;
coinex

واکنش کاربران توییتر به رویداد سوارابرها ؛ ابرآروان در خدمت محدودیت اینترنت؟

شرکت زیر ساخت‌های ابرآروان، 28 فروردین در رویدادی که سوارابرها نامیده می‌شود منتشر کرد. واکنش کاربران در خصوص این گزارش‌ها منفی بود که در ادامه به جزییات آن می‌پردازیم.

ابرآروان شرکتی است که این روزها پس از رویداد سوار ابرها دوباره بر سر زبان‌ها افتاده است. ابرآروان درواقع یک شرکت فعال در حوزه ابری است. در توضیح فضای ابری به صورت خلاصه می‌توانیم بگوییم که مجموعه‌ای از کامپیوترهای به هم متصل است که طراحی شده‌اند تا به عنوان یک اکوسیستم واحد فعالیت کنند. فضاهای ابری ایجاد شده‌اند تا یک یا چند سرویس مختلف را (اعم از فضای ذخیره‌سازی، ارسال و دریافت داده و امکان استفاده از نرم افزارهای مختلف) عرضه کنند.

اما چرا واکنش کاربران به روبداد سوارابرها منفی بود؟ ابر آروان از سوی کاربران متهم است؛ متهم به اینکه به محدودیت اینترنت کمک می‌کند. ابرآروان البته این اتهام را نمی‌پذیرد و واکنش اکثرا منفی کاربران فضای مجازی نیز به خاطر توضیحات ابر آروان در رد این اتهام بود.

ابر آروان در گزارش فصلی سوارابرها چه گفت؟

پویا پیر‌‌حسین‌لو، هم‌بنیان‌ گذار  ابرآروان در نخستین جملات سخن‌رانی رویداد سوارابرها بعد از اینکه ناآگاهی مردم را در خصوص واکسن و الکتریسیته در سال‌های گذشته یادآوری کرد گفت:

  شرکت‌های ابری به وجود آمدند تا کمک کنند که مردم و کسب و کارها در دنیای آزاد اینترنت بهتر زندگی کنند، اما متاسفانه من باید در سال 2022 یک کنفرانس فناوری را این‌گونه آغاز کنم که چرا مطلقا شرکت‌های ابری نمی‌توانند هیچ تاثیری در محدودیت و مسدود شدن اینترنت داشته باشند.

وی در ادامه با توجه به تصاویری که از ابرآروانی‌ها در فضای مجازی منتشر می‌شود گفت:

این تصویری است که از همکاران من در اینترنت و شبکه‌های مجازی پخش می‌شود، به ما لقبی مثل قاتل مردم و سلاخ اینترنت می‌دهند؛ دروغ‌ها تهدید‌ها و تهمت‌های باورنکردنی…

وی در ادامه گفت که ابرآروان را در مقابل مردم قرار داده‌اند تا درواقع سپربلای ناکارآمدی‌ها باشد. سخنان وی در ادامه می‌گوید:

وقتی به مردم نمی‌توانی بگویی که در سیم‌های برق شیطان جریان ندارد و در واکسن نمی‌توان سنسور 5جی گذاشت و کلاود به قطع و وصل اینترنت بی‌ربط است، این تلخ‌ترین بخش ماجرا است.

واکنش کاربران توییتر به رویداد سوارابرها ؛ ابرآروان در خدمت محدودیت اینترنت؟

واکنش‌ کاربران به صحبت‌های ابرآروان در رویداد سوارابرها

مسئله‌ای که تقریبا در بیشتر واکنش کاربران توییتر درباره رویداد سوارابرها وجود دارد این است که صحبت‌های پیرحسین‌لو، ناخدای ابر آروان تا حد زیادی از واقعیت دور است. در ادامه توییت کاربری را می‌خوانیم که از شبکه ixp ابرآروان گفته است:

من نمی‌دونم ابرآروان خوبه یا بد. ولی چیزی که میدونم اینه که قطع دسترسی کاربران به اینترنت نه با فیلترینگ، بلکه با تفکیک ترافیک سایت‌های داخلی و خارجی انجام شده و میشه (شبکه ixp) که توضیح ناخدا در این مورد دقیق و درست نیست.

کاربر دیگری که به نظرمی‌رسد با سخنان پیر‌حسین‌لو بیشتر موافق باشد ضمن انتشار ویدیوی سخنرانی پیرحسین‌لو می‌گوید:

به جای استعاره‌های مبهم مثل چاقو و آدمکش و درب و کلید خیلی «منطقی» این چند دقیقه را گوش کنید و اگر تخصص ندارید با دوستانی که فنی هستند مشورت کنید و سپس به این فکر کنید که چه کسی از همه خوش‌حال‌تر می‌شود وقتی مردم را در برابر مردم قرار داده و انرژی و خشمتان را در جای غلط خالی می‌کنید.

کاربر دیگری که در توییتش خود را یک متخصص قدیمی حوزه فناوری می‌داند در جواب توییت بالا نوشت:

شما که خودتان تخصصتان آتی نیست اگر هم برای ملت نسخه می‌پیچید برای این است که وجدان و شرافتتان آنقدر ارزان است با کار کردن در فناپ رانتی چشمتان را روی حقیقت بستید. هر چند فهم کاری که ابرآروان می‌کند نیازی به تخصص ویژه‌ای ندارد و فقط کمی وجدان می‌خواهد. این هم نظر یک متخصص قدیمی این حوزه.

کاربر دیگری در واکنش به سخنان ناخدای ابرآروان در رویداد سوار ابرها نوشت:

ناخدای اجرایی ابرآروان در 6 دقیقه ماله کشی دیروزش یکسره گفت که ما سرویس ابری هستیم و قطع و وصل اینترنت به وسیله فایروال انجام می‌شود نه ما. خب راست می‌گویید فقط نگفتید چرا فایروال را خودتان درست کردید. چرا این را نمی‌گویید؟ شما فقط سرویس ابری بودید؟

واکنش کاربران توییتر به رویداد سوار ابرها ؛ ابرآروان در خدمت محدودیت اینترنت؟

کلام آخر

ناخدای ابرآروان در ابتدای رویداد سوار ابرها برخی از منتقدان خود را نااگاه خواند. اما کاربران اعتقاد دارند در رویداد سوارابرها آن‌طور که باید و شاید به سوتفاهم‌ها پاسخ داده نشده است. آیا ابرآروان می‌تواند در ادامه برنامه‌های آینده‌اش آن طور که باید کاربران را توجیه کند؟ در کل می‌توان گفت که ابرآروان شرکتی است که فرصت‌های شغلی بسیاری برای جوانان فراهم کرده و در صورتی که بخواهد جذب نیروی بیشتری هم داشته باشد باید سوتفاهم‌های علیه خود را حل و فصل کند.

بیشتر بخوانید

نظر شما در مورد رویداد سوار ابرها ابرآروان چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (9 نظر)

    شرکت ابرآروان واقعا شرکت پیشرو فنی و شیکی هست و حتی با دفتر مرکزی اپل مقایسه میشه. به کارمندانش خیلی رسیدگی میکنه و نخبه های جوان ما از هر قشری در اونجا حضور دارند. به اندازه ای سطح استاندارد های اونجا بالا هست که جوانانی که مهاجرت کرده بودند، برگشتند و اونجا مشغول به کار هستند. ما که هستیم که بخواهیم آنها را قضاوت کنیم؟ این شرکت واقعا برای قشر نخبه کارآفرینی و امید ایجاد کرده، و در حوزه فناوری مارو خودکفا و بی نیاز کرده و این رو مسئولین امر به خوبی میدانند چونکه حداکثر همکاری و تساهل رو برای این شرکت برقرار کردند. حالا که یک شرکت ایرانی بعد قرن ها روی ریل افتاده و با حداقل دست انداز، داره جوانان و نخبه های همین کشور رو برای این کشور نگهداری و پرورش میده، عده ای با سنگ به جان این شرکت افتاده اند. چونکه نمی خواهند جوان این کشور بالاتر از مسافرکش اسنپ و تپسی چیزی باشه. آن نخبه ای که در ابرآروان استخدام شده خودش خوب میداند که مسیر خیر و صلاح چیست و همان را انجام می دهد، و من از این بابت مطمئن هستم و خیالم راحت است پس به خودم استرس بیهوده نمی دهم.
    تعدادی حسادت می کنند و عده ای فریب خورده اند برای همین به این کسب و کار ملی ما حمله می کنند. به قول استاد ریاضیات ما که میگفت یک قطار تا وقتی ثابت ایستاده کسی کار به کارش نداره، اما همینکه شروع به حرکت کرد همه با سنگ دنبالش می افتند. شده داستان فضای مجازی با ابرآروان. دست از سر اینها بردارید و بگذارید پیشرفت کنند و راحت زندگی شان را بکنند چرا حسادت میکنید؟ اینها را هم میخواهید فراری بدهید به کشور های دیگر؟ آدم به مهندس و معمار که مدام پاپیچ نمیشود که چرا برای خانه در گذاشتی چرا دیوار ساختی چرا قفل و بست کردی. خانه را دیوار و در و قفل و امنیت لازم است.

    پاسخ

    ریش قضیه دقیقا همین حرفای شماست و چه طور هر کی شرکت و حتی یه سایت اینترنتی محبوب و غیره میزنه تو نطفه خفه میشه ولی اینها به گفته شما اقازاده ها هم از خارج برمیگردن میان این شرکت و داداش بدترین چیز خر فرض کردن مردمه و اکثره کسانی که مملکت رو ول کردن یا بهتر بگم فرار کردن رفتن دیگه قطعا طلا هم بکارن اینجا برنمیگردن تا امثال شما تو این خراب شده هستی و همه که بدبختیشون فقط دوزار پول مثل شما نیست همه مردم رو بفروشن به دوزار و هزار جور فشار و خفقان و تحمل امثال شما هم هست که در میرن و در کل مردم ایران روزش بشه شما رو که با سلام و صلوات هم بیرون نمیکنن و فعلا پولهات رو جمع کن یه روزی خودت یا نوه و نتیجت شاید بتونید به موقع و زنده در برید وگرنه که بدا به حالت…

    پاسخ

    گل گفتی آی گل گفتی

    پاسخ

    واقعا اسم خوبی رو خودت گذاشتی وزیر آینده کشور تو هم فهمیدی برای وزیر شدن نیاز به فهم نیاز به دستمال و پاچه خواری هستش
    در ضمن ابر اروان متخصص داره خوبشم داره ولی نه درخدمت مردم در خدمت حکومت و دستش به خون جوونای این کشور هستش چه بخوای بفهمی چه نخوای چون شما پول میگیرید که نفهمید

    پاسخ

    من همیشه از روزی میترسیدم که متخصصهای ایتی بشن همدست و جیره خوره این جماعت و با تمام توان هم بخوان ارادت و پاچه خواری خودشون رو ثابت کنن و الان هر جا میری فیلتر شده یا تهدید شده به شدت و چهارتا بازی میخوای از سایتهای ایرانی دانلود کنی همینا هی مخبری میکنن و میان گزارش میدن و به هر چی نمیپرستید قسم یه روز ورق برگرده هر کی بخشیده بشه شما جزو اون دسته نیستید و خودتون و خانوادتون قطعا بد بلایی سرتون میاریم که تو تاریخ بشیریت نظیر نداشته باشه و بشین عبرت تمام تاریخ بشریت و الان بشینید بخندید ولی روزش برسه برید کره ماه هم قایم بشید همونطور که شما رد میگیرید تو نت ما هم ردتون میگیریم پیداتون میکنیم….

    پاسخ

    ابر اروان و اسیاتک در تاریخ قضاوت میشن… همرده همدستان نازی ها…

    پاسخ

    همون استراتژی همیشگی، سایبری های نهایتا دیپلمه مردم رو به بی سوادی متهم میکنن!

    پاسخ

    **** ***** فکر کرده بقیه هم مث خودش گاو تشریف دارن

    پاسخ