coinex
otetmarket
همین حالا برای دوستان خود به اشتراک بگذارید: واتساپ | تلگرام |

از زونکن برای چه چیزی استفاده می‌شود؟

از زونکن برای چه چیزی استفاده می‌شود؟ زونکن‌ها یکی از بی‌حاشیه‌ترین لوازم التحریرهایی هستند که دستیار همه فن حریف ما برای آرشیو و نظم دهی برگه‌ها و اسناد اداری محسوب می‌شوند.

اغلب ما حداقل یک زونکن برای جمع آوری یادداشت‌های شخصی و اسناد مهم داریم یا در محل کار خود از آنها استفاده می‌کنیم. ولی علاوه بر مصارف معمولی که از زونکن‌ها داریم، در این مطلب می‌خواهیم سایر کاربردهای آن را به شما معرفی کنیم. پیشنهاد می‌کنیم در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

راهنمای خرید تکراتو

زونکن؛ بهترین ابزار بایگانی و نگهداری اسناد

زونکن یکی از مهم‌ترین و پرکاربردترین ابزارها برای بایگانی و نگهداری اسناد و مدارک است که به ما این امکان را می‌دهد تا آرشیو منظمی از برگه‌ها ایجاد کنیم. همچنین وجود لیبل در زونکن باعث می‌شود تا با نوشتن عنوان برگه‌های بایگانی شده در آن، به راحتی بتوانیم یک دسته بندی منظم ایجاد کرده و در صورت نیاز دسترسی سریع و آسان‌تری به آرشیو خود داشته باشیم. زونکن‌ها جلد سختی دارند و معمولاً جنس آنها از پلاستیک، مقوا و چوب است.

گیره‌های زونکن و قفل فلزی محکم آنها این امکان را فراهم می‌کند که اسناد و مدارک خود را به خوبی بایگانی کنیم. چنانچه حس می‌کنید اسناد با ارزش شما با پانچ کردن اعتبار خود را از دست می‌دهند یا نمی‌خواهید مدارکتان سوراخ یا پاره شود، می‌توانید آن را در داخل کاور برگه قرار داده و سپس درون زونکن بایگانی کنید. دو سر قفل‌های زونکن به آسانی به همدیگر چفت می‌شوند، به شکلی که نمی‌گذارند برگه‌های اسناد و مدارک از محل پانج جدا شده یا گم شوند.

با انواع زونکن‌ها آشنا شوید؟

زونکن‌ها دارای انواع مختلفی هستند، که زونکن‌های اداری، زونکن لبه فلزی و زونکن لبه دار جزو محبوب‌ترین نوع آنها هستند و در ادارات و سازمان‌ها از آنها استفاده می‌شود. زونکن‌ها از نظر جنس، ابعاد، اندازه، طراحی و مدل دارای ویژگی‌های متفاوتی هستند. از جمله؛

زونکن مقوایی، زونکن پلاستیکی، زونکن کلاسیک، زونکن فانتزی، زونکن پومر، زونکن گالینگور، زونکن متالیک، زونکن نیمه متالیک، زونکن کاوردار، زونکن چوبی، زونکن تبلیغاتی، زونکن تایگل دار و زونکن کتان روکشی.

از زونکن برای چه چیزی استفاده می‌شود؟

زونکن چگونه ساخته می‌شود؟

استفاده از زونکن، برای شرکت‌ها و موسساتی که می‌خواهند همواره دقتی بالا در بایگانی اسناد، نمونه کارها و مدارک داشته باشند، ضروری است. مزیت ساخت زونکن این است که وقتی می‌خواهیم اسناد، روزمه و بروشورها را اضافه یا کم کنید یا مدرکی را به مدارک قبلی اضافه کنیم، این کار به راحتی انجام می‌شود.

برخی از شرکت‌ها از زونکن اختصاصی به‌ عنوان هدیه تبلیغاتی استفاده می‌کنند، چون شرکتی که زونکن را گرفته حتماً از آن استفاده می‌کند و با قرار دادن اسناد و مدارک مورد نیاز در داخل آن، نام شرکت در ذهنش ثبت می‌شود. این نوع زونکن‌ها براساس سفارش شرکت‌ها و مؤسسات و با طراحی اختصاصی و درج لوگو و نام تجاری ساخته می‌شوند.

اگر شرکت یا سازمانی قصد ساخت زونکن جهت ارائه به مشتریان خود را داشته باشد، باید ابتدا طرح زونکن را به شرکت طراح و سازنده زونکن، ارائه نماید. در مرحله بعدی برای ساخت زونکن طرح روی جلد، ابعاد زونکن، جنس جلد و ضخامت یا قطر زونکن مشخص و نهایی می‌شود. فرآیند ساخت زونکن به این شکل است که:

  • ابتدا مقواها در ابعاد معین برش زده و با لایه‌ای از جنس کتان پوشانده می‌شوند تا مقاومت جلد زونکن بیشتر شود.
  • سپس دور تا دور لبه‌های زونکن با نواری از جنس فلز پوشانده می‌شود تا دوام زونکن بیشتر شود.
  • داخل زونکن یک گیره‌ای فلزی از جنس استیل ضد زنگ، همراه با یک قفل قرار داده شده می شود تا بتوان تعدادی از برگه‌های پانچ شده را داخل آن بایگانی کرد.
  • ظرفیت گنجایش هر زونکن از 200 تا 500 برگ متغیر است و از نظر فواصل سوراخ‌ها هم با یکدیگر کاملاً متفاوت هستند. جزئیات این بخش بستگی به سفارش مشتری دارد.

زونکن چه ویژگی‌هایی دارد؟

همان‌طور که پیش‌تر برایتان گفتیم، زونکن از جمله ابزارهایی است که می‌توانیم در ادارات و شرکت‌ها مدارک و پرونده‌های سازمانی و اسناد اداری را در آن بایگانی کنیم. اگر بخواهیم ویژگی‌ها و مزایای زونکن‌ها را نام ببریم، باید اشاره کنیم به:

  • زونکن یک پوشه‌ی مقاوم و بزرگ برای نگهداری تعداد زیادی اسناد، مدارک و کاغذ است.
  • جنس قفل زونکن‌ها معمولاً از فلز ضد زنگ است و به مرور زمان فرسوده نمی‌شود.
  • زونکن‌ها در رنگ‌های متنوع تولید شده‌اند و بهترین گزینه برای بایگانی شرکت‌هایی هستند که می‌خواهند در بایگانی خود، رنگ سازمانی را رعایت کنند.
  • زونکن‌ها در برابر رطوبت، فشار و ضربه بسیار مقاوم هستند و تا یا شکسته نمی‌شوند.
  • گنجایش انواع زونکن‌ها بسته به ابعاد استاندارد کاغذ، حدود 200 تا 500 برگه است.
  • تنوع ابعاد و طرح بندی زونکن‌های موجود در بازار و فروشگاه‌های نوشت‌افزار بسیار زیاد است.

از زونکن برای چه چیزی استفاده می‌شود؟

کاربردهای زونکن در امور مختلف

تا این بخش از مطلب متوجه هدف اصلی از تولید زونکن ها شدیم. زونکن‌ها به ما کمک می‌کنند تا به اسناد و مدارک خود نظم و ترتیب بدهیم و در صورت نیاز به مدارک داخل زونکن به راحتی دسترسی پیدا کنیم. البته، اگر کمی خلاقی باشیم، حتما از آن استفاده‌های دیگری هم می‌توانیم بکنیم. مثلا:

  • قابلیت استفاده از زونکن برای نظم دهی به سی دی هایی که جایی برای نگهداری ندارند
  • پوشه‌ای بسیار بزرگ و مستحکم برای مرتب و منظم کردن برگه‌های برنامه ریزی روزانه
  • نگهداری جزوات کنکوری‌ها و دانشجوها یا یادداشت های مهم کاری
  • بهترین جایگزین برای نگهداری از عکس‌ها یا آلبوم عکس

فراموش نکنیم که زونکن‌ها به خاطر جنس سخت و مقاوم خود، از کاغذها و مدارک در برابر صدمات وارده مراقبت می‌کنند. همچنین این قابلیت را دارند که در فضاها و مکان‌های مختلف استفاده شوند.

با بهترین مرکز طراحی و چاپ زونکن آشنا شوید

با توجه به توضیحاتی که درباره ویژگی‌ها و کاربردهای زونکن دادیم، در نهایت انتخاب با شماست. شما بهتر می‌دانید که زونکن می‌تواند نیازتان را برآورده کند و برای هدف شما کاربردی هست یا نه. اگر تصمیم گرفتید زونکن را انتخاب کنید، پیشنهاد می‌کنیم برای سفارش طراحی و ساخت زونکن، مجموعه افرا گرافیک را انتخاب کنید.

این مجموعه سابقه درخشانی در طراحی و چاپ انواع زونکن‌ها در تیراژ بالا و بهترین کیفیت را دارد. در افراگرافیک (https://afragraphic.com/) کلیه خدمات رایگان مشاوره تخصصی چاپ و طراحی زونکن توسط کارشناسان حرفه‌ای به شما ارائه می‌شود.

پایان خبر/ تکراتو

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر