;
coinex

بررسی گلکسی M13 سامسونگ ؛ موشکافی سیستم، عملکرد، دوربین و باتری

بررسی گلکسی M13 سامسونگ در ادامه به صورت کامل انجام شده است. اگر قصد دارید با گوشی گلکسی M13 آشنا شوید، در ادامه همراه ما باشید.

سامسونگ در سکوت خبری از گوشی گلکسی M13 رونمایی کرد. این دستگاه به عنوان جانشین گلکسی M12 که در سال گذشته معرفی شد، شناخته می‌شود. سامسونگ تمام مشخصات گوشی جدید خود را فاش کرده است.

این گوشی هوشمند بسیار پرطرفدار است و این امر به خاطر مشخصات ویژه و حرفه‌ای آن است. بررسی گوشی Galaxy M13 که در ادامه این مطلب انجام شده است به شما کمک می‌کند تا درباره آن به اطلاعات کاملی دست یابید.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های 2022 کدامند؟

بهترین گوشی های سامسونگ 2022 [تاریخ عرضه و مشخصات احتمالی]

بررسی گلکسی M13 سامسونگ

ظاهری زیبا و جذاب و سخت افزاری قدرتمند از جمله مواردی است که باعث شده است گوشی گلکسی M13 مورد توجه قرار گیرد. اگر مایل هستید با این گوشی حرفه‌ای بیشتر آشنا شوید با بررسی گوشی Galaxy M13 همراه ما باشید.

بررسی گوشی Galaxy M13 از نظر کیفیت ساخت و طراحی

در این بخش به بررسی گوشی گلکسی M13 از نظر کیفیت ساخت و طراحی ظاهری می‌پردازیم. ظاهر گوشی از اجزای مهم آن است و کاربران بسیاری به آن اهمیت می‌دهند. این گوشی از نظر ظاهری شباهت زیادی به گوشی هوشمند M23 دارد ولی اندکی از آن کوچک‌تر است.

ابعاد این گوشی هوشمند معادل 165.4 × 76.9 × 8.4 میلی متر است بنابراین می‌توان گفت که این گوشی اندازه‌ای استاندارد دارد و به راحتی در داخل دست قرار می‌گیرد. در این شرایط نیازی به نگرانی بابت افتادن گوشی از دست وجود ندارد.

دکمه پاور که میزبان حسگر اثر انگشت است و دکمه تنظیم صدا نیز در پنل سمت راست گوشی قرار گرفته‌اند. همچنین، در پنل سمت چپ شاهد اسلات سیم‌کارت هستیم و از اسلات کارت حافظه نیز پشتیبانی می‌کند.

این گوشی دارای سنسور اثرانگشت است، که برای احراز هویت بیومتریک مورد استفاده قرار می‌گیرد که البته امروزه اکثر گوشی‌های هوشمند مجهز به این سنسور هستند. در این گوشی باید برای استفاده از حسگر اثر انگشت، کلید پاور را فشار دهید.

در پایین دستگاه پورت USB-C و گریل اسپیکر را داریم و در آخر نیز، بدنه دستگاه نیز از جنس پلی‌کربنات، مانند باقی دستگاه‌های ارزان‌قیمت سامسونگ ساخته شده است. پورت USB-C در پایین قرار گرفته که به بلندگو متصل شده است.

گوشی Galaxy M13 از نصب دو سیم‌کارت، اتصال 4G VoLTE، بلوتوث 5.0، ، جی‌پی‌اس، NFC، پورت USB-C و جک هدفون 3.5 میلی‌متری بهره می‌برد و این از ویژگی‌ها و خصوصیات مهم این گوشی هوشمند است.

بدنه این گوشی از جنس پلی کربنات است که در اکثر گوشی‌های هوشمند استفاده می‌شود. این گوشی هوشمند در سه رنگ مسی، سبز و آبی روشن عرضه خواهد شد.  در مورد وزن گوشی نیز باید گفت که بسیار سبک است و تنها 192 گرم وزن دارد.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های میان رده از نظر دوربین

بهترین گوشی های گیمینگ شیائومی

بررسی گلکسی M13 سامسونگ از نظر صفحه نمایش

در مورد صفحه نمایش گوشی گلکسی M13 سامسونگ در این بخش صحبت می‌کنیم. گوشی جدید سری M سامسونگ مجهز به صفحه نمایش 6.6 اینچ Infinity-V بوده که وضوح فول اچ دی پلاس را ارائه می‌کند.

در مورد Infinity-V که در این گوشی استفاده شده باید گفت که نوعی از صفحه نمایش در گوشی‌های موبایل است که حاشیه‌های بسیار باریکی (به ویژه در دو لبه سمت راست و چپ) دارد و بدین ترتیب نسبت تصویر به بدنه بالایی را ارائه می‌کند.

به بیان دیگر نمایشگر اینفینیتی نوعی از نمایشگر است که تقریبا بخش اصلی و عمده پنل جلوی گوشی را در بر گرفته باشد صفحه نمایش‌های اینفینیتی در دو لبه سمت راست و چپ دارای انحنای ظریفی هستند که منجر به خوش دست‌تر شدن گوشی می‌شوند.

صفحه نمایش اینفینیتی نوع V از نظر ساخت و ظاهر تقریبا کاملا مشابه به نمایشگرهای اینفینیتی نوع U هستند ولی با این تفاوت که دو لبه عرضی زائده بخش فوقانی نمایشگر آن ها زاویه‌دار بوده و برخلاف حالت U شکل از حالت V شکل بهره می‌برد. بکارگیری این نوع از نمایشگرها در گوشی‌های موبایل به شدت رواج دارد و سامسونگ نیز برای این گوشی خود از این مدل استفاده کرده است.

بیشتر بخوانید:

 بهترین گوشی های 5G شیائومی

بهترین گوشی ‌های ویوو

بررسی گوشی گلکسی M13 از نظر دوربین

از دیگر اجزای مهم یک گوشی هوشمند دوربین آن است. از طریق دوربین می‌توان به ثبت تصاویر و فیلم برداری پرداخت. به همین دلیل وجود دوربین باکیفیت از اهمیت بالایی برخوردار است. اگر دوربین گوشی شما باکیفیت باشد شما می‌توانید به راحتی به ثبت تصاویر بپردازید.

در این گوشی هوشمند در بخش جلوی دستگاه شاهد یک سنسور سلفی 8 مگاپیکسلی هستیم و در بخش عقب هم یک سنسور اصلی 50 مگاپیکسل وجود دارد.

البته علاوه بر سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی، سنسور اصلی با یک دوربین ماکرو 2 مگاپیکسل و یک سنسور 2 مگاپیکسل سنجش عمق همراه است. این دوربین توانایی فیلم برداری باکیفیت فول اچ دی با سرعت 30 فریم بر ثانیه را دارد. بنابراین می‌توان نسبت به عملکرد دوربین امیدوار بود و در مورد آن نیازی به نگرانی نیست.

علاوه بر موارد گفته شده دوربین این گوشی هومند می‌تواند ویدیوهایی با رزولوشن Full HD را با سرعت 30 فریم در ثانیه ضبط کند.

بیشتر بخوانید:

مقایسه گلکسی M51 با گلکسی M62 سامسونگ

مقایسه گلکسی A53 با گلکسی A73 سامسونگ ؛ بهترین سری A

بررسی گلکسی M13 سامسونگ از نظر باتری

سامسونگ برای تأمین انرژی قطعات گوشی لکسی M13 از یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی کمک گرفته که می‌تواند طول عمر بسیار خوبی داشته و یکی از نقاط قوت اصلی آن باشد.

همه می‌دانیم که وجود یک باتری پرقدرت برای یک گوشی هوشمند بسیار مهم است. اگر باتری گوشی توانمند باشد و بتواند شارژ گوشی را برای مدت مناسب تامین کند پس کاربر می‌تواند برای مدت زمان بیشتری از گوشی خود استافده کند اما در صورتی که باتری گوشی از کیفیت لازم برخوردار نباشد نمی‌توان حتی کارهای ساده روزمره را با آن انجام داد.

در این شرایط باید مرتبا به فکر شارژ کردن گوشی بود و این یک مشکل بزرگ برای کاربران گوشی‌های هوشمند است. این موضوع باعث می‌شود که کاربران هنگام خرید گوشی به ظرفیت باتری گوشی بیشتر دقت کنند.

لازم به دکر است که گلکسی M13 سامسونگ از فناوری شارژ سریع 15 واتی پشتیبانی می‌کند که یک ویژگی مهم است و شما می‌توانید در صورت اتمام شارژ گوشی خود در مدت زمن کمتری باتری گوشی خود را شارژ کرده و از آن استفاده کنید.

بررسی گوشی Galaxy M13 از نظر نرم افزاری

از دیگر موارد مهمی که در مورد گوشی‌های هوشمند مهم است نرم افزار و رابط کاربری آنهاست. هر چه رابط کاربری و نرم افزار یک گوشی هوشمند جدیدتر باشد کاربر می‌تواند به امکانات بیشتری دسترسی داشته باشد.

این موضوع باعث شده کاربران بیش از گذشته به نرم افزار گوشی اهمیت دهند. همچنین دریافت آپدیت نیز از موارد مهم دیگر است. این که یک گوشی عرضه شده تا چند سال آینده می‌تواند آپدیت‌های منتشر شده را دریافت کند، نیز امری مهم و درخور توجه است.

گوشی سامسونگ گلکسی M13 مجهز به رابط کاربری One UI Core 4.1 بوده که مبتنی بر اندروید 12 است. همچنین شما قابلیت امنیتی Knox را هم در این اسمارتفون مشاهده خواهید کرد.

پسوند Core به این معنی است که نسخه ساده‌تری از One UI 4.1 را شاهد هستیم و ممکن است برخی ویژگی‌های نسخه اصلی در آن وجود نداشته باشد.

به هر حال، گلکسی M13 یک گوشی رده پایین و ارزان قیمت است و نباید انتظار دیدن تمامی ویژگی‌های سری گلکسی اس 22 را در آن داشته باشید!

این گوشی از اتصال فایو جی پشتیبانی نمی‌کند هر چند که گفته می‌شود در آینده‌ای نزدیک نسخه فایو جی آن هم عرضه خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

بررسی پوکو اف 4 جی تی (Xiaomi POCO F4 GT) ؛ موشکافی سیستم، عملکرد، دوربین و باتری

مقایسه گلکسی A11 با گلکسی M11 سامسونگ ؛ دو پایین رده کارآمد

بررسی گلکسی M13 سامسونگ از نظر سخت افزاری

سخت افزار نیز از قسمت‌های مهم یک گوشی هوشمند است. هر چه قدرت سخت افزاری گوشی بیشتر باشد گوشی عملکرد بهتری خواهد داشت و شما می‌توانید کارهای سنگین‌تری از جمله انواع بازی را با گوشی انجام دهید و شاهد هنگ و مشکل نیز نخواهید بود.

گوشی جدید سامسونگ گلکسی M13 قدرت خود را از تراشه اصلی اگزینوس 850 دریافت می‌کند و در کنار آن حافظه رم 4 گیگابایت وجود دارد. همچنین شما برای ذخیره‌سازی می‌توانید از مدل 64 یا 128 گیگابایت دستگاه استفاده کنید.

اگزینوس ۸۵۰ با فناوری ساخت ۸ نانومتری تولید شده است. پردازنده این تراشه، از ۸ هسته Cortex-A55 با سرعت ۲ گیگاهرتز تشکیل شده و این یعنی برای اولین بار، یک شرکت مشهور تراشه مبتنی بر ۸ هسته Cortex-A55 را روانه‌ی بازار می‌کند.

قرارگیری Cortex-A55 در کنار طراحی ۸ نانومتری یعنی اینکه با تراشه بسیار کم‌مصرفی مواجه هستیم. از دیگر ویژگی‌های حائز اهمیت می‌توانیم به پردازنده گرافیکی Mali-G52، پشتیبانی از رزولوشن FHD+ برای نمایشگر، فیلمبرداری ۱۰۸۰p با سرعت ۶۰ فریم در ثانیه و پشتیبانی از نسل پنجم وای‌فای و بلوتوث اشاره کنیم.

بررسی گلکسی M13 سامسونگ

روی هم رفته، در آینده نزدیک امیدواریم تعداد بیشتری از گوشی‌های مبتنی بر این تراشه روانه‌ی بازار شوند. اگرچه اگزینوس ۸۵۰ تراشه همه‌فن‌حریفی محسوب نمی‌شود، اما در بین تراشه‌های هم‌رده خود حرف زیادی برای گفتن دارد.

لازم به ذکر است که این دستگاه از میکرو اس دی پشتیبانی می‌کند و همین مسئله می‌تواند امکان افزایش فضای ذخیره‌سازی را برای کاربران فراهم کند.

بیشتر بخوانید:

بررسی شیائومی ردمی 10 پاور (Redmi 10 Power) ؛ موشکافی سیستم، عملکرد، دوربین و باتری

مقایسه شیائومی نوت 10 پرو با پوکو x3 پرو (Xiaomi Note 10 Pro Vs. POCO X3 Pro)

بررسی گلکسی M13 سامسونگ از نظر کیفیت صدا

این گوشی هوشمند یک محصول اقتصادی است اما سامسونگ سعی کرده در ساخت آن از اجزای مهم و کاربردی استفاده کند.

برای گوش دادن به موسیقی، دیدن فیلم و سریال، انجام بازی و مکالمه اسپیکر یکی از اجزای مهم است که البته باید کیفیت مناسبی نیز داشته باشد.

در این گوشی هوشمند سامسونگ از اسپیکرهایی مناسب و باکیفیت استفاده کرده است که می‌توانند نیاز شما را برطرف کنند. البته اسپیکرهای استفاده شده از جدیدترین‌ها و بهترین‌ها نیستند اما از نظر کیفیت در سطح خوبی قرار دارند و صدایی بسیار خوب و مناسب تولید می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

مقایسه گلکسی A73 با گلکسی A72 سامسونگ ؛ قدرتمندترین سری A کدام است؟

مقایسه شیائومی نوت 10 پرو با A52 سامسونگ (Xiaomi Note 10 Pro vs. Galaxy A52)

در این مطلب به معرفی و بررسی گوشی Galaxy M13 پرداختیم. یک گوشی زیبا، حرفه‌ای و پرقدرت که نظر همگان را به خود جلب کرده است. این محصول سامسونگ دارای ویژگی‌ها و قابلیت‌هایی منحصر به فرد است که همین باعث شده است مورد توجه کاربران قرار گیرد. در این مطلب که مربوط به بررسی گلکسی M13 سامسونگ بود، می‌توانید با تمام خصوصیات آن آشنا شوید.

سوالات متداول

آیا گلکسی M13 سامسونگ ارزش خرید دارد؟

اگر به دنبال خرید یک گوشی اقتصادی و مناسب هستید گلکسی M13 سامسونگ یک انتخاب مناسب برای شما است. براساس بررسی گلکسی M13 سامسونگ که در این مطلب انجام شد می‌توان به این نتیجه رسید که این گوشی با توجه به قیمی که دارد از اجزای مهم و پیشرفته‌ای برخوردار است و شما می‌توانید با خیال راحت نسبت به خرید این گوشی اقدام کنید. ظاهر، صفحه نمایش، دوربین، باتری، نرم افزار و … تمام اجزای این گوشی همگی در سطحی قرار دارند که به راحتی می‌توانند نیازهای روزمره شما را برطرف کنند. پس اگر قصد خرید گوشی دارید بررسی گلکسی M13 سامسونگ را که در این مطلب انجام شده به صورت کامل بخوانید تا انتخابی درست داشته باشید.

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در مورد بررسی گلکسی M13 سامسونگ چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با تکراتو و سایر کاربران در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    باسلام گوشی گلکسی ام ۱۳ فوق العاده است من چند ماهی هستش این گوشیو خریده‌ام اما بسیار گوشی به روز مدرن قابلیت نسخه اندرود تا سال ۲۰۲۵ یعنی اندروید۱۶ الان من دارم از ۱۳انروید استفاده می‌کنم به هرحال بین تمام گوشی ها ازنطرمن تنها رقیبش گلکسی اس ۲۲ اوالترا هستش

    پاسخ