;
coinex

مرسدس AMG SL43 چهار سیلندر رونمایی شد ؛ خودروی F1 برای جاده

مرسدس AMG SL43 هیولای چهار سیلندر زیبایی است که با تکنولوژی F1 ساخته شده است. کمپانی مرسدس AMG بالاخره این خوردو از نسخه پایه SL را رونمایی کرده که در ادامه، جزییات مشخصات فنی آن را با شما به اشتراک می‌گذاریم.

مرسدس اخیرا نسخه‌ای میان‌رده از رودستر کلاس SL را رونمایی کرده است؛ اما چرا میان‌رده؟ مرسدس AMG SL43 به موتور چهار سیلندر با حجم 2 لیتر مجهز شده و برخلاف سایر خودروهای این کلاس، از موتور 4 لیتری 8 سیلندر برخوردار نیست. اما این چیزی از قدرت‌های مرسدس AMG SL43 کم نمی‌کند.

مشخصات مرسدس AMG SL43

موتوری که برای این خودرو طراحی شده، درواقع یکی از قوی‌ترین موتورهای چهار سیلندر جهان است. این خودرو از موتور M139 بهره می‌برد که در این خودرو به تکنولوژی توربو شارژر الکتریکی مجهز شده است.

توربو شارژ الکتریکی درواقع همان تکنولوژی است که در خودروی فرمول 1 مرسدس از آن استفاده شده است. توربوشارژر در این تکنولوژی به موتور الکتریکی مجهز شده که یک سیستم 48 ولتی، تغذیه آن را بر عهده دارد. این موتور الکتریکی، تا زمانی که گازهای خروجی اگزوز وارد مدار می‌شوند، پره‌های توربو شارژر را می‌چرخاند. خودروی مرسدس AMG SL43 در نتیجه این فرایند، واکنش‌های سریعی نسبت به فشرده شدن پدال گاز در تمامی دورها دارد. مرسدس AMG مدعی شده که طراحی این خودرو به شکلی انجام شده که توربو در آن هیچ تاخیری نداشته باشد.

موتور چهار سیلندر مرسدس AMG SL43 از قدرت 381 اسب بخار در دور 6750 و گشتاور 480 نیوتن متر در دورهای 3250 تا 5000 برخوردار است. علاوه بر این، تکنولوژی سیستم 48 ولتی هم کمک می‌کند تا در شتاب‌‌گیری لحظه‌ای خودرو، 14 اسب بخار به قدرت موتور اضافه شود.

از دیگر مشخصات فنی AMG SL43 باید به گیربکس 9 سرعته آن اشاره کرد که تمام نیرو را به فقط به چرخ‌های محور عقب انتقال می‌دهد. شتاب لحظه‌ای صفر تا صد این خودرو 4.9 ثانیه است و حداکثر سرعت آن به 275 کیلومتر در ساعت می‌رسد.

قدرتمند‌ترین مدل از این کلاس، یعنی SL63 از شتاب لحظه‌ای 3.6 و حداکثر سرعت 315 کیلومتر در ساعت برخوردار است. با توجه به موتور کوچک‌تر AMG SL43 و وزن کمتری که روی محور جلوی آن قرار دارد، باید گفت که هندلینگ آن نسبت به SL55 و SL63 متفاوت است.

این خودرو از لحاظ ظاهری به مدل‌های دیگر SL شباهت دارد؛ هرچند که تفاوت‌هایی هم در آنها دیده می‌شود. برای مثال، ورودی هوای سپر جلو و اجزای پشتی خودرو در این مدل، ساده‌تر از مدل‌های رده‌بالاتر طراحی شده‌اند. خروجی اگزوز هم در SL43، برخلاف مدل‌های دیگر، مربعی نیست و از ظاهری بیضی شکل بهره می‌برد. اما درباره شباهت‌های SL43 با SL55 و SL63 باید گفت که هر سه از محور عقب فرمان‌پذیر، حالت‌های رانندگی مختلف و AMG Dynamic Plus برخوردار هستند.

مرسدس AMG SL43 به رینگ‌های 19 اینچی مجهز است؛ اما علاقه‌مندان می‌توانند مدل‌های 20 و 21 اینچی را نیز سفارش دهند. از دیگر ویژگی‌های SL43 باید به جدیدترین نسخه اینفوتینمنت اختصاصی MBUX و نمایشگرهای دیجیتال داخل کابین اشاره کرد.

در حال حاضر، اطلاعات دقیقی درباره تاریخ عرضه و قیمت مرسدس SL43 در دست نیست.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره مرسدس SL43 چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت تکراتو در میان بگذارید.

منبع: motor1

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر