;
coinex

مقایسه گلکسی A23 و گلکسی A32 سامسونگ ؛ رقابت نزدیک دو میان رده

در ادامه با مقایسه گلکسی A23 و گلکسی A32 سامسونگ همراه ما باشید. تکراتو قصد دارد دو گوشی پرطرفدار سامسونگ را در ادامه مورد بررسی قرار دهد.

رقابت نزدیک دو میان رده محبوب سامسونگ یعنی گلکسی A23 و گلکسی A32 را در ادامه شاهد باشید. این دو گوشی محبوب و پرطرفدار در ادامه مورد بررسی و مقایسه قرار گرفته‌اند تا شما با ویژگی‌های آنها بیشتر آشنا شوید.

البته محصولات سامسونگ همگی حرفه‌ای و باکیفیت هستند و شما می‌توانید با خیال راحت نسبت به خرید محصولات این کمپانی اقدام کنید. سامسونگ همیشه از متریال مناسب و مرغوب برای ساخت محصولات خود استفاده می‌کند.

مقایسه گلکسی A23 با A32 سامسونگ که در ادامه آمده است به شما کمک می‌کند تا به اطلاعات کاملی در مورد هر دو گوشی دست یابید.

بیشتر بخوانید:

مقایسه گلکسی M51 با گلکسی M62 سامسونگ

مقایسه گلکسی A53 با گلکسی A73 سامسونگ ؛ بهترین سری A

مقایسه گلکسی A23 و گلکسی A32 سامسونگ

با مقایسه Galaxy A23 با Galaxy A32 همراه ما باشید تا با خصوصیات و توانایی‌های هر دو گوشی بیشتر آشنا شوید. این دو مدل هر دو از گوشی‌های حرفه‌ای و پرطرفدار این کمپانی هستند.

مقایسه گلکسی A23 با A32 سامسونگ از نظر کیفیت ساخت و طراحی ظاهری

گوشی a23 با ابعاد 8.4 × 76.9× 165.4 میلی‌متر و وزن حدودی 195 گرم، از جمله گوشی‌های خوش‌دست بازار محسوب می‌شود که دستانتان پس از استفاده‌ی طولانی مدت از آن نیز خسته نخواهند شد.

برای کاهش قیمت گوشی سامسونگ a23 و هزینه تمام شده آن، برای پنل پشت و فریم‌ از متریال پلاستیکی استفاده شده است؛ البته یکی از مزایای انتخاب این نوع متریال کمک به سبک‌تر شدن گوشیست که خود ویژگی بسیار مهمی برای a23 محسوب می‌شود، بخصوص در دوره‌ای که ساعت‌های استفاده روزمره از گوشی طولانی بوده و ارگونومی بودن این دستگاه‌های الکترونیکی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

درلبه‌ی کناری سمت راست a23 راکر کنترل صدا تعبیه شده و در زیر آن هم سنسور اثر انگشت با کلید پاور ادغام شده که دسترسی خوبی دارد و به سرعت قفل نمایشگر را باز می‌کند و کاملاً قابل اتکا است.

البته این مدل از احراز هویت به وسیله‌ی شناسایی کاربر از طریق تشخیص چهره هم پشتیبانی می‌کند (به وسیله‌ی نرم‌افزار) با این وجود پیشنهاد می‌کنیم برای اطمینان بیشتر در مورد امنیت، از همان اسکنر اثرانگشت گوشی a23 استفاده کنید.

در پنل پشتی a23 سامسونگ شاهد ماژول مستطیل شکل دوربین هستیم که چهار لنز را در خود جای داده؛ پنل جلو هم میزبان یک دوربین سلفی در ناچی u شکل است. به طور کلی طراحی این گوشی در همه‌ی قسمت‌ها حالت منحنی دارد و تخت و زاویه دار نیست. در سامسونگ a23 اثری از گواهی‌نامه‌ی ip یا مقاومت در برابر آب و گرد و غبار نیست.

برای پایین آوردن قیمت نهایی، کارشناسان کره‌ای به استفاده از پلی‌کربنات فشرده روی آوردند و پنل پشتی و فریم سامسونگ a32 را از پلاستیک ساختند. سامسونگ a32 از ابعاد و ارگونومی مناسبی برخوردار است و به خوبی در دست جا می‌گیرد.

وزن 184 گرمی این گوشی نیز حس خوش دستی را به کاربر القاء می‌کند. پنل پشتی حالتی شبیه به آینه دارد و رد اثر انگشت بسیار کمی روی آن به جا می‌ماند که آزار دهنده نیست. سامسونگ تصمیم به حذف ماژول گرفته و وقتی به آن نگاه می‌کنید، حس می‌کنید لنزها به صورت تک تک از پنل پشتی بیرون زدند که البته برآمدگی زیادی ندارند و در نوع خود، طراحی جالب و متفاوتی است.

یکی از نقاط قوت طراحی گوشی a32 4g استفاده از سنسور‌اثر‌انگشت اپتیکال زیر نمایشگر است که طبق تستی که انجام دادیم سرعت و عملکرد قابل قبولی دارد. ناگفته نماند گوشی سامسونگ a32 4g در چهار رنگ جذاب مشکی، سفید، آبی و بنفش کمرنگ تولید شده تا کاربران با هر سلیقه‌ای را جذب کند.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های 2022 کدامند؟

با بهترین گوشی‌های شیائومی 2022 آشنا شوید

مقایسه Galaxy A23 با Galaxy A32 از نظر صفحه نمایش

گوشی a23 هم یک نمایشگر 6.6 اینچی FHD+ با رزولوشن 1080 × 2408 پیکسلی دارد که امکان تماشای همه جانبه و راحت را به کاربر ارائه می‌دهد. این نمایشگر وضوح بالایی دارد و عملاً تراکم پیکسلی در آن برابر 400 پیکسل در هر اینچ است.

در واقع می‌توان گفت که استفاده از یک پنل فول اچ دی پلاس نسبت به اینکه a23 قیمت اقتصادی دارد، دست و دل‌بازی سامسونگ را نشان می‌دهد. نمی‌توان a23 سامسونگ را در دسته‌ی مدل‌هایی که نمایشگرهای بسیار روشنی دارند قرار داد، اما روشنایی صفحه در محدوده‌ی قابل‌توجهی قرار دارد و برای مشاهده‌ی محتوا در نور روز و محیط بیرون با مشکل مواجه نمی‌شوید.

مقایسه گلکسی A23 و گلکسی A32 سامسونگ

یکی دیگر از ویژگی‌های این نمایشگر که نسبت به قیمت گوشی a23 جالب توجه محسوب می‌شود، پشتیبانی آن از رفرش ریت 90 هرتزی تصویر است. صفحه نمایش گوشیa23 توسط گوریلاگلس 5 محافظت می‌شود که در برابر خط و خش مقاوم بوده و همچنین اگر از ارتفاع کمتر از 1.6 متری سقوط کند، احتمال اینکه نمایشگر دوچار آسیب شود بسیار پایین است.

گوشی گلکسی A32 را به یک نمایشگر با اندازه 6.4 اینچ مجهز کرده‌اند که از نوع سوپر امولد است. رزولوشن 2400×1080 پیکسل و تراکم پیکسلی 411 پیکسل در هر اینچ شارپ سبب شده تا گوشی A32 بتواند تصاویر را به‌خوبی به نمایش دربیاورد.

مقایسه گلکسی A23 و گلکسی A32 سامسونگ

ازآنجایی که سامسونگ Galaxy A32 یک گوشی با برچسب قیمتی میا‌ن‌رده است، در آن خبری از HDR نیست اما پشتیبانی آن از فضا رنگی گسترده DCI-P3 را می‌توان در آن یک امتیاز مهم برشمرد. در واقع نمایشگری که شرکت سامسونگ در ساخت گوشی گلکسی A32 به کار گرفته، یکی از بهترین نمونه‌های موجود در بازار است که نرخ تازه‌سازی تصویر 90 هرتز و روشنایی تا سطح 800 نیت را ارائه می‌دهد.

نرخ بازسازی تصویر 90 هرتز سبب شده تا جابه‌جایی بین صفحات روان و پویا صورت پذیرد و اجرا بازی‌های مختلف در آن سریع‌تر و واقعی به نظر برسند. همچنین روشنایی تا سطح 800 نیت نیز به شما امکان می‌دهد تا در روشنایی و نور روز بتوانید به‌راحتی با این گوشی هوشمند کار کنید و محتوای به‌نمایش درآمده را با جزئیات دقیق‌تر مشاهده کنید.

علاوه بر این‌ها صفحه‌نمایش گوشی A32 از استاندارد Eye Comfort shield نیز بهره گرفته که با کاهش نور آبی و مضر از چشمان شما محافظت می‌کند. حالت‌های رنگی در گوشی A32 نیز همانند دیگر محصولات سامسونگ است و شما تنظیمات از پیش تعیین‌شده Vivid و Natural را در آن مشاهده خواهید کرد.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های آنر 2022 ؛ آشنایی با موبایل های جدید HONOR

بهترین گوشی های سامسونگ 2022 [تاریخ عرضه و مشخصات احتمالی]

مقایسه Galaxy A23 با Galaxy A32 از نظر دوربین

در گوشی گلکسی A23 دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی دارای OIS یا همان لرزش‌گیر اپتیکال است و عکس‌های دقیق و خوش رنگی را ثبت می‌کند که برای یک گوشی میان‌رده بسیار خوب است.

دوربین اولترا واید 5 مگاپیکسلی می‌تواند با زاویه 123 درجه تصاویر جذابی را ثبت کند. دوربین 2 مگاپیکسلی ماکرو هم عکس‌های فوق‌العاده‌ای از نمای نزدیک (تقریباً 2-3 سانتی‌متری) ثبت می‌کند و باتوجه‌به قیمت گلکسی A23 راضی‌کننده است.

آخرین دوربین از این مجموعه چهارگانه را دوربین عمق‌سنج 2 مگاپیکسلی تشکیل می‌دهد که در گرفتن عکس‌ها پرتره برای جداکردن سوژه از پس‌زمینه و تار کردن پس‌زمینه کمک‌کننده است.

بهترین دوربین این گوشی طبق معمول همان دوربین واید آن است که عکس‌های رضایت‌بخشی ثبت می‌کند و در بین سایر میان‌رده‌های بازار عملکرد نزدیک و خوبی دارد.

دوربین اولترا واید و ماکرو در حد و اندازه لقب اقتصادی گوشی A23 عکس می‌گیرند و شاهد کیفیت شگفت‌انگیزی نخواهید بود. دوربین سلفی ولی کیفیت مناسبی را ارائه می‌دهد و در تماس‌های تصویری بسیار خوب عمل می‌کند.

در ادامه مقایسه گلکسی A23 و گلکسی A32 سامسونگ از نظر دوربین باید گفت که سامسونگ a32 به لنزهای چهارگانه‌ی واید 64 مگاپیکسلی، اولتراواید 8 مگاپیکسلی، سنسور ماکرو و عمق سنج 5 مگاپیکسلی مجهز شده تا تنوع لنز مناسبی را در اختیار دوستداران به عکاسی قرار دهد.

در شرایط نوری مناسب و در صورت فوکوس صحیح هنگام عکسبرداری، می‌توانید تصاویر شارپ و کم نویزی را به ثبت برسانید. کنتراست و رنگ هم تقریباً بدون اغراق است و حالتی طبیعی دارد.

سنسورهای فرعی هم در این کلاس قیمتی، عملکرد رضایت بخشی دارند و انصافاً باید به دوربین‌های این گوشی نمره قبولی داد. لنز سلفی نیز 20 مگاپیکسلی است و جزئیات خوبی را به ثبت می‌رساند. قابلیت فیلمبرداری با کیفیت 4K در مشخصات a32 دیده نمی‌شود و باید به کیفیت 1080 پیکسلی بسنده کنید.

بیشتر بخوانید:

بهترین دوربین گوشی 2022 کدامند؟

با بهترین گوشی‌های گیمینگ در سال 2022 آشنا شوید!

مقایسه گلکسی A23 و گلکسی A32 سامسونگ از نظر باتری

در گوشی گلکسی A23 ارائه باتری با ظرفیت 5000 میلی‌آمپر ساعتی از نوع لیتیوم-پلیمری هم انتخاب هوشمندانه‌ای بوده که به ارزش خرید آ۲۳ افزوده است.

برای این گوشی فست شارژ 25 واتی در نظر گرفته شده که اگر آن را با رقبای چینی‌اش مقایسه کنیم، حرفی برای گفتن ندارد، اما نسبت به دیگر میان رده‌های سامسونگ و همچنین با در نظر گرفتن قیمت گوشی a23 سرعت شارژ 25 واتی به اندازه‌ی کافی خوب است.

مقایسه گلکسی A23 و گلکسی A32 سامسونگ

در واقع اگر این گوشی را با باتری خالی به شارژ بزنید، پس از صرف زمانی حدود 40 دقیقه تا 50 درصد پر می‌شود و برای شارژ کامل باتری 5000 میلی‌آمپری آن باید زمانی حدود یک ساعت و نیم صرف کنید که پروسه‌ای نسبتاً زمان‌بر محسوب می‌شود.

شرکت سامسونگ در ساخت گوشی A32 از یک باتری با ظرفیت 5000 میلی‌آمپر ساعت استفاده کرده که از نوع لیتیوم پلیمری بوده و توسط کاربران غیر قابل تعویض است.

مقایسه گلکسی A23 و گلکسی A32 سامسونگ

ظرفیت بالا باتری گوشی A32 به شما امکان می‌دهد تا هرآنچه را دوست دارید انجام دهید و دغدغه‌ای برای شارژ مجدد آن در طول روز نداشته باشید.

از دیگر قابلیت‌هایی که همراه Galaxy A32 ارائه شده می‌توان به شارژ سریع با توان 15 وات اشاره کرد که می‌تواند در مدت‌زمان 2 ساعت و 19 دقیقه میزان شارژ دستگاه شما را به %100 برساند.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های میان رده از نظر دوربین

بهترین گوشی های گیمینگ شیائومی

مقایسه گلکسی A23 باA32  سامسونگ از نظر نرم افزاری

گلکسی A23 از One UI 4 بر مبنای اندروید ۱۲ استفاده می‌کند. رابط کاربری One UI 4 بسیار شبیه به نسل قبل است و در بیشتر زمینه‌ها عملکرد مشابهی دارد. البته قابلیت جدید و جذابی که به این رابط کاربری اضافه شده Colour palette نام دارد.

به لطف این قابلیت جالب شما می‌توانید رنگ استفاده شده در کنترل سنتر را تغییر دهید و با این کار یک رنگ مشخص را بر رابط کاربری خود غالب کنید. این رابط کاربری در زمینه حریم خصوصی نیز پیشرفت‌های خوبی داشته و به گفته‌ سامسونگ حالا بهینه‌تر از نسل قبل عمل کرده و استفاده بهتری از حافظه رم دارد.

مقایسه گلکسی A23 و گلکسی A32 سامسونگ

درست است که به صورت پیش فرض گلکسی A32 نسخه نرم افزاری قدیمی‌تری دارد ولی به زودی One UI 4 بر پایه اندروید 12 برای این کهکشانی نیز در دسترس قرار می‌گیرد به این ترتیب هیچ تفاوتی بین دو گوشی در این قسمت وجود ندارد.

رابط کاربری سامسونگ به خصوص در نسخه 4 از One UI بسیار به پختگی و بلوغ رسیده و حالا عملکرد پایداری و کم نقصی را از خود به نمایش می‌گذارد.

مقایسه Galaxy A23 با Galaxy A32 از نظر سخت افزاری

گلکسی A23 از تراشه 6 نانومتری اسنپدراگون 680 استفاده می‌کند. این تراشه هشت هسته پردازنده مرکزی شامل چهار هسته Kryo 265 Gold با فرکانس 2.4 گیگاهرتز و چهار هسته Kryo 265 Silver با فرکانس 1.9 گیگاهرتز و پردازنده گرافیکی Adreno 610 را شامل می‌شود.

قدرت سخت افزاری گلکسی A23 با توجه به بازه قیمتی خوب و رضایت بخش است و این گوشی می‌تواند به خوبی از پس کارهای روزمره بربیاید و همچنین می‌توانید برای اجرا کردن بازی‌های سنگین در حالت گرافیکی متوسط به روی این تراشه و گوشی حساب باز کنید.

مقایسه گلکسی A23 و گلکسی A32 سامسونگ

این کهکشانی را 64 یا 128 گیگابایت حافظه داخلی و 4، 6 یا 8 گیگابایت حافظه رم همراهی می‌کند و شما می‌توانید از طریق اضافه کردن کارت حافظه جانبی به میزان حافظه داخلی این کهکشانی بیفزایید.

در طرف مقابل گلکسی A32 تراشه‌ای ۱۲ نانومتری از مدیاتک به نام هلیو G80 دارد. این چیپست هشت هسته پردازنده مرکزی شامل دو هسته Cortex-A75 با فرکانس 2.0 گیگاهرتز و شش هسته Cortex-A55 با فرکانس 1.8 گیگاهرتز داشته و از پردازنده گرافیکی Mali-G52 بهره می‌برد.

گلکسی A32 در انجام امور روزمره عملکرد خوب و سریعی دارد و به لطف نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی روان کار می‌کند. این گوشی اما در اجرای بازی‌های سنگین و گرافیکی چندان موفق عمل نمی‌کند و مناسب این کار نیست. البته که امکان اجرای بازی‌های با گرافیک معمولی یا پایین بدون افت فریم وجود دارد.

مقایسه گلکسی A23 و گلکسی A32 سامسونگ

این کهکشانی را نیز 64 یا 128 گیگابایت حافظه داخلی و 4، 6 یا 8 گیگابایت حافظه رم همراهی می‌کند و شما می‌توانید از طریق اضافه کردن کارت حافظه جانبی به میزان حافظه داخلی این کهکشانی بیفزایید.

اگر بخواهیم این دو برادر را از نظر سخت افزاری با هم مقایسه کنیم باید بگوییم که در اجرای بازی‌ها عملکرد هر دو یکسان است ولی در زمینه پردازش‌های کلی گلکسی A23 حدود 20 درصد بهتر از رقیب عمل کرده و به دلیل معماری به‌روزتر حدود 35 درصد نیز بهینه‌تر عمل می‌‌کند.

بیشتر بخوانید:

 بهترین گوشی های 5G شیائومی

بهترین گوشی ‌های ویوو

مقایسه گلکسی A23 با A32 سامسونگ از نظر کیفیت صدا

متأسفانه در هیچ یک از این دو گوشی اسپیکرهای استریو نداریم و این در صورتی است که در گوشی‌های هم قیمت شیائومی و حتی بعضا ارزان قیمت‌تر امکان تولید صدای استریو وجود دارد.

مقایسه گلکسی A23 و گلکسی A32 سامسونگ

اسپیکر این دو گوشی بسیار معمولی هستند. این اسپیکرها صدای متوسطی دارند و کیفیت نیز در حد صرفا قابل قبول است و اگر صدای این گوشی‌ها را در کنار گوشی‌های رقیب با امکان تولید صدای استریو قرار دهید بهتر متوجه تفاوت آن‌ها خواهید شد.

در نهایت اما از نظر بلندی اسپیکر گلکسی A23 بهتر از A32 عمل می‌کند و می‌تواند صدایی با حجم بیشتر را به گوش شما برساند و به همین دلیل هم برنده این بخش خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

بررسی پوکو اف 4 جی تی (Xiaomi POCO F4 GT) ؛ موشکافی سیستم، عملکرد، دوربین و باتری

مقایسه گلکسی A11 با گلکسی M11 سامسونگ ؛ دو پایین رده کارآمد

در این مطلب به بررسی و مقایسه گلکسی A23 باA32  سامسونگ پرداختیم. با مقایسه Galaxy A23 با Galaxy A32 می‌توان به اطلاعات بیشتر و بهتری در مورد آنها دست یافت. این دو گوشی هر دو از یک کمپانی هستند و اجزایی حرفه‌ای و باکیفیت دارند. شما می‌توانید با خواندن این مطلب با هر دو گوشی بیشتر آشنا شوید.

سوالات متداول

گلکسی A23 بهتر است یا A32 سامسونگ؟

در این مطلب تلاش کردیم تا بخش‌های مختلف این دو میان رده را با هم مقایسه کنیم تا مشخص شود که در نهایت کدام گوشی مناسب شما است. مقایسه Galaxy A23 با Galaxy A32 به شما کمک می‌کند تا در مورد هر دو گوشی به اطلاعات کاملی دست یابید و با خصوصیات، ویژگی‌ها و قابلیت‌های آنها به صورت کامل آشنا شوید. پس این مطلب را از دست ندهید. در نهایت، انتخاب با شماست!

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در مورد مقایسه گلکسی A23 و گلکسی A32 سامسونگ چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با تکراتو و سایر کاربران در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)