;
coinex

حل مشکل نشان ندادن نوتیفیکیشن در گوشی شیائومی [+ تنظیمات و فعال سازی]

یکی از مهمترین مشکلات کاربران گوشی‌های شیائومی مشکلات مربوط به اعلان‌ها است و ما در این مطلب به روش‌های حل مشکل نشان ندادن نوتیفیکیشن در گوشی شیائومی می‌پردازیم.

در راهنما کامل حل مشکل نوتیفیکیشن در شیائومی قصد داریم تمام روش‌های موجود برای حل مشکلات اعلان ها در گوشی شیائومی را به شما آموزش دهیم.

مشکل نوتیفیکیشن البته منحصر به گوشی‌های شیائومی نیست و بسیاری دیگر از گوشی‌های اندرویدی از جمله محصولات سامسونگ، هواوی و آنر نیز با آن مواجه هستند. اما معمولا این مشکلات در مدل‌های مختلف محصولات شیائومی بیشتر به چشم می‌آیند و این گویا تا حدی به خاطر رابط کاربری شیائومی است. ما در ادامه این مطلب به آموزش روش‌هایی برای حل مشکل نشان ندادن نوتیفیکیشن در گوشی شیائومی می‌پردازیم.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


حل مشکل نشان ندادن نوتیفیکیشن در گوشی شیائومی

فهرست مطالب

پیش از پرداختن به راهنما کامل حل مشکل نوتیفیکیشن در شیائومی ارائه توضیحاتی کلی درباره نحوه عملکرد بخش نوتیف‌ها ضروری به نظر می‌رسد.

زمانی که شما از یک اپلیکیشن خارج می‌شوید و آن را به طور کامل می‌بندید، سیستم‌عامل برای مدیریت حافظه و بهینه‌سازی عملکرد باتری کارهایی را صورت می‌دهد که عمدتا شامل متوقف‌کردن اپلیکیشن‌های پس‌زمینه است.

گرچه این اقدام سیستم عامل برای عملکرد بهتر گوشی ضروری است اما بعضا به مشکلاتی چون مشکلات اعلان های گوشی شیائومی منجر می‌شود.

برای حل مشکل گوشی های شیائومی در بخش نوتیفیکیشن، باید در بخشی از تنظیمات گوشی‌های شیائومی تغییراتی اعمال کنید تا ببینید آیا این مسئله برطرف می‌شود یا نه. عمده کارهایی که برای رفع مشکل دریافت نوتیفیکیشن در گوشی های شیائومی می‌توان انجام داد از طریق تنظیمات در دسترس است و نتیجتا شما به سادگی می‌توانید این موارد را امتحان کنید. اما در ادامه به آموزش چگونگی رفع مشکل عدم نمایش نوتیفیکشن اندروید در گوشی‌های شیائومی می‌پردازیم.

فعال سازی مجوز شروع خودکار برنامه

چگونه نوتیفیکیشن را فعال کنیم ؟ اگر سوال شما این است نخستین پاسخ ممکن فعالسازی شروع خودکار برنامه است. در صورتی که این قابلیت را از طریق تنظیمات فعال کنید، با راه‌اندازی مجدد گوشی شیائومی، برنامه‌ها به طور خودکار اجرا می‌شود و در نتیجه شاهد حل مشکل نشان ندادن نوتیفیکیشن در گوشی شیائومی خواهیم بود. اما برای رفع مشکل دریافت نوتیفیکیشن در گوشی های شیائومی در این روش مراحل زیر را طی کنید:

حل مشکل نشان ندادن نوتیفیکیشن در گوشی شیائومی
حل مشکل نشان ندادن نوتیفیکیشن در گوشی شیائومی

وارد اپ تنظیمات یا Settings گوشی شیائومی خود شوید. سپس به بخش Apps بروید. در اینجا به دنبال گزینه Permissions بگردید.

حل مشکل نشان ندادن نوتیفیکیشن در گوشی شیائومی

در این بخش گزینه Autostart را خواهید دید و می‌توانید برنامه‌هایی که می‌خواهید به طور خودکار فعال شوند را علامت بزنید تا صدای نوتیفیکیشن شیائومی برای آن‌ها فعال شود.

حل مشکل نشان ندادن نوتیفیکیشن در گوشی شیائومی

فعال کردن صدای نوتیفیکیشن شیائومی در این روش را می‌توانید از طریق صفحه اصلی گوشی نیز با فشردن روی آیکون برنامه انجام دهید. در این شیوه با فشردن آیکون برنامه، چند گزینه ظاهر می‌شود که از بین آن‌ها باید گزینه App info را انتخاب کنید. سپس در بخش می‌توانید گزینه Autostart را فعال کنید. این مسئله سبب می‌شود بعد از ریستارت کردن گوشی، برنامه مدنظر شما به طور خودکار فعال شود و قاعدتا باید مشکل نوتیفیکیشن در گوشی شیائومی برطرف شود. اما اگر این شیوه در حل مشکل نشان ندادن نوتیفیکیشن در گوشی شیائومی موثر نبود، به سراغ روش بعدی بروید.

بیشتر بخوانید:

ریست فکتوری در گوشی های شیائومی

حل مشکل شارژ نشدن گوشی شیائومی

غیرفعال کردن محدودیت باتری

روش دیگر برای حل مشکل گوشی های شیائومی مربوط به غیرفعال کردن محدودیت باتری است. برای این کار با همان روش قبل به قسمت App info برنامه مدنظر خود رفته و به پایین اسکرول کنید تا گزینه Battery Saver را ببینید.

حل مشکل نشان ندادن نوتیفیکیشن در گوشی شیائومی
مشکل نوتیفیکیشن در گوشی شیائومی

حالا برای رفع مشکلات اعلان ها در گوشی شیائومی گزینه No restrictions را انتخاب کنید. این مسئله منجر به لغو بهینه‌سازی باتری برای آن برنامه خاص می‌شود و اگر مشکل مربوط به این بخش باشد، شاهد رفع مشکل دریافت نوتیفیکیشن در گوشی های شیائومی خواهید بود. اگر این شیوه جواب نداد، روش بعدی را امتحان کنید.

تغییر تنظیمات Boost Speed

اگر مشکل شما با روش‌های قبلی برطرف نشده، نگران نباشید و دیگر روش‌های راهنما کامل حل مشکل نوتیفیکیشن در شیائومی را امتحان کنید. با تغییر تنظیمات Boost Speed نیز می‌توانید نسبت به رفع صدای نوتیفیکیشن شیائومی اقدام کنید. برای حل مشکل نشان ندادن نوتیفیکیشن در گوشی شیائومی با این روش، مراحل زیر را طی کنید:

برنامه Security گوشی را یافته و آن را باز کنید. سپس از گوشه بالا سمت راست به تنظیمات این برنامه بروید. در بخش بعدی، گزینه Boost Speed را انتخاب کنید.

حل مشکل نشان ندادن نوتیفیکیشن در گوشی شیائومی

حال و جهت حل مشکل نوتیفیکیشن در گوشی شیائومی گزینه Lock Apps را انتخاب کنید و برنامه‌هایی که نمی‌خواهید در زمان پاک کردن رم بسته شوند را انتخاب کنید. این مسئله سبب می‌شود که MIUI روند فعالیت برنامه را متوقف نکند و در نتیجه شما همیشه اعلان‌ها را دریافت خواهید کرد. اگر هنوز با سوال چرا نوتیفیکیشن گوشی نمیاد ؟ مواجه هستید، به بخش بعدی آموزش چگونگی رفع مشکل عدم نمایش نوتیفیکشن اندروید بروید.

حل مشکل نشان ندادن نوتیفیکیشن در گوشی شیائومی

بیشتر بخوانید:

افزایش سرعت گوشی شیائومی

رایج ترین مشکلات گوشی شیائومی

خاموش کردن MIUI Optimization

چگونه نوتیفیکیشن را فعال کنیم ؟ اگر هنوز با روش‌های قبلی نتوانسته‌اید پاسخ این سوال را پیدا کنید می‌توانید جهت غیرفعال کردن گزینه MIUI Optimizations اقدام کنید که شاید در حل مشکل گوشی های شیائومی در بخش نوتیفیکیشن موثر باشد.

حل مشکل نشان ندادن نوتیفیکیشن در گوشی شیائومی
حل مشکل گوشی های شیائومی

برای رفع مشکل نوتیفیکیشن در گوشی شیائومی با این روش به تنظیمات گوشی رفته و گزینه About Phone را انتخاب کنید. حالا در بخشی که اطلاعات MIUI version به نمایش درآمده، 7 بار پیاپی ضربه بزنید تا حالت دولوپر مود یا Developer Options فعال شود.

حل مشکل نشان ندادن نوتیفیکیشن در گوشی شیائومی

حال جهت رفع مشکل دریافت نوتیفیکیشن در گوشی های شیائومی در تنظیمات گوشی عبارت Developer options را جستجو کنید و آن را باز کنید. سپس به پایین اسکرول کنید تا گزینه Turn on MIUI Optimization را پیدا کنید. جهت حل مشکل صدای نوتیفیکیشن شیائومی این گزینه را غیرفعال کنید. در صورتی که مشکل برطرف نشد، شیوه بعدی را امتحان کنید.

بررسی اعلان‌های برنامه

چرا نوتیفیکیشن گوشی نمیاد ؟ اگر سوال شما هنوز این است، مورد دیگری که برای حل مشکل نشان ندادن نوتیفیکیشن در گوشی شیائومی می‌توانید انجام دهید بررسی وضعیت اعلان‌های برنامه است. اگر روش‌های پیشین راهنما کامل حل مشکل نوتیفیکیشن در شیائومی برای شما کارآمد نبود این روش را استفاده کنید. برای آموزش چگونگی رفع مشکل عدم نمایش نوتیفیکشن اندروید در گوشی شیائومی مراحل زیر طی کنید:

ابتدا وارد برنامه تنظیمات گوشی شده و به بخش Notifications & Control center بروید. حالا گزینه App notifications را یافته و روی آن ضربه بزنید.

حل مشکل نشان ندادن نوتیفیکیشن در گوشی شیائومی

در این بخش لیست کاملی از برنامه‌های گوشی را مشاهده می‌کنید و برای رفع مشکلات اعلان ها در گوشی شیائومی کافی است برنامه‌هایی که می‌خواهید اعلان آن‌ها را دریافت کنید انتخاب کرده و تیک آن‌ها را روی حالت فعال قرار دهید. در همین صفحه با اسکرول کردن به سمت پایین می‌توانید تنظیمات اعلان خاص را نیز بررسی کنید. اگر مشکل نوتیفیکیشن در گوشی شیائومی با این روش حل نشد، روش بعدی را امتحان کنید.

مشکلات اعلان ها در گوشی شیائومی
مشکلات اعلان ها در گوشی شیائومی

تغییر تنظیمات WLAN Assistant

اگر سوال شما هنوز پابرجاست و می‌پرسید چگونه نوتیفیکیشن را فعال کنیم ؟ در این بخش از آموزش چگونگی رفع مشکل عدم نمایش نوتیفیکشن اندروید به شما روش تغییر تنظیمات WLAN Assistant را توصیه می‌کنیم. برای حل مشکل گوشی های شیائومی با این روش، مراحل زیر را طی کنید:

برنامه تنظیمات گوشی را باز کنید و سپس در بخش WLAN گزینه WLAN Assistant را باز کنید.

حل مشکل نشان ندادن نوتیفیکیشن در گوشی شیائومی

حال برای حل مشکل نشان ندادن نوتیفیکیشن در گوشی شیائومی گزینه Stay Connected و گزینه Traffic Mode را از بخش WLAN Assistant فعال کنید.

بیشتر بخوانید:

ریست فکتوری در گوشی های اندرویدی

ریست فکتوری در گوشی های سامسونگ

تغییر تنظیمات باتری

چرا نوتیفیکیشن گوشی نمیاد ؟ برای رفع این مشکل به تنظیمات گوشی رفته و بخش باتری را پیدا کنید. حالا در این بخش دو گزینه‌ای که زیر Lock Screen Settings قرار گرفته را روی Never قرار دهید.

حل مشکل نشان ندادن نوتیفیکیشن در گوشی شیائومی

در ادامه وارد بخش App Battery Saver شوید و برنامه‌هایی که اعلان آن‌ها قطع شده را غیرفعال کنید تا اعلان آن‌ها را دریافت کنید. همچنین به بخش Scenarios رفته و گزینه sleep mode را هم غیرفعال کنید.

تغییر مجوزهای برنامه

چگونه نوتیفیکیشن را فعال کنیم ؟ پاسخ دیگری به این سوال، تغییر مجوزهای برنامه است. برای اینکار مراحل زیر را طی کنید:

وارد تنظیمات گوشی خود شده و گزینه Privacy را انتخاب کنید. سپس Protection و بعد گزینه Special Permissions را انتخاب کنید. در بخش بعدی Adaptive notifications را انتخاب کرده و آن را روی گزینه Android تنظیم کنید.

حالا به Battery optimization رفته و برنامه‌هایی که باید اعلان آن‌ها نمایش یابد را غیرفعال کنید. همچنین همینجا مطمئن شوید که گزینه Notification Access در حالت Enable all قرار گرفته باشد. برنامه‌هایی که می‌خواهید اعلان‌های آن‌ها نمایش داده شود را نیز از بخش Do not disturb settings فعال کنید.

سوالات متداول

آیا برای رفع مشکل نوتیفیکیشن گوشی شیائومی روشی وجود دارد؟

بله ما در این مطلب 8 روش حل مشکل نشان ندادن نوتیفیکیشن در گوشی شیائومی را آموزش دادیم.

دلیل عدم نمایش نوتیفیکیشن در گوشی شیائومی چیست؟

همانطور که توضیح دادیم زمانی که شما از یک اپلیکیشن خارج می‌شوید و آن را به طور کامل می‌بندید، سیستم‌عامل برای مدیریت حافظه و بهینه‌سازی عملکرد باتری کارهایی را صورت می‌دهد که عمدتا شامل متوقف‌کردن اپلیکیشن‌های پس‌زمینه است. گرچه این اقدام سیستم عامل برای عملکرد بهتر گوشی ضروری است اما بعضا به مشکلاتی چون مشکلات اعلان های گوشی شیائومی منجر می‌شود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره روش‌های حل مشکل نشان ندادن نوتیفیکیشن در گوشی شیائومی چیست؟ مشکل شما با این روش‌ها حل شد؟ آیا روش دیگری می‌شناسید؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (5 نظر)

    سلام من poco x3 pro دارم مشکلم اینه وقتی به داده همراه متصلم هیچ نوتیفیکیشن از برنامه ای نمی گیرم ولی به وای فای وصلم مشکلی ندارم چطور میتونم این مشکل رو برطرف کنم ؟

    پاسخ

    سلام گوشی من دو تا خط سفید بالای صفحه ست و نمیره و نوتیقیکیشن ها پایین نمیان که ببینمشون حتی درصد باتری و وای فای و….چیکار کنم

    پاسخ

    پس خوبی بود ولی توی MIUI 12.5 خیلی از این تنظیمات تغییر کرده.
    سامسونگ خوشبختانه اصلا این مشکلات رو نداره و هیچ دستکاری و نیاز به تغییر تنظیمی نیاز نداره

    پاسخ

    سلام مشکل که در شیامی دارم یک شماره تلفن را از راست به چپ میزنه
    دوم تاریخ تماسها رو به میلادی میزنه فارسی نمیزنه
    سوم زنگهای ورودی خروجی رو بارنگ نشان نمی‌دهد
    گوشی شیامی m10 Lait

    پاسخ

    من گوشی شیائومی نوت۹t دارم ولی چراغ اعلام پیام روش نمیشه چکارکنم

    پاسخ