;
coinex

مقایسه پوکو اف 3 با گلکسی A52 سامسونگ (POCO F3 Vs. Galaxy A52)

دو شرکت شیائومی و سامسونگ از برندهای مشهور در ایران به شمار می‌روند. ما در این نوشتار از تکراتو به بررسی مقایسه پوکو اف 3 با گلکسی A52 سامسونگ می‌پردازیم.

مقایسه پوکو اف 3 با گلکسی A52 سامسونگ یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که ذهن طرفداران این دو برند را به خود درگیر کرده است. اگر شما هم قصد خرید یک گوشی همراه مناسب با قیمت مقرون‌به‌صرفه‌ای دارید، احتمالاً متوجه گوشی‌های موجود در بازار شده‌اید. در بازار کنونی، گوشی‌های هوشمند بسیاری با قابلیت‌ها و کیفیت‌های متفاوتی در دسترس است که هر یک از آ‌ن‌ها هم ویژگی‌های مخصوص به خود را دارند.

همان طور که می‌دانید، گوشی‌های بسیاری در حال حاضر در دسترس کاربران قرار دارد که با یکدیگر رقابت می‌کنند. علاوه بر این، برندهای زیادی هم در بازار وجود دارند که ویژگی‌های منحصربه‌فردی را به کاربران ارائه می‌دهند. یکی از این برندهای بسیار محبوب، سامسونگ است که از سال‌ها پیش تاکنون در ایران فعالیت دارد. ازآنجاکه این برند سابقه بسیار درخشانی در تولید گوشی‌های هوشمند، لپ‌تاپ، تبلت و سایر لوازم جانبی‌های تلفن را دارد، توانسته افراد زیادی را به سمت خود جلب کنند.

از سوی دیگر، برند شیائومی هم اخیراً در ایران و دیگر نقاط جهان شهرت زیادی کسب کرده است. شاید برای شما جالب باشد که بدانید این برند تنها بیشتر از 10 سال است که فعالیت می‌کند و در همین مدت‌زمان کوتاه هم توانسته نظر اغلب کاربران را به خود جلب کند. درحالی‌که گوشی‌های شیائومی در بازار ایران به‌وفور یافت می‌شوند، در کشورهای آمریکایی اصلاً وجود ندارد. بااین‌حال، برخی مواقع در میان طرفداران شیائومی و سامسونگ بحث‌هایی شکل می‌گیرد که موجب مقایسه پوکو اف 3 با گلکسی A52 سامسونگ شده است.

مقایسه پوکو اف 3 با گلکسی A52 سامسونگ

یکی از بهترین گوشی‌های شیائومی، پوکو F3 و یکی از برجسته‌ترین‌ها از برند سامسونگ، Galexy A52 است. این گوشی‌های همراه برای استفاده روزمره بسیار مناسب هستند و شما این امکان را می‌دهند که از قابلیت‌های ویژه آن‌ها بهره‌مند شوید. این دو تلفن همراه از بسیاری جهات به یکدیگر شباهت دارند. بااین‌حال، تفاوت‌های مشهودی هم در میان آن‌ها یافت می‌شود که موجب افزایش چالش میان آن دو شده است.

مقایسه پوکو اف 3 با گلکسی A52 سامسونگ

 

علاوه بر پوکو اف 3، شما می‌توانید مقایسه شیائومی نوت 10 پرو با A52 سامسونگ را هم مطالعه کنید. مقایسه شیائومی نوت 10 پرو با گلکسی A72 سامسونگ هم می‌تواند کمک شایانی به شما کند. اما این اختلافات تنها به اینجا ختم نمی‌شود.

در مقایسه پوکو اف 3 با گلکسی A52 سامسونگ گفته می‌شود که این دو دستگاه قیمت خوبی دارند. اگر به دنبال تلفن‌های دیگری با قیمت مناسب هستید، لیست بهترین گوشی‌های میان‌رده در سال 2022 می‌تواند در این حوزه به شما کمک کند. در ادامه، به بررسی مقایسه مهم‌ترین بخش‌های این دو گوشی مهم خواهیم پرداخت.

مقایسه پوکو اف 3 با گلکسی A52 سامسونگ

مقایسه نمایشگر Poco F3 با Galexy A52

یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که در مقایسه پوکو اف 3 با A52 با آن روبرو می‌شویم، نمایشگر این دو گوشی موبایل است. در ابتدا، اطلاعاتی درباره نمایشگر پوکو اف 3 در اختیار شما قرار می‌دهیم. سایز صفحه‌نمایش این تلفن همراه 6.67 اینچ با رزولوشن 1080 × 2400 و از نوع AMOLED است. همچنین نرخ نوسازی آن هم 120 هرتز در نظر گرفته می‌شود. این ویژگی‌ها به شما این امکان را می‌دهد که فیلم‌ها را با بهترین کیفیت تماشا کنید.

از سوی دیگر، صفحه‌نمایش گوشی سامسونگ گلکسی A52 کمی کوچک‌تر از پوکو اف 3 بوده و به‌اندازه 6.5 اینچ با رزولوشن یکسان، یعنی همان 1080 × 2400 است. با این‌که رزولوشن هر دو تلفن همراه یکسان است، اما تفاوت مهم دیگری در نمایشگر آن‌ها یافت می‌شود که باید آن را در نظر بگیرید. نرخ نوسازی گوشی Galexy A52 از پوکو کمتر و به‌اندازه 90 هرتز است. بااین‌حال، باز هم شما می‌توانید از کیفیت خوب آن لذت ببرید.

در آزمایشاتی که برای تشخیص و مقایسه پوکو اف 3 با گلکسی A52 سامسونگ انجام شد، متوجه شدیم که عملکرد نمایشگر Poco F3 به‌اندازه 99.8 درصد و نمایشگر گوشی سامسونگ، 9.3 درصد به دست آمد. پس تا حد کمی نمایشگر گوشی شیائومی بهتر از سامسونگ بوده اما روشنایی گوشی سامسونگ بیشتر از شیائومی است.

مقایسه پوکو اف 3 با گلکسی A52 سامسونگ

طراحی و ساخت

یکی دیگر از موضوعات مهمی که درباره مقایسه سامسونگ A52 با POCO F3 باید بدانید، نحوه طرحی و ساخت این دو گوشی است. ضخامت گوشی شیائومی POCO F3 به‌اندازه 7.8 و ضخامت گوشی سامسونگ، 8.4 میلی‌متر است. این امر نشان می‌دهد که گرفتن گوشی پوکو  اف 3 آسان‌تر از گلکسی A51 است. بااین‌حال، وزن پوکو F3 بیشتر از A52 بوده و وزن مورد اول 196 گرم و نمونه دوم هم 189 گرم است.

علاوه بر موارد ذکرشده، برای ساخت این تلفن‌های همراه هم مواد متفاوتی استفاده شده است بدین ترتیب، برای تولید قاب گوشی شیائومی پوکو اف 3 از پلاستیک و برای ساخت قاب گلکسی A52 از شیشه استفاده شده است. این در حالی است که جنس پشت این تلفن‌های هوشمند این‌گونه نیست؛ یعنی پشت گوشی شیائومی از شیشه و پشت گوشی سامسونگ از پلاستیک است. هر دو تلفن‌های مذکور، دارای اثر انگشت هستند؛ با این تفاوت که محل اثر انگشت آن‌ها با هم تفاوت دارد.

عملکرد گوشی‌های POCO F3 و Galexy A52

بسیاری از افرادی که به دنبال مقایسه پوکو اف 3 با گلکسی A52 سامسونگ هستند، عملکرد این تلفن‌ها را تحت‌نظر می‌گیرند. به‌طورکلی، عملکرد هر دو تلفن همراه خوب است و به شما این امکان را می‌دهند که از سرعت بالای آن‌ها لذت ببرید. تراشه گوشی POCO F3 اسنپدراگون 870 5G و تراشه گوشی گلکسی اسنپدراگون 720G است. همان طور که از این اطلاعات بر می‌آید، عملکرد پوکو اف 3 باید بهتر از گلکسی A52 باشد.

مقایسه پوکو اف 3 با گلکسی A52 سامسونگ

 

رم این گوشی هم تا حدی است که شما بتوانید به‌راحتی از آن استفاده کرده و از سرعت بالای آن‌ها لذت ببرید. گوشی POCO F3 با رم 6 و یا 8 گیگابایتی و گوشی گلکسی A52 با رم 4، 6 و یا 8 گیگابایتی به کاربران عرضه می‌شود.

همان طور که می‌دانید، حافظه تلفن همراه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. به همین دلیل هم در مقایسه پوکو اف 3 با A52 متوجه می‌شویم که گوشی اول، با حافظه 128 و همچنین 256 گیگابایت در دسترس کاربران قرار می‌گیرد. علاوه بر این، میزان فضای ذخیره گوشی A52 هم مشابه نمونه شیائومی بوده و همان 128 و 256 گیگابایت است. بدین ترتیب، شما می‌توانید فیلم‌ها، عکس‌ها و داده‌های زیادی را در گوشی خود نگه داشته و از آن‌ها لذت ببرید.

البته نکته جالبی درباره گوشی گلکسی A52 وجود دارد و آن هم این است که شما می‌توانید به این تلفن همراه، کارت حافظه اضافه کرده و فضای ذخیره آن را تا حد قابل‌توجهی افزایش دهید. این در حالی است که Poco F3 این قابلیت را ندارد. این بدان معنی است که شما فقط می‌توانید از فضای اصلی گوشی استفاده کرده و امکان اضافه کردن کارت حافظه را ندارید.

مقایسه نرم‌افزار گلکسی A52 با پوکو F3

مقایسه پوکو اف 3 با گلکسی A52 سامسونگ
مقایسه پوکو اف 3 با گلکسی A52 سامسونگ

نرم‌افزار تلفن موردنظر، یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که برای هر کاربر از اهمیت بسیار ویژه‌ای برخوردار است. زیرا هرچه نرم‌افزار گوشی به‌روزتر باشد، طبعاً کارایی آن هم بالا می‌رود. به همین دلیل هم ما در مقایسه سامسونگ A52s با POCO F3 به این موضوع پرداخته‌ایم. هر دو گوشی مذکور از سیستم‌عامل اندروید 11 پشتیبانی می‌کنند. شما می‌توانید با آپدیت کردن، سیستم‌عامل آن‌ها را به 12 هم ارتقا داد.

علاوه بر این، ROM شیائومی و گلکسی A52 هم با یکدیگر تفاوت دارند. گزینه اول MIUI 13 و مورد دوم هم One UI 4.1 است. سیستم‌عامل OS گوشی شیائومی پوکو F3 به‌اندازه 21 و مربوط به گلکسی A52 سامسونگ هم 25.8 گیگابایت در نظر گرفته می‌شود.

بیشتر بخوانید:

مقایسه پوکو ایکس 4 پرو با گلکسی A51 سامسونگ

مقایسه باتری گوشی‌های شیائومی POCO F3 و سامسونگ Galexy A52

باتری یکی از مهم‌ترین عوامل در خوب بودن یا نبودن یک گوشی تلفن هوشمند است. اگر می‌خواهید یک گوشی باکیفیت داشته باشید و بتوانید ساعت‌ها با آن کار کنید، بهتر است به باتری آن توجه نمایید.

در مقایسه پوکو اف 3 با گلکسی A52 سامسونگ مشاهده می‌کنیم که باتری گوشی اول، 4520 و باتری تلفن دوم هم 4500 میلی‌آمپر است. همان طور که می‌بینید، هر دوی این باتری‌ها به یکدیگر شباهت دارند و تفاوت آن‌چنانی مشاهده نمی‌شود.

مقایسه پوکو اف 3 با گلکسی A52 سامسونگ

از سوی دیگر، نحوه شارژ کردن هم از اهمیت بالایی برخوردار است. گوشی Poco F3 با قدرت شارژ 33 وات و گوشی سامسونگ A52 با قدرت 25 وات عرضه می‌شود. بنابراین شما می‌توانید در کمترین زمان، گوشی خود را شارژ کرده و مجدداً از آن استفاده نمایید. نوع باتری هر دو گوشی، به‌صورت Li-Po است. البته لازم به ذکر بوده که باتری آن‌ها قابل جدا شدن نیست.

همان طور که در بالا مشاهده کردید، این گوشی‌ها از قابلیت فست‌شارژ (شارژ سریع) بهره می‌برند. بدین صورت که گوشی پوکو اف 3 در مدت‌زمان 30 دقیقه، 67 درصد شارژ می‌شود. این در حالی است که گوشی A52 در همین زمان، 35 درصد شارژ می‌شود. برای شارژ کامل، مورد اول نیاز به 56 دقیقه و دستگاه دوم هم نیاز به 1:30 دقیقه زمان دارد.

ما آزمایشاتی درباره باتری این دو گوشی انجام دادیم تا بهتر درک کنیم که برای مشاهده فیلم و یا سایر استفاده‌ها، به چقدر زمان نیاز داریم. در این آزمایش متوجه شدیم که برای تماشای فیلم، گوشی شیائومی پوکو F3 به مدت 14:32 و گوشی A52  به مدت 12:14 دقیقه زمان نیاز داشت. این مقایسه پوکو اف 3 با گلکسی A52 سامسونگ در گیمینگ هم اهمیت دارد. برای بازی کردن، شیائومی 5:39 و سامسونگ 5:40 دقیقه شارژ نگهداری می‎کرد. به‌طورکلی، POCO F3 به مدت 83 ساعت و A52 به مدت 117 ساعت شارژ داشتند.

مقایسه پوکو اف 3 با گلکسی A52 سامسونگ

مقایسه دوربین گوشی‌های A52 با POCO F3

دوربین یکی از مهم‌ترین بخش گوشی‌های هوشمند امروزی است. بسیاری از افراد، این تلفن‌های همراه را برای عکس‌برداری خریداری می‌کنند. به همین دلیل باید به این موضوع توجه ویژه‌ای داشته باشید. در مقایسه پوکو F3 با A52 مشاهده می‌کنیم که مورد اول دارای سه دوربین و گزینه دوم هم دارای چهار دوربین است. دوربین‌های گوشی شیائومی پوکو اف 3 با کیفیت‌های 48، 8 و 5 مگاپیکسل ارائه می‌شود. این در حالی است که سامسونگ دارای دوربین‌های 64، 12، 5 و 5 مگاپیکسل است.

در گوشی شیائومی شما این امکان را دارید که عکس‌ها را با رزولوشن 8000 × 6000 ضبط کنید. علاوه بر این، شما می‌توانید ویدئوهای Slow motion را با کیفیت 1080 مگاپیکسل ضبط و تماشا کنید. زاویه لنز واید در این تلفن همراه 119 درجه است.

مقایسه پوکو اف 3 با گلکسی A52 سامسونگ

از سوی دیگر، در مقایسه سامسونگ A52s با POCO F3 مشاهده می‌کنیم که گوشی سامسونگ، عکس‌ها و تصاویر را با رزولوشن 9000 × 7000 نگهداری می‌کند. همچنین کیفیت ویدئوهای Slow motion در این گوشی به اندازه 1080 مگاپیکسل است. علاوه بر این، زاویه لنز واید در دوربین این گوشی هم 123 درجه است.

علاوه بر همه تفاوت‌هایی که در مقایسه پوکو اف 3 با گلکسی A52 سامسونگ مشاهده کردیم، دوربین این تلفن‌های همراه شباهت‌هایی هم با یکدیگر دارند. برای مثال، فلش هر دو گوشی به‌صورت LED بوده و زوم آن‌ها هم به‌صورت دیجیتالی است. در هر دو مورد، شما می‌توانید ویدئوها را با کیفیت 4K برای خود ضبط کنید. دوربین هر دو گوشی، دارای ویژگی پیشرفته (Pro mode) هستند که به شما این امکان را می‌دهد که عکس‌ها و فیلم‌های هنرمندانه‌تری بگیرید.

دوربین سلفی

هر دو گوشی مذکور، دارای دوربین سلفی باکیفیتی هستند که شما می‌توانید از خود عکس‌های یادگاری زیبایی بگیرید. در مقایسه پوکو اف 3 با A52 مشاهده می‌کنیم که دوربین سلفی گوشی اول، 20 مگاپیکسل و دوربین سلفی موبایل دوم هم 32 مگاپیکسل و به‌صورت Full HD است. رزولوشن تصاویر و ویدئو در نمونه اول، به ترتیب 4608 × 3456 و 1080 پیکسل است. از سوی دیگر، کیفیت عکس و فیلم در A52 به ترتیب، 6528 × 4896 و 2160 پیکسل و به‌صورت 4K است.

اتصال و شبکه دو گوشی پوکو اف 3 و گلکسی A52

همان طور که می‌دانید، با استفاده از گوشی‌های هوشمند امروزه شما می‌توانید بدون هیچ مشکلی به وای‌فای متصل شوید. بدین ترتیب، گوشی F3 از وای‌فای 6 و A52 هم از وای‌فای 5 پشتیبانی می‌کند. علاوه بر این، نسخه بلوتوث نمونه اول 5.1 و نمونه دوم هم 5 است. نوع USB هر دو دستگاه موبایل از نوع Type-C است. در این دستگاه‌ها با استفاده از این USB، شما می‌توانید گوشی را شارژ کرده، و از گزینه‌های USB و OTG آن‌ها بهره ببرید.

در مقایسه پوکو اف 3 با گلکسی A52 سامسونگ از نظر تعداد سیم کارت می‌توان گفت که در هر دو گوشی همراه، شما می‌توانید از دو سیم‌کارت به طور هم‌زمان استفاده کنید. البته توجه داشته باشید که هر دو سیم‌کارت‌های این دو تلفن همراه، باید به‌صورت نانو باشند. لازم به ذکر است که گوشی شیائومی POCO F3 از اینترنت 5G هم بهره می‌برد؛ درحالی‌که سامسونگ Galexy A52 این ویژگی را ندارد.

مقایسه پوکو اف 3 با گلکسی A52 سامسونگ

 

اسپیکر و صدا

یکی از مهم‌ترین مواردی که در مقایسه سامسونگ A52s با POCO F3 از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، صدا و اسپیکر آن‌هاست. هر دو تلفن مذکور، از قابلیت صدای استریو پشتیبانی می‌کنند. برای بکار بردن این گزینه، در گوشی F3 از دو اسپیکر به طور هم‌زمان استفاده می‌شود. این در حالی است که در گوشی A52 بلندگوی دوم از طریق اسپیکر مکالمه فراهم می‌شود.

لازم به ذکر است که در مقایسه پوکو اف 3 با A52 درباره اسپیکر آن‌ها، گوشی شیائومی برنده این چالش خواهد شد. زیرا بلندگوهای این تلفن همراه، کیفیت بالاتر، صدای بلندتر، واضح‌تر و همچنین فراگیرتر ایجاد می‌کند و به همین دلیل هم شما می‌توانید بهتر صداها را با استفاده از آن درک کنید. اگر می‌خواهید یک گوشی با اسپیکر پیشرفته داشته باشید، ما پیشنهاد می‌کنیم که از پوکو اف 3 استفاده کرده و لذت ببرید.

سایر ویژگی‌ها

تا اینجا اطلاعات مهمی درباره مقایسه پوکو اف 3 با گلکسی A52 سامسونگ را برای شما عزیزان ذکر کردیم. بااین‌حال، بهتر است اطلاعات دیگری هم در این باره کسب کنید تا درک بهتری از مقایسه سامسونگ A52s با POCO F3 داشته باشید. شیائومی پوکو اف 3 به‌عنوان یکی از پرچم‌داران گوشی‌های پوکو به شمار می‌رود. درحالی‌که A52 تنها یک تلفن میان‌رده در نظر گرفته می‌شود. هر دو دستگاه فوق‌الذکر در تاریخ مارس 2021 عرضه شدند و قابلیت‌های خود را در اختیار کاربران قرار دادند.

مقایسه پوکو اف 3 با گلکسی A52 سامسونگ

سخن نهایی

مقایسه پوکو اف 3 با گلکسی A52 سامسونگ یکی از موضوعات چالش‌برانگیزی است که ما در این نوشتار به بررسی آن پرداختیم. همان طور که پیش‌ازاین هم گفتیم، گوشی‌های پوکو F3 قابلیت‌های زیادی دارد. برای درک بهتر این برند، لیست بهترین گوشی‌های پوکو شیائومی می‌تواند برای شما مفید باشد. به‌علاوه، در بهترین گوشی‌های سامسونگ هم شما می‌توانید تلفن‌های هوشمندی با قابلیت‌های چشمگیری را مشاهده کنید. بهترین گوشی‌های شیائومی هم بی‌تأثیر نخواهد بود.

سؤالات متداول

گلکسی A52 بهتر است یا POCO F3؟

هر یک از این گوشی‌ها قابلیت‌های ویژه‌ای دارند که شاید در نظر شما مهم جلوه کنند. اما به‌طورکلی، بیشتر کاربران اعتقاد دارند که گوشی شیائومی پوکو اف 3 بهتر از A52 است.

چرا گوشی POCO F3 بهتر از A52 است؟

به لطف رم بالا و تراشه خوب، این گوشی عملکرد بسیار خوبی داشته و همان طور که گفتیم، یکی از پرچم‌داران گوشی‌های کنونی به شمار می‌رود.

کدام گوشی از نظر دوربین بهتر عمل کرده است؟

به نظر می‌رسد دوربین گوشی A52 بهتر از پوکو F3 باشد. زیرا همان طور که گفتیم، این گوشی دارای چهار دوربین باکیفیت است.

بیشتر بخوانید:

منبع: nanoreview

نظر شما درباره مقایسه پوکو اف 3 با گلکسی A52 سامسونگ چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    پوکو f3 گوشیه سامسونگ گلکسی s21 الترا رو میخوره بعد با A52 مقایسه میکنید

    پاسخ