;
coinex

رشد 400 درصدی توکن های متاورسی در سال گذشته

رشد 400 درصدی توکن های متاورسی در سال گذشته، نشاندهنده پذیرش گسترده این فناوری توسط کاربران و شرکت‌های بزرگ است.

طبق گزارش‌های اخیر Kraken Intelligence، حوزه متاورس یکی از دو حوزه برتر رمزارزهاست که در سال گذشته شاهد رشد شدید قیمتی بود. علی‌رغم خواب زمستانی بازار کریپتوکارنسی، برخی از توکن‌های متاورسی در سال اخیر تا 400 درصد رشد کرده‌اند.

جزئیات رشد 400 درصدی توکن های متاورسی

در میان توکن‌های متاورسی بهترین عملکرد متعلق به توکن‌های MANA (با 41 درصد رشد)، سندباکس (470 درصد رشد)، اکسی اینفینیتی (511 درصد رشد) و STEPN (746 درصد رشد) است. این داده‌ها توسط Kraken Intelligence و CoinGecko در ماه می 2022 (اردیبهشت و اوایل خرداد) جمع‌آوری شده است. از توکن‌های متاورسی برای پرداخت کارمزدها، خرید زمین و شرکت در پروژه‌ها استفاده می‌شود.

رشد 400 درصدی توکن‌های متاورسی در سال گذشته

یکی دیگر از حوزه‌های محبوب و موفق در سال گذشته، توکن‌های غیرمثلی بود. توکن‌های اختصاصی صرافی‌ها نیز با رشد 6 درصدی عملکرد قابل قبولی از خود به نمایش گذاشتند. به جز مواردی که به آن‌ اشاره کردیم، سایر حوزه‌های رمزارزها در سال گذشته سقوط قیمتی را تجربه کردند. به عنوان مثال بیت کوین 13 درصد و ارزهای دیفای تا 72 درصد ریزش داشتند.

گسترش علاقه کاربران به بازی‌های بلاکچینی

بازی‌های بلاکچینی مبتنی بر NFT و متاورس در سال 2022 به شهرت فراوانی رسیدند. طبق آمار ردیاب DappRadar، تعداد کاربران بازی‌های بلاکچینی علی‌رغم ریزش بازارهای مالی همچنان 1 میلیون نفر باقی مانده است.

گزارش‌های صرافی Kraken حاکی از کاهش حجم مبادلاتی 87.1 درصدی در حوزه توکن‌های غیرمثلی است. آمار توکن‌های متاورسی در 30 و 90 روز گذشته چنگی به دل نمی‌زند. برخی از این توکن‌ها با ریزش 42 درصد مواجه شدند. بیشترین میزان ریزش توکن‌های متاورسی در ماه گذشته 173 درصد است.

رشد 400 درصدی توکن‌های متاورسی در سال گذشته

تزریق سرمایه هنگفت در حوزه متاورس

علی‌رغم رفتار کوتاه مدت قیمت، سرمایه‌ قابل توجهی وارد حوزه‌ بازی‌های بلاکچینی و متاورس خواهد شد. گزارش‌های DAppRadar نشان می‌دهد در فصل اول سال 2022 بیش از 2.5 میلیارد دلار سرمایه به پروژه‌های متاورسی تزریق شده است.

52 درصد کل بلاکچین متعلق به بازی‌هاست. همین امر منجر به افزایش اعتماد سرمایه‌گذاران می‌شود. در سال جاری 10 میلیارد دلار برای گسترش و توسعه بازی‌های درآمدی متاورس و حوزه‌های مرتبط به بازار تزریق خواهد شد.

توکن‌های لایه اول همانند سولانا و کاردانو به ترتیب با کاهش قیمتی 53 و 43 درصدی بزرگترین بازنده‌های 90 روز اخیر بازار بودند. بیت کوین و اتریوم نیز کاهش قیمت ملایم‌تری نسبت به آلت‌کوین‌های بازار داشتند. این محاسبات توسط صرافی کراکن در سه تایم فریم مختلف صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره رشد 400 درصدی توکن های متاورسی در سال گذشته چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با تکراتو و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

منبع: cointelegraph

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر