;
coinex

خودروی الکتریکی اسمارت هشتگ 1 معرفی شد؛ هنر طراح ایرانی

کمپانی اسمارت از کراس اوور جدید خود که درواقع نسخه‌ای از کانسپت 1# است، رونمایی کرد. خودروی الکتریکی اسمارت هشتگ 1 توسط طراح ایرانی، محمدحسین امینی یکتا طراحی شده است.

کمپانی اسمارت در سال 2019 از بازار آمریکا خارج شد؛ اما این پایان کار فعالیت‌هایش در بازارهای جهانی نبود. این کمپانی اخیرا کراس اوور اسمارت هشتگ 1 را رونمایی کرده که با الهام از کانسپت سال گذشته، طراحی شده است. این کراس اوور به تکنولوژی‌های جدید و موتور برقی مجهز شده و ظاهر جذاب آن، توجه هر بیننده و مخصوصا خریداری را در بازار به خود جلب می‌کند.

مشخصات خودروی الکتریکی اسمارت هشتگ 1

اسمارت در طراحی داخلی خودرو از تکنولوژی‌های پیشرفته‌ای بهره گرفته است که از جمله آنها می‌توان به رابط کاربری 3D مبتنی بر هوش مصنوعی اشاره کرد که قابلیت کنترل با فرمان صوتی را دارد. این خودرو از یک نمایشگر اینفوتینمنت 12.8 اینچی برخوردار است و اطلاعاتی که راننده به آن نیاز دارد، در نمایشگری 9.2 اینچی به‌صورت دیجیتال نمایش داده می‌شود.

در نمای بیرونی این خودرو، طراحی یکدست و ظریف، دستگیره‌هایی با قابلیت جمع شدن و سقف پانارومیک شیشه‌ای را مشاهده می‌کنید. این خودرو در طول 4.27 متر، عرض 1.82 متر، ارتفاع 1.64 متر و فاصله بین دو محور آن 2.75 متری ساخته است. این خودروی الکتریکی 1.820 کیلوگرم وزن دارد.

خودروی الکتریکی اسمارت هشتگ 1 از موتور الکتریکی با قدرت 268 اسب بخار (200 کیلووات) برخوردار است و از باتری 66 کیلو وات ساعتی تغذیه می‌کند. این موتور در حال انتقال نیرو به چرخ‌های عقب، 343 نیوتن متر گشتاور دارد. ماکسیمم سرعت این تنظیمات موتور، 180 کیلومتر بر ساعت است.

ظرفیت باتری 10 درصد این خودرو در عرض 3.5 ساعت تا 80 درصد شارژ می‌شود. این درحالتی است که تنظیمات شارژ روی 22 کیلو وات باشد. این مدت زمان در حالت شارژ 150 کیلو وات به نیم ساعت می‌رسد.

اسمارت مدعی شده که محدوده مسافتی این خودرو 420 تا 440 کیلومتر است. از دیگر مشخصات فنی این خودرو باید به قابلیت آپدیت OTA و امکان به‌روزرسانی بیش از ۷۵ درصد قابلیت‌های ECU اشاره کرد.

در حال حاضر مشخص نیست که این خودرو در چه تاریخی به مرحله تجاری‌سازی و عرضه می‌رسد.

مشخصات خودروی الکتریکی اسمارت هشتگ 1

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره خودروی الکتریکی اسمارت هشتگ 1 چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت تکراتو در میان بگذارید.

منبع: motor1

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر