;
coinex

ایلان ماسک 10 درصد از کارمندان تسلا را اخراج می‌کند

استخدام نیروهای جدید در شرکت تسلا، توسط ایلان ماسک متوقف شده است. همچنین این شرکت به اخراج 10 درصدی نیروهای خود نیز می‌پردازد. با این خبر همراه ما باشید تا با جزییات اخراج 10 درصد از کارمندان تسلا آشنا شویم.

به گزارش رویترز، ایلان ماسک به مدیران تسلا ایمیلی فرستاده و در این ایمیل، خواستار اخراج 10 درصد از کارمندان تسلا شده است. همچنین او به مدیران تسلا اعلام می‌کند، فعلا هیچ نیروی جدیدی را به دلیل شرایط نابسامان اقتصادی استخدام نکنند.

اخراج 10 درصد از کارمندان تسلا

شرکت تسلا در اواخر سال 2021 اعلام کرد که در حدود 99.290 نفر از سراسر دنیا، به عنوان کارمند در این شرکت مشغول به کار هستند. اکنون ایلان ماسک به دلیل احساس بدی که نسبت به شرایط اقتصادی دارد، خواستار تعدیل نیرو و توقف استخدام جدید شده است.

اخراج 10 درصد از کارمندان تسلا

البته تعدیل نیرو در این شرکت، قبلا هم رخ داده بود. تسلا در ماه اکتبر سال 2017، مصادف با مهر و آبان سال 1396، نزدیک به صدها نفر از کارکنان خود را اخراج کرد. سپس در ماه ژوئن سال 2018، مصادف با خرداد و تیر 1397، 9 درصد از کارکنان خود را اخراج کرد. دوباره در ماه ژانویه سال 2019 مصادف با دی و بهمن 1397 نیز اخراج کارکنان خود را تکرار نموده و در حدود هفت درصد از کارمندان خود را بیرون کرد.

در نهایت در سال 2020، تسلا حقوق برخی از کارکنان خود را کاهش داد و برخی از کارمندان خود را به حالت تعلیق درآورد.

تا به امروز، هیچ خبری در مورد بخش سازمانی که ایلان ماسک قصد اخراج کارکنان آن را دارد، در اختیار نداریم. ماسک با انتشار یک یک ایمیل، اعلام کرد تمام کارکنان تسلا باید به صورت حضوری و به مدت 40 ساعت در هفته کار کنند. کسانی که به صورت غیر حضوری و در منزل خود کار می‌کنند، از شرکت اخراج خواهند شد. او در خطاب به کارمندان غیر حضوری گفت: «فرض ما این است که شما از کار خود استعفا داده‌اید.»

این تعدیل نیرو در شرکت تسلا، زمانی رخ می‌دهد که ایلان ماسک و شرکت توییتر در حال مذاکره برای پیش‌برد قرارداد هستند.

اخراج کارمندان تسلا

شرکت تسلا، به دلیل تقاضای بسیار زیاد برای خودروهای الکتریکی، توانسته بود در نیمه اول سال جاری (2022)، حجم بالایی از این خودروها را تولید کرده و به فروش برساند. تسلا در مدت کم، توانست در حدود سه میلیارد دلار سود را از آنِ خود کند. این اواخر، به دلیل بالا رفتن آمار کرونا در کشور چین، برخی از کارخانجات تسلا به اجبار تعطیل شدند. همین امر نیز موجب محدودیت در تولید خودروهای تسلا شده است.

با توجه به تعطیلی‌های اخیر خودروسازی توسط شرکت تسلا، می‌توان نتیجه گرفت احتمالا این تعطیلی آثار منفی زیادی بر روی تحویل این خودروها ایجاد کند. به دنبال این قضیه، کاهش دادن هزینه‌ها توسط شرکت تسلا، کاملا منطقی به نظر می‌رسد.

با توجه به گزارش‌ها، رمز ارز محبوب ایلان ماسک (دوج کوین)، در 6 ماه گذشته در حدود 60 درصد سقوط کرد و ارزش خود را از دست داده است. از طرفی، در همین بازه زمانی قیمت بیت کوین نیز کاهش یافت. این موضوع در حالی است که شرکت تسلا در اوایل سال 2021، اقدام به خرید 1.5 میلیارد دلار بیت کوین کرده بود.

طبق آخرین گزارش سالانه تسلا (پایان 2021)، ارزش قیمت بیت کوین سرمایه گذاری شده، به 1.99 میلیارد دلار رسیده بود. اکنون با کاهش قیمت بیت کوین نسبت به پایان سال 2021، با کاهش 35 درصدی از این دارایی، روبرو خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد اخراج 10 درصد از کارمندان تسلا چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر