;
coinex

نتیجه دادگاه جانی دپ و امبر هرد اعلام شد

نتیجه دادگاه جانی دپ و امبر هرد مشخص شد. در این ماجرا همه‌چیز به یک برد و باخت ساده خلاصه نمی‌شود. درخواست غرامت 50 میلیون دلاری جانی دپ و 100 میلیونی امبر هرد مطرح نیست؛ این دو نفر،‌ بیشتر به دنبال حفظ اعتبار، آبرو و پاک کردن نام خود از اتهامات بودند.

ازدواج جانی دپ و امبر هرد، بیشتر از چند ماه طول نکشید؛ اما آشنایی تا ماجرا‌های بعد از طلاق این دو نفر، بیش از یک دهه است که خبرسازی می‌کند و طبعا، زندگی شخصی آنها را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد.

تقریبا یک ماه از آغاز اولین جلسه دادگاه می‌گذرد و چند ساعت قبل بود که نتیجه دادگاه جانی دپ و امبر هرد رسما اعلام شد.

بیشتر بخوانید: بهترین انیمیشن های 2022 به همراه تریلر و تاریخ اکران

نتیجه دادگاه جانی دپ و امبر هرد چه شد؟

نتیجه دادگاه جانی دپ و امبر هرد با رای هیئت منصفه به نفع جانی دپ تمام شد. روز چهارشنبه، پس از اینکه هیئت منصفه هفت نفره به اتفاق آرا به نفع جانی دپ رای دادند، پرونده افترا که توسط جانی دپ علیه همسر سابقش امبر هرد مطرح شد، به پایان رسید.

این دادگاه در شش هفته گذشته به‌طور علنی از شبکه‌های تلویزیونی پخش می‌شد و مخاطبان را در جریان ریز‌ترین و خصوصی‌ترین مسائل زندگی مشترک جانی دپ و امبر هرد قرار داده بود. هنگام برگزاری جلسه اعلام حکم دادگاه هواداران جانی دپ بیرون ساختمان جمع شده بودند و او را تشویق می‌کردند.

نتیجه دادگاه جانی دپ و امبر هرد اعلام شد

اما قبل از این دادگاه، چه اتفاق‌های دیگری رخ داده بود که جانی دپ را به شکایت دوباره از همسر سابقش وادار کرد؟ رابطه دپ و هرد بیش از یک دهه پیش آغاز شد و در نهایت به ازدواجی مسموم خاتمه یافت. این زوج در سال 2016 از هم جدا شدند.

موضوع دادگاه جانی دپ و امبر هرد درباره سرمقاله‌ای بود که در سال 2018 در واشنگتن پست منتشر شد. این مقاله درباره خشونت خانگی است و امبر هرد در این مقاله اشاره کرده که در رابطه خود، خشونت خانگی را تحمل کرده است. جانی دپ معتقد است علیرغم اینکه در مقاله هیچ اشاره‌ای به اسم او نشده،‌ اما با توجه به بازه زمانی که امبر هرد در مقاله از آن صحبت کرده، اتهام خشونت خانگی درواقع علیه او (جانی دپ) مطرح شده است.

پس از کش‌وقوس‌های فراوان و پس از گذشت چند سال و حتی یک‌ شکست در دادگاه بریتانیا، جانی دپ تصمیم گرفت یک بار دیگر با جمع‌آوری مدارک بهتر،‌ شکایت دیگری را علیه امبر هرد با درخواست غرامت 50 میلیون دلاری تنظیم کند.

جانی‌ دپ که بارها گفته بود در شش سال گذشته با طرح ادعاهای امبر هرد مبنی بر خشونت خانگی، زندگی‌اش نابود شد و همه موقعیت‌های شغلی بازیگری را از دست داد، با ابراز خرسندی از رای دادگاه، نوشت: «هیات منصفه زندگی‌ام را به من برگرداند.» جانی دپ همواره ادعا‌های هرد را رد کرده بود و گفته بود که در واقع خود او قربانی خشونت خانگی بوده است.

نتیجه دادگاه جانی دپ و امبر هرد این بود که هیئت منصفه به اتفاق آرا دریافتند که هرد نمی‌تواند ادعاهای خود علیه دپ را ثابت کند و او (امبر هرد) می‌دانست ادعاهایی که در مورد آزار و خشونت خانگی در مقاله سال 2018 به آنها اشاره شده، دروغ هستند. هیئت منصفه تشخیص داد که هرد هنگام نوشتن مقاله خود، با بدخواهی عمل کرده است. هیئت منصفه 10 میلیون دلار غرامت و 5 میلیون دلار غرامت جزایی در دعوای افترا به دپ اعطا کرد.

امبر هرد هم در مقابل شکایت جانی دپ تصمیم گرفت که شکایتی را علیه او مطرح کند. او در شکایت خود درخواست غرامت 100 میلیون دلاری کرده بود. یکی از محوریت‌های طرح دعوای امبر هرد این بود که آدام والدمن، وکیل سابق جانی دپ در سال 2020 به دیلی میل گفته بود که اتهامات امبر هرد در مورد آزارد و اذیت، «فریب» هستند.

در ادامه این ماجرا، هیئت منصفه متوجه شد که دپ، از طریق والدمن، هرد را در یک مورد بدنام کرده است. هیئت منصفه 2 میلیون دلار به عنوان غرامت به هرد اعطا کرد، اما 0 دلار به عنوان خسارت تنبیهی در نظر گرفت.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره نتیجه دادگاه جانی دپ و امبر هرد چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر