;
coinex

در نخستین روز نمایشگاه اینوتکس 2022 چه گذشت؟

نخستین روز نمایشگاه اینوتکس 2022 در پارک فناوری برگزار شد. این نمایشگاه در روز اول با استقبال خوبی همراه بوده و بسیاری از شرکت‌های دانش‌بنیان و بازدیدکنندگان در آن حضور داشتند.

نخستین روز نمایشگاه اینوتکس در پارک فناوری پردیس و با برگزاری رویداد‌هایی چون ریورس پیچ، جی فروم و رویداد استارت‌آپی آستان قدس رضوی سپری شد. با توجه به تعداد شرکت‌کنندگان و شلوغی غرفه‌ها می‌توان گفت که از نمایشگاه اینوتکس 2022 استقبال خوبی در همان روز نخست به عمل آمده است. نمایشگاه اینوتکس در دوره‌های مختلف برگزاری خود، به محلی برای تبادل دانش فناوری و تعاملی برای شرکت‌های فناورانه و وابسته به تکنولوژی تبدیل شده است.

در نخستین روز نمایشگاه اینوتکس 2022 چه گذشت؟

نخستین روز 1401/2/20 نمایشگاه اینوتکس فضایی پرشور و جذاب داشت. گردهم‌آیی شرکت‌های دانش بنیان از جمله صرافی‌های رمزارز و همچنین استارت‌آپ‌ها در حوزه‌های مختلف از بلاکچین تا فینتک و بخش‌هایی از فناوری اطلاعات بانک‌ها، بعد از گذار از دوره کرونایی بارقه‌ای از امید و شروع تازه برای اکوسیستم نوآوری و فناوری بود.

نخستین روز نمایشگاه اینوتکس 2022

همچنین در یازدهمین دوره نمایشگاه اینوتکس، رویدادهایی برگزار شد که حرف‌های بسیاری برای گفتن دارند. رویدادهایی که با توجه به تنیدگی و در هم پیچیدگی زندگی انسان مدرن امروزی با تکنولوژی، به نظر می‌رسد بعد‌های عمیق اجتماعی نیز داشته باشند.

رویداد جی فروم در نخستین روز نمایشگاه اینوتکس 2022

از جمله رویدادهایی که در اینوتکس 2022 برگزار شد، رویداد جی فروم بود که در حوزه حکمرانی و تکنولوژی بود. در آخرین برنامه رویداد جی فروم، طرح صیانت یک‌بار دیگر و این بار بیشتر از منظر شهروندان مورد بررسی قرار گرفت. در این برنامه،‌ دو نماینده از طرف مخالف و موافق طرح صیانت با یکدیگر گفتگو کردند.

برنامه نخست جی فروم با اجرای صمدی و حضور اشتریان، دبیر سابق کمیسیون امور اجتماعی و دولت الکترونیک و  مومنی‌راد هم‌بنیان‌گذار مدیرعامل صرافی نوبیتکس، برگزار شد. در این برنامه نیز مسائل و چالش‌های بین رگولاتوری و نوآوری‌های نوین به خصوص حوزه بلاکچین مورد بررسی قرار گرفت.

رویداد جی فروم در نخستین روز نمایشگاه اینوتکس 2022

رویداد ریورس پیچ با حضور شرکت‌های دانش‌بنیان

در توضیح رویدادهای ریورس پیچ باید گفت رویدادهایی هستند که در آن‌ها برخلاف رویدادهای مشابه، از سازمان‌ها درخواست می‌شود تا بر اساس نیاز خود موضوعی را برای تیم‌های استارت‌آپی ارائه کرده و این بار تیم‌های استارت‌آپی هستند که می‌بایست بتوانند راه‌ حلی برای آن ارائه کنند.

در رویدادهای ریورس پیچ کارآفرینان محلی فرصت آن را پیدا می‌کنند تا محصول نوآورانه خود را با توجه به خواسته سازمان خلق کنند.

رویداد ریورس پیچ با حضور شرکت‌های دانش‌بنیان

در یازدهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی اینوتکس نیز 4 رویداد تخصصی ریورس پیچ در حوزه‌های هلال احمر، صنایع معدنی و سنگ آهن، صنعت نفت و صنعت مواد غذایی برگزار شد.

در این رویداد صنعت‌گران و شرکت‌های مختلف به بیان نیازهای خود پرداختند و در میان حاضرین نیز از شرکت‌های فناور و کسانی که توانایی پاسخ دادن به این نیازها را داشتند، راه‌حل‌های خود را متناسب با نیاز مطرح شده ارائه دادند.

در رویداد رویورس پیچ چه بخش‌هایی نیازهای فناورانه خود را ارائه کردند؟

در ریورس‌پیچ نمایشگاه اینوتکس 2022 نهادها و بخش هایی چون هلال احمر، صنعت نفت، صنعت مواد غذایی و شرکت سنگ آهن مرکزی نیازهای فناورانه خود را ارائه دادند.

ارائه نیازهای فناورانه هلال احمر در راستای تحقق اهداف کشور در سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال آفرین، در زمینه ایجاد یک ارتباط قوی و پایدار بین بخش‌های مختلف صنعت و زیست‌بوم نوآوری کشور بود.

سنگ آهن مرکزی نیز با هدف اعلام و معرفی نیازها و چالش‌های فناورانه شرکت سنگ آهن مرکزی ایران و دریافت راهکار برون رفت از آن توسط فناوران، متخصصان و پژوهشگران کشور، در رویداد ریورس پیچ شرکت کرد.

در رویداد رویورس پیچ چه بخش‌هایی نیازهای فناورانه خود را ارائه کردند؟

صنعت نفت نیز با توجه به بازار بالقوه بزرگی که در برابر شرکت‌های فعال در صنعت نفت ایران است، ضرورت توجه به توانمندسازی و کمک به ورود شرکت‌های جوان ایرانی به این حوزه را احساس می‌کند؛ چرا که استفاده از فناوری و نوآوری‌ شرکت‌های نوپا در این صنعت باعث افزایش سرعت و پیشرفت آن خواهد شد. در همین راستا صنعت کفش نیز به بیان نیازهای فناورانه خود در رویداد ریورس پیچ پرداخت.

صنعت مواد غذایی نیز با هدف حمایت از شرکت‌های نوپا و استارتاپ‌ها و به منظور جمع آوری و ارائه نیازهای فناورانه صنعت غذایی، در این رویداد شرکت کرده است.

رویداد نکستیشن در نخستین روز نمایشگاه 2022

پنل بخش نکستشن با موضوع آینده پژوهی فناوری و ترسیم آینده کسب و‌کارهای نو در انقلاب چهارم برگزار شد. معاون نوآوری و توسعه زیست بوم فناپ با اشاره به آینده کسب و‌کارهای نو گفت: برای حفظ کسب و کارهای نو و فناوری محور، افراد باید سبد سرمایه‌گذاری متنوعی را در نظر بگیرند و تمام تخم‌مرغ‌ها را در یک سبد نچینند.

کلام آخر

به نظر می‌رسد بازدید امسال اکوسیستم نوآوری و فناوری از نمایشگاهی که در واقع متعلق به خودش است، بسیار با اقبال روبرو بوده است. فضای کلی نمایشگاه اینوتکس 2022 در روز 20 اردیبهشت‌ماه سال 1401، فضایی پر از اشتیاق و پر از امید به نظر می‌آمد. البته امیدهایی که هنوز زیرچشمی و با ترس به مسائلی مثل طرح صیانت و گرانی‌هایی که در هر صورت در همه ابعاد تاثیر گذار خواهند بود، نگاه می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد نخستین روز نمایشگاه اینوتکس 2022 چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر