;
coinex

اسم رمز اندروید 14 مشخص شد؛ کیک وارونه (Upside-down Cake) به چه معناست؟

اسم رمز اندروید 14 توسط گوگل منتشر شد. این نسخه از بروزرسانی سیستم عامل اندروید که در سال 2023 منتشر خواهد شد، کیک وارونه نام دارد. اما دلیل این نام‌گذاری چیست؟

شرکت گوگل هر ساله آخرین نسخه اصلی اندروید خود را با نام‌های سرگرم‌کننده و جذاب که عمدتاً با مضمون یک دسر هستند را به ترتیب حروف الفبا معرفی می‌کند. در گذشته این کدها نام‌های رسمی هر نسخه از اندروید بودند (مانند برندهای به یاد ماندنی اندروید KitKat و اندروید Oreo).

همانطور که ممکن است بدانید، اوضاع هنگام انتخاب نام نسخه بعدی اندروید با حرف Q کمی پیچیده شد، زیرا دسر معروف و مشخصی با این حرف وجود نداشت. در نهایت شرکت گوگل در آن سال به نام کیک ملکه برای نسخه جدید اندروید خود اکتفا کرد، اما نسخه عمومی اندروید از آن زمان به عددهای ساده تبدیل شد.

اسم رمز اندروید 14 در کدنویسی آن قرار داده شده است

گوگل همچنان بر روی انتخاب نام دسر برای نسخه جدید و در حال توسعه، تمرکز دارد. به عنوان مثال، اندروید 12 با نام «مخروط برفی» معرفی شد و اندروید 13 نیز نام دسر معروف ایتالیایی یعنی تیرامیسو را یدک کشید.

اسم رمز اندروید 14 مشخص شد؛ کیک وارونه (Upside-down Cake) به چه معناست؟

 

در تغییرات جدیدی که در کد پروژه متبع باز اندروید صورت گرفته، اندروید 14 یا همان «Android U» با نام «کیک وارونه» نام‌گذاری شده است. در کد منبع باز اندروید 14،  این نسخه با نام تک کلمه‌ای «Upside Down Cake» معرفی شده است.

علت نام‌گذاری اندروید 14 به کیک وارونه چیست؟

اگر تا به حال از لذت امتحان کردن طعم کیک وارونه بهره‌مند نشده باشید، بد نیست بدانید کیک وارونه کیکی است که تزیینات آن در ته تابه قرار می‌گیرد و خمیر کیک روی آن ریخته می شود. این کیک پس از پخته‌شدن مجددا وارونه می‌شود تا تزیینات مجددا در بالای آن قرار گیرد.

رایج‌ترین شکل کیک وارونه شامل برش‌های ضخیم آناناس و گیلاس ماراسچینو (maraschino) است، اما به طور تقریبی از هر چیزی می‌توان برای تزئین و طعم دادن به این کیک استفاده کرد.

با توجه به این نکته که دسرهای زیادی وجود ندارند که شروع نام آن‌ها با حرف U باشد، جای تعجب نیست که گوگل کیک وارونه را به عنوان اسم رمز اندروید 14 خود انتخاب کند. تأیید اسم رمز نسخه جدید اندروید این نکته را نشان می‌دهد که توسعه اندروید 14 به وضوح در حال انجام است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد اسم رمز اندروید 14 چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت با تکراتو در میان بگذارید.

منبع: 9to5google

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر