;
coinex

افشاگری نماینده مجلس از انحصار اینترنت ؛ گرانی اینترنت ربطی به صیانت ندارد!

«ابوالفضل ابوترابی»، نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس اعلام کرد که انحصار اینترنت اصلی‌ترین دلیل قیمت بالای آن با وجود کیفیت پایین است. پس از بیانیه «عیسی زارع پور» در رابطه با تامین زیرساخت‌های اینترنت توسط مردم و دولت، به منظور بهبود سرعت اینترنت، حال ابوالفضل ابوترابی، در مورد کاهش قیمت اینترنت و همچنین توسعه کیفیت آن گفت: «انحصار اینترنت عامل گرانی آن است. به منظور حل این مشکل و افزایش سرعت اینترنت سرمایه‌گذاران بزرگی مانند بنیاد مستضعفان، می‌بایست برای توسعه زیرساخت‌ها در این حوزه، سرمایه‌گذاری کنند.»

انحصار اینترنت عامل اصلی گرانی اینترنت است

ابوترابی، در مصاحبه خود با ایسنا در رابطه با انحصار اینترنت گفت: «متاسفانه مانند صنعت خودروسازی که به نوعی انحصار ایجاد شده است در زمینه اینترنت نیز در حال حرکت به سمت انحصار هستیم؛ اگر انحصار ایجاد شد، کیفیت ارائه خدمات اینترنت کاهش و قیمت افزایش خواهد یافت.»

انحصار اینترنت

گفتنیست که تا قبل از این نیز آذری جهرمی، وزیر سابق ارتباطات، در پایان دولت دوازدهم، اقداماتی در جهت رفع انحصار اینترنت انجام داده بود که از جمله این اقدامات، راه‌اندازی اولین مرکز تبادل داده (IXP) بین‌المللی ایران برای ورود به مدار فعالیت بود که در خرداد ماه سال 1400 آماده شروع فعالیت خود شد. به گفته‌ی آذری جهرمی، این اولین و مهم‌ترین اقدام برای رفع انحصار اینترنت در کشور بود.

ابوترابی نیز دیدگاه مشابه با وزیر سابق دارد و لازمه‌ی کاهش قیمت اینترنت را توسعه زیرساخت‌ها می‌داند. به اعتقاد او این اقدام نیازمند تامین منابع توسط سرمایه‌گذارانی مانند بنیاد مستضعفان است.

گرانی اینترنت ربطی به صیانت ندارد

در اواسط فروردین شرکت‌های ارائه‌دهنده اینترنت به طور ناگهانی، اقدام به گرانی تعرفه‌های خود کردند که این موضوع با اعتراض و مخالفت گسترده مردم همراه شد؛ اما وزارت ارتباطات و اپراتورهای اینترنت، افزایش قیمت اینترنت را تنها راه‌حل ممکن برای بهبود کیفیت اینترنت می‌دانستند.

حال ابوترابی در مصاحبه خود، پس از اشاره بر این موضوع، اعلام کرد که افزایش قیمت اینترنت هیچ ارتباطی با طرح صیانت ندارد و در ادامه گفت: «از اینکه افزایش بهای اعمال شده بر اساس ضوابط قانونی بوده یا نه اطلاعی ندارم اما قطعا کمیسیون مربوطه در مجلس در این زمینه پیگیری‌های لازم را انجام خواهد داد.» همچنین در ادامه نیز افزود: «در دنیای امروز به نوعی اینترنت با معیشت مردم هم‌تراز شده است بنابراین باید هم کیفیت اینترنت را بالا ببریم و هم قیمت آن را تا حدی که می‌توانیم کاهش دهیم.»

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد رفع انحصار اینترنت و ارتباط آن با گرانی اینترنت، چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت با تکراتو و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (3 نظر)

    شما هر چقدر دوست دارید سناریو بنویسید،همون مبلغی که چندین ساله واریز میشه،تکرار خواهد شد.حتی نفری پانصد تومن هم افزایش نخواهد داشت.چون مبلغی زیاد بشه توقعها بالا می‌ره حکومت هم دوست نداره یک جنگ داخلی شکل بگیره

    پاسخ

    آقایان مسولین تورو خدا به داد دل ما برسید مارو عذاب و زجر ندین لااقل با یه بمبی چیزی مارو منهدم کنید ما داریم زجر میکشیم صدای مارو نمیشنوید واقعا چرا مارو نمی‌کشید

    پاسخ

    چه [غلطی کردیم] تو این خراب شده ب دنیا اومدیم

    پاسخ