;
coinex

شاخص ترس و طمع در کمترین میزان 2 سال گذشته است [پیامد آن برای بیت کوین چیست؟]

روند بیت کوین به احتمال زیاد، به دلیل کاهش قیمت شدید و افزایش احساس ترس در بازار، همچنان نزولی خواهد ماند. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

بیت کوین در محدوده 30 هزار دلار در حال معامله شدن است. نمودار بیت کوین در وضعیت بیش فروش قرار دارد اما همچنان فشار فروش ادامه دارد. طبق داده‌های CoinMarketCap، ارزش کل بازار کریپتوکارنسی‌ها با کاهش 1.48 درصدی به 1.29 تریلیون دلار رسیده است.

شاخص ترس و طمع، یکی از عوامل تغییر روند بیت کوین

بازار ارزهای دیجیتال از اوج تاریخی خود فاصله زیادی دارد. شاخص ترس و طمع که یکی از مهم‌ترین شاخص‌های تحلیلی به شمار می‌رود تا واحد 8 کاهش یافته است. عدد 8 نشان‌دهنده ترس وحشتناک در بازار است.

به گفته Ali Martinez، تحلیلگر معروف رمزارزها، شاخص ترس و طمع به پایین‌ترین سطح خود در دو سال گذشته رسیده است. به عقیده مارتینز، وضعیت فعلی بیت کوین شبیه به وضعیت بازار در مارس 2022 است. در آن زمان قیمت بیت کوین نزدیک به 3800 دلار سقوط کرد و سپس مجددا روند صعودی خود را از سر گرفت.

روند بیت کوین - شاخص ترس و طمع در کمترین میزان 2 سال گذشته است [پیامد آن برای بیت کوین چیست؟]

ترش شدید کنونی در بازار، خریدارانی که منتظر شرایط بیش فروش بودند را به خود جذب خواهد کرد. در حال حاضر شاخص ترس و طمع مقداری بهبود یافته و به عدد 12 رسیده است.

رشد شاخص جابجایی توکن‌های ساکن

بر اساس گزارش منتشر شده توسط پلتفرم تجزیه و تحلیل زنجیره‌ای Santiment، آدرس‌های بی‌کار و کم فعالیت بیت کوین در هفته گذشته فعال‌تر شده‌اند. این موضوع منجر به رشد شاخص جابجایی توکن‌های ساکن (Age Consumed) بیت کوین شده است. شاخص Age Consumed نمایانگر تعداد واحدهای بیت کوینی است که پس از مدت طولانی به آدرسی جدید منتقل می‌شوند.

رشد شاخص جایجایی در صورتی که هم زمان با کاهش قیمت رخ دهد، نشان‌دهنده خروج افراد ضعیف یا ریسک گریز از موقعیت‌های معاملاتی خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره ثأثیر شاخص ترس و طمع و شاخص Age Consumed بر قیمت بیت کوین چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با تکراتو و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

منبع: u.today

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر