;
coinex

یک ایرانی دومین سرمایه گذار بذری برتر 2022 لقب گرفت

یک ایرانی در رتبه دوم لیست برترین سرمایه گذار بذری در سال 2022 قرا گرفت. این لیست Midas Seed نام دارد و توسط مجله فوربس منتشر شده است.

سرمایه گذاری بذری جزو اولین مرحله‌های آغاز یک استارتاپ است و اولین پول و مبلغی محسوب می‌شوذ که برای آغاز یک استارتاپ از آن استفاده می‌شود. اکنون پژمان نوزاد در لیستی با نام  Midas Seed که مجله فوربس منتشر شده، در رتبه دوم بهترین سرمایه‌گذاران بذری در سال 2022 قرار گرفته است.

پژمان نوزاد دومین سرمایه گذار بذری برتر 2022

پژمان نوزاد قبل از قرارگیری در رتبه دوم بهترین سرمایه‌گذار بذری و در سال گذشته، یکی از برترین سرمایه‌گذاران حوزه فناوری شناخته شده بود. او سرمایه‌گذار موفقی است که مدت‌هاست در سیلیکون ولی حضور دارد.

فوربس با همکاری TrueBridge، لیست نام افرادی که جزو حامیان مالی اولیه استارتاپ‌ها بوده‌اند را منتشر کرد. این لیست اولین لیست سالانه مجله فوربس است و نام 25 سرمایه گذار بذری در آن فهرست شده است.

سرمایه‌گذار بذری فردی است که زمانی در استارتاپ‌ها یا شرکت‌ها سرمایه‌گذاری می‌کند که آنها هنوز جریان مالی قدرتمندی ندارند و در گام‌های نخستین شکل‌گیری خود به سر می‌برند و سهم ناچیزی در بازار دارند.

پژمان نوزاد در دهه 80 میلادی به آلمان مهاجرت کرد و از آنجا نیز به آمریکا رفت. نوزاد به همراهی یک کارآفرین اهل اسپانیا به نام «مار هرشنسون» صندوق سرمایه‌گذاری «Pear Ventures» را راه‌اندازی کردند. این صندوق روی استارتاپ‌های مختلف سرمایه گذاری می‌کند.

یک ایرانی دومین سرمایه گذار بذری برتر 2022 لقب گرفت

نخستین سرمایه‌گذار بذری لیست Midas Seed کیست؟

در صدر لیست Midas Seed منتشر شده در مجله فوربس یک کارآفرین زن از چین و به نام «آنا فنگ» حضور دارد. او هم‌بنیان گذار و مدیرعامل «ZhenFund» است و 11 سال در حوزه سرمایه گذاری بذری فعالیت می‌کند. آنا فنگ در این 11 سال روی 30 استارتاپ سرمایه گذارری کرده، استارت‌آپ‌هایی که هر کدام در آینده خود به یونیکورن (استارتاپ با ارزش بیش از 1 میلیارد دلار) تبدیل شدند.

از میان سرمایه‌گذاری‌های وی می‌توان به پلتفرم شبکه اجتماعی «Xiaohongshu» با ارزش کنونی 20 میلیارد دلار و «Horizon Robotics» با ارزش کنونی 4 میلیارد دلار اشاره کرد. اکنون نام پژمان نوزاد بعد از این سرمایه‌گذار بذری موفق، در رتبه دوم قرار گرفته است.

موفق‌ترین سرمایه گذاری نوزاد که باعث شد در رتبه دوم لیست Midas Seed 2022 قرار بگیرد، سرمایه‌گذاریی بود که در دوردش (DoorDash) انجام داد. نوزاد در مرحله سرمایه گذاری بذری از «دورش» حمایت کرد؛ سهام این شرکت در اواخر سال 2020 عمومی شد و به یکی از نمادهای موفقیت در سرمایه‌گذاری‌های کمپانی نوزاد تبدیل گشت.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره پژمان نوزاد دومین سرمایه گذار بذری برتر چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر