;
coinex

یارانه های یارانه تیرماه چگونه پرداخت خواهند شد؟

سخنگوی دولت اعلام کرده تا پیش از ایجاد زیرساخت‌های مناسب برای کالابرگ، یارانه‌ها نقدی پرداخت می‌شوند. بر این اساس یارانه تیرماه نیز پرداخت نقدی خواهد شد.

در توضیح کالابرگ الکترونیک باید گفت که شهروندان برای خرید کالاهای اساسی یک کوپن و یا یک کارت جداگانه دریافت نخواهند کرد؛ بلکه کالابرگ درواقع همان مبالغ یارانه‌ای است که دولت برای خرید کالاهای اساسی به شهروندان پرداخت می‌کند.

مبلغ این یارنه‌ها البته فقط از طریق دستگاه پز (کارتخوان) های مخصوصی که برای خرید اقلام ضروری تعبیه خواهند شد قابل برداشت و خرج کردن است. لازم به ذکر است که دولت هنوز زیرساخت‌های لازم برای اجرایی کردن طرح کالابرگ را فراهم نکرده است.

پرداخت نقدی یارانه تیرماه به جای کالابرگ

علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت در اظهارات خود در خصوص چگونگی پرداخت یارانه‌ تیرماه اعلام کرد:

 تا آماده‌سازی زیرساخت‌های کالابرگ، پرداخت نقدی ادامه دارد.

پرداخت نقدی یارانه تیرماه به جای کالابرگ

سخنگوی دولت همچینین اعلام کرده است که: «هیچ‌گونه برنامه‌ای برای تغییر قیمت نان و بنزین در دستور کار دولت نیست.» وی افزود:« قانونگذار روش کالابرگ را برای پرداخت یارانه‌ها به مردم پیش‌بینی کرده است.» بهادری همچینین افزود:

دولت تلاش می‌کند زیرساخت‌های لازم برای اختصاص کالابرگ الکترونیکی را به شیوه‌ای که بدون افزایش پرداخت از جیب مردم، یارانه به شیوه کالابرگی یعنی از طریق عابربانک‌ها در اختیارشان قرار بگیرد، فراهم کند ولی طبیعتا تا فراهم نشدن زیرساخت‌های لازم همین شیوه کنونی پرداخت نقدی یارانه‌ها استمرار خواهد داشت.

سخنگوی دولت تاکید کرد: «کارتخوان‌های نان طبق برنامه زمان‌بندی قبلی در استان‌ها توزیع می‌شود. هیچ‌گونه برنامه‌ای برای تغییر قیمت نان و بنزین در دستور کار دولت نیست»

دبیر هیأت دولت گفت: «صرفا زیرساخت‌هایی برای نان در حال توسعه در سطح کشور است و با استقرار کامل این زیرساخت‌ها هم بنا نیست هیچ تغییری در پرداخت از جیب مردم برای نان صورت پذیرد»

پرداخت نقدی یارانه تیرماه به جای کالابرگ

البته پیش از این در استان زنجان استفاده از کارتخوان‌های تعبیه شده در نانوایی‌ها جهت پرداخت یارانه نان شروع شده بود. به نظر می‌رسد با توجه به آماده نبودن زیرساخت‌های مناسب برای راه‌اندازی کالابرگ الکترونیک، پرداخت یارانه‌ها برای تیرماه به صورت نقدی ادامه داشته باشد.

کالاهایی که شامل کالابرگ می‌شوند

لیست کالاهای اساسی که مشمولان طرح کالابرگ می‌توانند با مبالغ دریافتی آن‌ها را خریداری کنند هنوز اعلام نشده، اما قرار است بعد از تصویب طرح کالابرگ از سوی وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی فهرست آنها اعلام شود، اما تاکنون می‌دانیم که کالاهایی که همچنان با ارز 4200 تومانی وارد می‌شوند در این طرح عرضه خواهند شد.

در حال حاضر نهاده‌های تولید گوشت مرغ و تخم‌مرغ، گوشت قرمز شامل ذرت، جو، کنجاله سویا، روغن خام و دانه‌های روغنی ارز دولتی دریافت می‌کنند.

بیتشر بخوانید: 

نظر شما درمورد نحوه پرداخت یارانه تیرماه چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    به‌ حرف ونظرملت اهمیت نمیدید لاقل به حرف قشر ضعیف اهمیت بدید آنهایی که یارانه ۴۰۰هزارتومنی دریافت میکننداینها ازنهادهای حمایتی وبرخی که عضو نهادهای حمایتی نیستند وقشرضعیف اند اینها هم توسط خیرین یا هییتهای مذهبی به رایگان کالابرگ را دریافت میکنند ونیازی به کالابرگ شما ندارند به اینها یارانه نقدی بدید به بقیه قشرهای مرفه کالابرگ بدید

    پاسخ