;
coinex

آمازون تا پایان سال 2022 تحویل کالا با پهپاد را آغاز می‌کند

شرکت آمازون در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که برای اولین بار، تحویل آزمایشی کالا با پهپاد را آغاز خواهد کرد. این پروژه تا پایان سال 2022 به مرحله اجرا در خواهد آمد.

پروژه تحویل آزمایشی کالا با پهپاد شرکت آمازون در انتظار تأیید نهایی نظارتی است. کاربران مستقر در شهر لاکفورد کالیفرنیا ‌اولین مشتریان این پروژه خواهند بود.

آمازون سالیان طولانی است که بر روی پروژه تحویل کالا با پهپاد کار می‌کند. این شرکت غول آمریکایی، تاکنون در اجرای طرح بلندپروازانه خود عملکرد موفقی نداشته است.

تحویل آزمایشی کالا با پهپاد توسط آمازون

سرویس تحویل کالا با پهپاد پس از اجرای آزمایشی در لاکفورد کالیفرنیا به طور گسترده در سراسر آمریکا به اجرا در خواهد آمد. وعده تحویل کالا به وسیله پهپادها بیشتر شبیه به یک داستان علمی تخیلی است. اواخر امسال، مشتریان آمازون در شهر لاکفورد این رویا را زندگی خواهند کرد.

آمازون تا پایان سال 2022 تحویل آزمایشی کالا با پهپاد را آغاز می‌کند

بازخورد کاربران شهر لاکفورد در زمینه با دریافت کالا با پهپادها به آمازون کمک خواهد کرد که به طور ایمن، خدمات پهپادی خود را به شهروندان سراسر آمریکا ارائه کند.

شرکت آمازون در راستای نحوه اجرای این طرح گفت:

پهپادها به گونه‌ای برنامه‌ریزی می‌شوند که بسته‌ها را در حیاط خانه مشتریان شهر لاکفورد (که جمعیتی حدود 4000 نفر دارد) تحویل دهند. این پهپادها نیاز به کنترل شدن ندارند و با استفاده از حسگرهای خود قادر به تشخیص موانع و مکان درست فرود خواهند بود. هدف آمازون، تحویل ایمن کالا به مشتریان در کمتر از یک ساعت خواهد بود.

آزمایش طرح پهپاد آمازون با همکاری FedEx و Walmart

شرکت آمازون در گذشته بارها به سوء استفاده تبلیغاتی از ایده ارائه کالا با پهپادها متهم شده بود. در سال 2013، جف بزوس، بنیانگذار آمازون، متعهد شد که طی 5 سال، آسمان کشور را با ناوگانی از پهپادهای حمل و نقل پر کند.

آمازون تا پایان سال 2022 تحویل آزمایشی کالا با پهپاد را آغاز می‌کند

در دسامبر 2016، شرکت آمازون پروژه آزمایشی پهپادها را به طور موفقیت آمیز در کمبریج انگلستان اجرا نمود. در طی این آزمایش، مرسوله طی 13 دقیقه به مقصد رسید.

سال 2019، آمازون مجددا تأکید کرد که در عرض چند ماه تحویل آزمایشی کالا با پهپادها را آغاز خواهد کرد. در ماه آپریل، گزارشی از Bloomberg مبنی بر وجود نگرانی‌های ایمنی در مورد پهپادها منتشر شد. آمازون در دفاع از خود توضیح داد که پروازهای پهپادها به شدت مطابق با تمامی مقررات اجرا شده است. آمازون از آن زمان تا کنون، با همکاری شرکت‌هایی نظیر FedEx ،Walmart و UPS اقدام به آزمایش پهپادهای خود می‌نماید.

نحوه عملکرد خدمات تحویل کالا با پهپاد

آمازون در توضیح نحوه عملکرد سرویس تحویل Prime خود گفت: پس از شروع پروژه، کاربران Lockeford گزینه حمل و نقل هوایی Prime را در اکانت آمازون خود مشاهده خواهند کرد. آن‌ها همانند همیشه، سفارش خود را ثبت می‌کنند و بر روی صفحه نمایش به اطلاعاتی نظیر زمان تقریبی دریافت کالا و موقعیت جغرافیایی پهپاد دسترسی خواهند داشت.

پهپادهای آمازون جهت تحویل مرسوله‌ها، به محل مشخص شده پرواز می‌کنند و پس از فرود به حیاط خانه مشتری، در ارتفاع مطمئنی شناور می‌مانند. در مرحله آخر بسته به آرامی آزاد شده و پهپادها به مسیر خود ادامه می‌دهند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره پروژه تحویل آزمایشی کالا با پهپاد شرکت آمازون چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با تکراتو و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

منبع: bbc

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر