;
coinex

هرآنچه از رویداد WWDC 2022 اپل انتظار داریم

رویداد WWDC هر ساله محفلی برای آشنایی توسعه‌دهندگان برای برنامه‌های سال جاری اپل است. در این مطلب به هرآنچه از رویداد WWDC 2022 اپل انتظار داریم می‌پردازیم.

آنطور که اندکی پیش اعلام شد اپل طی هفته آینده و در تاریخ 6 ژوئن مقارن با 16 خرداد 1401 میزبان رویداد WWDC 2022 خواهد بود. این شرکت قصد دارد تا طیف وسیعی از به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری خود را برای توسعه‌دهندگان معرفی کند و انتظار می‌رود این موارد شامل iOS 16، iPadOS 15، macOS 13، watchOS 9 باشد.

علاوه بر این‌ها انتظار می‌رود که کوپرتینویی‌ها در رویداد پیش رو، از برخی از محصولات سخت‌افزاری خود نیز پرده‌برداری کنند. از این رو و با تکیه بر اخبار و شایعات فاش شده در مطلب پیش رو به هرآنچه که ممکن است در رویداد WWDC 2022 اپل شاهدش باشیم خواهیم پرداخت.

رویداد WWDC 2022 اپل

رویداد WWDC 2022 اپل به صورت آنلاین برگزار خواهد شد تا از آخرین پیشرفت‌های اپل در حوزه نرم‌افزاری مختلف پرده‌برداری شود. در عین حال برخی گزارش‌ها از احتمال معرفی چند سخت‌افزار نیز حمایت دارند اما مشخص نیست که آیا ممکن است اپل در رویداد 2022 از مک بوک ایر، مک بوک پرو یا حتی مک پرو معرفی کند یا خیر. در هر حال رویداد پیش رو از 6 تا 10 ژوئن برگزار خواهد شد و به توسعه‌دهندگان امکان می‌دهد تا با پیشرفت‌های جدید آشنا شوند.

تغییرات iOS 16

رویداد WWDC 2022 اپل

قرار است اپل در رویداد پیش رو سیستم‌عامل iOS 16 را با تغییرات و به‌روزرسانی‌هایی جزئی در اختیار توسعه‌دهندگان قرار دهد. به گفته مارک گورمن از بلومبرگ، کوپرتینویی‌ها آنطور که انتظار می‌رود تغییراتی عمده در سیستم‌عامل موبایلی خود ایجاد نمی‌کنند اما شاید شاهد اضافه شدن موارد جدیدی چون برنامه‌های جدید یا روش‌های متفاوت برای تعامل با سیستم باشیم.

افزون بر این، سیستم‌عامل جدید ممکن است شاهد تغییراتی در اعلانات و ویژگی‌های جدیدی برای ردیابی سلامت باشد. همچنین شاید اپل رابط iOS 16 را تغییر دهد تا با نمایشگرهای جدید به کار رفته در مدل‌های آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس همخوانی بیشتری داشته باشد.

بیشتر بخوانید: مقایسه آیفون 13 پرو مکس با شیائومی می 11 اولترا

سیستم عامل iPadOS 16

رویداد WWDC 2022 اپل

از مدت‌ها پیش شایعاتی درباره اضافه شدن ویژگی‌های چندوظیفه‌ای جدید به iPadOS 16 مطرح شده بود. دلیل این گانه‌زنی‌ها این بود که iPad در هر نسل خود سریعتر می‌شود و پردازنده‌های جدید سری M اپل نیز بسیار برای امور سنگینی چون کار با فوتوشاپ یا برنامه Final Cut Pro بهینه شده‌اند. ضمن اینکه پیش از این نیز شنیده شده بود که اپل در حال کار روی یک رابط چندوظیفه‌ای جدید است که با اعمال آن، شکاف بزرگ بین iPadOS و macOS از میان برداشته خواهد شد.

سیستم عامل macOS 13

سیستم عامل مک او اس 13 احتمالا مانند گذشته ویژگی‌هایی از iOS 16 و iPadOS 16 قرض خواهد گرفت و در حالی که هنوز جزئیاتی در این باره در دست نیست،‌ انتظار می‌رود در رویداد WWDC 2022 شاهد مواردی چون طراحی مجدد نمادها و بهبود کلی سیستم‌عامل باشیم.

رویداد WWDC 2022 اپل

اپل می‌تواند ظاهر macOS را با iOS و iPadOS هماهنگ کند تا جلوه‌های بصری را در سراسر صفجه ساده‌تر کند. این به این دلیل است که با اپل سیلیکون، می‌توان برنامه‌های iOS و iPadOS را به صورت بومی روی سیستم‌عامل اجرا کرد و این تنها زمانی میسر خواهد بود که تمام سیستم از طراحی یکپارچه‌ای برخوردار باشد.

بیشتر بخوانید: مقایسه گلکسی اس 21 با شیائومی می 11 اولترا

سیستم عامل watchOS 9

رویداد WWDC 2022 اپل

انتظار می‌رود در رویداد WWDC 2022، سیستم‌عامل watchOS 9 نیز با حالت جدیدی برای صرفه‌جویی در مصرف انرژی ساعت‌های اپل عرضه شود که مصرف انرژی این گجت پوشیدنی را کاهش می‌دهد. حالت جدید قرار نیست عملکرد دستگاه را محدود کند بلکه صرفا با هدف افزایش طول عمر باتری بر کاهش مصرف برق متمرکز شده است.

از نظر سلامتی و تناسب اندام،‌ انتظار می‌رود watchOS 9 تشخیص فیبریلاسیون دهلیزی را برای اندازه‌گیری بار با فرکانس مدت زمانی که فرد در آن وضعیت است گسترش دهد. غیر از این،‌ اپل قرار است از معیارهای تمرینی جدیدی نیز در برنامه Workout رونمایی کند. در زمینه ظاهری نیز این شرکت احتمالا صفحه‌های ساعت جدیدی را در قالب تم‌های ظاهری اضافه می‌کند.

سیستم عامل tvOS 16

رویداد WWDC 2022 اپل

شاید خیلی انتظار تغییرات عمده‌ای در مورد tvOS 16 در میان نباشد چراکه معمولا به روزرسانی‌های این سیستم‌عامل در مقیاس بسیار جزئی قلمداد شده است. به‌روزرسانی جدید نیز به طور بالقوه محافظ‌های نمایشگر جدیدی را به میان می‌آورد اما مطمئنا باید انتظار موارد دیگر یرا نیز داشته باشیم که جزئیات آن در آینده مشخص خواهد شد.

بیشتر بخوانید: مقایسه آیفون 13 پرو مکس با گلکسی اس 21 اولترا

سخت‌افزارهای احتمالی رویداد WWDC

چندی پیش شایعه شده بود که اپل iMac Pro را در تابستان عرضه خواهد کرد اما شایعات مربوط به آن به دلیل پیچیدگی‌های احتمالی در فرایند تولید به مرور کمرنگ شد. با وجود این همچنان می‌توان انتظار داشت که این محصول در رویداد 2022 اپل رونمایی شود.

علاوه بر این مدتی است که اپل روی هدست AR/VR کار می‌کند و گرچه وضعیت این هدست مشخص نیست، شاید برای رونمایی در رویداد WWDC آماده شده باشد.

جز این، مدل‌های جدید مک بوک پرو و مک بوک ایر نیز که به تراشه‌ M2 مجهز هستند در شمار احتمالات سخت‌افزاری رویداد پیش رو هستند. تمام این احتمالات البته بر اساس شایعات و اخبار مطرح شده در روزهای اخیر پیش کشیده شده است در نتیجه برای اطلاع قطعی باید چند روزی برای برگزاری مراسم منتظر باشیم.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص رویداد WWDC اپل در سال 2022 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر