;
coinex

سامانه فروش خودروی ایرانی کار رونمایی شد؛ شیوه جدید قرعه کشی خودرو

سامانه ایرانی کار به عنوان یک سامانه جدید برای فروش خودررو معرفی شده است. این سامانه شیوه جدید قرعه کشی خودرو را ارائه می‌دهد. در ادامه با تکراتو همراه باشید.

وزارت صمت تصمیم گرفته است تا برای سامان بخشیدن به وضعیت نامتعادل عرضه و تقاضا در بازار خودرو، سامانه‌ای را عرضه کند تا تمام خودروهای ایرانی از طریق آن و به صورت یکسان عرضه شوند. در سامانه عرضه یکپارچه خودرو (sale.iranecar.com) تمامی خودروهای دولتی و خصوصی را به روشی واحد عرضه خواهد کرد.

شیوه جدید قرعه کشی خودرو

از این پس تمام محصولات خودرو‌سازان خصوصی و دولتی از طریق یک سایت مشخص عرضه خواهد شد. طبق اعلام وزارت سمت از این پس سامانه عرضه یکپارچه خودرو تمام تولیدات خودرو را عرضه می‌کند. ایجاد این سامانه برای از بین بردن دلالان و کنترل قیمت خودرو بعد از خروج از کارخانه است.

از این پس تمام محصولات خودرو‌سازان خصوصی و دولتی از طریق یک سایت مشخص عرضه خواهد شد.

پیش از این در تاریخ ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ رئیس جمهوری با صدور ۸ فرمان خواستار تحول در صنعت خودرو شده بود. در طی این ۸ فرمان خواسته شده بود تا علاوه بر افزایش ۵۰ درصدی تولید خودرو برای شفافیت روند ارائه خودرو شیوه قرعه کشی به صورت تدریجی حذف شود؛ در این راستادر تاریخ ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱، سیدرضا فاطمی امین، وزیر صمت، با معرفی سامانه یکپارچه خودروسازی عرضه خودروهای داخلی را از طرق دیگر ممنوع اعلام کرد.

طبق تاکید فاطمی امین تا زمان ایجاد توازن در عرضه و تقاضای خودرو، تمهیدات لازم برای قرعه‌کشی متمرکز خودرو توسط سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان حداکثر تا تاریخ 1401.2.25 باید فراهم شود.

سامانه فروش یکپارچه خودرو چیست؟

در این رابطه، عبدالله توکلی‌لاهیجانی مدیرکل دفتر صنایع خودرو وزارت صمت در مورد آخرین وضعیت ساماندهی قرعه‌کشی خودرو از طریق سامانه فروش یک‌پارچه» اظهار کرد:

در این سامانه یک‌پارچه، خودروسازان، محصولات خود را با هم عرضه خواهند کرد و متقاضیان در یک بازه زمانی مشخص به طور مثال یک دوره یک هفته‌ای، می‌توانند با قدرت انتخاب بالا اقدام به خرید خودروی مورد نظر خود کنند.

وی افزود: «همچنین پیش بینی شده است که اگر میزان تقاضا برای یک خودرو پس از گذشت دوره ثبت نام بیشتر از ظرفیت اعلام شده، باشد انتخاب از طریق فرایند قرعه کشی انجام می‌شود و بنابراین اینطور نیست که هرکس زودتر وارد سایت ثبت نام شود شانس بیشتری خواهد داشت بلکه متقاضیان با فراغ خاطر می‌توانند در طی مدت اعلام شده اقدام به ثبت نام کنند اما اگر میزان تقاضا در حد عرضه نبود یعنی تقاضا و عرضه به یک میزان بود و یا اینکه تقاضا کمتر از عرضه بود، خودرو به شخص ثبت نام کننده تحویل می‌شود.»

توکلی‌لاهیجانی گفت:

با توجه به اینکه همه خودروسازان اعم از دولتی و خصوصی در این سامانه باید خودرو عرضه کنند، بنابراین هم محصولات متنوع‌تری عرضه خواهد شد و هم پیش بینی می‌شود که میزان عرضه‌ای که در سامانه یکپارچه فروش صورت می‌گیرد، چند برابر قرعه کشی‌های قبلی باشد.

دیگر هیچ خودروسازی به تنهایی نمی‌تواند اقدام به فروش محصولات خود کند

لاهیجانی همچنین توضیح داد که از این هفته سامانه یکپارچه خودروسازی عرضه خودروهای داخلی آغاز به کار می‌کند. وی ادامه داد:

با توجه به اینکه شائبه‌هایی در مورد ایجاد بازارهایی از سوی خودروسازان بخش خصوصی جهت فروش باقیمت‌های گزاف، به وجود آمده بود بنابراین دیگر هیچ خودروسازی به تنهایی نمی‌تواند اقدام به فروش محصولات خود کند که همین مسئله موجب می‌شود شفافیت در مرحله فروش خودرو بالا رود.

لاهیجانی در ادامه در خصوص حذف قرعه کشی خودرو، اظهار کرد:

عرضه قطره چکانی خودرو منجر به شکل‌گیری سوداگری‌ها در بازار شد از این رو وزارت صمت به دنبال افزایش عرضه خودرو است بنابراین در صورتی که استراتژی تولید خودروی کامل و روند عرضه یکپارچه به درستی انجام می‌شود، می‌توان به حذف قرعه کشی امیدوار شد.در واقع٬ به دلیل شیوه جدید عرضه خودرو می‌توان گفت که مرحله به مرحله تقاضاهای سوداگرانه از صنعت خودرو حذف خواهد شد.

شرایط ثبت نام در قرعه کشی خودروهای ایرانی و چینی از سایت ایرانی کار

سامانه فروش یکپارچه خودرو، بازه‌ زمانی یک هفته‌ای را برای ثبت‌ نام در دور نخست فروش خود در نظر گرفته است. تقدم یا تأخر در زمان ثبت‌نام تاثیری در شانس برنده شدن در قرعه کشی ندارد. مراسم قرعه‌کشی با نظارت سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان انجام می‌شود.

خودروسازان وظیفه دارند تمام محصولات خودروهای سواری خود را در این قرعه کشی ارائه دهند. عرضه خودرو بر اساس این سامانه بسیار متنوع و چند برابر ظرفیت دوره‌های پیشین خواهد بود و هیچگونه استثنایی برای تخصیص خودرو به مشتریان خارج از این سامانه وجود نخواهد داشت.

شرایط ثبت نام در قرعه کشی خودروهای ایرانی و چینی از سایت ایرانی کار

شرایط جدید اعلام شده برای قرعه کشی در سامانه کار

شرایط جدید در این سایت اعلام شد: (sale.iranecar.com/public/home) 

۱-انطباق همزمان کارت ملی، گواهینامه، حساب بانکی و سیم کارت به نام شخص متقاضی برای ثبت نام
۲-کد ملی (هر کدملی یک خودرو)
۳-سن (بالای 18 سال)
۴-برای کلیه طرح های تا اطلاع ثانوی، محدودیت فاصله زمانی آخرین خرید، از سایر خودروسازها (48 ماهه) ملاک می‌باشد.
*تبصره : در صورت اتصال به سامانه برخط راهور ناجا به سامانه فروش خودروسازان (صرفا برای فروش فوق العاده یا فوری) نداشتن پلاک فعال انتظامی ملاک قرار خواهد گرفت.
۵-دارا بودن گواهینامه رانندگی خودرو
۶-عدم امکان صلح در قراردادهای فروش
۷-صحت سنجی مندرجات سجلی و پستی بر اساس سامانه امتا
۸-غیرفعال نمودن گارانتی خودرو پس از 5 ماه و 10000 کیلومتر از تاریخ تحویل در صورت عدم مراجعه برای سرویس اولیه.
۹-توجه به آدرس درگاه پرداخت اینترنتی و اطمینان از اینکه آدرس آن، صرفاً و بدون هیچ حرف یا علامت اضافه و کم، با کلمهhttps شروع و صرفاً با عبارت .shaparak.ir به پایان می‌رسد.
۱۰-درصورت ثبت نام و برنده شدن در قرعه کشی و عدم واریز وجه تا ۲ دوره نمی توان در طرح های فروش بعدی شرکت نماید.
۱۱-از آنجا که به منظور شفاف سازی زنجیره نقل و انتقالات خودرو و جزییات معاملات آن؛ کلیه اطلاعات سامانه یکپارچه تخصیص خودرو مطابق تبصره ۴ آیین نامه اجرایی ماده ۱۴ الحاقی قانون مبارزه با پولشویی در اختیار سامانه جامع تجارت، قرار می گیرد؛ اینجانب با علم به کلیه مسولیتهای مترتب بر انجام این معامله بر فرد ثبت نام کننده مطابق مشخصات مندرج در سامانه فروش ؛ اقدام به ثبت نام می نمایم.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره شیوه جدید قرعه کشی خودرو در سامانه کار چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    بابا اسامی رو بزارید این چه مسخره بازی نمایندگی ها که تا تونستن فروختن الان باز نوبت اینا شده بابا به مردم هم ده تا بدید

    پاسخ