;
coinex

سامانه های شهرداری از امروز دوباره در دسترس خواهند بود

ریاست شورای شهر تهران وعده داد که سامانه‌های شهرداری تهران از امروز در دسترس خواهند بود. با این خبر همراه ما باشید تا در مورد در دسترس بودن سامانه های شهرداری اطلاعاتی را بخوانیم.

رئیس شورای شهر تهران بزرگ خبر داد به مبارکی ولادت امام رضا (ع)، از امروز 21 خردادماه 1401، سامانه‌های سازمان شهرداری تهران در دسترس و آماده خدمت‌گذاری به مردم هستند.

در دسترس بودن سامانه های شهرداری تهران از امروز

مهدی چمران از سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران بازدید به عمل آورد و عنوان کرد:

«بازدید امروز در ارتباط با راه‌اندازی و به روز کردن سیستم فاوای شهرداری تهران بود که خوشبختانه می‌توان این وعده را به مردم داد که سیستم‌ها به طور کامل برای بهره‌برداری عموم مردم آماده شده است.»

در دسترس بودن سامانه های شهرداری تهران از امروز

وی اعلام کرد، اطلاعات شهروندان تهرانی در  این سیستم دچار اختلال نشده‌ است و از روز شنبه امکان دسترسی به آن‌ها برای عموم فراهم خواهد شد و این موضوع را برکت یافته از میلاد مبارک ضامن آهو (ع) دانست. همچنین نوید داد، سامانه‌ها و بخش‌های مربوط به فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) شهرداری تهران نیز فعالیت‌های خود را از سر خواهند گرفت.

وی در پی بازدید از ارگان‌های مربوط به فاوا از جمله سامانه مالی و شهرسازی تهران بزرگ نیز بیان نمود:

«مسئولان و مدیران سامانه‌های مختلف، توضیحات و گزارشی از اقدام‌های انجام شده ارائه کردند و در ادامه نیز نمونه‌هایی برای بررسی انتخاب شد که تمامی آن‌ها عملیاتی بود.»

این مقام رئیس، احتیاط را شرط حفاظت و مقابله با چنین عملیاتی دانست و معتقد است باید طبق برنامه از پیش تعیین‌شده، عمل کرد و با همین استراتژی، چنین اهداف شومی را با شکست رو به رو ساخت.

چمران با اعلام این که تعدادی بالاتر از 50000 دسترسی کارمندی به سامانه‌های مذکور موجود است، ارتباط نزدیک شهرداری تهران با مردم و نهادهای کشوری را خبر داد و افزود:

«به روز کردن تمامی آن‌ها کاری مشکل بود که شهرداری تهران و سایر نهادهای همکار توانستند به خوبی از پس این کار بر بیایند و در مدت کوتاهی کار خود را شروع کنند.»

وی معتقد است این اعمال سرقت اطلاعات مردم که گاهی با شیطنت و قصد فریب اذهان عمومی شکل می‌گیرد، مقاصدی خراب‌کارانه در پشت پرده خود دارند و به منظور ایجاد اضطراب عمومی شکل می‌گیرند؛ او خاطرنشان کرد:

«خوشبختانه در حمله سایبری انجام شده به اطلاعات مردم آسیبی وارد نشده است. این بدین معنا نیست که دشمن نمی‌خواست این اتفاق بیفتد بلکه نتوانست به اطلاعات شهروندان آسیبی برساند و به موقع جلوی این اقدام ایستادگی شد.»

مهدی چمران با تاکید به عدم مختل شدن اطلاعات شهروندی مردم عزیز، اشاره نمود که این امر از روز شنبه با مراجعه به سامانه‌های شهرداری تهران قابل استناد است و به طور کامل امکان دسترسی به تمام بخش‌های آن فراهم خواهد شد.

لازم به ذکر است که تاکنون، سامانه‌های شهرداری هنوز با اختلال روبرو هستند.

در خصوص این خبر، باید گفت روز پنجشنبه دوازدهم خرداد ماه سال جاری یعنی بیش از یک هفته سایت سازمان شهرداری پایتخت و سامانه‌های ذی‌ربط، طی حمله سایبری دچار اختلال شده و امکان استفاده از خدمات سامانه‌ای را برای شهروندان غیرممکن ساخته بود؛ البته شنیده‌ها حاکی از آن است که این اختلالات فقط در تهران نبود و شهروندان عزیز مشهدی را نیز در شارژ کارت شهروندی خود با چالش رو به رو کرده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد عدم دسترسی سامانه های شهرداری چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر