;
coinex

مقایسه آیفون 13 پرو مکس با شیائومی 12 پرو ؛ نزاع پرچمداران

با مقایسه آیفون 13 پرو مکس با شیائومی 12 پرو در ادامه همراه ما باشید. تکراتو قصد دارد این دو گوشی پرچم دار را با هم مورد مقایسه و بررسی قرار دهد.

آیفون 13 پرومکس از بهترین گوشی‌های موجود در بازار است که طرفدارانی بسیار زیاد در سرار جهان دارد. مشخصات ویژه و پرقدرتی که این گوشی پرچم دار اپل دارد همه را شگفت زده کرده است.

در مقابل آن گوشی شیائومی 12 پرو قرار دارد. محصولی حرفه‌ای از کمپانی شیائومی که اتفاقا این محصول نیز بسیار پرطرفدار است و هر روز نیز بر طرفداران آن افزوده می‌شود.

اگر قصد دارید در مورد این دو گوشی حرفه‌ای بیشتر بدانید با بررسی و مقایسه Xiaomi 12 pro با iPhone 13 Pro Max در ادامه با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های 2022 کدامند؟

با بهترین گوشی‌های شیائومی 2022 آشنا شوید

مقایسه آیفون 13 پرو مکس با شیائومی 12 پرو

در ادامه شاهد نزاع پرچمداران دو کمپانی اپل و شیائومی هستیم. این دو گوشی حرفه‌ای هر دو از جهاتی متفاوت مورد بررسی و مقایسه قرار می‌گیرند و شما با خواندن این مطلب که مقایسه شیائومی 12 pro با آیفون 13 Pro Max به اطلاعات کاملی دست خواهید یافت.

مقایسه Xiaomi 12 pro با iPhone 13 Pro Max از نظر طراحی و کیفیت ساخت

وقتی پای طراحی در میان باشد، شیائومی یکی از خوش سلیقه‌ترین‌هاست. اگرچه باز هم خبری از نمایشگر کاملاً یک دست و لنز سلفی Pop-up نیست، اما این مدل یکی از کم‌حاشیه‌ترین‌ گوشی‌های بازار به حساب می‌آید.

کیفیت ساخت مثال زدنی شیائومی 12 پرو باعث می‌شود حس پرمیوم و لوکس بودن را به سادگی لمس کنید. فریم از آلومینیوم و پنل جلو و پشتی از شیشه ساخته شده و همچنین شیائومی ظرافت خاصی را برای طراحی آن بکار گرفته است.

متأسفانه خبری از جک 3.5 میلی‌متری هدفون نیست، اما اسپیکرهای استریو در این مدل تعبیه شده است. همچنین سنسور اثر انگشت نیز به صورت اپتیکال زیر نمایشگر جا گرفته که دقت و سرعت بسیار خوبی دارد.

مقایسه آیفون 13 پرو مکس با شیائومی 12 پرو
مقایسه آیفون 13 پرو مکس با شیائومی 12 پرو

آیفون ۱۳ پرو مکس کیفیت و دقت ساخت بسیار بالایی دارد، کلیه‌ی قطعات به‌خوبی روی هم سوار شده‌اند؛ به‌طوری که با لمس مرز میان پنل شیشه‌ای و فریم دستگاه، به‌سختی می‌توان متوجه شکاف میان آن‌ها شد.

در نمای جلو نیز از نوار پلاستیکی بین فریم و پوشش نمایشگر خبری نیست و این دو المان به‌صورت مستقیم روی هم سوار شده‌اند. از نمایشگر آیفون‌های جدید نیز پوششی مرکب از شیشه و سرامیک، موسوم به Ceramic Shield محافظت می‌کند؛ پوششی که از تمام شیشه‌های به‌کاررفته در گوشی‌های هوشمند، مقاوم‌تر است.

صفحه‌نمایش آیفون ۱۳ پرو و آیفون ۱۳ پرو مکس مانند نسل گذشته به‌ترتیب ۶٫۱ و ۶٫۷ اینچی هستند و از نسبت تصویر کشیده‌ی ۱۹٫۵:۹ بهره می‌برند. مهم‌ترین تفاوت در نمای جلوی آیفون‌های جدید با نسل‌های گذشته، به ابعاد بریدگی نمایشگر بازمی‌گردد.

مقایسه آیفون 13 پرو مکس با شیائومی 12 پرو
مقایسه آیفون 13 پرو مکس با شیائومی 12 پرو

دورتادور فریم، نوارهای پلاستیکی برای تقویت آنتن‌دهی به‌چشم می‌خورد، از سوی دیگر روی لبه‌ی سمت راست، نواری پلاستیکی و عمودی قرار گرفته است که آنتن اتصال میلی‌متری 5G را در پس‌ِ خود دارد.

آیفون ۱۳ پرو مکس گواهی IP68 را از مؤسسه‌ی IEC دریافت کرده‌ و درست‌مانند خانواده‌ی آیفون ۱۲، روی کاغذ می‌توانند تا ۳۰ دقیقه، فشار آب در عمق ۶ متری را تحمل کنند.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های میان رده از نظر دوربین

بهترین گوشی های گیمینگ شیائومی

مقایسه شیائومی 12 pro با آیفون 13 Pro Max از نظر صفحه نمایش

شیائومی 12 پرو از نمایشگر ۶.٧٣ اینچی با پنل Super AMOLED و رزولوشن ١۴۴٠ در ٣٢٠٠ پیکسلی بهره می‌برد. همان‌طور که مشخصات این نمایشگر روی کاغذ جذاب به نظر می‌رسند، در واقعیت هم عملکرد بسیار خوبی را از آن شاهد هستیم.

صفحه نمایش به‌کار گرفته شده در Xiaomi 12 Pro جزو یکی از برترین نمونه‌هاییست که در گوشی‌های پرچمدار دیده‌ایم. دقت رنگ‌های نمایش داده شده بالاست و چند حالت مختلف برای شخصی‌سازی پروفایل رنگی نمایشگر در اختیار کاربران قرار می‌گیرند.

اشباع رنگ‌ها نیز همان‌طور که انتظار می‌رفت، بالاست و با فعال سازی حالت رنگی Vivid، رنگ‌ها اشباع‌تر از قبل خواهند شد و دقت رنگ نیز کم‌تر می‌شود. اگر رنگ‌های کاملاً دقیق می‌خواهید، می‌توانید گزینه sRGB را از منوی تنظیمات پیچیده نمایشگر گوشی انتخاب کنید.

مقایسه آیفون 13 پرو مکس با شیائومی 12 پرو
مقایسه آیفون 13 پرو مکس با شیائومی 12 پرو

حداکثر روشنایی نمایشگر پرچمدار تازه وارد شیائومی در حالت خودکار به بیش از ١٠٠٠ نیت می‌رسد که این میزان روشنایی را در آیفون 13 پرو مکس نیز وجود دارد.

آیفون ۱۳ پرومکس پیشرفته‌ترین صفحه نمایش را در بین همه آیفون‌ها معرفی می‌کند. نمایشگر super Retina XDR OLED با ProMotion از نرخ تازه سازی تطبیقی ​​از 10 هرتز تا 120 هرتز پشتیبانی می‌‌کند.

نمایشگر ۱۳ پرو مکس اندازه 6.7 اینچی دارد و صفحه نمایش جدید هوشمند از پنل OLED کارآمدتر، موتور نمایشگر جدید A15 Bionic و عملکرد سریعتر GPU برخوردار است. همچنین، ژست‌های حرکتی، انیمیشن‌ها و عملکردهایی مانند گیم پلی هم سریعتر و پاسخگوترند.

مقایسه آیفون 13 پرو مکس با شیائومی 12 پرو
مقایسه آیفون 13 پرو مکس با شیائومی 12 پرو

این پنل با اندازه 87.4% روشن‌ترین صفحه نمایش گوشی‌های آیفون است که با حداکثر 25 درصد روشنایی بیشتر در فضای باز تا 1000 نیت می‌رسد، بنابراین کاربران می‌توانند چه هنگام مرور در وب و چه تماشای فیلم‌های HDR، وضوح، رنگ و کنتراست شگفت انگیزی را تجربه کنند.

نمایشگر اپل ۱۳ پرو مکس با شیشه‌ی سرامیکی مقاوم در برابر خش ساخته شده و با مجهز شدن به پوشش اولفوبیک بازتاب نور را کاهش داده و اثر لکه دست را هم در آن کم می‌کند. آیفون ۱۳ پرو مکس یک نمایشگر True-tone را ارائه می‌دهد که طیف رنگی گسترده‌ای را نمایش می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

 بهترین گوشی های 5G شیائومی

بهترین گوشی ‌های ویوو

مقایسه آیفون 13 پرو مکس با شیائومی 12 پرو از نظر دوربین

دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی شیائومی 12 پرو از سنسور IMX707 سونی تامین می‌شود. با اندازه 1/1.28 اینچ، در حالی که به اندازه سنسور 1/1.12 در Mi 11 Ultra نیست، اما همچنان یکی از بزرگترین سنسورهای دوربین موجود در بازار است.

دوربین فوق عریض دارای دقت رنگ عالی و میدان دید 115 درجه است، اما فوکوس خودکار را درست مثل سری گلکسی S22 از دست می‌دهد. در همین حال، دوربین با زوم دو برابری به دلیل دسترسی محدود اپتیکال از نظر جزئیات ضعیف است، بنابراین اگر زیاد زوم می‌کنید و عکس می‌گیرید، شیائومی 12 پرو گزینه مناسبی نیست.

دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی از سنسور OmniVision استفاده می‌کند و در حالی که در گذشته نتایج خوبی از این برند نداشتیم، شیائومی عکس‌های چشمگیری به‌ویژه در صحنه‌های با نور خوب ثبت می‌کند.

دوربین اصلی 13 پرومکس (که اپل آن را عریض می‌نامد) دارای سنسور ۱۲ مگاپیکسلی با پیکسل‌های ۱.۹ میکرون‌متر است که بزرگ‌ترین سنسوری که تاکنون اپل در گوشی‌های خود قرار داده تا نور بیشتری را جذب کند. دیافراگم f/1.5 این دوربین به شما اجازه می‌دهد تا تصاویر چشمگیری در نور کم ثبت کنید.

سنسور اولتراواید نیز ارتقا یافته دارای ۱۲ مگاپیکسل و مشابه نمونه سال گذشته است اما این بار حالت Night Mode اپل را نیز با خود به همراه دارد و می‌تواند عکس‌های خیره‌کننده‌ای در شرایط نوری خیلی تاریک ثبت کند.

لنز تله‌فوتو که می‌تواند روی اجسام در فاصله دور زوم کند، ارتقا یافته تا بتواند سه بار به صورت اپتیکال زوم کند. به بیان ساده‌تر، تصویر را از نظر فیزیکی بزرگ‌نمایی می‌کنند.

یکی از تغییرات دوربین آیفون ۱۳ پرو مکس حالت عکاسی ماکرو (Macrophotography) است که وقتی گوشی را به سوژه نزدیک می‌کنید، فورا فعال می‌شود و می‌توانید به راحتی عکس‌های ماکرو ثبت کنید.

دوربین سلفی آیفون 13 پرو مکس همانند گذشته از حسگر ۱۲ مگاپیکسلی IMX514 ساخت سونی با پیکسل‌های ۱٫۰ میکرومتری و ابعاد بسیار کوچکِ 1/3.6 اینچی استفاده می‌کند. این حسگر در پس لنز واید ۲۳ میلی‌متری با f/2.2 قرار دارد و از فوکوس خودکار نیز در آن خبری نیست.

بیشتر بخوانید:

مقایسه گلکسی M51 با گلکسی M62 سامسونگ

مقایسه گلکسی A53 با گلکسی A73 سامسونگ ؛ بهترین سری A

مقایسه شیائومی 12 pro با آیفون 13 Pro Max از نظر باتری

اپل ظرفیت باتری ایفون ۱۳ پرومکس را نسبت به نسل قبل مقداری افزایش داده و به عدد 4352 میلی آمپر ساعت رسانده است. در طرف دیگر شیائومی برای پرچمدار خود از یک باتری ۴۶۰۰ میلی آمپر ساعتی استفاده کرده است.

البته در عمل باتری ایفون 13 پرومکس با وجود ظرفیتی کمتر، می‌تواند شارژ دهی بهتری را ارائه دهد که این موضوع به دلیل نمایشگر کوچک‌تر، رزولوشن کمتر، نرخ نوسازی 60 هرتزی، هماهنگی نرم افزار و سخت افزار و کم مصرف بودن تراشه A15 است.

مقایسه آیفون 13 پرو مکس با شیائومی 12 پرو
مقایسه آیفون 13 پرو مکس با شیائومی 12 پرو

ایفون ۱۳ پرومکس می‌تواند با استفاده معمولی و حتی کمی سنگین‌تر یک روز کامل دوام بیاورد که عملکرد رضایت بخش و خوبی است و این در حالی اتفاق افتاده که شیائومی ۱۲ پرو در صورت داشتن استفاده معمولی و مخصوصا نسبتا سنگین شما را مجبور می‌کند حدود غروب یا عصر به سراغ شارژر بروید.

مقایسه آیفون 13 پرو مکس با شیائومی 12 پرو از نظر نرم افزاری

شیائومی 12 پرو از رابط کاربری MIUI 13 بر پایه اندروید 12 بهره می‌برد. شیائومی ادعا می‌کند که در MIUI تغییرات اساسی زیادی را ایجاد کرده است و حالا نسخه جدید می‌تواند منابع سخت‌افزاری را بهتر و هوشمندانه‌تر مدیریت کند.

در واقع MIUI 13 قرار است بر نحوه استفاده از پردازنده و رم نظارت کرده و در صورت نیاز برخی فرآیندهای غیرضروری را برای عملکرد بهتر متوقف کند. بدین ترتیب باید شاهد ۴۰ درصد بهینگی بیشتر در مقایسه با نسخه قبلی باشیم.

مقایسه آیفون 13 پرو مکس با شیائومی 12 پرو
مقایسه آیفون 13 پرو مکس با شیائومی 12 پرو

شرکت سازنده همچنین به قابلیت جدیدی به نام Liquid Storage اشاره کرده است. به ادعای شیائومی، به خاطر مدیریت ضعیف دستگاه، پس از ۳۶ ماه استفاده عملکرد حافظه ذخیره‌سازی نصف خواهد شد؛ اما MIUI 13 در بحث یکپارچه‌سازی حافظه تا ۶۰ درصد بهبود پیدا کرده است و بدین ترتیب پس از ۳۶ ماه تنها شاهد افت ۵ درصدی خواهیم بود.

آیفون ۱۳ پرومکس به‌صورت پیش‌فرض با سیستم‌عامل iOS 15 به‌فروش می‌رسد. نسخه‌ی جدید سیستم‌عامل محبوب اپل تغییرات ظاهری خاصی را درمقایسه‌با iOS 14 تجربه نمی‌کند؛ اما چند ویژگی جذاب به آن اضافه شده است.

قابلیت Live Text برای استخراج متن از تصاویر، پشتیبانی از افزونه در سافاری و بازطراحی این مرورگر، استفاده‌ی آفلاین از سیری و نمایش سه‌بعدی نقشه، از جمله‌ی ویژگی‌های جذاب iOS 15 به‌حساب می‌آیند.

بیشتر بخوانید:

بررسی پوکو اف 4 جی تی (Xiaomi POCO F4 GT) ؛ موشکافی سیستم، عملکرد، دوربین و باتری

مقایسه گلکسی A11 با گلکسی M11 سامسونگ ؛ دو پایین رده کارآمد

مقایسه Xiaomi 12 pro با iPhone 13 Pro Max از نظر سخت افزاری

ایفون 13پرو مکس از تراشه‌ی جدید اپل یعنی A15 Bionic استفاده می‌کند. این تراشه‌ی ۵ نانومتری شش هسته پردازنده مرکزی شامل دو هسته Avalanche با فرکانس 3.22 گیگاهرتز و چهار هسته Bilzzard و پردازنده گرافیکی Apple GPU را در بر می‌گیرد.

در مورد قدرت سخت افزاری این گوشی هیچ حرفی نمی‌توان زد و به همین بسنده می‌کنیم که شما می‌توانید با آسودگی خاطر تا چند سال در بالاترین سطح گرافیکی و سرعت از این گوشی بهره ببرید و سخت افزار این محصول هیچ گاه شما را نا امید نخواهد کرد.

مقایسه آیفون 13 پرو مکس با شیائومی 12 پرو
مقایسه آیفون 13 پرو مکس با شیائومی 12 پرو

شیائومی 12 پرو نیز در طرف دیگر چیزی کم از ایفون 13 پرو مکس ندارد و از جدیدترین تراشه پرچمدار کوالکام یعنی اسنپدراگون 8 نسل 1 بهره می‌برد. این تراشه فناوری 4 نانومتری دارد و هشت هسته پردازنده مرکزی شامل یک هسته Cortex-X2 با فرکانس 3.0 گیگاهرتز، سه هسته Cortex-A710 با فرکانس 2.5 گیگاهرتز و چهار هسته Cortex-A510 با فرکانس 1.8 گیگاهرتز و پردازنده گرافیکی Adreno 730 را در بر می‌گیرد.

قدرت این تراشه کوالکام نیز واقعا عالی و تحسین برانگیز است. درست است که در پردازش‌های پردازنده مرکزی تراشه اپل کمی بهتر عمل می‌کند اما اسنپدراگون ۸ نسل ۱ با اختلاف کم پشت سر تراشه پرچمدار اپل قرار می‌گیرد.

مقایسه آیفون 13 پرو مکس با شیائومی 12 پرو
مقایسه آیفون 13 پرو مکس با شیائومی 12 پرو

شیائومی ۱۲ پرو را در بخش سخت افزاری ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی و ۸ یا ۱۲ گیگابایت حافظه رم همراهی می‌کند تا این بخش تکمیل شود. این پرچمدار نیز مانند ایفون ۱۳پرومکس از کارت حافظه جانبی پشتیبانی نمی‌کند.

بیشتر بخوانید:

بررسی شیائومی ردمی 10 پاور (Redmi 10 Power) ؛ موشکافی سیستم، عملکرد، دوربین و باتری

مقایسه شیائومی نوت 10 پرو با پوکو x3 پرو (Xiaomi Note 10 Pro Vs. POCO X3 Pro)

مقایسه شیائومی 12 pro با آیفون 13 Pro Max از نظر کیفیت صدا

شیائومی 12 پرو به اسپیکر استریوی چهارگانه مجهز شده است البته پیش‌تر این ویژگی را در تبلت‌ها دیده بودیم. در بالا و پایین دستگاه، دو خروجی قرار گرفته‌اند. هر کدام از خروجی‌ها شامل دو بلندگو هستند که سبب می‌شود این گوشی پرچمدار جمعا چهار اسپیکر داشته باشد.

درست است که اسپیکرهای شیائومی 12 پرو کیفیت و بلندی صدای بالایی دارند، اما مانند آنچه که از یک سیستم اسپیکر چهارگانه انتظار دارید ظاهر نمی‌شوند.

مقایسه آیفون 13 پرو مکس با شیائومی 12 پرو

البته بلندی و کیفیت صدای اسپیکرهای شیائومی 12 پرو بالا است. در کل شیائومی 12 پرو در این بخش می‌تواند تا حد زیادی شما را راضی نگه دارد اما انتظار عجیب و غریبی از آن نداشته باشید.

آیفون ۱۳ پرو مکس همانند نسل گذشته‌ از ترکیب اسپیکر موجود در لبه‌ی پایین و اسپیکر مکالمه‌ی موجود در لبه‌ی بالایی نمایشگر به‌عنوان اسپیکرهای استریو استفاده می‌کنند.

پرچم‌داران اپل در زمینه‌ی بازتولید فرکانس‌های مختلف عملکرد بسیار خوبی دارند، صدایی شفاف و عاری از نویز تولید می‌‌کنند و حجم صدای تولیدی آن‌ها نیز مطلوب است.

مقایسه آیفون 13 پرو مکس با شیائومی 12 پرو

در این مطلب به بررسی و مقایسه شیائومی 12 pro با آیفون 13 Pro Max پرداختیم. دو گوشی پرچمدار پرقدرت که هر دو بسیار حرفه‌ای و باکیفیت هستند. هر دو گوشی از جهات مختلف هیچ چیزی کم ندارند و در ساخت آنها از بهترین‌ها استفاده شده است. شما می‌توانید با خواندن این مطلب که مقایسه Xiaomi 12 pro با iPhone 13 Pro Max بود به اطلاعات لازم دست یابید.

سوالات متداول

آیفون 13 پرو مکس بهتر است یا شیائومی 12 پرو ؟

در این مطلب تلاش کردیم تا بخش‌های مختلف این دو پرچمدار را با هم مقایسه کنیم تا مشخص شود که در نهایت کدام گوشی مناسب شما است. به طور خلاصه اگر برای شما صفحه نمایش، سرعت شارژ شدن و وجود دوربین تله فوتو امکان زوم بیشتر و بهتر اهمیت دارد به سراغ شیائومی ۱۲ پرو بروید اما اگر گوشی خوش دست‌تر با سیستم‌ عامل پایدارتر می‌خواهید که باتری قوی‌تری داشته باشد و بتواند فیلم‌ها، پرتره‌ها و سلفی‌های بهتری از شما به ثبت برساند و تا چندین سال بروزرسانی شود به سراغ ایفون ۱۳پرومکس بروید. اکنون انتخاب با شماست!

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در مورد مقایسه آیفون 13 پرو مکس با شیائومی 12 پرو چیست؟ لطفا نظرات خود رادر بخش کامنت با تکراتو و سایر کاربران در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر