;
coinex

رئیس بانک مرکزی: رمزارز ملی شهریور اجرایی می‌شود

از شهریور ماه امسال، بانک مرکزی فرآیند استفاده از رمزارز ملی (رمز ریال) را به اجرا درمی‌آورد. با این خبر از تکراتو همراه ما باشید تا در مورد رمزریال بانک مرکزی بیشتر بدانیم.

رئیس کل بانک مرکزی، علی صالح آبادی در جلسه سیاست‌های پولی و ارزی، درباره موضوعات رمزریال بانک مرکزی، اصلاحات قانون بانک مرکزی و نصف شدن اضافه برداشت بانک‌ها از بانک مرکزی صحبت کرد. موارد زیر نمونه‌ای از صحبت‌های ایشان است.

رمزریال بانک مرکزی

در مورد موضوع اصلاحات بانک مرکزی، علی صالح آبادی رئیس کل بانک مرکزی، این گونه بیان کرد که با توجه به اصلاح قوانین بانک مرکزی، کمیته‌هایی ایجاد شده است. این کمیته‌ها در حوزه‌های مختلفی مثل پولی، تورم و نقدینگی و با هدف اصلاح رابطه دولت و بانک‌ها با بانک مرکزی و همچنین اصلاح رابطه بانک‌ها با مشتریان تشکیل شده‌اند.

رمزریال بانک مرکزی

او همچنین گفت یکی از اصلی‌ترین وظایف بانک مرکزی، خرید ارز‌های حاصل از نفت است که آن‌ها را از دولت خریداری می‌کند. بانک مرکزی بعد از خرید این ارزها، آن‌ها را تبدیل به ریال می‌کند. تشکیل این کمیته‌ها در بانک مرکزی، هرگز نباید به وظایف اصلی آن‌ها لطمه بزند. امسال دولت تلاش می‌کند تا دیگر بانک‌های دولتی، خریدار ارز نباشند و خودشان این ارزها را به صورت ریال در بازار عرضه کنند.

اگر کشور بخواهد خلاف‌هایی مانند فرار مالیاتی، قاچاق، پولشویی و سوداگری را کاهش دهد، باید حکمرانی ریال را اجرا کند.

همچنین علی صالح آبادی در مورد نصف شدن اضافه برداشت‌ها از بانک مرکزی بیان کرد که سال گذشته اوراق منتشر شده از سوی دولت، 95 هزار میلیارد تومان بود که همین رقم امسال با کاهش چشمگیری همراه شده و به 75 هزار میلیارد تومان رسیده است. با کاهش این رقم می‌توان امیدوار شد که به پایان رابطه اشتباه بانک‌ها با این اوراق‌ها، نزدیک می‌شویم.

علاوه بر آن، اصلاح قانون بانک مرکزی در مجلس، در مرحله پیگیری قرار دارد، به این صورت که اقتدار ساختار‌های حکمرانی توسط این اصلاح قانون، بیشتر شود.

با توجه به دستور رئیس جمهور بایستی تمامی مطالباتی که در بانک‌های دولتی وجود دارد، توسط دولت پرداخت شود که پرداخت این مطالبات، موجب اصلاح دارایی‌های بانکی خواهد شد.

همچنین وی ادامه داد که اوراق گواهی سپرده، امکان انتشار دارند و بانک‌ها می‌توانند از ابزارهای مالی در بازار به جای برداشت اضافه از بانک مرکزی، استفاده کنند. می‌توان اظهار کرد نسبت به سال گذشته، اضافه برداشت سایر بانک‌ها از بانک مرکزی به نصف رسیده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد رمزریال بانک مرکزی چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر