;
coinex

ایلان ماسک از ماهواره استارلینک 2.0 با کارآمدی 10 برابری می‌گوید

ایلان ماسک به تازگی در یک مصاحبه جزئیات بیشتری را درباره نسل دوم ماهواره استارلینک 2.0 به اشتراک گذاشت. گزارشی از این خبر را در تکراتو  بخوانید.

نسل جدید ماهواره استارلینک 2.0 با کارآمدی 10 برابر بیشتر تولید می‌شود. ایلان ماسک، مدیرعامل اسپیس ایکس در مصاحبه با کانال یوتیوب Everyday Astronaut اطلاعاتی از نسل جدید ماهواره استارلینک را به اشتراک گذاشت.

افزایش قدرت و وزن ویژگی ماهواره استارلینک 2.0 جدید

وزن ماهواره‌های قبلی کمپانی اسپیس ایکس بیش از 250 کیلوگرم بود؛این بار ماهواره استارلینک 2.0 با وزن بیشتر و ابعاد بزرگتری تولید می‌شود تا توانایی ارائه اینترنت به نقاط دورتر را داشته باشد. نسل جدید این ماهواره با 1.25 تن وزن و طول 7 متر، ظاهری قدرتمندتر از تولیدات قبلی دارد.

افزایش قدرت و وزن ویژگی ماهواره استارلینک 2.0 جدید

 

به نظر می‌رسد افزایش وزن و ابعاد ماهواره استارلینک 2.0 چالش‌هایی را به همراه داشته باشد. در حال حاضر، مساله‌ی اصلی پیچیده‌تر شدن فرآیند حمل ماهواره تا مدار است. با توجه به این که راکت فالکون 9 حامل اصلی ماهواره‌های استارلینک به مدار محسوب می‌شود، این وزن از توان راکت خارج است.

ایلان ماسک در رابطه با این مساله توضیح داد: راکت فالکون 9 ظرفیت و توان کافی را برای حمل ماهواره استارلینک 2.0 به مدار و مقصد ندارد، با کاهش وزن و اندازه ماهواره‌ها نیز توانایی راکت افزایش پیدا نخواهد کرد. در نتیجه تغییر وزن و ابعاد استارلینک 2.0 بیهوده است.

در نتیجه‌، اسپیس ایکس همچنان منتظر صدور مجوز حمل توسط استارشیپ است. راکت استارشیپ در دست ارتقا و تولید قرار دارد و منتظر مجوز FAA (اداره هوانوردی فدرال آمریکا) است. این مجوز، عدم خطر راکت استارشیب را برای محیط زیست و همچنین توانایی حمل ماهواره استارلینک 2.0 را تایید می‌کند.

ماهواره استارلینک، 10 برابر بهتر از ماهواه‌های قبلی است

ایلان ماسک در مصاحبه خود تاکید کرد: ماهواره استارلینک 2.0 از نظر قابلیت مدیریت داده‌ها، 10 برابر بهتر از ماهواره‌های نسل قبلی عمل می‌کند. این درحالی است که ناسا استارلینک 2.0 را تهدیدی برای ماهواره‌ها و فضا پیماهای دیگر می‌داند و پیش‌تر از این بابت اظهار نگرانی کرده است.

طبق خبرها، اسپیس ایکس ارسال بیش از 40 هزار ماهواره به مدار را در نظر دارد. این هدف به منظور ارائه‌ی اینترنت ماهواره‌ای است. با توجه به فعالیت 2300 ماهواره در مدار، تحقق این هدف خیلی دور و دراز نخواهد بود و در آینده‌ای نزدیک محقق خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درمورد ماهواره استارلینک 2.0 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر