;
coinex

استادیوم های جام جهانی 2022 قطر ؛ معرفی و آلبوم تصاویر

در نوشتار ورزشی تکراتو استادیوم های جام جهانی 2022 قطر را به شما معرفی خواهیم کرد. با ما همراه باشید تا اطلاعاتی را در مورد این ورزشگاه‌ها بدست آورید.

جام جهانی 2022 فوتبال در پیش است و قطر در اولین سال میزبانی، با تمام توان خود را آماده برگزاری این مسابقات جهانی کرده است. از استادیوم‌های بزرگ با طراحی زیبا گرفته تا اولین استادیوم قابل جا به جایی دنیا! استادیوم های جام جهانی 2022 قطر هرکدام نکات قابل توجه و برجسته‌ای دارند که در این نوشتار همه آن‌ها را به شما نشان خواهیم داد، پس تا انتهای این نوشتار با تکراتو همراه باشید.

همچنین اگر قصد سفر به قطر را برای دیدن مسابقات جام جهانی دارید و میخواهید از قیمت بلیط‌های این مسابقه مطلع شوید، میتوانید نوشتار قیمت بلیط بازی های جام جهانی 2022 قطر چقدر است؟ را مطالعه کنید.

استادیوم های جام جهانی 2022 قطر

جام جهانی 2022 فوتبال در تاریخ 21 نوامبر (30 آبان 1401) آغاز و در تاریخ 18 دسامبر (27 آذر 1401) به پایان خواهد رسید و در این مدت چشم بسیاری از علاقه‌مندان به مستطیل سبز و حواشی آن را به خود می‌دوزد. جالب است بدانید جام جهانی این بار برخلاف دوره‌های گذشته که در فصل تابستان برگزار می‌شد، به دلیل گرمای هوای قطر که امسال میزبان مسابقات است، در فصل زمستان برگزار خواهد شد.

با همه این اوصاف، قطر خود را با تمام قوا آماده این مسابقات می‌کند. بر همین اساس نگاهی به استادیوم های جام جهانی 2022 در قطر و مرور مشخصات و تصاویر آن‌ها خالی از لطف نیست. حال در ادامه 8 استادیوم اصلی برگزاری مسابقات جام جهانی 2022 قطر را باهم مرور می‌کنیم.

استادیوم بین‌المللی خلیفه

استادیـوم بین‌المللی خلیفه که در سال 1976 در الریان ساخته شد، مدت‌هاست که یکی از برجسته‌ترین ورزشگاه‌های قطر است و پیش از این میزبان بازی‌های آسیایی، جام خلیج و جام ملت‌های آسیا بوده است. استادیوم برای میزبانی جام جهانی و پذیرایی از 40 هزار هوادار گسترش یافته و مجهز به فناوری خنک‌کننده نوآورانه است که به بازیکنان اجازه می‌دهد در یک محیط راحت به رقابت بپردازند.

استادیوم های جام جهانی 2022 قطر
استادیوم های جام جهانی 2022 قطر

این استادیوم یکی از بناهای معروف شهر قطر است که ساخت آن به سال 1976 میلادی باز می‌گردد و در اصل برای جام جهانی قطر 2022 احداث نشده است. سیستم سرمایشی این استادیوم به گونه‌‌ای ساخته شده که هم تماشاچیان و هم بازیکنان دمای مناسبی را احساس کنند.

استادیوم الثمامه

استادیوم الثمامه که در 12 کیلومتری جنوب دوحه واقع شده، با نمای چشمگیرش قرار است نمایانگر فرهنگ عرب باشد و در این راه از الگوهای بافته شده قهفیه، کلاه سنتی مردان عرب الهام گرفته است.

استادیوم های جام جهانی 2022 قطر
استادیوم های جام جهانی 2022 قطر

این ورزشگاه با استفاده از آب بازیافتی برای آبیاری مناطق سبز، در مقایسه با یک استادیوم معمولی 40 درصد بیشتر در مصرف آب صرفه‌جویی می‌کند. همچنین 50 هزار متر مربع از مساحت پارک اطراف استادیوم، در طراحی آن ادغام شده است و از درختان بومی برای پوشش 84 درصد از چشم‌انداز آن استفاده می‌شود.

استادیوم لوسیل

در میان استادیوم‌های جام جهانی 2022 قطر نام لوسیل بسیار درخشان است. طراحی این ورزشگاه از تعامل نور و سایه الهام گرفته است و فرم ساختاری و نمای آن منعکس‌کننده نقوش پیچیده هنری است که در سراسر جهان عرب و اسلام در طول تمدن‌های اولیه یافته می‌شود. با توجه به موقعیت‌های برجسته این استادیوم در لوسیل (یک کلانشهر تازه ساخته شده در قطر) برنامه‌ریزی اصلی استادیوم دارای سیستم تراموا و فضاهای سبز است و آن را به عرصه‌ای متمرکز بر پایداری تبدیل می‌کند که بر نیازهای انسانی و حفاظت از محیط زیست تمرکز دارد.

استادیوم های جام جهانی 2022 قطر
استادیوم های جام جهانی 2022 قطر

ورزشگاه لوسیل، آخرین ورزشگاهی است که کار ساخت و ساز آن همچنان ادامه دارد. این استادیوم در لوسیل سیتی قطر ساخته شده است و 80 هزار نفر ظرفیت دارد، این ورزشگاه میزبان شما در جام جهانی قطر 2022 خواهد بود.

استادیوم الجنوب

در سال 2013، گروه معماری زاها حدید، معمار معروف عراقی و همکارانش برای طراحی و ساخت استادیوم الجنوب (که پیش از این به عنوان استادیوم الوکره شناخته می‌شد) انتخاب شدند. این طرح که در الوکره، یکی از قدیمی‌ترین مناطق مسکونی جنوب دوحه ساخته شده و در یک مکان فرهنگی غنی با میراث باستان‌شناسی عمیق قرار دارد، از تاریخچه غواصی مروارید، ماهیگیری و قایق‌های سنتی شهر الهام گرفته است.

استادیوم های جام جهانی 2022 قطر
استادیوم های جام جهانی 2022 قطر

این ورزشگاه 40 هزار نفری در 16 می 2019 همزمان با فینال جام امیر قطر افتتاح شد و پس از برگزاری مسابقات جام جهانی، ظرفیت آن به 20 هزار نفر کاهش می‌یابد، درحالی‌که 20 هزار صندلی دیگر آن به پروژه‌های توسعه فوتبال در خارج از کشور اختصاص داده می‌شود.

استادیوم البیت

این استادیوم 60 هزار نفره با الهام از چادرهای سنتی عشایری، میزبان بازی افتتاحیه جام جهانی فوتبال 2022 و دیگر بازی‌ها تا مرحله نیمه‌نهایی خواهد بود. این استادیوم در شهر شمالی الخور قطر واقع شده است؛ شهری که به دلیل غواصی و ماهی‌گیری مرواریدش معروف است و در طول سالیان متمادی بیابان‌نشینان را به ساحل دعوت کرده است.

استادیوم های جام جهانی 2022 قطر
استادیوم های جام جهانی 2022 قطر

ظاهر ورزشگاه البیت نشان از اهمیت بالای این سازه در بین استادیوم های قطر برای جام جهانی 2022 دارد. طراحی این ورزشگاه به گذشته و حال قطر می‌بالد و فرهنگ، سنت‌ها و تاریخ این شهر را برجسته می‌کند.

استادیوم 974 (راس ابوعبود)

استادیوم ۹۷۴ که در گذشته با نام راس ابو عبود شناخته می‌شد، یکی از اولین و خلاقانه‌ترین طرح‌های ممکن است که از تجارت بین‌المللی و دریانوردی قطر الهام گرفته است.

استادیوم های جام جهانی 2022 قطر
استادیوم های جام جهانی 2022 قطر

شماره ۹۷۴ یک علامت مهم و قابل توجه در این پروژه است، زیرا این کد تلفن بین‌المللی قطر و همچنین تعداد کانتینرهای حمل‌ونقل مورد استفاده در ساخت آن است. این استادیوم اولین و تنها استادیوم قابل جا به جایی دنیا تا کنون است. این سازه در ساحل افق خلیج غربی دوحه واقع شده است.

استادیوم مدینه التعلیمیه (شهر آموزش)

استادیوم مدینه التعلمیه (شهر آموزش) که در مرکز پرجنب‌وجوش دانش و نوآوری دوحه قرار دارد، توسط امکانات دانشگاهی و سازمان‌های ورزشی احاطه شده است.

استادیوم های جام جهانی 2022 قطر
استادیوم های جام جهانی 2022 قطر

با توجه به موقعیت خاص مدینه التعلیمیه، این سازه با تمرکز زیادی بر دسترسی طراحی شده است. حفاری‌ها حین ساخت، سنگ‌هایی را کشف کردند که قدمت آن‌ها به 20 تا 30 میلیون سال قبل می‌رسید.

استادیوم الریان

استادیوم الریان که محل استقرار یکی از مشهورترین تیم‌های فوتبال قطر در شهر الریان است، آخرین استادیومی است که به بررسی آن خواهیم پرداخت. از ویژگی‌های اصلی طراحی این استادیوم طراحی خارجی آن می‌باشد که به صورت یک لایه توری مانند، دورتادور استادیوم را پوشش داده و جنبه‌های مختلف کشور را نمایان می‌کند. همچنین در طراحی این توری، المان‌هایی که اهمیت خانواده، زیبایی کویر، گیاهان و جانوران بومی و همچنین تجارت محلی و بین‌المللی کشور را نشان می‌دهند، استفاده شده است.

استادیوم های جام جهانی 2022 قطر
استادیوم های جام جهانی 2022 قطر

تمامی استادیوم‌هایی که در مطالب بالا نام برده شد، پذیرای افراد از سراسر جهان در جام جهانی 2022 خواهند بود و به مجهزترین شکل ممکن ساخته شده‌اند. در تمامی این استادیوم‌ها امکانات رفاهی موجود است و برخی از آن‌ها امکاناتی نظیر فروشگاه، سالن وی‌آی‌پی و امکانات ویژ‌ه‌ای نیز می‌باشند. امیدواریم که مطالب ارائه شده در این مقاله برای همراهان عزیز مفید واقع شده باشد و به امید صعود تیم ملی کشور عزیزمان در جام جهانی 2022 قطر.

 

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما درباره استادیوم های جام جهانی 2022 قطر چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌های تکراتو با ما به اشتراک بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر