;
coinex

بیل گیتس به این دلیل به ارزهای دیجیتال علاقه‌ای ندارد

بیل گیتس، بنیانگذار مایکروسافت و یکی از ثروتمندترین افراد جهان، طرفدار ارزهای دیجیتال نیست. او در مصاحبه خود با Reddit اعلام کرد که صاحب هیچ ارز دیجیتالی نیست. برای اطلاع از جزییات این خبر با تکراتو همراه شوید.

بیل گیتس در حال حاضر چهارمین فرد ثروتمند جهان است و دارایی خالص او 125 میلیارد دلار تخمین زده می‌شود.

کاربران شبکه اجتماعی معروف Reddit روز پنجشنبه در برنامه Ask Me Anything، نظر بیل گیتس را درباره ارزهای دیجیتال جویا شدند که در ادامه، به مهم‌ترین بخش‌های آن اشاره کردیم.

نظرات بیل گیتس درباره ارزهای دیجیتال

Bill Gates در بخشی از مصاحبه خود با Reddit اعلام کرد:

من به سرمایه‌گذاری روی چیزهایی علاقه دارم که خروجی ارزشمندی داشته باشد. ارزش شرکت‌ها به توانایی آنها در تولید محصولات فوق‌العاده بستگی دارد. رمزارزها بر خلاف سایر روش‌های سرمایه‌گذاری، ارزشی به بازار اضافه نخواهند کرد. ارزش کریپتو تنها به این بستگی دارد که شخص مقابل به چه قیمتی مایل به خرید رمزارز شما باشد.

این اولین باری نیست که بیل گیتس نظراتی منفی درباره بازار رمزارزها به خصوص بیت کوین منتشر می‌کند. در ماه فوریه (بهمن) او در مصاحبه خود با خبرگزاری Bloomberg، نگرانی‌های خود درباره هجوم مردم به بازار رمزارزها و جو داغ بیت کوین را اعلام کرد. نظرات بیل چندان بی ربط هم نیست زیرا در هفته گذشته کل مارکت کرپتوکارنسی در پی سقوط استیبل کوین TerraUSD دچار ریزش سنگین شد. بیت کوین در ماه اخیر 27 درصد و اتریوم 36 درصد از ارزش خود را از دست داده‌اند.

بیل گیتس ارزهای دیجیتال علاقه ندارد

بیل گیتس در طول مصاحبه AMA به سوالات زیادی در زمینه‌های مختلف پاسخ داد. او به طور مجدد شایعه به کار گذاشتن تراشه جهت ردیابی مردم در واکسن‌ها را رد کرد. او در جواب گفت:

چرا باید بدانم مردم کجا هستند؟ این اطلاعات به چه درد من می‌خورد؟

بیل گیتس با پرداخت مبالغ بیشتر مالیات توسط سرمایه‌دارها و میلیادرها موافق است و خود نیز آمادگی خود برای پرداخت مالیات بیشتر را اعلام کرده است؛ البته گیتس نسبت به افزایش بیش از حد میزان مالیات هشدار داد. به عقیده او، افزایش بیش از حد مالیات ممکن است منجر به فرار مالیاتی شود. بیل گیتس در این راستا به این نکته اشاره کرد:

اگر سیستم شما اجازه دریافت نرخ مالیات 60 درصدی را بدهد، این اتفاق اغلب منجر به فرارهای مالیاتی خواهد شد. عجیب است که نرخ سود سرمایه کمتر از نرخ درآمد عادی باشد. مالیات املاک می‌تواند تا حدودی بالاتر از 60 درصد باشد – شگفت انگیز است که تعداد کمی از کشورها این مالیات را دارند.

تنش بین میلیاردرهای معروف

از آنجایی که بیل گیتس در جلسه پرسش و پاسخ Reddit حضور داشت، جای تعجب نبود که برخی از افراد نظر وی درباره GameStop را جویا شوند. GameStop سهام محبوب سرمایه گذازان خرد فعال در Reddit به شمار می‌رود. او در این زمینه اعلام کرد که نظر مثبت یا منفی درباره این سهم ندارد.

بیل در پاسخ خود، درباره موقعیت شورت خود بر روز سهام تسلا توضیح نداد. این موضوع باعث عصبانیت مدیر عامل تسلا، ایلان ماسک شد. ایلان ماسک در پی این بی تفاوتی بیل گیتس از شراکت بالقوه و بشر دوستانه با او عقب نشینی کرد.

در اوایل ماه جاری Bill Gates به این نکته اشاره کرده بود که باز کردن معامله شورت روی تسلا هیچ ربطی به تغییرات آب و هوایی ندارد. وی تأکید نمود میان شرط‌بندی علیه یک شرکت تولید کننده خودرو و شرط‌بندی علیه خودروهای الکتریکی به طور کلی تفاوت وجود دارد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره عدم علاقه بیل گیتس به ارزهای دیجیتال چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با تکراتو و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

منبع: forbes

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر