;
coinex

عضو کمسیون اقتصادی مجلس: دوره محدودیت‌ های اینترنتی به سرآمده است

عضو کمسیون اقتصادی مجلس در خلال صحبت هایش ذکر کرده است که محدودیت‌ های اینترنتی غیر ارادی است و دوره محدود کردن اینترنت به سرآمده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس  گفت: «دوره و زمان محدودیت‌ های اینترنتی و فضای مجازی گذشته است و در آینده نه چندان دور با ورود اینترنت ماهواره‌ای در کشور امکان رصد و محدودیت به صفر می‌رسد.».

«محمد باقری بناب» با اشاره به اینکه محدود کردن سرعت اینترنت در کشور، حاشیه‌هایی است که برخی افراد از جمله نمایندگان مجلس مطرح می‌کنند، گفت: «باید بگویم متاسفانه سرعت اینترنت در کشور آن‌گونه که باید نیست و فاصله زیادی با سرعت ایده‌آل دارد و همین مسئله کسب‌وکارهای آنلاین و تجارت الکترونیک در کشور را با چالش‌های جدی مواجه کرده است.»

محدودیت‌ های اینترنتی

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه سرعت اینترنت در کشور آنطور که باید نیست، محدودیت‌های اینترنتی را عاملی برای کند شدن توسعه کسب‌وکارهای اینترنتی و تجارت الکترونیکی عنوان کرد.

نماینده مردم بناب همچنین گفت: «وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، برنامه‌های خوبی برای افزایش سرعت اینترنت خانگی در دستور کار قرار داده است از این‌رو دولت به‌دنبال کاهش سرعت نیست هر چند من گلایه‌هایی از آنها دارم و یکسری محدودیت‌های غیر ارادی در این بخش شکل گرفته است اما در مجموع محدود کردن سرعت اینترنت با طرز تفکر وزیر و دولت سازگاری ندارد.»

البته این موضوع در حالی است که وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مورد کاهش سرعت و کیفیت اینترنت که طی روزهای اخیر صدای اعتراض کاربران را در پی داشته اعلام کرد که تقاضای مردم برای استفاده از خدمات اینترنت بسیار بیشتر شده و در هفته‌های اخیر افزایش قابل توجه‌ای پیدا کرده است. این شرایط فعلی اینترنت را هم یک نقطه بحرانی تعریف کرد.

نماینده بناب: اقدامات قهری فایده ندارد

نماینده بناب  در ادامه سخن هایش گفت: به جای طرح سخنان دستوری لازم است که زمینه‌سازی کنیم تا چگونه کاربران از فضای مجازی استفاده کنند، بدون تردید اقدامات قهری هیچگاه برای کشور مفید نخواهد بود.

باقری بناب، همچنین با تاکید بر اینکه لازم است که در زمینه فرهنگ‌سازی فضای مجازی همه نهادها از جمله دانشگاه‌ها و فضای نخبگی کشور ورود کنند، گفت: «با این روند به کاربران آموزش داده می‌شود چگونه می‌توان از این فضا برای ارتقا دانش و فرهنگ کشور بهره گرفته شود.»

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در خصوص محدودیت‌ های اینترنتی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر