;
coinex

بهترین فیلم های شاهرخ خان [25 فیلم برتر]

در ادامه لیستی از بهترین فیلم های شاهرخ خان آمده است. اگر از طرفداران این بازیگر محبوب هستید فیلم‌هایی که در ادامه آمده‌اند را  از دست ندهید. فیلم های کمدی شاهرخ خان نیز در این لیست قرار دارند.

شاهرخ خان بازیگر و خواننده پر طرفدار و موفق هندی سال 1965 در دهلی نو و در خانواده‌ای مسلمان متولد شد. وی در سن 23 سالگی با نقش آفرینی در یک سریال تلویزیونی به نام دل دریا کار خود را آغاز کرد ولی چون تولید این فیلم عقب افتاد اولین مجموعه تلویزیونی او فاوجی در سال 1988 بود.

شاهرخ خان یکی از پرطرفدارترین و خواستنی‌ترین ستاره‌های سینمای هند و جهان است. شاهرخ خان طی حدود سه دهه فعالیت بازیگری فیلم‌های بسیار موفق و ماندگاری خلق کرده است که در تاریخ سینمای هند تکرار نشدنی هستند.

بهترین فیلم های شاهرخ خان

فیلم‌های هندی مخاطبان خاص خود را دارند و هر فردی طرفدار بازیگری خاص است. در این لیست شما می‌توانید با بهترین فیلم های شاهرخ خان و برخی از سریال‌های وی آشنا شوید و از تماشای آنها لذت ببرید.

صفر

بهترین فیلم های شاهرخ خان

  • کارگردان: Aanand L Rai
  • سال ساخت: 2018

در فیلم صفر، مردی قد کوتاه به نام باوا سینگ که از قلبی بزرگ و هوشی سرشار برخوردار است، تلاش می‌کند که افق‌های پیش روی خود را گسترش دهد و اهدافی بزرگ را در زندگی دنبال کند.

فیلم صفر به کارگردانی Aanand L Rai در سال 2018 ساخته شده است. این فیلم دارای ژانر عاشقانه و کمدی است. در این فیلم آنوشکا شارما، کاترینا کیف، محمد زیشان ایوب، آبهای دئول، مادهاوان و شاهرخ خان به هنرمندی پرداخته‌اند. صفر از فیلم های کمدی شاهرخ خان است.

شاعر خون

بهترین فیلم های شاهرخ خان

  • کارگردان: ریبهو داسگوپتا
  • سال ساخت: 2019

داستان این فیلم درباره کبیر آناند یکی از مأموران سابق بال اطلاعات جاسوسی هند (IIW) است که پس از عملیاتی که منجر به مرگ شریک زندگی او شد، از پا می‌افتد. او اکنون یک معلم ادبیات است. هنگامی که چهار افسر اطلاعاتی هند به دست طالبان اسیر می‌شوند، صدیق شیخ مدیر سرویس مخفی کبیر را که خواستار نجات آنها است احضار می‌کند.

برادر ناتنی

  • کارگردان: فرح خان
  • سال ساخت:2004

در فیلم برادر ناتنی،  رام پرساد شرما یک سرگرد ماهر در کار خودش است. پدر او که یک فرمانده ارتش است که به دست یکی از دشمنانش تیر می‌خورد. دشمنی آن دو با یکدیگر بازمی‌گردد به سال‌ها قبل که پسر آن مرد که در ارتش بود توسط دشمن کشته می‌شود و آن مرد عصبانی شده و آن فرد که شخص مهمی بود و باید بازجویی می‌شد کشت و پدر رام او را از ارتش اخراج می‌کند.

از جمله بازیگرانی که در این فیلم حضور دارند می‌توان به شاهرخ خان، سونیل شتی، زاید خان، سوشمیتا سن، آمریتا رایو و سابو سیریل اشاره کرد.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های هندی 2021

بهترین فیلم های هندی 2020

معما

 

بهترین فیلم های شاهرخ خان

  • کارگردان: آمل پالکار
  • سال ساخت: 2005

لاچی دختر زیبایی است که با مردی ثروتمند اما بی‌احساس و حریص یعنی کیشانلال ازدواج می‌کند. کیشانلال بعد از مراسم عروسی، عروس را با کاروان همراه خود به شهرش می‌برد. در راه روحی لاچی را می‌بیند و عاشقش می‌شود. وقتی عروس به خانه داماد می‌رسد از تصمیم شوهرش آگاه می‌شود که تصمیم دارد برای تجارت به سفری پنج ساله برود و این ضربه بزرگی برای نوعروس است. معما از بهترین فیلم های شاهرخ خان است.

ارتش فراموش شده

  • کارگردان: کبیر خان و انیل سنیور
  • سال ساخت: 2020

«ارتش فراموش شده»، مینی سریالی هندی در ژانر تاریخی، اکشن جنگی و محصول سال 2020 است. این مجموعه روایتگر مبارزات استقلال طلبانه‌ی فرمانده‌ای به نام سودی و ارتش ملی هند در طول جنگ جهانی دوم است. در این مجموعه شاهد تلاش‌ها و از خود گذشتگی‌های ارتش هند از دید سربازانش باشید.

بیتال

بهترین فیلم های شاهرخ خان

  • کارگردان: پاتریک گراهام
  • سال ساخت: 2020

بیتال سریالی در ژانر وحشت ساخت کشور هند است که به نویسندگی و کارگردانی پاتریک گراهام است. داستان از جایی شروع می‌شود که دولت قصد دارد به کمک ارتش جاده‌ای در دل کوهی به نام بیتال بسازد اما مردم بومی آن منطقه به شدت مخالفت می‌کنند چرا که معتقدند هرکس به آن کوه دست بزند شیطان را بیدار خواهد کرد و شیطان از هیچکس نخواهد گذشت.

رفته رفته

  • کارگردان: عزیز میرزا
  • سال ساخت: 2003

در این فیلم می‌بینیم که راج روستا زاده‌ای است از طبقه متوسط که به دنبال بلند پروازی‌های شخصی به شهر بمبئی رفته و در آن‌جا شرکت حمل و نقل کوچکی را تأسیس کرده و آنقدر ساده و بی تکلف است که در مواقع ضروری خود رانندگی کامیون‌ها را بر عهده می‌گیرد. راج در یک تصادف با پریا ملاقات می‌کند، دختری شیک و امروزی که در یونان به دنیا آمده و تربیت شده و اکنون در هند طراح لباس است.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های کمدی جهان

بهترین فیلم های ترسناک جهان

دل‌های هندوستانی

بهترین فیلم های شاهرخ خان

  • سال ساخت: 2000
  • کارگردان: عزیز میرزا

«دل های هندوستانی»، فیلمی در ژانر کمدی عاشقانه، موزیکال و درام است. این فیلم با حضور در جشنواره‌های داخلی و بین المللی متعدد، موفق شد نامزد دریافت 4 جایزه شود که در این بین، جایزه «بهترین جلوه‌های ویژه» را از آن خود کرده است.

ستارگانی چون «شاهرخ خان» و «جوهی چاولا» در این فیلم خوش درخشیده‌اند. داستان این فیلم درباره مردی است که به دنبال گرفتن انتقام از سیاستمداری است که او را مسئول مرگ دخترش می‌داند؛ بدین منظور، دو خبرنگار رقیب دست به دست هم می‌دهند تا به وی کمک کنند.

دلداده

بهترین فیلم های شاهرخ خان

  • کارگردان: روهیت شتی

کالی فرزندخوانده شخصی خلافکار به اسم رندیر است و در بیشتر معامله‌ها به پدر خود کمک می‌کند. او یک برادر کوچک‌تر به اسم ویر دارد اما ویر نمی‌داند او و برادرش تنی نیستند. کالی در جریان یک تصادف با میرا آشنا می‌شود و کم‌کم به او علاقه‌مند می‌شود.

دلداده (Dilwale) نیز می‌تواند در لیست بهترین فیلم های شاهرخ خان قرار گیرد. از جمله بازیگرانی که در فیلم دلداده به ایفای نقش پرداختند می‌توان به شاهرخ خان، کاجول، وارون دهاوان، کریتی سانون، بومان ایرانی، وینود کانا، کبیر بدی اشاره کرد.

داماد عاشق عروس را می‌برد

  • سال ساخت: 1995

این فیلم از بهترین فیلم های شاهرخ خان است. داستان فیلم درباره راج مالهوترا و سیمران سینگ پسر و دختری هندی تبار هستند که به همراه خانواده‌های خود در لندن زندگی می‌کنند. راج پسری خوشگذران و بی‌خیال و البته ثروتمند است که هیچ چیز جز تفریح برایش اهمیتی ندارد.

پدر راج به دلیل رد شدن او در امتحانات دانشگاه تصمیم می‌گیرد تا راج را به سفر دور اروپا بفرستد. از سوی دیگر سیمران در خانواده‌ای سنتی با پدری بسیار سختگیر بزرگ شده است. پدر سیمران قصد دارد تا در آینده نزدیک سیمران را به عقد پسر یکی از دوستان خود به نام کولجیت درآورد به همین دلیل با درخواست سیمران مبنی بر سفر دور اروپای او با دوستانش به عنوان آخرین سفر مجردی، رضایت می‌دهد. سیمران و راج به طور اتفاقی مسافران یک قطار هستند.

سرزمین مادری

بهترین فیلم های شاهرخ خان

  • سال ساخت : 2004

شاهرخ خان با انرژی زیاد خود شخصیت موهان بارگاوا را به تصویر می‌کشد و ثابت می‌کند چگونه می‌تواند به زیر پوست شخصیت برود. در صحنه‌هایی از فیلم شاهرخ خان را از یاد برده و فقط موهان را می‌بینید. گرچه فیلم در مقایسه با آثار دیگر لیست پرفروش نبود، اما در دنیای امروز بیشتر درک می‌شود. اجرای شاهرخ خان و دیالوگ‌های وطن پرستی شما بیدار می‌کند. سرزمین مادری از بهترین فیلم های شاهرخ خان است.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های اکشن جهان

بهترین فیلم های عاشقانه ایرانی

گاهی خوشی گاهی غم

  • کارگردان: کاران جوهر
  • سال ساخت:2001

فیلم گاهی خوشی گاهی غم از بهترین فیلم های عاشقانه شاهرخ خان است. در این فیلم روهان ریچاند پسر یک تاجر پولدار به اسم یاش وردهن ریچاند وناندینی است. وی برادری دارد که 10 سال قبل خانه را به علت نامشخصی ترک کرده و دیگر بازنگشته است. روهان از مادربزرگ‌هایش درخواست می‌کند که حقیقت را بگویند. آن‌ها تعریف می‌کنند که برادر او، راهول سال‌ها قبل عاشق دختری به اسم آنجلی شرما شده اما پدرش او را قبول نکرده و از خانواده طرد کرده ‌است. این فیلم را می‌توان از بهترین فیلم های شاهرخ خان دانست.

رئیس

بهترین فیلم های شاهرخ خان

  • سال ساخت: 2017

فیلمی زیبا و دیدنی با داستانی مهیج و غیر قابل پیش بینی که ارزش یک بار دیدن را دارد. داستان فیلم درباره شخصی به نام رئیس است که به تجارت مشروبات الکلی مشغول است و تحت تعقیب شدید پلیس قرار می‌گیرد. فیلم رئیس داستانی سرشار از عشق، دوستی و خیانت است که از تماشای آن پشیمان نخواهید شد.

تا وقتی که زنده‌ام

  • سال ساخت: 2012

سمر آناند (شاهرخ خان) یک سرگرد متخصص خنثی‌سازی بمب است که بدون ترس از کشته شدن بمب‌های مختلف را خنثی می‌کند. آکیرا رای (آنوشکا شرما) یک فیلمساز کانال دیسکاوری است که به دست سمر از غرق شدن در دریاچه نجات می‌یابد.

سمر ژاکت خود را به او می‌دهد و آنجا را ترک می‌کند. آکیرا در جیب ژاکت دفترچه خاطرات سمر را پیدا کرده و به ده سال پیش می‌رود. سمر یک مهاجر است که در لندن زندگی می‌کند و در خیابان آواز خوانده و کارهای دیگری انجام می‌دهد همچنین او یک کار پاره وقت به عنوان پیشخدمت در مراسم نامزدی میرا (کاترینا کایف) و نامزدش راجر دارد و آنجا میرا را ملاقات می‌کند. فیلم روایتی از داستان عاشقانه سمر و میرا است که از گذشته شروع شده و تا زمان حال ادامه پیدا می‌کند. این فیلم از بهترین فیلم های عاشقانه شاهرخ خان است.

ام شنتی ام

بهترین فیلم های شاهرخ خان

  • سال ساخت: 2007
  • کارگردان: فرح خان

یکی دیگر از بهترین فیلم های شاهرخ خان به کارگردانی فرح خان که در زمان خودش به یکی از پرفروش‌ترین و پرطرفدارترین فیلم‌های سینمای بالیوود تبدیل شد، ام شنتی ام است.

داستان فیلم درباره پسر جوانی به نام ام (با بازی شاهرخ خان) است که علاقه زیادی به بازیگری و سینما داشته و عاشق یک بازیگر زن بسیار مشهور به‌نام شانتی می‌شود. اتفاقاتی که در ادامه داستان رخ می‌دهد، این فیلم را به یک فیلم انتقامی و هیجان‌انگیز تبدیل کرده که با مفاهیمی مثل تناسخ هم سر و کار دارد.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های علمی تخیلی 2022

بهترین فیلم های 1400

وقتی هری سجال را ملاقات کرد

  • سال ساخت: 2017

وقتی هری سجال را ملاقات کرد، داستانی از یک دوستی ناخواسته و پر ماجرا بین یک تور لیدر و مسافری به نام سجال است که با گم شدن حلقه‌ی او شکل می‌گیرد و آنقدر ادامه پیدا می‌کند تا به یک رابطه‌ی عمیق و عاشقانه تبدیل می‌شود.

مانند هر فیلم هندی دیگری، آوازها، رنگ‌ها و طنز به کار رفته در این داستان، از نقاط مثبت این فیلم هستند که تجربه دلپذیری را برای مخاطب رقم خواهند زد و باعث شده‌اند از بهترین فیلم های شاهرخ خان باشد.

ترس

بهترین فیلم های شاهرخ خان

  • سال ساخت: 1993

راهول مهرا شخصیت دیگری است که بسیاری از دیالوگ‌های او توسط طرفداران استفاده می‌شود. ترس یکی از بهترین فیلم های شاهرخ خان است، که شخصیت شاهرخ خان ترسناک به نظر می‌رسد. زیرا هردو جنبه آسیب‌پذیر و ترسناک یک شخصیت را نشان می‌دهد.

بازیگر

بهترین فیلم های شاهرخ خان

  • سال ساخت: 1993

بازیگر نقطه عطف کارنامه شاهرخ خان و اولین اثر موفق کاجول به کارگردانی عباس موستان که یک موفقیت تجاری بود. شاهرخ خان برای اولین بار نقش ضدقهرمان را ایفا و مهارت بازیگر خود را ثابت کرد. این فیلم به این دلیل در لیست بهترین فیلم های شاهرخ خان قرار گرفته که شاید بسیاری از بازیگران جرات حضور در این فیلم را نداشته باشند. او با کنار زدن نقش‌های تکراری خود یکی از بهترین فیلم‌های کارنامه خود را خلق کرد.

زندگی عزیز

بهترین فیلم های شاهرخ خان

  • سال ساخت: 2016
  • کارگردان: گوری شیند

یکی از بهترین فیلم های شاهرخ خان ، فیلم سینمایی زندگی عزیز است. این فیلم سینمایی نقدهای مثبتی از سوی منتقدان دریافت کرد و در آمریکا نیز اکران شد. داستان فیلم زندگی عزیز درباره دختری فیلمبردار به نام کایرا است که به دلیل ترس از کنار گذاشته شدن، تمام روابط عاطفی‌اش با شکست مواجه می‌شوند. کایرا روزی به طور اتفاقی با یک روانشناس آشنا می‌شود و این آشنایی سرآغاز شروعی جدید برای او است.

دیوداس

بهترین فیلم های شاهرخ خان

  • سال ساخت: 2002
  • کارگردان: سانجای لیلا بانسالی

فیلم دیوداس از بهترین فیلم های عاشقانه شاهرخ خان است که تلفیقی از ژانر درام تاریخی و رمانتیک بوده و در زمان اکرانش بازخوردهای مثبتی از سوی منتقدان دریافت کرد. این فیلم یکی از غمگین‌ترین فیلم‌های عاشقانه هندی است که اقتباسی از یک کتاب با همین نام بوده و در کشور هند برنده جوایز ارزنده بسیاری شد.

داستان فیلم عاشقانه دیوداس درباره پسری با همین نام است که در خانواده‌ای ثروتمند بزرگ شده است. دیوداس عاشق دختری به نام پارو است که از طبقه متوسط جامعه بوده و زندگی ساده‌ای دارد. مادر دیوداس با این ازدواج مخالف است و تلاش می‌کند این دو عاشق به یکدیگر نرسند.

شاید فردایی نباشد

بهترین فیلم های شاهرخ خان

  • سال ساخت: 2003
  • کارگردان: نیکیل ادوانی

فیلم شاید فردایی نباشد نیز یکی دیگر از بهترین فیلم های عاشقانه شاهرخ خان است که در زمان اکران بازخوردهای مثبتی از سوی مخاطبان و منتقدان دریافت کرد. این فیلم فروش قابل توجهی در گیشه داشت و به موفقیت تجاری دست پیدا کرد و به عنوان پرفروش‌ترین فیلم هندی سال 2003 اعلام شد.

داستان فیلم عاشقانه شاید فردایی نباشد درباره زندگی دختری تنها و افسرده به نام ننا است که سال‌ها است پدرش را از دست داده و با مادر و مادربزرگش زندگی می‌کند. روحیه ننا با آمدن همسایه جدید که مردی شاد و سرزنده به نام امان است بسیار تغییر کرده و این دو به تدریج به یکدیگر علاقه‌مند می‌شوند.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های عاشقانه 2021

بهترین فیلم های کمدی 2021

همدم

بهترین فیلم های شاهرخ خان

  • سال ساخت: 2002
  • کارگردان: شاد علی

در زمانی که اکثر فیلم های بالیوود با یک ازدواج شیرین به پایان می‌رسند، این فیلم به مشکلات بعد از ازدواج می‌پردازد و نوسانات احساسی یک زوج را بعد از ازدواج عاشقانه آنها به تصویر می‌کشد.

همدم با بازی رانی موکرجی (Rani Mukerji) طرحی ساده همراه با موسیقی روح‌نواز دارد که به زیبایی با آن هماهنگ شده است. ساتیا از بهترین فیلم های عاشقانه شاهرخ خان است که نقش‌آفرینی این هنرمند پر آوازه یکی از دلایل موفقیت آن بوده است.

ویر زارا

بهترین فیلم های شاهرخ خان

  • سال ساخت: 2004
  • کارگردان: یاش چوپرا

این فیلم یکی از بهترین فیلم های شاهرخ خان است و داستان عشقی بی‌انتهاست که مرزهای این ژانر را فراتر برده است. این فیلم داستانی احساسی را به نمایش می‌گذارد و شاهرخ خان با هنرنمایی درخشانش در این فیلم بار دیگر ثابت کرد که چرا به عنوان پادشاه عاشقانه‌ها شناخته می‌شود. علاوه بر داستان زیبا و نقش‌آفرینی بهترین بازیگران سینمای هند، موسیقی بی‌نظیر و آهنگ‌های این فیلم هندی عاشقانه، یکی از دلایل اصلی شهرت آن تا به امروز بوده و آن را به یکی از بهترین فیلم های هندی بالیوود تبدیل کرده است.

خداوند زوج ها را می سازد

بهترین فیلم های شاهرخ خان

  • سال ساخت: 2008
  • کارگردان: آدیتیا چوپرا

فیلم سینمایی خداوند زوج‌ها را می‌سازد نیز یکی دیگر از بهترین فیلم های شاهرخ خان است. این فیلم ترکیبی از ژانر عاشقانه و کمدی است که فضای شاد و جذابی دارد. داستان فیلم خداوند زوج‌ها را می‌سازد درباره زندگی مردی ساده به نام سوریندر است که در مراسم عروسی دختر استادش گوپتا شرکت می‌کند. گوپتا دختر زیبایی است و سوریندر در نگاه اول عاشقش می‌شود، اما نمی‌تواند چیزی بگوید تا اینکه خبر می‌رسد داماد و خانواده‌اش در تصادف کشته شده‌اند. این اثر از فیلم های کمدی شاهرخ خان نیز محسوب می‌شود.

نام من خان است

بهترین فیلم های شاهرخ خان

  • سال ساخت: 2010
  • کارگردان: کاران جوهر

این فیلم از بهترین فیلم های شاهرخ خان است که علاوه بر هند، در آمریکا و انگلستان نیز اکران شد و مورد توجه مخاطبان قرار گرفت. این عنوان چندین جایزه دریافت کرد و یکی از بهترین فیلم های عاشقانه هندی‌ محسوب می‌شود که با بازی شاهرخ خان توانست در سطح بین‌المللی بدرخشد.

داستان فیلم نام من خان است درباره پسری مسلمان به نام رضوان خان است که با دختری هندی به نام مندیرا در سانفرانسیسکو ازدواج می‌کند. رضوان خان پس از اتفاقات یازده سپتامبر به اشتباه به عنوان یک تروریست تحت تعقیب قرار می‌گیرد و این موضوع موجب ایجاد چالش‌های بسیاری برای او و همسرش می‌شود.

در این مطلب به بررسی و معرفی فیلم های کمدی شاهرخ خان پرداختیم. این بازیگر هندی بسیار موفق و پرطرفدار است و در فیلم‌هایی بسیار زیبا و جذاب به نقش آفرینی پرداخته است. شما نیز می‌توانید این فیلم‌های زیبا را مشاهده کنید و از دیدن آنها لذت ببرید.

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در مورد فیلم های کمدی شاهرخ خان چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با تکراتو و سایر کاربران در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر