;
coinex

استارت آپ آمریکایی اشیا واقعی را به NFT تبدیل می‌کند

استارت آپ آمریکایی Americana Technologies به برندها و افراد مختلف اجازه می‌دهد محصولات فیزیکی خود مانند لباس، ماشین، مجموعه‌ها و … را به NFT تبدیل کنند.

NFT ها به طور معمول به منظور اثبات دارایی یک تصویر JPEG در اینترنت مورد استفاده قرار می‌گیرند. استارت آپ Americana Technologies که در سال گذشته توسط یک طراح به نام Jake Frey راه‌اندازی شده است، امکان تبدیل اشیا واقعی به NFT را به کاربران خود هدیه می‌دهد.

نوآوری استارت آپ آمریکایی با چیپست NFTA Universal

هسته استارت آب آمریکانا، پردازنده NFTA Universal آن به شمار می‌رود. این پردازشگر به محصول فیزیکی چسبیده و آن را به بلاک چین متصل می‌کند. محصولات هنری و سنتی نمونه بارزی از محصولاتی هستند که می‌توان آن ها را به NFT تبدیل کرد. Frey در این راستا گفت:

فرض کنید حین مشاهده یک اثر هنری قابلیت اسکن کردن آن را داشته باشید و اسکن شما در کل فضای وب منتشر شده و مالکیتش در اختیار خودتان باشد. چیپست NFTA Universal به این روش،‌ هر وسیله‌ای را به NFT تبدیل می‌کند.

ارزش ثبت اطلاعات یک محصول فیزیکی در بلاک چین توانایی پلتفرم در اثبات اصالت و منشأ محصول است. یک پلتفرم موفق همچنین نیازمند روشی برای انتقال مالکیت از شخصی به شخص دیگر خواهد بود.

تبدیل اشیا به NFT - استارت آپ آمریکایی اشیا واقعی را به NFT تبدیل می‌کند

تمرکز Americana Technologies بر سازندگان غیردیجیتالی

Frey در ادامه صحبت‌های خود به این نکته اشاره کرد که دنیای NFTها اغلب برای تصاویر، موسیقی، فیلم و مواردی از این قبیل وجود دارد. هدف ما ایجاد یک بستر برای عرضه محصولات غیر دیجیتالی است. هنرمندان و خالقان دیجیتالی مانند تصویرگران و طراحان سه بعدی از طریق راه‌اندازی NFT میلیون‌ها دلار درآمد کسب کرده‌اند. مشکل اینجاست که این دسته از افراد تنها بخش کوچکی از سازندگان را تشکیل می‌دهند.

او اضافه کرد که ایده اولیه آمریکانا ایجاد روشی برای درآمدزایی 99 درصد باقی‌مانده از سازندگان به خصوص تولیدکنندگان محصولات غیر دیجیتالی است. فری از اشتراک تعداد مشتریان و سازندگان فعلی در پلتفرم خودداری کرد.

شرکت‌های تأمین‌کننده استارت آپ آمریکایی Americana Technologies

آمریکانا در حال حاضر بیش از 6.9 میلیون دلار سرمایه از طریق شرکت Seven Seven Six به دست آورده است. بازارهای NFT نظیر OpenSea و rapper Future نیز در این سرمایه‌گذاری شراکت داشتند.

به گفته فری، Ohanian، که یکی از بنیان‌گذاران شبکه‌ اجتماعی Reddit است، سرمایه گذاری در پروژه نوپای Americana Technologies را به دلیل سوابق مثبت کاری این پروژه اقدامی منطقی دانست.

فواید تبدیل محصولات فیزیکی به NFT

به گفته Frey در پلتفرم آمریکانا روش‌های مختلفی برای انجام تراکنش‌ها وجود دارد. یک خانواده معمول آمریکایی چندین هزار دلار دارایی دارد. برای اولین بار این امکان فراهم شده است که تمام این دارایی‌ها بر بستر بلاک چین قرار گیرند.

فری با استخدام 13 نفر از جمله مهندسان و طراحان قصد گسترش پروژه خود را دارد. این پروژه در حاضر تنها از NFTهای موجود بر بستر اتریوم پشتیبانی می‌کند. در ادامه ان اف تی‌های شبکه‌های دیگر نظیر سولانا نیز به این مجموعه اضافه خواهد شد.

فری در زمینه با برنامه‌های آینده Americana Technologies گفت:

هدف ما ترکیب ابعاد دیجیتالی و فیزیکی واقعیت است؛ بنابر این از هر دو این جهت‌ها اقدام به بهبود خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد تبدیل تبدیل اشیا به NFT چیست؟ آیا حاضرید مالکیت دارایی‌های فیزیکی خود را بر بستر بلاک چین ثبت کنید؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با تکراتو و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

منبع: techcrunch

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر