;
coinex

گیک‌بنچ چهار نسل از پرچمدارهای سامسونگ را از فهرست خود حذف کرد

گیک‌بنچ چهار نسل از پرچمدارهای سامسونگ ،‌ یعنی گوشی‌های سری گلکسی S10، گلکسی S20، گلکسی S21 و گلکسی S22 را از فهرست خود حذف کرده است. دلیل این کار، دستکاری و کنترل اپلیکیشن‌ها توسط سامسونگ اعلام شده است.

چند وقتی است که سامسونگ با اتهاماتی درباره دستکاری و کنترل اپلکیشن‌های خود روبرو شده است. این کمپانی اخیرا، این اخبار را تایید کرده و به دستکاری اعتراف کرده است. همین مسئله، پیامدهای مختلفی را برای پرچمدارهای سامسونگ به همراه داشته که از جمله آنها می‌توان به حذف چهار نسل از پرچمدارها از فهرست گیک‌بنچ اشاره کرد.

حذف پرچمدارهای سامسونگ از گیک‌بنچ

گزارش‌های اخیر مدعی بودند که سامسونگ با استفاده از سرویس بهینه‌سازی بازی (Game Optimization Services)، عملکرد اجرایی هزاران اپلیکیشن را کنترل می‌کند. این کمپانی بالاخره اخبار را تایید کرده و گفت با استفاده از GOS (سرویس بهینه‌سازی بازی)، عملکرد CPU و GPU را «بهینه‌سازی» می‌کند.

گیک‌بنچ چهار نسل از پرچمدارهای سامسونگ را از فهرست خود حذف کرد

پس از انتشار این تاییدیه، پلتفرم معتبر بنچمکارک گیک‌بنچ، چهار نسل از پرچمدارهای سامسونگ را از فهرست‌های خود حذف کرده است. این پلتفرم در بیانیه خود اعلام کرد که GOS تصمیم می‌گیرد کدام اپلیکیشن‌ها را کنترل کند یا نکند؛ و این انتخاب، بر اساس رفتار اپلیکیشن نیست. گیک‌بنچ این مدل از کنترل کردن اپلیکیشن‌ها را برای به اصطلاح «بهینه‌سازی» عملکرد پردازنده‌ها، نوعی دستکاری در بنچمارک می‌داند.

این پلتفرم متوجه شده که سرویس بهینه‌سازی بازی در گوشی‌های سری گلکسی S10، سری گلکسی S20، سری گلکسی S21 و سری گلکسی S22 وجود دارد و به دلیل روش‌های کنترل و دستکاری این سرویس، تمام این گوشی‌ها را از پلتفرم وب‌سایت خود حذف کرده است.

بنا بر سیاست گیک‌بنچ، زمانی که گوشی از فهرست گیک‌بنچ خط می‌خورد، درواقع برای همیشه حذف شده است. در نتیجه، حتی اگر سامسونگ این سیستم را به‌روزرسانی کند و به کاربران اجازه دهد که خودشان رفتار اپلیکیشن را کنترل کنند، باز هم این چهار نسل پرچمدار به فهرست پلتفرم بنچمارک اندرویدی گیک‌بنچ بر‌نمی‌گردند.

این پلتفرم پیش از این گوشی‌های وان پلاس 9 و وان پلاس 9 پرو را به دلیل دستکاری CPU و GPU از پلتفرم خود حذف کرده بود. در این گوشی‌ها، تعداد کمی از اپلیکیشن‌ها به هسته‌های Cortex X1 دسترسی نداشتند تا گوشی، مصرف باتری کمتری داشته باشد. گیک‌بنچ این رفتار را به عنوان دستکاری در نظر گرفته و این دو گوشی وان پلاس را حذف کرد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص حذف پرچمدارهای سامسونگ از گیک‌بنچ چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

منبع: androidauthority

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر