;
coinex

باراک اوباما: شبکه های اجتماعی برای نابودی دموکراسی «به خوبی طراحی» شده‌اند

باراک اوباما در جدیدترین اظهارات خود اعلام کرد شبکه های اجتماعی برای نابودی دموکراسی «به خوبی طراحی» شده‌اند. این بخشی از سخنان رئیس‌جمهور پیشین آمریکا در رویداد روز پنجشنبه بود. با این خبر همراه ما باشید تا جزئیات آن را بررسی کنیم.

روز پنجشنبه در نشستی که به میزبانی مرکز سیاست سایبری استنفورد و بنیاد اوباما برگزار شد، باراک اوباما در زمینه با اثرات شبکه‌های اجتماعی در نظم اجتماعی سخن گفت. اوباما زمان حال را «یک لحظه پرآشوب و خطرناک دیگر در تاریخ» خواند و نگرانی‌های خود در زمینه با دخالت روسیه در انتخابات سال 2016 به وسیله پلتفرم‌های اجتماعی را اعلام کرد.

اوباما همچنین پلتفرم‌های اجتماعی را با تهاجم خونین کشور روسیه به اوکراین نیز مرتبط کرد.

طراحی خوب شبکه های اجتماعی برای نابودی دموکراسی

در ادامه نشست روز پنجشنبه باراک اوباما دراباره نقش پوتین و استیو بنن در عوام فریبی گفت:

افرادی مانند ولادمیر پوتین و استیو بنن (مشاور سابق ترامپ) می‌دانند که برای تضعیف نهادهای دموکراتیک لازم نیست مردم این اطلاعات نادرست را باور کنند.

باراک اوباما: شبکه های اجتماعی برای نابودی دموکراسی «به خوبی طراحی» شده‌اند

رئیس جمهوری پیشین آمریکا ادامه داد: «شما فقط باید فضای عمومی یک کشور را با فاضلاب خام (اطلاعات غلط) پر کنید. شما فقط باید به اندازه کافی سوالاتی را مطرح کنید و حاشیه سازی کنید. باید اندازه کافی تئوری توطئه منتشر کنید که شهروندان دیگر نتوانند چیزی را باور کنند و ندانند حقیقت چیست.»

شبکه‌های اجتماعی ابزار قدرتمند تئوری توطئه

باراک اوباما در ادامه به نقش مهم شبکه‌های اجتماعی در پیشبرد تئوری توطئه پرداخت. اوباما گفت: «همانطور که پوتین قبل از انتخابات 2016 متوجه شد، پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی داخلی برای حمایت از چنین مأموریتی به خوبی طراحی شده‌اند. در رقابت بین حقیقت و دروغ، همکاری و تضاد، به نظر می‌رسد طراحی این پلتفرم‌ها به گونه‌‌ای باشد که ما را در جهت اشتباه هدایت کند و ما هم اکنون شاهد نتایج آن هستیم.»

اوباما تأکید کرد در حالی که ما در حال حاضر آنچه را که شرکت‌های شبکه‌های اجتماعی کاشته‌اند را درو می‌کنیم، ممکن است برای اخذ تصمیم‌‌ها و انتخاب‌های بهتر دیر نشده باشد.

باراک اوباما در ادامه درباره نقش شرکت‌های اینترنتی دیگر در مشکلات ایجاد شده گفت:

تمام مشکلاتی که امروزه شاهد آن هستیم، محصول جانبی و اجتناب ناپذیر این فناوری جدید نیستند. آن‌ها همچنین نتیجه انتخاب‌های بسیار خاص شرکت‌هایی هستند که بر اینترنت و به طور خاص بر روی پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی تسلط یافته‌اند.

باراک اوباما: شبکه های اجتماعی برای نابودی دموکراسی «به خوبی طراحی» شده‌اند

شبکه‌های اجتماعی بدترین انگیزه‌های بشریت را به همراه می‌آورند

باراک اوباما طی یک سخنرانی یک ساعته اطلاعات نادرست، اذیت و آزار و سایر مشکلاتی که گریبانگیر شبکه‌های اجتماعی شده است را نتیجه پلتفرم‌هایی دانست که با تمامی انگیزه‌های اشتباه طراحی شده‌اند. از دید وی رویکرد این پلتفرم‌ها برخی از بدترین انگیزه‌های بشری را به همراه خواهند داشت.

در حالی که رئیس‌جمهور سابق از بررسی جزئیات سیاست کوتاهی کرد، به ابتکارات نظارتی گسترده اروپا مانند قانون بازارهای دیجیتال به عنوان یک مسیر رو به جلو اشاره کرد. وی همچنین به اصلاحات احتمالی در بخش 230 قانون نجابت ارتباطات، قانونی که از پلتفرم‌ها در برابر مسئولیت محتوای تولید شده توسط کاربران محافظت می‌کند، اشاره نمود و قانون پاسخگویی و شفافیت پلتفرم‌ را با ذکر نام تشریح کرد.

در آن بخش از قانون دو حزبی آمده است که پلتفرم‌های اجتماعی می‌بایست داده‌های خود را در دسترس محققان خارجی قرار دهند.

آیا سخنان باراک اوباما منجر به ایجاد تغییر در پلتفرم‌ها خواهد شد؟

اگرچه سخنرانی باراک اوباما در استنفورد خلاصه‌ای متفکرانه و کوتاه از دلایل و روش‌هایی بود که شبکه‌های اجتماعی برای ایجاد اختلال در جامعه مدرن استفاده می‌کنند اما بعید است که این سخنان منجر به انجام تغییری خاص شود.

افکار عمومی و غیرحزبی باراک اوباما در مورد چگونگی تغییر فناوری به احتمال زیاد همچنان پلاریزه تلقی می‌شود، به خصوص در میان جمعیتی که تئوری‌های توطئه نژادپرستانه را علیه رئیس جمهور سابق اظهار می‌کردند. با این اظهارات، آینده‌ای که در آن انفجار اطلاعات سیاسی غلط رخ دهد به راحتی قابل پیش‌بینی بود.

بیشتر بخوانید:

منبع: techcrunch

آیا شبکه‌‌های اجتماعی قصد نابودی دموکراسی را دارند؟ نظر شما در این باره چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (2 نظر)

    چه جالب حالا تا دیروز که در توئیتر سانسور میکردن خوب بود الان که توئیتر رو ایلان ماسم خریده بد شده.

    پاسخ

    این آقا یادش رفته که خودش هم به طور موثر از شبکه های اجتماعی مثل فیس بوک برای پیروزی در انتخابات استفاده کرد حتی اگر در ست هم بگوید موضوع اینست که قدرتمندان خودشان را بالاتر از رای مردم می دانند همان مردمی که به اعتبار آنها بالا رفته اند بعد در همان حال سعی می کنند دموکراسی را مصلحت اندیشانه فرا دست آزادی مردم قرار دهند حرف از حقیقت هم می زنند تناقض اینجاست گه حقیقت با مصلحت یک جا جمع نمی شوند.

    پاسخ