;
coinex

حمله هکری جدید انانیموس باز هم مرتبط با جنگ اوکراین است

چندین وبسایت بلاروسی توسط گروه انانیموس مورد حمله قرار گرفتند. حمله هکری جدید انانیموس به منظور کمک به کشور اوکراین صورت گرفته است.

حمله هکری جدید انانیموس همانند گذشته با جنگ اوکراین مرتبط است. این گروه هکری وبسایت‌های دولتی بلاروس را به دلیل همدستی با روسیه در حمله به اوکراین مورد هدف قرار داده است.

حمله هکری جدید انانیموس به سایت‌های دولتی بلاروس

چندین سایت دولتی مهم بلاروس مورد حمله انانیموس قرار گرفتند. از جمله این سایت‌ها می‌توان به وبسایت وزارتخانه اقتصاد، آموزش و دادگستری و همچنین پلتفرم آنلاین مرکز ملی اطلاعات حقوقی این کشور اشاره کرد. مسئولیت این حمله هکری بر عهده یک حساب توییتری مرتبط با گروه Anonymous قرار دارد.

بر اساس پستی که اخیرا توسط تلویزیون Anonymous منتشر شده است، این حمله به منظور دفاع از کشور اوکراین و اعتراض به همکاری بلاروس با روسیه در تهاجم نظامی به این کشور برنامه‌ریزی شد. چند روز پیش، نویسندگان این توییت اعلام کردند که بزرگترین وبسایت‌های دولتی بلاروس از کار افتاده است. دولت اوکراین بعضی از این سایت‌ها را بازگردانی کرده است.

جزئیات همکاری بلاروس با روسیه در حمله به اوکراین

بلاروس تاکنون نیروهای خود را به اوکراین نفرستاده است. این کشور به روسیه اجازه داد تا از خاک و زیرساخت‌های خود برای عملیات نظامی در کیف اوکراین استفاده کند. این اولین بار است که وبسایت‌های دولتی بلاروس مورد هدف قرار می‌گیرند، اما گروه انانیموس تاکنون حملات متعددی را علیه منابع آنلاین روسی انجام داده است.

حمله هکری جدید انانیموس باز هم مرتبط با جنگ اوکراین است

پس از عبور ارتش روسیه از مرزهای اوکراین در اواخر ماه فوریه، گروه هکری انانیموس جنگ سایبری خود علیه روسیه را اعلام کرد. انانیموس قول داد که در صورت حمله نظامی روسیه به اوکراین، فضای اینترنت این کشور را مختل سازد.

از آن زمان تاکنون انانیموس، وبسایت‌های کرملین، دومای دولتی و وزارت دفاع روسیه را هک کرده و بسیاری از تلویزیون‌های دولتی این کشور را مختل کرده است. از دیگر اقدامات گروه هکری Anonymous می‌توان به افشای اطلاعات میلیون‌ها ایمیل دولتی روسیه اشاره کرد.

گروه انانیموس در ماه مارس اعلام کرد که بیش از 28 گیگابایت اطلاعات سری مربوط به بانک مرکزی روسیه که شامل برخی از قراردادهای مخفی این بانک می‌شود را منتشر کرده است.

در اوایل ماه می نیز یک گروه وابسته به انانیموس با نام Network Battalion 65 پردازشگر نقدی Qiwi را مورد هدف قرار داد. در اواخر همان ماه، Sberbank، بزرگترین موسسه بانکی روسیه نیز محتمل حملات سنگین هکری شد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره حمله هکری جدید انانیموس چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با تکراتو و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

منبع: news.bitcoin

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر