه به خودروی مفهومی و مشخصات عملکردی امیدوارکننده، در مراسمی رونمایی شد.

خودروی برقی آیونیک 5 از پلتفرم‌ E-GMP مشترک با خوردوی کیا EV6 بهره می‌برد. این خودرو شعاع حرکتی 300 مایلی را مورد هدف قرار خواهد داد و قادر به شارژ 800 ولت است و با شارژر 350 کیلو وات می‌تواند تنها در18 دقیقه، مقدار شارژ باتری را از 10 به 80 درصد برساند.

هیوندای آیونیک 5 دارای قابلیت‌های اتصال خودرو به شبکه شبیه کیا EV6 است به این معنی که می‌تواند برق مورد نیاز لوازم خانگی کوچک و حتی شارژ یک خودروی الکتریکی دیگر را تامین کند.

مدل‌های دو موتوره این خودرو که شامل SE و SEL است، دارای ظرفیت پیمایش 433 کیلومتری با یک‌ بار شارژ هستند. تیپ محدود AWD دو موتوره در مجموع 320 اسب‌ بخار قدرت و 605 نیوتن‌ متر گشتاور ارائه می‌دهد که زمان صفر تا 96 کیلومتر بر ساعت آن کمتر از 5 ثانیه است اما ظرفیت پیمایش آن به 392 کیلومتر محدود می‌شود.

بهترین خودروهای برقی 2022
بهترین ماشین های الکتریکی دنیا

در تمام مدل‌ها حداکثر سرعت 185 کیلومتر بر ساعت و ظرفیت یدک‌کشی 680 کیلوگرم است. به دلیل برآورده نکردن انتظارات مردم آمریکا برای مزایای افزایش شعاع حرکتی، مدل‌های عرضه‌شده در بازار ایالات متحده پنل‌های سقفی خورشیدی را به‌عنوان آپشن دریافت نخواهند کرد.

هیوندای آیونیک 5 دارای حجم اتاق 2973 لیتری است. صندلی‌های عقب تاشو 60\40 دارای حرکت 5.5 اینچی لغزشی به جلو و عقب هستند. حجم بار پشت ردیف دوم، 770 لیتر و حداکثر فضای بار در حالت تا شدن صندلی‌‌های عقب حدود 1680 لیتر است. این خودرو به عنوان یکی از بهترین خودروهای برقی 2022 شناخته می‌شود.

بیشتر بخوانید: مصوبه واردات خودرو سواری در بودجه 1401

کیا EV6

نسخه‌ی GT کراس‌اور برقی خودروی کیا مدل EV6 که مجهز به سیستم محرکه‌ای با دو موتور الکتریکی و قدرت ترکیبی 576 اسب‌ بخار و شعاع حرکتی 480 کیلومتری است به عنوان جدیدترین خودروهای برقی سال 2022، طی مراسمی رونمایی و عرضه شد.

بهترین خودروهای برقی 2022
جدیدترین خودروهای برقی سال 2022

کیا حداکثر شعاع حرکتی تخمینی این خودروی برقی را حدود 480 کیلومتر که که معادل 300 مایل است را برآورد می‌کند. درباره‌ی قدرت مدل GT این خودرو با دو موتور الکتریکی می‌توان گفت که قادر است به قدرت ترکیبی 576 اسب‌ بخار دست یابد که به چهار چرخ نیرو می‌رساند.

خودروی برقی جدید کیا EV6 GT در کمتر از 3.5 ثانیه از حالت سکون به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت دست می‌یابد. دیفرانسیل عقب کیا مدل EV6 با باتری بزرگ‌تر و 218 اسب‌ بخار قدرت در دسترس خواهد بود و پس از آن مدل پایه EV6 تمام چرخ محرک با موتورهای دوگانه و قدرت ترکیبی 313 اسب‌بخار و زمان 5.1 ثانیه برای رسیدن به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت قرار دارد.

کیا EV6 دارای اولین و تنها سیستم شارژ چندگانه در جهان است که از شارژ 400 و 800 ولتی پشتیبانی می‌کند. زمانی که خودروی الکتریکی به شارژر سریع متصل شود، رسیدن به شعاع حرکتی 112 کیلومتری  در پنج دقیقه و شعاع حرکتی 337 کیلومتری که معادل 210 مایل است، حدود 18 دقیقه طول می‌کشد.

بهترین خودروهای برقی 2022
بهترین خودروهای الکتریکی در سال 2022

این سیستم شارژ همچنین از قابلیت خودرو به شبکه برق V2L برخوردار است و این معنی است که می‌تواند به‌ عنوان یک باتری بزرگ سیار با خروجی‌های 110 ولتی برای تامین انرژی انواع وسایل برقی با پریزهای استاندارد عمل کند.

خودروی الکترونیکی کیا EV6 همچنین می‌تواند سایر خودروهای الکتریکی و یا برقی را با سرعت 1.1 کیلو وات شارژ کند. این خودروی کیا یکی از بهترین ماشین های الکتریکی دنیا و همچنین بهترین خودروهای برقی 2022 است.

اشکودا انیاک iV

کمپانی اشکودا خودرویی براساس پلت فرم MEB ارائه کرده که مشترک با ID.4 است. حدود یک سال پیش، نخستین خودرو برقی اشکودا با نام سیتی‌گو iV رونمایی شد که محصولی در ابعاد کوچک برای مصارف شهری بود.

بهترین خودروهای برقی 2022
بهترین ماشین های الکتریکی دنیا

کمپانی اشکودا، برندی شناخته شده برای مردم ما نیست، این شرکت یکی از چند شرکتی به عنوان زیر مجموعه فولکس واگن است، اشکودا برندی از کشور جمهوری چک است.

کراس‌اور برقی انیاک دارای چراغ‌های طرح ماتریکس با 130 عدد LED است. نمای تهاجمی با حجم‌دهی خطوط شکسته در سپر و پوشش روی موتور، همراه با چرخ‌های 21 اینچ، انیاک را شبیه به مدل‌های مفهومی و آینده‌نگر از نوع خودروهای الکترونیکی و برقی کرده است.

طراحی فضای داخلی انیاک، دارای نمایشگر لمسی 13 اینچی است که مهم‌ترین عنصر کابین جلو محسوب می‌شود. پشت فرمان، پنل دیجیتال کوچکی وجود دارد که از شکاف بین فرمان و محور مرکزی آن، قابل رویت خواهد بود.

داشبورد که یکی از طراحی‌های فضای داخلی محسوب می‌شود به بخش‌های مختلفی با پوشش پلاستیک و چرم تقسیم شده است که همراه خطوط مورب در محدوده‌ی خروجی‌های هوا، خلاقانه به‌ نظر می‌رسد.

بهترین خودروهای برقی 2022
خودروی برقی جدید

مدل‌های مختلف اشکودا انیاک از نظر باتری و قوای محرکه متفاوت هستند. قوی‌ترین مدل خودوری الکترونیکی این کمپانی با کد RS، دارای دو موتور برقی است که مجموعا 302 اسب‌بخار قدرت و 460 نیوتن‌ متر گشتاور تولید می‌کنند.

اشکودا انیاک RS که خودروی برقی جدید است در زمان 6.2 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد و در نهایت سرعت 180 کیلومتر بر ساعت خواهد داشت. چهار مدل دیگر انیاک146،177 و 201 و 261 اسب‌ بخار قدرت دارند.

بیشتر بخوانید: بهترین خودروهای 2022

بی ام و i4

خودروی برقی جدید بی ام و i4 به عنوان یکی از کارامدترین خودروهای برقی در سال 2022 و همچنین یکی از بهترین خودروهای برقی 2022 معرفی شده است که هم اکنون پیش فروش می‌شود.

بهترین خودروهای برقی 2022
جدیدترین خودروهای برقی سال 2022

بی ام و i4 مدل سال 2022 قدرت 335 اسب‌ بخار و گشتاور 430 نیوتن‌ متر و سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر بر ساعت 6 ثانیه فراهم می‌کند. شعاع حرکتی این خودرو همراه باتری‌های 84 کیلو وات‌ساعتی 483 کیلومتر برآورد شده است.

نسخه ویژه این محصول با کد M50 سیستم 2 دیفرانسیل و 536 اسب‌ بخار قدرت خواهد داشت و 3.9 ثانیه بعد از شروع حرکت به سرعت صد کیلومتر بر ساعت خواهد رسید و شعاع حرکتش حدود 400 کیلومتر خواهد بود.

شارژر AC باتری‌های i4 در هشت ساعت شارژ می‌کند در حالی‌ که با شارژر DC تنها هشت دقیقه زمان لازم است تا انرژی لازم برای رانندگی تا مسافت 150 کیلومتر فراهم شود.

طراحی داخلی این خودروی برقی دارای نمایشگر لمسی 12.3 اینچی و نمایشگر لمسی 14.9 اینچی برای کابین است. این خودرو به نسل هشتم رابط کاربری هوشمند iDrive مجهز خواهد بود و قابلیت به‌روزرسانی از راه دور را خواهد داشت.

بهترین خودروهای برقی 2022
بهترین خودروهای الکتریکی در سال 2022

بی‌ام‌ و i4 با قیمت 55 هزار دلار فروخته می‌شود، این در حالی‌ است که قیمت i4 M50 نزدیک به 66 هزار دلار خواهد بود. در بازار آمریکا، مدل بنزینی سری 4 با پیشرانه 255 اسب‌ بخاری به قیمت 47 هزار دلار و مدل M4 با پیشرانه 500 اسب‌بخاری به قیمت 75 هزار دلار فروخته می‌شود.

از جمله دیگر امکانات این خودوری برقی می‌توان به توانایی‌های ویژه برای رانندگی در مسیرهای خارج جاده اشاره کرد. این خودرو امسال به عنوان یکی از خودرو‌های تجملی در سال 2022 تبدیل شده است.

سیستم تعلیق بادی با قابلیت تنظیم ارتفاع، هدآپ دیسپلی، سقف پانورامیک، چرم طبیعی و ادوات چوب، ازجمله آپشن‌های خاص و منحصر به فرد خودروی بی ام و  iX هستند که آن را به بهترین ماشین های الکتریکی دنیا تبدیل می‌کند.

بیشتر بخوانید: پرداخت مالیت انتقال خودرو برای تغییر پلاک

تسلا مدل 3

خودرو  تسلا مدل 3 ابتدا در سال 2006 و به عنوان یک اتومبیل برقی مقرون به‌صرفه از سوی ایلان ماسک مدیر این کمپانی، معرفی شد اما رونمایی رسمی آن تا سال 2016 طول کشید. این خودرو توانست با طراحی و آپشن‌هایی که داشت به عنوان بهترین خودروهای برقی 2022 شناخته شود.

بهترین خودروهای برقی 2022
بهترین ماشین های الکتریکی دنیا

تسلا مدل 3 همچنین در سال 2020 به عنوان پرفروش‌ترین اتومبیل الکتریکی تاریخ با فروش بیش از 800 هزار دستگاه تا ماه دسامبر دست یافت. همچنین این خودرو پرفروش‌ترین اتومبیل الکتریکی قابل شارژ تا سال 2020 در سطح جهان بوده است.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    برای من به عنوان یک ایرانی
    که بیش از 50 سال از عمرش تلف شده
    یک آرزوی محال است
    تمام طول زندگی نوجوانی و جوانی و میانسالی
    در اضطراب و استرس یک زندگی آرام تلف شد
    که هیچ کس مسوولیت این خسران را نمی پذیرد
    زهی تاسف و زهی نامیدی از این زندگی …..

    پاسخ