;
coinex

سامسونگ تراشه‌ای را مخصوص گوشی های گلکسی می‌سازد

اخبار جدید از برنامه‌ریزی‌های جدید سامسونگ برای نسل بعدی تراشه‌ها در گوشی های گلکسی خبر می‌دهند. این کمپانی قصد دارد تراشه‌ای را مخصوص گوشی‌های گلکسی طراحی کند.

اخیرا گزارشی هم درباره تراشه Galaxy S23 و Galaxy S22 FE منتشر شده و گفته می‌شود که سامسونگ این گوشی‌ها را در برخی کشورها، با تراشه مدیاتک راه‌اندازی می‌کند.

اخبار صنعت تولید تراشه در سال 2021 و 2022 بسیار هیجان‌انگیز بود؛ از تراشه Tensor گوگل گرفته تا شگفتی‌ تراشه‌های دایمنسیتی در بنچمارک‌ها، همه‌چیز باعث شد تا برندهای بزرگی همچون کوالکام و سامسونگ، تغییری در استراتژی‌های خود ایجاد کنند.

تراشه منحصربه‌فرد سامسونگ برای گوشی های گلکسی

مدیر بخش موبایل کمپانی سامسونگ، TM Roh اخیرا در جلسه‌ای اعلام کرد که این کمپانی در تلاش است تا پردازنده‌ای را مخصوص گوشی های گلکسی طراحی کند.

سامسونگ تراشه‌ای را مخصوص گوشی های گلکسی می‌سازد

خبرگزاری کره‌ای iNews24 هم ماه گذشته گزارش کرده بود که TM Roh در پاسخ به سوال چالشی یکی از کارمندان سامسونگ اعلام کرده بود که این شرکت یک تراشه منحصربه‌فرد برای گوشی‌های گلکسی می‌سازد. این کارمند از او پرسیده بود که چه راه‌حلی برای رسوایی اخیر درباره کنترل گوشی‌های سامسونگ از طریق سرویس بهینه‌سازی بازی (GOS) دارد.

این مدیر اجرایی سامسونگ، توضیحات بیشتری را ارائه نکرده و هیچ جزییاتی از تراشه جدید سامسونگ در دست نیست.

اما درباره تراشه‌های حال حاضر سامسونگ باید گفت که با برند Exynos در بازار معرفی می‌شوند. این تراشه‌ها عملا در دسترس تمام تولیدکننده‌های گوشی‌های اندرویدی هستند؛ اما تولیدکننده‌ها ترجیح می‌دهند از تراشه‌های کوالکام اسنپدراگون یا مدیاتک استفاده کنند.

تراشه‌های اگزینوس در گوشی های گلکسی سامسونگ استفاده می‌شوند؛ اما منحصر به این گوشی‌ها تولید نشده‌اند. این تراشه‌ها درواقع توسط کمپانی Samsung Elctronics LSI تولید می‌شوند که شرکتی مجزا از Samsung Mobile است.

گزارش‌هایی که طی چند هفته اخیر منتشر شده، اخبار مهمی را درباره دستکاری سامسونگ در عملکرد گوشی‌های گلکسی فاش کرده‌اند؛ این کمپانی از طریق سیستم نرم‌افزاری به نام سرویس بهینه‌سازی بازی (Game Optimization Service)، عملکرد گوشی را کنترل می‌کرد. تست‌های مختلف نشان دادند که این سرویس درواقع نحوه اجرا و عملکرد هزاران اپلیکیشن را دستکاری می‌کند. اما سامسونگ مدعی شده که این سرویس برای بهینه‌سازی اجرای بازی روی دستگاه‌ها و جلوگیری از داغ شدن بیش از حد گوشی طراحی شده است.

پس از انتشار این خبر، آپدیتی منتشر شد که عملکرد GOS را غیرفعال می‌کرد؛ اما این کافی نبود و اعتبار و شهرت سامسونگ در بسیاری از بازارها خدشه‌دار شد. گیک‌بنچ هم به‌دنبال این ماجرا، چهار نسل از پرچمداران سامسونگ را از فهرست خود حذف کرد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره تراشه محصوص گوشی‌های گلکسی چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت تکراتو در میان بگذارید.

منبع: 9to5google

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر