;
coinex

آمریکا هم به‌دنبال یکپارچه کردن درگاه شارژ است؛ اما نه USB-C!

سناتورهای آمریکایی به دنبال ایجاد قانونی مشابه اتحادیه اروپا هستند. طبق این قانون درخواستی، سازندگان گوشی باید از پورت شارژ یکپارچه در گوشی‌های خود استفاده کنند. با این خبر همراه ما باشید تا در مورد پورت شارژر یکپارچه بیشتر بدانیم.

چندین سناتور آمریکایی در یک نامه به وزیر بازرگانی این کشور، خواستار وضع و اجرای قانون جدید شدند. در این درخواست، نمایندگان مجلس سنا از وزارت بازرگانی ایالات متحده خواستند تا سازندگان گوشی را به استفاده از یک نوع درگاه شارژ، در تولید دستگاه‌های خود ملزم نمایند.

قانون پورت شارژ یکپارچه

در روز پنجشنبه هفته گذشته، «اد مارکی» و «الیزابت وارن» که هر دو سناتور دموکرات ایالات ماساچوست هستند، به همراه «برنی سندرز»، سناتور مستقل ایالات ورمانت، نامه‌ای به وزیر بازرگانی ایالات متحده «جینا ریموندو» ارسال کردند. در این نامه، خواستار ایجاد یک استراتژی جدیدی در مورد پورت گوشی‌ها شدند که سازندگان گوشی را مجبور به استفاده از یک درگاه همگانی در تمام گوشی‌های خود کنند.

پورت شارژ

در حدود یک هفته قبل، اتحادیه اروپا برای درگاه شارژ، قانون جدیدی را وضع کرد. طبق این قانون، تمامی گوشی و تبلت‌ها علی الخصوص محصولات شرکت اپل، باید از یک نوع پورت استفاده کنند. این قانون باید تا قبل از سال ۲۰۲۴، به اجرا درآید. یک هفته بعد از وضع این قانون، سناتورهای آمریکایی، درخواست کرده‌اند قانونی مشابه اتحادیه اروپا عملی شود.

سناتورهای آمریکایی معتقد هستند که اتحادیه اروپا، منافع مشتریان و مردم را بیشتر از منافع شرکت‌های فناوری در نظر گرفته است. آن‌ها بیان می‌کنند اتحادیه اروپا با این کار، به جنگ با شرکت‌های فناوری بزرگ می‌رود. سناتورها می‌گویند: «ایالات متحده نیز باید اقدام مشابهی انجام دهد.» همچنین سناتورها اظهار نظر می‌‌کنند که شارژ اختصاصی نظیر لایتنینگ اپل، موجب ایجاد زباله الکترونیکی می‌شود و بر مشتریان، فشار مالی وارد می‌کند.

«اد مارکی» افزوده است که با خریدن شارژرهای الکترونیکی اضافه، زباله‌های دفن شده چند برابر می‌شوند. او می‌گوید، برای تهیه این شارژرها مشتریان مجبور به پرداخت مبلغ بیشتری به شرکت‌های فناوری خواهند شد که این موضوع، موجبات نارضایتی را فراهم می‌کند. از طرفی سیاره زمین هم با ایجاد این زباله‌ها، دچار بحران اقلیمی می‌شود.

پورت شارژ

برخلاف اتحادیه اروپا، خواسته سناتورهای آمریکایی این نیست که پورت USB-C، استاندارد شارژر همگانی شود، درخواست این گروه، توسعه یک استراتژی جامع است که بسیار وسیع‌تر عمل نماید. احتمال این که وزارت بازرگانی آمریکا بخواهد استاندارد اختصاصی ایجاد کند، وجود دارد.

در اتحادیه اروپا که قانون جدید استفاده همگانی از یک شارژر وضع شده است، بسیاری از کارشناسان بر این باورند که این قانون جدید، موجب از بین رفتن خلاقیت و نوآوری می‌شود. با وضع و اجرای این قانون، شرکت‌های فناوری قادر به ایجاد استانداردهای شارژ سریع‌تر در حوزه فناوری نخواهند بود.

سناتور مارک در پاسخ به سوال: «آیا مجلس سنا انتظار دارد، شرکت‌های حوزه‌ی فناوری با این تصمیم مقابله کنند؟»، پاسخ داد: «این شرکت‌ها به قانون‌مند کردن فعالیت‌هایشان آلرژی دارند و از همین حالا می‌بینیم برخی شرکت‌ها مشغول مخالفت با قانون اتحادیه‌ی اروپا هستند.»

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد پورت شارژ یکپارچه چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر