;
coinex

صدرنشینی دنیای ژوراسیک: سلطه در باکس آفیس؛ 143 میلیون دلار در هفته اول اکران

صدرنشینی دنیای ژوراسیک: سلطه با توجه به نمرات منتقدان بعید به نظر می‌رسید؛ اما ظاهرا دایناسورهای اسپیلبرگ هنوز راه فروش را بلدند.

بیش از دو دهه از نمایش دایناسورهای اسپیلبرگ بر روی پرده نقره‌ای می‌گذرد. این جهان سینمایی هنوز نفس می‌کشد و مخاطبان را به طرف خود جذب می‌کند. جدیدترین دنباله فرانچایز پارک ژوراسیک با نام دنیای ژوراسیک: سلطه (Jurassic World: Dominion) پیشتاز فروش بلیت در امریکا شد. «دنیای ژوراسیک: سلطه» در آخر هفته به صدر باکس آفیس داخلی رسید و در اولین هفته اکران خود بیش از 143 میلیون دلار فروش داشت.

این فیلم در سطح بین‌المللی، از زمان اکران در اوایل ماه ژوئن تاکنون حدود 245.8 میلیون دلار فروش داشته است و مجموع فروش خود را به نزدیک 390 میلیون دلار رسانده است.

گزارش صدرنشینی دنیای ژوراسیک: سلطه و آمار فروش دیگر فیلم‌ها

طبق داده‌های Ent-Telligence، حدود 10.8 میلیون تماشاگر برای دیدن «دنیای ژوراسیک: سلطه» در کشور امریکا به سینما رفتند که حدود 66 درصد از کل مخاطبان سینما را در آخر هفته تشکیل می‌دهند.

صدرنشینی دنیای ژوراسیک سلطه

«تاپ گان: ماوریک» که در سومین آخر هفته اکرانش در ایالات متحده و کانادا 50 میلیون دلار دیگر به فروش قبیلش اضافه کرد، توانست 26 درصد از تماشاگران داخلی سینما را به خود جذب کند.

Maverick همچنان به جذب مخاطبان خود ادامه داده است و بین هفته دوم و سوم خود فقط 44 درصد کاهش در فروش بلیت داشته است. این دومین آخر هفته متوالی است که دنباله‌ای به رهبری تام کروز در باکس آفیس به فروش پر قدرت خود ادامه می‌دهد. بین هفته افتتاحیه و هفته دوم، این فیلم تنها 32 درصد کاهش در فروش بلیت داشته است. به طور معمول، فیلم‌ها بین آخر هفته اول و دوم بین 50 تا 70 درصد کاهش مخاطب دارند.

پل درگارابدیان، تحلیلگر ارشد رسانه‌ای در کام‌اسکور می‌گوید:

Top Gun: Maverick حتی با وجود رقابت سخت با فیلم «دنیای ژوراسیک: سلطه» همچنان در اوج باقی مانده است. برای سالن‌های سینما، این یک سناریوی رویایی است که دو فیلم پرفروش را همزمان روی پرده‌هایشان داشته باشند که هیجان و سر و صدایی را پیرامون تجربه سینما ایجاد می‌کنند.

با این حال، برای «دنیای ژوراسیک: سلطه»، این بازی کاهش بازدهی می‌تواند بسیار شدیدتر باشد. این فیلم پرفروش نقدهای منفی زیادی از سوی منتقدان دریافت کرده است و اگر تبلیغات شفاهی تماشاگران سینما نیز ضعیف باشد، می‌تواند پس از افتتاحیه آخر هفته خود با کاهش شدید فروش بلیت مواجه شود. هر چند به نظر می‌رسد که مخاطبین، فیلم را بسیار پسندیدند؛ چرا که طبق آمار سینما اسکور مخاطبین به فیلم نمره خوب A- داده‌اند. شاید همین امر باعث می‌شود، سازندگان به فروش خوب  و صدرنشینی دنیای ژوراسیک: سلطه امیدوار باشند.

این فیلم با کارگردانی کالین ترور و بازی ستارگانی مانند کریس پرت و برایس دالاس هاوارد و بازگشت ستارگان گذشته این فرانچایز همچون سم نیل و لورا درن، تا یک ماه آینده در سینماها به اکران خود ادامه خواهد داد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره صدرنشینی دنیای ژوراسیک: سلطه چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

منبع: cnbc

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر