;
coinex

مقایسه گلکسی M31 با گلکسی M32 سامسونگ ؛ جدال کهکشانی‌ها

با مقایسه گلکسی M31 با گلکسی M32 سامسونگ در ادامه همراه ما باشید. تکراتو قصد دارد این دو گوشی میان رده محبوب سامسونگ را با هم مقایسه کند.

به گفته سامسونگ گلکسی M32، جانشین گلکسی M31 است. هر دو گوشی برای کاربرانی که می‌خواهند صفحه‌نمایشی بزرگ و باتری با ظرفیت بالایی داشته باشند، مناسب هستند.

این دو گوشی محبوب بسیار پرطرفدار هستند و همین موضوع باعث شده تا تکراتو به مقایسه Galaxy M31 با Galaxy M32 بپردازد و ویژگی‌های مختلف آنها را بررسی کند.

با مقایسه سامسونگ M31 با M32 با ما در ادامه همراه باشید تا مشخص شود که کدام گوشی بهتر است و قابلیت‌های بیشتری دارد.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی سامسونگ از نظر باتری و نگهداری شارژ

بهترین گوشی های سری M سامسونگ

مقایسه گلکسی M31 با گلکسی M32 سامسونگ

با مقایسه سامسونگ M31 با M32 می‌توان به اطلاعات کاملی در مورد این دو گوشی دست یافت. با ما باشید تا با خصوصیات و توانایی‌های هر دو گوشی بیشتر آشنا شوید. این دو مدل هر دو از گوشی‌های پرطرفدار این کمپانی هستند.

مقایسه گلکسی M31 با گلکسی M32 سامسونگ از نظر کیفیت ساخت و طراحی ظاهری

گوشی M31 با طراحی یکپارچه و در ابعادی نسبتا بزرگ ساخته شده است. در پنل جلویی این گوشی یک نمایشگر 6.4 اینچی وجود دارد. سهم این نمایشگر از پنل جلویی 84.1 درصد است تا برای تماشای فیلم و بازی بسیار مناسب باشد.

نمایشگر دارای یک بریدگی به شکل U، برای دوربین سلفی است که به Infinity-U معروف است. حاشیه در این گوشی بسیار نازک است و در پایین این نمایشگر مقداری حاشیه وجود دارد.

مقایسه گلکسی M31 با گلکسی M32 سامسونگ

پنل جلویی کاملا با یک لایه محافظ به نام Gorilla Glass 3 پوشانده شده است. این لایه در برابر خط وخش و ضربه از نمایشگر محافظت می‌کند. فریم و قاب پشتی M31 کاملا از جنس پلاستیک براق ساخته شده است.

بر روی پنل پشتی دوربین چهارگانه و فلش LED در قسمت بالا سمت چپ قرار گرفته است. سنسور اثر انگشت کمی بالاتر از مرکز این قاب و لوگوی SAMSUNG در قسمت پایین این قاب خودنمایی می‌کند.

در لبه سمت راست کلید پاور و دکمه‌های تنظیم صدا قرار گرفته‌اند. در لبه پایینی پورت USB Type-C در کنار اسپیکر و ورودی جک 3.5 میلی متری قرار گرفته است.

زبان طراحی گوشیm32 به ترند روز دنیای گوشی نزدیک است. سامسونگ در پنل پشتی و فریم گوشی m32 از پلاستیک استفاده کرده و همچنین در پنل پشتی ماژول یکپارچه دوربین به شکل مربع قرار گرفته و فلش ال ای دی نیز در زیر ماژول جای گرفته‌ است.

در مشخصات گوشی m32 از نظر طراحی ظاهری می‌توان به خطوط عمودی روی پنل پشتی اشاره کرد که باعث شده طراحی این مدل جلوه خاص‌تری داشته باشد. پنل جلو گوشیm32 هم از بریدگی ناچ استایل برای میزبانی دوربین سلفی استفاده می‌کند.

m32 سامسونگ با ابعاد 160×74×9 میلی‌متر یک گوشی خوش دست محسوب می‌شود. سامسونگ m32 دوسیم کارته است که می‌توانید از دو سیم کارت نانو همزمان فعال در آن استفاده کنید. سنسور اثرانگشت در گوشی ام ۳۲ در کنار گوشی قرار گرفته است. ام ۳۲ در دو رنگ مشکی و آبی کمرنگ به بازار عرضه می‌شود.

مقایسه گلکسی M31 با گلکسی M32 سامسونگ از نظر صفحه نمایش

صفحه نمایش هردوی این گوشی‌ها، ۶.۴ اینچی هستند و هر دو نیز از پنل سوپرآمولد استفاده می‌کنند، چیزی که تقریبا در تمام گوشی‌های سامسونگ رعایت می‌شود، اما با این وجود تفاوت‌هایی نیز در این گوشی‌ها به چشم می‌خورد.

با توجه به قدیمی‌تر بودن m31، ویژگی‌های ارائه شده در آن نیز، کیفیت پایین‌تری را شامل می‌شوند؛ مثل نرخ تازه سازی؛ تازه سازی یا Refresh Rate، شاخصی است که نشان می‌دهد صفحه نمایش یک گوشی در بازسازی و نمایش تصاویر ساخته شده در پردازنده چه سرعتی دارد.

مقایسه گلکسی M31 با گلکسی M32 سامسونگ

هرچه میزان این شاخص بالاتر باشد، تصویر روان‌تر و یکدست‌تری به کاربر ارائه می‌شود که می‌تواند هنگام فیلم دیدن، بازی کردن و کارهای گرافیکی تجربه بسیار خوب و لذت بخشی را به ارمغان بیاورد.

گلکسی m31 با نرخ تازی سازی ۶۰ هرتزی و حداکثر روشنایی ۴۲۰ نیت، مشخصا دارای ویژگی‌های یک گوشی نسل قبل و قدیمی‌تر است. اما m32 با داشتن نرخ تازه سازی ۹۰ هرتز و روشنایی ۸۰۰ نیت، ویژگی‌های قابل قبولی را برای یک گوشی با این رنج قیمت ارائه می‌دهد.

از دیگر تفاوت‌هایی که در صفحه نمایش این دو گوشی به چشم می‌خورد، می‌توان به نبود محافظت گوریلاگلس در m32 و وجود گوریلاگلس ۳ در هم رده سال گذشته خودش، یعنی m31 اشاره کرد.

و اما مهمترین قسمت مورد بررسی صفحه نمایش یک گوشی یعنی رزولوشن؛ m31 از رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۳۴۰ بهره می‌برد که ۴۰۴ پیکسل در هر اینچ را نیز به کاربر ارائه می‌دهد. اما m32، با روزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ و تراکم پیکسلی ۴۱۱ پی پی آی، برتری نسبی نسبت به m31 دارد.

مهم ترین تفاوت نمایشگرهای m31 و m32 ، نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی m32 است و اگر اهل تماشای انیمیشن و یا بازی کردن هستید، m32 انتخاب بهتری برای شماست.

بیشتر بخوانید:

مقایسه گلکسی M51 با گلکسی M62 سامسونگ

مقایسه گلکسی A11 با گلکسی M11 سامسونگ ؛ دو پایین رده کارآمد

مقایسه Galaxy M31 با Galaxy M32 از نظر دوربین

هر دو گوشی، از ۴ دوربین استفاده می‌کنند، که با وجود تفاوت‌هایی در میزان کیفیت و ویژگی‌های دوربین آنها، نحوه قرار گیری دوربین‌ها نیز در دو گوشی متفاوت است.

در m32، یک ماژول دوربین مربعی شکل، لنزهای دوربین‌های اصلی گوشی را میزبانی می‌کند و آنها را در گوشه مربع جای داده است. فلاش دوربین ام ۳۲ بیرون از این مربع و زیر آن قرار گرفته است. در m31 اما دوربین‌ها در یک ماژول مستطیلی شکل و به شکل حرف L وارونه قرار گرفته‌اند که فلاش دوربین نیز در آن قرار دارد.

هر دو گوشی از دوربین اصلی و عریض (wide) 64 مگاپیکسلی و همچنین از دوربین فوق عریض (ultra wide) 8 مگاپیکسلی استفاده می‌کنند. اما در دو لنز دیگر، یعنی لنزهای ماکرو (macro) و سنسور تشخیص عمق (depth) در این دو گوشی متفاوت هستند. در گلکسی m31، هر دو لنز بیان شده در بالا، ۵ مگاپیکسلی هستند اما در گلکسی m32، هر دوی این لنز ها، ۲ مگاپیکسلی.

در بخش فیلم برداری، m31 می‌تواند با روزولوشن ۴K و همینطور با ۳۰ فریم بر ثانیه (۴K@30fps) به ضبط فیلم بپردازد. m32 اما، با رزولوشن ۱۰۸۰ و ۳۰ فریم بر ثانیه (۱۰۸۰@fps) این کار را انجام می‌دهد.

مقایسه گلکسی M31 با گلکسی M32 سامسونگ

فارغ از دوربین اصلی هر دو گوشی که کیفیت خوبی دارد و دوربین فوق عریض که معمول به شمار می‌آید، هردوی آنها در دو لنز دیگر مقداری مایوس کننده ظاهر می‌شوند.

دوربین سلفی به کار رفته در m31، یک لنز ۳۲ مگاپیکسلی، با پشتیبانی از قابلیت HDR و همچنین فیلمبرداری با کیفیت ۴K@fps است. در m32 اما، لنز استفاده شده ۲۰ مگاپیکسلی است بدون وجود قابلیت HDR و فیلمبرداری با کیفیت ۱۰۸۰@fps.

مقایسه سامسونگ M31 با M32 از نظر باتری

در ادامه مقایسه گلکسی M31 با گلکسی M32 سامسونگ به بررسی باتری این دو گوشی می‌پردازیم. ظرفیت باتری گلکسی M31 و گلکسی M32 یکسان است و انرژی هر دو توسط باتری ۶۰۰۰ میلی آمپر ساعت تأمین می شود.

مقایسه گلکسی M31 با گلکسی M32 سامسونگ

اما گلکسی M32 از شارژ سریع ۲۵ وات پشتیبانی می‌کند؛ درحالی که گلکسی M31 از فناوری شارژ ضعیف‌تر یعنی ۱۵ وات بهره می‌برد. هردو گوشی با یک بار شارژ می‌توانند یک تا یک و نیم روز دوام داشته باشند؛ هرچند گلکسی M32 به دلیل فناوری شارژ ۲۵ واتی سریع تر شارژ می‌شود.

بنابراین به این نتیجه می‌رسیم که طرفیت باتری‌ها یکسان است اما شارژ سریع باعث تفاوت آنها و برتری یکی نسبت به دیگری شده است.

بیشتر بخوانید:

مقایسه گلکسی A73 با گلکسی A72 سامسونگ ؛ قدرتمندترین سری A کدام است؟

مقایسه گلکسی A53 با گلکسی A73 سامسونگ ؛ بهترین سری A

مقایسه گلکسی M31 با گلکسی M32 سامسونگ از نظر نرم افزاری

در بررسی مشخصات m31 می‌توان گفت که از نظر نرم افزاری گوشی m31 مبتنی بر رابط کاربری One UI 3.1 و سیستم عامل اندروید 10 قابل ارتقاء به اندروید 11 بهره می‌برد. این عناصر نرم افزاری در زمینه تجربه کاربری و کار با گوشی بهبودهای قابل توجهی دارند.

این رابط کاربری از ویژگی‌های متنوع و آسان اندرویدی بهره می‌برد و روان و نرم عمل می‌کند. این عناصر با سخت افزار سامسونگ m31 هماهنگ بوده و یک گوشی میان رده ارزنده را در اختیار کاربران قرار می‌دهند.

در مشخصات گوشی m32 از نظر نرم افزار رابط کاربری One UI 3.1 همراه با سیستم عامل اندروید 11 استفاده خواهد شد که در اجرای برنامه‌ها روان‌تر عمل کرده و ظاهر و نمایی ساده‌تر به تنظیمات بخشیده است.

مقایسه گلکسی M31 با گلکسی M32 سامسونگ از نظر سخت افزاری

پردازنده‌ای که در سامسونگ m31 بکار رفته Exynos 9611 است. این تراشه براساس معماری 10 نانومتری تولید شده و پردازنده‌ای هشت هسته‌ای دارد. فرکانس هسته‌های این تراشه به طور کلی 2.3 گیگاهرتز است و از پس عملکرد‌‌های بسیاری بر می‌آید.

برای تجزیه و تحلیل داده‌های گرافیکی نیز از پردازنده گرافیکی Mali-G72 MP3 استفاده می‌شود. به طور کلی عملکرد پردازشی گوشی سامسونگ m31 رضایت بخش بوده و در اجرای برنامه‌ها، بازی‌ها و پیمایش بین منو سریع است.

مقایسه گلکسی M31 با گلکسی M32 سامسونگ

البته با توجه به قیمت m31 نباید انتظار زیادی از این چیپست داشته باشید. از نظر حافظه داخلی هم سامسونگ سعی کرده که تنوع ایجاد کند تا کاربران بتوانند بسته به نیاز خود مدلی را از آن تهیه کنند.

در مورد مشخصات m32 از نظر سخت افزار باید گفت که توان پردازشی m32 سامسونگ توسط تراشه مدیاتک هلیو G80 تأمین خواهد شد که براساس معماری 12 نانومتری تولید می‌شود.

مقایسه گلکسی M31 با گلکسی M32 سامسونگ

این تراشه که در گوشی ام ۳۲ استفاده شده است یک پردازنده‌ی هشت هسته‌ای متشکل از دو هسته‌ی A75 با فرکانس 2.0 گیگاهرتزی و شش هسته‌ی کم مصرف A55 با فرکانس 1.8 گیگاهرتزی دارد. این تراشه به عنوان یک تراشه گیمینگ میان رده کاربرد دارد و از نظر عملکرد بین دو تراشه G90 و G70 قرار می‌گیرد. همین امر در تعیین قیمت گوشی m32 نیز موثر بوده است.

از مشخصات هلیو جی 80 می‌توان به کاهش مصرف انرژی، کمک به تجربه گیمینگ روان‌تر و پایدارتر اشاره کرد. علاوه بر این به منظور تجزیه و تحلیل داده‌های گرافیکی از پردازنده‌ی Mali-G52 MC2 بهره گیری می‌شود.

مقایسه سامسونگ M31 با M32 از نظر کیفیت صدا

برای دو گوشی سامسونگ M31 و M32 اسپیکرهایی با کیفیت در نظر گرفته شده است که مناسب گوشی میان رده هستند. کمپانی سازنده از این نظر چیزی برای این دو گوشی کم نگذاشته است.

برای گوش دادن به موسیقی، مکالمه، دیدن فیلم و سریال و بازی کردن این اسپیکرها کیفیت بسیار مناسبی دارند و صدایی پخش شده از آن بسیار باکیفیت و بدون نویز است.

در این مطلب به بررسی و مقایسه سامسونگ M31 با M32 پرداختیم. با مقایسه Galaxy M31 با Galaxy M32 می‌توان به اطلاعات بیشتر و بهتری در مورد آنها دست یافت. این دو گوشی هر دو از یک کمپانی هستند و اجزایی حرفه‌ای و باکیفیت دارند. شما می‌توانید با خواندن این مطلب با هر دو گوشی بیشتر آشنا شوید.

سوالات متداول

گوشی M32 بهتر است یا M31 ؟

با مقایسه گلکسی M31 با گلکسی M32 سامسونگ می‌توان دید که گلکسی M32‌ در بخش طراحی، صفحه‌نمایش، عملکرد و سرعت شارژ بهتر ظاهر شده است؛ اما وقتی صحبت از دوربین می‌شود؛ عملکرد ضعیف‌تری نسبت به گلکسی M31‌ دارد. اگر از دوربین گوشی هوشمند خود زیاد استفاده می‌کنید نباید گلکسی M32‌ را انتخاب کنید زیرا گلکسی M31 ضبط فیلم 4K ارائه می‌دهد و گلکسی M32 فاقد این ویژگی است. اکنون انتخاب با شماست که کدام مدل را انتخاب کنید.

خرید گلکسی M31 به‌صرفه‌تر است یا گلکسی M32 ؟

اگر به صفحه‌نمایش با نرخ نوسازی بالا اهمیت نمی‌دهید و اصراری بر ضبط ویدئویی 4K ندارید، در نهایت هیچ برنده‌ای بین این دو گوشی وجود نخواهد داشت و دو مدل تقریبا شبیه به هم هستند. برای اینکه مشخص کنید کدام گوشی به صرفه است باید به سلیقه خود و بودجه‌ای که دارید توجه کنید تا انتخابی درست داشته باشید.

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در مورد مقایسه گلکسی M31 با گلکسی M32 سامسونگ چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با تکراتو و سایر کاربران در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر