;
coinex

مقایسه شیائومی 11 تی با پوکو F3 ؛ میان رده های پرطرفدار

مقایسه شیائومی 11 تی با پوکو F3 موضوعی است که در ادامه توسط تکراتو مورد بررسی قرار گرفته است. اگر تمایل دارید هستید در مورد این دو بیشتر بدانید با ما همراه باشید.

شرکت نوپای پوکو همیشه گوشی‌هایی را تولید می‌کند که با کمترین قیمت، سریع‌ترین عملکرد را داسته باشند و بتوانند مورد توجه همگن قرار گیرند؛ پوکو اف 3 یکی از این گوشی‌هاست.

گوشی 11T نیز از محصولات اقتصادی شیائومی است که قیمت مناسبی دارد و امکاناتی را در حد یک گوشی پرچم‌دار قابل قبول ارائه می‌دهد.

در ادامه این دو گوشی مورد بررسی و مقایسه قرار گرفته‌اند. اگر مایل به کسب اطلاعات بیشتر در این مورد هستید، با مقایسه پوکو اف 3 و شیائومی 11T در ادامه با ما همراه باشید.

مقایسه شیائومی 11 تی با پوکو F3

دو گوشی شیائومی 11 تی با پوکو F3 علاوه بر اینکه تقریبا در یک رنج قیمت قرار دارند، هم رده و شبیه به هم نیز هستند. گوشی های پوکو معمولا ظاهری متفاوت و سخت افزار نسبتا قوی دارند و سری ۱۱ شیائومی به نوعی در بین میان رده‌ها بسیار قوی است. حال در ادامه با مقایسه شیائومی 11T و پوکو F3 با ما همراه باشید.

مقایسه پوکو اف 3 و شیائومی 11T از نظر طراحی ظاهری و کیفیت

در این بخش به مقایسه شیائومی 11T و پوکو F3 از نظر طراحی ظاهری و همچنین کیفیت ساخت می‌پردازیم.

گوشی شیائومی 11T گوشی نسبتا بزرگی به حساب می‌آید که وزن کمی هم ندارد. این گوشی در ابعاد ۱۶۴.۱ در ۷۶.۹ به ضخامت ۸.۸ میلی‌متر ساخته شده و وزن آن هم به ۲۰۳ گرم می‌رسد.

روی قاب جلوی این گوشی و جایی که صفحه نمایش قرار گرفته از یک لایه گوریلا گلس وکتوس استفاده شده است. فریم این گوشی آلومینیومی است که باعث شده گوشی هم حس خوبی به کاربران منتقل کند و هم استحکام بیشتری داشته باشد.

روی قاب پشتی هم از شیشه استفاده شده که البته اثرانگشت را سریع به خود جذب می‌کند. باید به این موضوع هم اشاره کنیم که قاب پشتی کمی به صورت خمیده طراحی شده تا گوشی بهتر در دست قرار بگیرد.

مقایسه شیائومی 11 تی با پوکو F3
مقایسه شیائومی 11 تی با پوکو F3

از ویژگی‌های جالب توجه این گوشی می‌توان به داشتن گواهی IP53 اشاره کرد که باعث شده در برابر پاشش قطرات آب و نفوذ گرد وخاک مقاوم باشد. توجه کنید که این گوشی ضد آب نیست و نباید زیر بارش مستقیم باران و یا زیر آب قرار بگیرد.

روی لبه سمت راست گوشی دکمه‌های تنظیم صدا و دکمه پاور را مشاهده می‌کنید که با حسگر تشخیص اثرانگشت ترکیب شده است. روی لبه پایین گوشی بلندگو، پورت USB-C، میکروفن و محل قرار گرفتن سیم‌کارت را مشاهده می‌کنید.  روی لبه بالای گوشی نیز فرستنده IR و بلندگوی دوم را خواهید دید.

بیشتر بخوانید:

مقایسه شیائومی 12 و شیائومی 12 پرو و شیائومی 12X ؛ جنگ داخلی

صفحه نمایش بزرگ و کشیده‌ای در اندازه ۶.۶۷ اینچ هم روی این گوشی دیده می‌شود که حاشیه‌های باریکی دارد. دوربین سلفی هم به صورت حفره‌ای روی صفحه نمایش قرار گرفته است.

روی لبه بالای صفحه نمایش، جایی که صفحه نمایش به فریم دستگاه می‌رسد یک بلندگوی کوچک و باریک را مشاهده می‌کنید.

پوکو F3 تقریبا در طراحی شبیه به می ۱۱ آی است و تنها تفاوت در طراحی این دو گوشی نوشته پشت دستگاه‌ها است.

مقایسه شیائومی 11 تی با پوکو F3
مقایسه شیائومی 11 تی با پوکو F3

پوکو اف ۳ با وزن حدود ۱۹۶ گرم و ضخامت فقط ۷.۸ میلی‌متری خودش محصولی بسیار خوش‌دست است. در قاب پشتی پوکو اف ۳ دیده می‌شود که از شیشه استفاده شده و در فریم از پلاستیک. قاب پشتی شیشه‌ای با گوریلاگلس ۵ پوشانده شده همانند قاب جلو که گوریلاگلس ۵ روی خودش دارد.

صفحه‌نمایش در قاب جلوی پوکو F3 طراحی کاملاً تخت دارد و حاشیه‌هایش هم خیلی زیاد نیستند؛ نکته مهم در اینجا اندازه کوچک دوربین سلفی گوشی است که جلب توجه می‌کند.

بیشتر بخوانید:

گوشی گیمینگ ردمی K40 شیائومی (Xiaomi Redmi K40)

گوشی سامسونگ گلکسی A13 فایوجی (Galaxy A13 5G)

Poco F3 یک گوشی بسیار خوش دست است و از کار کردن با آن لذت می‌برید اما باید مراقب لیز خوردن آن از دستان خودتان یا از روی سطوح باشید.

سمت راست روی فریم پلاستیکی کلیدهای ولوم و پاور دیده می‌شوند که کلید پاور به‌عنوان سنسور اثر انگشت هم استفاده می‌شود و از همان طراحی پیروی کرده که شیائومی به تازگی در گوشی‌های خود استفاده می‌کند.

مقایسه شیائومی 11 تی با پوکو F3
مقایسه شیائومی 11 تی با پوکو F3

در لبه پایینی پوکو اف ۳ درگاه ارتباطی تایپ سی کنار اسپیکر اصلی، میکروفون اصلی و درگاه سیم‌کارت دیده می‌شوند.

poco f3 در لبه بالایی نیز دو ردیف سوراخ دیده می‌شوند که یکی از آن‌ها درگاه اینفرارد است و دو سوراخ دیگر کنارش برای میکروفون دوم هستند و در نهایت ۳ سوراخی که کمی آن ‌طرف‌تر و به‌صورت قرینه هستند اسپیکر دوم دستگاه به‌حساب می‌آیند.

با مقایسه شیائومی 11 تی با پوکوF3  به این نتیجه می‌رسیم که هر دو گوشی در کل طراحی زیبایی دارند، خوش دست هستند و هر دو از امکانات مناسبی بهره می‌برند.

بیشتر بخوانید:

گوشی سامسونگ گلکسی A12 ناچو (Galaxy A12 Nacho)

مقایسه هوآوی پی 50 با شیائومی می 11 اولترا

مقایسه شیائومی 11 تی با پوکوF3  از نظر صفحه نمایش

نمایشگر شیائومی ۱۱تی یکی از بهترین بخش‌های این گوشی است؛ چراکه اندازه‌ای مناسب و کیفیتی بسیار بالا را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

نمایشگر ۶.۶۷ اینچ AMOLED با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و پشتیبانی از فناوری HDR10+، پوشش گستره‌ی رنگی DCI-P3 و قابلیت تولید و نمایش ۱ میلیارد رنگ به همراه بیشینه‌ی روشنایی ۱۰۰۰ نیتی، همان ویژگی‌هایی هستند که آن‌را تبدیل به یکی از نقاط قوت ۱۱تی شیائومی کرده‌اند.

همچنین وضوح تصویر این صفحه‌ی نمایش FHD+ و تراکم پیکسلی آن نیز ۳۹۵ پیکسل بر اینچ است؛ البته پشتیبانی از دالبی ویژن را تنها در نمایشگر شیائومی ۱۱ تی پرو مشاهده می‌کنیم.

بیشتر بخوانید:

مقایسه هوآوی پی 50 با گلکسی اس 21 اولترا

مقایسه وان پلاس 9 پرو با گلکسی اس 21 اولترا

در ادامه مقایسه شیائومی 11 تی با پوکو F3از نظر صفحه نمایش به بررسی پوکو F3 می‌پردازیم. در پوکو F3 از یک نمایشگر امولد 6.67 اینچی با قابلیت پشتیبانی از +HDR10 و نرخ‌تازه‌سازی 120 هرتز استفاده شده است.

این نمایشگر از رزولوشن 2400 در 1080 بهره می‌برد و در هر اینچ آن 395 پیکسل قرار دارد، همچنین نسبت این صفحه نمایش 20:9 بوده و میزان روشنایی آن به 1300 نیت می‌رسد.

مقایسه شیائومی 11 تی با پوکو F3
مقایسه شیائومی 11 تی با پوکو F3

نمایشگر این مدل از پوشش رنگی RGB از نوع DCI-P3 نیز پشتیبانی می‌کند که به طبیعی شدن رنگ‌ها و پوشش رنگی در هر نقطه از صفحه کمک می‌کند. صفحه نمایش امولد پوکو اف 3 با کمک این فناوری‌ها 15 درصد مصرف کمتری دارد.

نمایشگر پوکو F3 کیفیت بسیار خوبی دارد، رنگ‌ها در آن شفاف و واضح هستند، همچنین رنگ سفید و مشکی کاملا طبیعی و صحیح به نمایش در می‌آیند.

از طرفی کیفیت نمایشگر امولد پوکو نسبت به صفحه نمایش‌های IPS LCD در مدل‌های Mi 10T 5G و پوکو X3 پرو بسیار بالاتر است، در نمایشگر پوکو F3 رنگ‌ها بی‌روح یا بیش از حد براق و شاداب نیستند و به واقعیت شبیه‌تر‌ند.

با مقایسه شیائومی 11 تی با پوکو F3 به این نتیجه رسیدیم که در مجموع با اختلاف کم Poco F3 نمایشگر بهتری دارد.

مقایسه پوکو اف 3 و شیائومی 11T از نظر دوربین

شیائومی پوکو F3 دارای دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی مبتنی بر سنسور IMX582 سونی، با لنز f/1.8 و PDAF (فوکوس خودکار تشخیص فاز) است.

دوربین 8 مگاپیکسلی f/2.2 فوق عریض و 5 مگاپیکسلی f/2.4 تله ماکرو پشتیبانی می‌شود، در حالی که سلفی‌ها توسط دوربین جلویی 20 مگاپیکسلی f/2.5 پشتیبانی می‌شوند.

عکاسی در نور روز کاملاً مناسب است، با عکس‌های روشن و متعادل که در برابر ضربه زدن بیش از حد رنگ‌ها مقاومت می‌کنند.

شیائومی پوکو F3 به سادگی جزئیات دقیقی را ثبت نمی‌کند و ابزارهای HDR آن نیز به خوبی سایه‌ها را از بین نمی برند.

تصاویر بسیار ملایم هستند، رنگ ها به طور قابل توجهی با معادل‌های گسترده خود متفاوت هستند و انبوهی از نویز دانه‌ای در لبه‌ها وجود دارد.

شیائومی 11T دارای دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی ایزوسل سامسونگ با نام HM2 است که اندازه‌ای ۱/۱.۵۲ اینچی دارد که هر پیکسل آن نیز ۰/۷ میکرون است. لنز استفاده شده روی این سنسور که از نوع ۷ لایه است، از دیافراگم f/1.75 بهره می‌برد.

سنسور سونی IMX355 در دوربین اولتراواید ۸ مگاپکیسلی این گوشی به کار رفته است که لنز قرار گرفته روی این سنسور نیز دیافراگم f/2.2 دارد.

دوربین بعدی عکاسی و فیلم‌برداری ماکرو را در اختیار کاربران قرار خواهد داد. این دوربین از سنسور ۵ مگاپیکسلی S5K5E9 سامسونگ استفاده می‌کند که اندازه‌ای ۱/۵ اینچی دارد و هرپیکسل آن نیز ۱/۱۲ میکرون است.

دوربین سلفی هم از سنسور ۱۶ مگاپیکسلی اُمنی ویژن OV16A1 بهره می‌برد که اندازه‌ی آن ۱/۳.۰۶ اینچ است و هر پیکسل این سنسور نیز ۱.۰ میکرونی هستند.

این گوشی نیز از برنامه‌ی دوربین مختص گوشی‌های شیائومی بهره می‌برد که در کنار هوآوی، یکی از پر امکانات‌ترین اپلیکیشن‌ها برای عکاسی و فیلم‌برداری است.

مقایسه شیائومی 11T و پوکو F3 از نظر باتری

در ادامه‌ی مقایسه پوکو اف 3 و شیائومی 11T به بررسی باتری این دو گوشی می‌پردازیم.

اگر در یک جمله گوشی برتر در بخش باتری را معرفی کنیم، قطعا برنده شیائومی ۱۱T خواهد بود. باتری ۵۰۰۰ میلی آمپری این گوشی برای انجام فعالیت‌های روزانه، وب گردی، تماشای ویدئو می‌تواند یک روز کامل کاربران را همراهی کند.

علاوه بر این شما می‌توانید با شارژر سریع ۶۷ واتی که همراه این گوشی عرضه می‌شود، در کمتر از ۳۷ دقیقه باتری گوشی خود را بصور کامل شارژ کنید.

مقایسه شیائومی 11 تی با پوکو F3
مقایسه شیائومی 11 تی با پوکو F3

در مقابل گوشی شیائومی پوکو F3 علی رغم بهره وری از پردازنده قدرتمند و نمایشگر آمولد، که باتوجه به نرخ بروز رسانی ۱۲۰ هرتز مصرف شارژ بالایی دارد، از یک باتری ۴۵۲۰ میلی آمپری تغذیه می‌شود.

این باتری که به کمک شارژر سریع ۳۳ واتی پر می‌شود، در صورتی که استفاده سنگین و بی وقفه داشته باشید نهایتا یک نصف روز شما را ساپورت می‌کند.

البته این به معنای عیب این گوشی نیست و اگر استفاده روزانه در حد معمول از گوشی داشته باشید می‌توانید یک روز کامل را با این گوشی به سر کنید.

بیشتر بخوانید:

مقایسه وان پلاس 9 پرو با شیائومی می 11 اولترا

مقایسه شیائومی ردمی نوت 10 با گلکسی A71

مقایسه شیائومی 11T و پوکو F3 از نظر نرم‌افزاری

11 تی پرو به صورت پیش‌فرض از سیستم عامل اندروید 11 و رابط کاربری MIUI 12.5 بهره می‌برد. انتظار می‌رود که تا پایان سال جاری میلادی MIUI 13 عرضه شود و حدس می‌زنیم گوشی‌های جدیدتر، اولین دستگاه‌هایی خواهند بود که این نسخه از پوسته نرم‌افزاری را دریافت خواهند کرد.

MIUI 12 تم‌های AoD متعددی دارد که این اجازه را دارید تا یکی از آنها را برگزینید تا ظاهر موبایلتان را شخصی‌سازی کنید.

مقایسه شیائومی 11 تی با پوکو F3
مقایسه شیائومی 11 تی با پوکو F3

پوکو F3 نیز به‌صورت پیش‌فرض از اندروید 11 با رابط کاربری انحصاری شیائومی یا همان MIUI بهره می‌برد؛ اما برای اینکه بتواند با گوشی‌های شیائومی متفاوت باشد، لانچر انحصاری خود یعنی Poco Launcher را روی گوشی نصب کرده است.

پوکو لانچر یک سری امکانات جالب را در اختیارتان قرار می‌دهد که برای نمونه می‌توانیم به پشتیبانی از بسته‌های آیکون موجود در گوگل پلی استور، شخصی‌سازی قاب و اندازه‌ی آیکون‌ها، مخفی کردن اپلیکیشن‌ها، شخصی‌سازی و پوشه‌بندی فهرست اپلیکیشن و قفل‌کردن گوشی با دو بار ضربه زدن روی نمایشگر اشاره کنیم.

اگر از لانچر پوکو بگذریم، تفاوت نرم‌افزاری دیگری بین پوکو F3 و گوشی‌های شیائومی وجود ندارد. پوکو F3 هم از نسخه ۱۲ رابط کاربری MIUI بهره می‌برد.

بیشتر بخوانید:

مقایسه آیفون 13 پرو مکس با آیفون 13 پرو

مقایسه آیفون 13 پرو مکس با گلکسی اس 21 اولترا

مقایسه پوکو اف 3 و شیائومی 11T از نظر سخت‌افزاری

شیائومی پوکو F3 در بخش سخت افزار نیز نسبت به قیمت خود بسیار خوب عمل کرده و مخصوصا نوع پردازنده استفاده شده در آن، تحسین برانگیز است. این گوشی از پردازنده کوالکام اسنپدراگون 870 استفاده کرده که از 5G یا همان نسل پنجم اینترنت همراه نیز پشتیبانی می‌کند.

این پردازنده در واقع نسخه بازطراحی شده پردازنده سال گذشته یا همان اسنپدراگون 865 است و کلاک اسپید هسته‌ اصلی آن، به ۳.۲ گیگاهرتز می‌رسد. پوکو F3 پردازنده گرافیکی ادرنو 650 را نیز به همراه داشته که یکی از قدرتمندترین‌های بازار است.

مقایسه شیائومی 11 تی با پوکو F3
مقایسه شیائومی 11 تی با پوکو F3

شیائومی 11T از پردازنده دیمنسیتی ۱۲۰۰ بهره می‌برد که چیپ برتر مدیاتک با پشتیبانی از شبکه 5G محسوب می‌شود و بر اساس فرآیند ۶ نانومتری ساخته شده است. عملکرد پردازنده دستگاه بسیار مطلوب است و نسبت به رقبای همرده در سطح بالاتری قرار دارد.

مقایسه شیائومی 11T و پوکو F3 از نظر کیفیت صدا

شیائومی ۱۱ تی، مانند نسخه‌ی پرو خود از دو اسپیکر استریو بهره می‌برد؛ اسپیکرهای این گوشی از بلندی صدای بسیار خوب و همچنین کیفیت مناسبی بهره می‌برند. تفکیک و جزئیات صدا تا ۷۰٪ بلندی بسیار خوب ارزیابی می‌شود و در بلندی حداکثری، صداها کمی تیز می‌شوند و بیس‌ها به خوبی اجرا نمی‌شوند.

به نظر می‌رسد این اسپیکرها در پخش کردن صدای خواننده بهتر عمل می‌کنند؛ پس هنگام تماشای محتوای ویدئویی و دیدن فیلم، صدای مکالمه بازیگران را به بهترین شکل ممکن خواهید شنید.

بیشتر بخوانید:

مقایسه ردمی نوت 9 با پوکو ایکس 3 پرو

مقایسه پوکو ایکس 3 پرو با شیائومی می 11 لایت

اسپیکر‌های پوکو F3 نیز از حجم صدای نسبتا بالا و کیفیت مناسبی برخوردارند. این گوشی از اسپیکر‌های استریو استفاده کرده و همانند بسیاری از گوشی‌های این دوره، یک اسپیکر اصلی در پایین گوشی قرار گرفته و اسپیکر خروجی صدای مکالمه نیز، آن را جهت خلق صدای استریو همراهی می‌کند.

در این مطلب به بررسی شیائومی 11 تی با پوکو F3 که هر دو از گوشی‌های محبوب شیائومی هستند، پرداختیم. این دو گوشی طرفدارانی بسیار دارند و عده‌ی زیادی از افراد در سراسر دنیا از آنها استفاده می‌کنند.

سوالات متداول

شیائومی 11T بهتر است یا پوکو F3؟

با مقایسه شیائومی 11 تی با پوکو F3  در این مطلب مشخص شد که هر دو گوشی دارای ویژگی‌ها و قابلیت‌هایی منحصر به فرد هستند که باعث شده است این دو در میان کاربران محبوب باشند. این دو گوشی از نظر صفحه نمایش، دوربین، باتری، پردازنده و … بسیار عملکرد مناسبی دارد و برای انواع کارهای روزانه مناسب هستند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد مقایسه شیائومی 11 تی با پوکو F3 چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با تکراتو و سایر کاربران در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    خیلی خوب بود ممنون از شما

    پاسخ