;
coinex

وام مشاغل خانگی 1401 ؛ شرایط و نحوه بازپرداخت مشخص شد

وام مشاغل خانگی 1401 و شرایط و نحوه بازپرداخت آن مشخص شد. مبلغ وام مشاغل خانگی 100 میلیون تومان اعلام شده است. برای اطلاع از جزییات این خبر در ادامه با تکراتو همراه شوید.

سامانه مشاغل خانگی توسط وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی راه‌اندازی شد. وزارت تعاون در این سامانه به متقاضیان تسهیلات خوداشتغالی 100 میلیون تومان وام می‌دهد. شرایط دریافت این وام و نحوه بازپرداخت آن نیز مشخص شده است که در ادامه به جزئیات آن می‌پردازیم.

وام مشاغل خانگی 1401 جزو کدام نوع وام است؟

وام 100 میلیون تومانی مشاغل خانگی، از نوع وام‌های قرض‌الحسنه محسوب می‌شود. برای این وام سود 4 درصدی در نظر گرفته شده است و فقط به افراد خاصی تعلق می‌گیرد.

متقاضیان این تسهیلات بانکی، باید برای آگاهی از لیست شغل‌های مشمول وام مشاغل خانگی 1401 به سامانه وزارت کار به آدرس mkh.mcls.gov.ir  مراجعه کنند.

طبق آخرین اخبار، مبلغ وام مشاغل خانگی 100 میلیون تومان اعلام شده است که به صورت قرض‌الحسنه در اختیار افراد واجد شرایط قرار می‌گیرد. حداکثر مدت بازپرداخت در تسهیلات انفرادی 84 ماه معادل 7 سال است.

وام مشاغل خانگی به کدام مشاغل تعلق می‌گیرد؟

در ابتدا باید تعریفی را که برای کار خانگی در نظر گرفته شده بدانیم. مشاغل خانگی به طیفی از مشاغل گفته می‌شود که فرد برای انجام آن نیازی ندارد تا از خانه خارج شود و کار را در منزل انجام می‌دهد. لیست مشاغلی که مشمول وام مشاغل خانگی یا همان وام خود اشتغالی می‌شوند منتشر شده است. در این لیست از مشاغلی چون صنایع دستی تا برنامه نویسی و بازی رایانه‌ای جای گرفته است.

وام مشاغل خانگی به کدام مشاغل تعلق می‌گیرد؟

در ادامه به طور خلاصه مشاغل مشمول وام مشاغل خانگی 1401 را مشاهده می‌کنید:

پژوهش‌گری، طراحی لباس و عروسک، صنایع بخش کشاورزی، نرم افزار و رسانه برخط، بازی‌های رایانه‌ای، هنرهای حجمی، هنرهای شنیداری، صنایع نساجی، قالی‌بافی و گلیم‌بافی، سازسازی سنتی، صنایع دستی چرمی، صنایع چوبی و حصیری، صنایع دستی کاغذی، طراحی و نقاشی سنتی، صنایع کاشی و سرامیک، صنایع دستی دریایی، صنایع دستی سنگی، تولیدات وامی، فعالیت‌های شیلات.

وام 1401 مشاغل خانگی

ثبت نام وام مشاغل خانگی

متضیان برای ثبت‌نام در سامانه مشاغل خانگی باید به آدرس mkh.mcls.gov.ir مراجعه کنند. برای ثبت نام باید اطلاعاتی نظیر مشخصات فردی، تحصیلات، شغل مورد تقاضا، مهارت‌ها و مجوزهای دریافتی را وارد کرد. پس از تکمیل اطلاعات، کدرهگیری در اختیار متقاضی قرار می‌گیرد.

پس از ثبت‌نام در سامانه مشاغل خانگی‌، ابتدا طرح توسط دستگاه اجرایی مرتبط بررسی و در صورت تأیید، برای صدور مجوز به ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ارسال می‌شود. در صورت نیاز به اصلاح طرح، مراتب از طریق ارسال پیامک و پیام در سامانه، به متقاضی اعلام می‌شود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد وام مشاغل خانگی چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (2 نظر)

    اداره کار دماوند میگه بودجه ندادن که اگرم بدن شااااااید نفری 30 تومن بدیم چجوریه اینهمه تناقض؟ثبت نام کردم دو ماهه که سایت ثبت نام باز شد اما پیگیری کردم اینطوری گفتن. الان تاریخ 21 دی ماه 1401 هست.

    پاسخ

    سلام ببخشید مم از کافینت سوال کردم گفتن وام رو نقدا نمیدن بلکه به جاش جنس میدن درسته؟

    پاسخ