;
coinex

مرورگر اندروید فایرفاکس حالت HTTPS-Only را اضافه کرد

گزینه‌ HTTPS-ONLY که چند هفته پیش در فایرفاکس نایتلی (Firefox Nightly) معرفی شده بود، اکنون در کمال شگفتی و تعجب، با سرعت فراوان به نسخه پایدار منتقل شد. با این خبر همراه ما باشید تا با حالت HTTPS-Only در مرورگر اندروید فایرفاکس بیشتر آشنا شویم.

سرعت عمل گزینه‌ HTTPS-ONLY در تبدیل شدن به نسخه پایدار، موجب تعجب افراد شد و همه را شگفت زده کرد، زیرا معمولا مدت زمان زیادی طول می‌کشد تا برنامه موزیلا ویژگی موجود را از نایتلی به بتا و نسخه پایدار انتقال دهد. برای درک این موضوع به این مثال توجه کنید. قابلیت Pull to refresh برای هنگام بارگیری مجدد صفحه، در مهر ماه گذشته به نایتلی افزوده شد، اما هنوز هم به نسخه پایدار برای دانلود عموم مردم نرسیده است. با این حساب، افزوده شدن حالت HTTPS-ONLY به نسخه پایدار فقط در عرض چند هفته، فوق‌العاده به نظر می‌رسد.

حالت HTTPS-Only در مرورگر اندروید فایرفاکس

استفاده از گزینه HTTPS-ONLY  به صورت پیش فرض در فایرفاکس برای اندروید فعال نشده است، اما تنها با کلیک بر روی چند گزینه، این حالت برای شما فعال خواهد شد.

حالت HTTPS-Only در مرورگر اندروید فایرفاکس

نحوه‌ فعال سازی حالت HTTPS-ONLY در فایرفاکس برای اندروید به صورت زیر است:

1. ابتدا منوی تنظیمات مربوط به فایرفکس را باز کنید.

2. سپس با استفاده از اسکرول به پایین صفحه بیایید و قسمت Privacy and Security را پیدا کنید.

3. در این قسمت فقط کافیست بر روی قسمتی که برچسب HTTPS-ONLY را دارد، کلیک کنید تا این گزینه برای شما فعال شود.

حالت HTTPS-Only در مرورگر اندروید فایرفاکس

4. سپس مرورگر شما وارد صفحه جدیدی می‌شود، در این صفحه می‌توانید به راحتی تنظیمات را تغییر دهید و آن را به عنوان یک گزینه پیش‌فرض برای تمام برگه‌ها و یا برای برگه‌هایی که فقط در حالت HTTPS-ONLY باز می‌کنید، تنظیم نمایید.

HTTPS-Only در مرورگر اندروید فایرفاکس

کار شما تمام شده و اکنون شما هر زمان، URL بدون پیشوند HTTPS تایپ کنید یا اینکه روی لینک‌های HTTP کلیک کنید، فایرفاکس صفحه‌ای که در آن قرار دارید را ملزم به بارگیری نسخه HTTPS می‌کند و این موضوع موجب می‌شود تا شما در سایت‌های واقعی با گواهینامه SSL به جای سایت‎‌های جعلی بانکی یا اسنادی، قرار بگیرید.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد حالت HTTPS-Only در مرورگر اندروید فایرفاکس چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر