;
coinex

مقایسه سامسونگ گلکسی S21 FE با ردمی K50 پرو شیائومی ؛ قدرتمندترین گوشی گیمینگ

در ادامه با بررسی و مقایسه سامسونگ گلکسی S21 FE با ردمی K50 پرو شیائومی همراه ما باشید. تکراتو قصد دارد اطلاعات کاملی در مورد این دو گوشی ارائه دهد.

اس 21 اف ای یکی از بهترین گزینه‌ها برای خرید است. سامسونگ در سری FE یا Fan Edition، با ترفند‌های خاص خود و اعمال تغییرات روی نسخه‌های پرچمدار، مدلی با قیمت مناسب‌تر می‌سازد تا امکان استفاده از برخی قابلیت‌های پرچمدارانش را برای طرفداران خود فراهم کند.

گوشی ردمی K50 پرو شیائومی نیز از محصولات مناسب و باکیفیت این کمپانی است. این گوشی مشخصات فوق‌العاده خوبی دارد و می‌تواند هر کسی را برای خرید وسوسه کند. این محصول یکی از قوی‌ترین مدل‌های تولید شده توسط خط تولید ردمی است.

در ادامه به مقایسه S21 FE با K50 Pro پرداختیم. اگر قصد خرید یکی از گوشی‌ها را دارید یا مایل هستید با ویژگی‌ها و خصوصیات آنها بیشتر آشنا شوید، با مقایسه گلکسی S21 FE با ردمی K50 پرو همراه شوید.

بیشتر بخوانید:

مقایسه گلکسی اس 21 اولترا با شیائومی می 11 اولترا

مقایسه پوکو ایکس 4 پرو با گلکسی A51 سامسونگ (POCO X4 Pro Vs. Galaxy A51)

مقایسه گلکسی S21 FE با ردمی K50 پرو از نظر کیفیت ساخت و طراحی ظاهری

گوشی S21 FE دارای ابعاد ۱۵۵.۷×۷۴.۵ میلی‌متر است و از ضخامت ۷.۹ میلی‌متر بهره می‌برد. وزن آن نیز تنها به ۱۷۷ گرم می‌رسد تا فرصت کار با محصولی بسیار سبک و خوش‌دست را داشته باشیم. ارگونومی مناسب نیز به تجربه کاربری بهتر و حس خوب استفاده از این محصول کره‌ای کمک کرده است.

ترکیب ظاهری گوشی S21 FE شامل پنل جلوی شیشه‌ای با محافظ گوریلا گلس ویکتوس، پنل پشتی پلاستیکی و قاب آلومینیومی می‌شود که اگر با جنس بدنه پنل پشتی کنار بیایید از کار با گلکسی S21 FE لذت خواهید برد.

مقایسه گلکسی S21 FE با ردمی K50 پرو از نظر کیفیت ساخت و طراحی ظاهری

 

در پنل جلو می‌توان صفحه‌نمایشی بزرگ با ابعاد ۶.۴ اینچ را مشاهده کرد که بخش قابل توجهی از پنل جلو را اشغال کرده است. در اطراف صفحه‌نمایش حاشیه‌های تقریبا باریکی دیده می‌شوند. در بالای صفحه‌نمایش نیز حفره‌ای تعبیه شده تا میزبان دوربین سلفی باشد.

پنل پشتی میزبان ماژول دوربین سه‌گانه‌ای شده که همراه با برآمدگی بسیار کمی از سطح بدنه جدا شده است. در سمت راست این ماژول، فلش LED قرار گرفته و در انتهای پنل نیز لوگوی سامسونگ به چشم می‌خورد. لبه سمت راست، میزبان دکمه پاور و دکمه‌های کاهش/افزایش حجم صدای خروجی شده‌ است.

در بالای گوشی تنها یک حفره برای میکروفون در نظر گرفته شده است؛ اما در بخش انتهایی می‌توان به شیار بلندگو، درگاه USB-C و همچنین درگاه سیم‌کارت دسترسی داشت.

مقایسه گلکسی S21 FE با ردمی K50 پرو از نظر کیفیت ساخت و طراحی ظاهری

 

گوشی S21 FE از درگاه کارت حافظه برخوردار نیست و جک هدفون ۳.۵ میلی‌متر هم ندارد؛ بنابراین برای استفاده از هدفون یا هدست‌های قدیمی باید از مبدل استفاده کنید.

سامسونگ در نظر گرفته تا گلکسی S21 FE بدنه‌ای یکپارچه داشته باشد و همچنین از گواهی IP68 بهره ببرد؛ ویژگی که اجازه می‌دهد دستگاه در برابر نفوذ قطرات آب یا ذرات گردوخاک مقاومت کنند. گلکسی S21 FE در چهار رنگ‌بندی مات به بازار عرضه شده که شامل مشکی، سفید، زیتونی و بنفش می‌شوند.

ردمی k50 پرو از متریال آلومینیوم و شیشه استفاده کرده تا حس پرمیوم بودن و بهتری را به کاربر القا کند. در واقع از نظر کیفیت ساخت، این مدل در حد یک پرچمدار است و هیچگونه ایرادی نمی‌توان به آن گرفت.

مقایسه گلکسی S21 FE با ردمی K50 پرو از نظر کیفیت ساخت و طراحی ظاهری

 

 

شیائومی مدعی شده K50 Pro از نظر ارگونومی یکی از بهترین‌هاست و کار کردن طولانی مدت با آن، کاربر را خسته نمی‌کند. سنسور اثر انگشت روی کلید پاور تعبیه شده و متاسفانه خبری از جک 3.5 میلی‌متری محبوب موسیقی در این گوشی نیست.

Redmi K50 Pro با دو اسپیکر استریو فوق‌العاده باکیفیت و در چهار رنگ جذاب سبز، مشکی، طوسی و آبی عرضه شده است. ناگفته نماند گواهی IP53 نیز برای این مدل گرفته شده تا خیال کاربران تا حد زیادی از ایمنی آن راحت باشد. البته فراموش نکنید شیائومی K50 Pro در مقابل پاشش آب مقاومت دارد و نمی‌توان آن را کاملاً ضدآب دانست؛ اما در برابر گرد و غبار ایمنی کافی را دارد.

مقایسه S21 FE با K50 Pro از نظر صفحه نمایش

سامسونگ گلکسی S21 FE مشخصات عالی در بخش نمایشگر دارد. این دستگاه از یک پنل 6.41 اینچی از نوع Dynamic AMOLED 2X استفاده می‌کند که رزولوشن 1080 × 2400 پیکسل، نسبت تصویر 20:9 و تراکم پیکسلی 401 پیکسل در اینچ را ارائه می‌دهد.

از نقاط قوت این نمایشگر می‌توان پشتیبانی از نرخ نوسازی 120 هرتز، قابلیت +HDR10 و Always-on display اشاره کرد. این نمایشگر برای میزبانی دوربین سلفی از استایل پانچ هول بهره می‌برد، بعلاوه سنسور اثرانگشت هم در زیر نمایشگر آن تعبیه شده است.

مقایسه S21 FE با K50 Pro از نظر صفحه نمایش

 

کیفیت نمایشگر برای تماشای محتوای ویدئویی بسیار مناسب بوده و ارائه رنگ جذابی دارد که تماشای فیلم را لذت‌بخش‌تر می‌کند. بعلاوه امکان نمایشگر همیشه روشن و یا همان Always-on-display نیز برای این گوشی فعال بوده و به شما اجازه می‌دهد تا بدون روشن کردن نمایشگر، نوتیفیکیشن‌ها را ببینید و یا از ساعت و تاریخ مطلع شوید.

گوشی شیائومی ردمی K50 پرو نیز یک نمایشگر 6.67 اینچی دارد. این نمایشگر روی پنل OLED پیاده شده و با محافظ صفحه Corning Gorilla Glass Victus حفاظت می‌شود. از  لحاظ سایز نمایشگر، رزولوشن تصویر و نسبت تصویر هیچ تفاوتی با نسخه پایه، یعنی ردمی کی 50 ندارد.

مقایسه S21 FE با K50 Pro از نظر صفحه نمایش

 

در صفحه نمایش ردمی K50، جلوه‌های مصنوعی و برجستگی غیرمعمول در تناژ رنگی دیده نمی‌شود. از طرف دیگر، افزایش رزولوشن این گوشی به 1440 در 3200 پیکسل در مقایسه با دیگر اعضای خانواده خود، وضوح و جزییات را ضمانت می‌کند.

با توجه به این که هر اینچ از صفحه نمایش میزبان 526 پیکسل است، مشاهده و تشخیص مرز بین پیکسل‌ها در این صفحه عملا غیرممکن است.

گوشی شیائومی ردمی K50 پرو دارای رفرش ریت 120 هرتزی بوده و از Dolby Vision و +HDR10 و حداکثر روشنایی 1200 پشتیبانی می‌کند.

بیشتر بخوانید:

مقایسه گلکسی M51 با گلکسی M62 سامسونگ

مقایسه گلکسی A53 با گلکسی A73 سامسونگ ؛ بهترین سری A

مقایسه سامسونگ گلکسی S21 FE با ردمی K50 پرو شیائومی از نظر دوربین

سامسونگ در ماژول دوربین اصلی و سلفی گوشی S21 FE تغییرات جالبی را اعمال کرده که شامل تعویض دوربین سلفی 10 مگاپیکسلی با دوربین 32 مگاپیکسلی و همچنین جایگزینی دوربین تله‌فوتو و اولتراواید می‌شود. با این حال، تغییری در دوربین اصلی با لنز واید مشاهده نمی‌شود و سامسونگ از همان دوربین اصلی در گوشی S21 FE استفاده کرده که در گلکسی اس 21 شاهد بودیم.

گوشی S21 FE مشخصات خوبی از نظر دوربین ارائه می‌دهد که از سه سنسور اصلی 12 مگاپیکسلی، تله فوتو 8 مگاپیکسلی و اولتراواید 12 مگاپیکسلی تشکیل می‌شود. این دوربین از قابلیت‌هایی نظیر Dual Pixel PDAF ،OIS، زوم اپتیکال 3 برابری، زاویه دید 123 درجه و auto-HDR بهره می‌برد.

دوربین سلفی به صورت پانچ هول بوده و 32 مگاپیکسلی است. دوربین اصلی و سلفی S21 FE نیز از قابلیت فیلمبرداری 4K با سرعت 30 تا 60 فریم در ثانیه پشتیبانی می‌کنند.

سامسونگ به منظور ارتقاء دوربین، قابلیت‌های جالب و حرفه‌ای به نرم‌افزار آن اضافه کرده است؛ برای مثال به راحتی می‌توانید موارد اضافی را از تصویر حذف کنید و یا همزمان با دوربین سلفی و دوربین اصلی فیلم‌برداری انجام دهید.

Redmi K50 Pro به دوربین سه گانه 108، 8 و 2 مگاپیکسلی مجهز شده است. سنسور اصلی با رزولوشن 108 مگاپیکسل، برای حذف نویزها از لرزشگیر OIS کمک می‌گیرد.

این سنسور یک سنسور واید بوده و سایز 1/1.52 اینچی دارد. هر عکس واید این سنسور به پیکسل‌های ریزتری با سایز 0.7 میکرومتر تقسیم می‌شود. این بدان معناست که جزییات بیشتری توسط این لنز ثبت خواهد شد.

مقایسه سامسونگ گلکسی S21 FE با ردمی K50 پرو شیائومی

برای عکاسی فوق عریض، یک لنز 8 مگاپیکسلی در اختیار دارید. از دریچه دیافراگم این سنسور اطلاعاتی در دسترس نیست اما آنچه واضح است، میدان دید 119 درجه‌ای این لنز است. بر خلاف انتظار، در بین این سه سنسور، سنسور تشخیص عمق برای عکاسی پرتره وجود ندارد.

لنز آخر با رزولوشن 2 مگاپیکسل مختص سنسور ماکرو است که نور را از طریق دریچه دیافراگم f/2.4 به سنسور می‌رساند. سنسور سلفی یکی از معیارهایی است که ساختار یکپارچه نمایشگر را برهم زده است. سنسور 20 مگاپیکسلی سلفی نیز داخل حفره نمایشگر تعبیه شده و به لطف پنل نمایشگر OLED، هاله نوری دور سنسور تشکیل نمی‌شود.

بیشتر بخوانید:

مقایسه هوآوی نوآ 9 با شیائومی پوکو ایکس 3 پرو

مقایسه پوکو ایکس 3 پرو با سامسونگ گلکسی A52

مقایسه گلکسی S21 FE با ردمی K50 پرو از نظر باتری

گلکسی S21 FE یک باتری 4500 میلی‌آمپری را جهت تأمین انرژی خود به خدمت گرفته که از فناوری شارژ سریع 25 واتی نیز پشتیبانی می‌کند. از سایر مشخصات S21 FE می‌توان به شارژ سریع بیسیم 15 واتی، شارژ بیسیم معکوس 4.5 واتی و USB Power Delivery 3.0 اشاره کرد.

مقایسه سامسونگ گلکسی S21 FE با ردمی K50 پرو شیائومی
مقایسه سامسونگ گلکسی S21 FE با ردمی K50 پرو شیائومی

این سرعت در حالت اتصال گوشی به شارژر (با حداقل توان ۲۵ وات) از طریق کابل USB-C قابل استفاده است و در حالت بی‌سیم نیز می‌توان از پد شارژ با سرعت نهایت تا ۱۵ وات، گلکسی S21 FE را شارژ کرد.

باتری 5000 میلی‌آمپری ردمی k50 پرو مصرف بسیار بهینه و مناسبی دارد و اگر استفاده سنگینی از آن نداشته باشید به سادگی تا یک الی دو روز دوام می‌آورد. اما اگر قصد بازی کردن و استفاده از رفرش ریت 120 هرتزی نمایشگر را دارید، ممکن است شارژ شما زود خالی شود که بازهم جای نگرانی نیست.

مقایسه سامسونگ گلکسی S21 FE با ردمی K50 پرو شیائومی

این گوشی با پشتیبانی از فست شارژ بی‌نظیر 120 واتی، در یک چشم‌به‌هم زدن شارژ خواهد شد و تنها به 19 دقیقه برای فول شارژ شدن نیاز دارد که بسیار عالی است.

بیشتر بخوانید:

بررسی پوکو اف 4 جی تی (Xiaomi POCO F4 GT) ؛ موشکافی سیستم، عملکرد، دوربین و باتری

مقایسه گلکسی A11 با گلکسی M11 سامسونگ ؛ دو پایین رده کارآمد

مقایسه سامسونگ گلکسی S21 FE با ردمی K50 پرو شیائومی از نظر نرم افزاری

اس 21 اف ای با رابط کاربری One UI 4 همراه با سیستم عامل اندروید 12 ارائه می‌شود. این سیستم نرم‌افزاری از ویژگی‌های پیشرفته‌ای بهره برده که تجربه کاربری روان و لذت‌بخشی را برای کاربران رقم می‌زند.

این امر باعث می‌شود تا علاوه بر برخورداری از امکانات نوین، سامسونگ S21 FE به سرعت و سهولت اپلیکیشن‌ها را اجرا کند و شما بتوانید تنظیمات سفارشی مورد نظر خود را روی آن پیاده کنید.

مقایسه سامسونگ گلکسی S21 FE با ردمی K50 پرو شیائومی

گوشی S21 FE از قابلیت‌هایی نظیر Bixby natural language commands and dictation و Samsung Pay  نیز برخوردار است.

گوشی شیائومی k50 pro با جدیدترین نرم‌افزار ممکن عرضه شده و با استفاده از رابط کاربری MIUI 13 تجربه لذت بخشی را برای کاربران رقم زده است. ناگفته نماند این رابط کاربری بر روی اندروید 12 اجرا می‌شود و تا حداقل 2 سال با خیال راحت می‌توانید آن را به‌روزرسانی کنید. رابط کاربری MIUI نیز هر سال در حال بهتر شدن است و محبوبیت ویژه‌ای نزد کاربران شیائومی دارد.

مقایسه سامسونگ گلکسی S21 FE با ردمی K50 پرو شیائومی از نظر سخت افزاری

گوشی S21 FE تراشه‌ی Snapdragon 888 5G را به خدمت گرفته که براساس معماری 5 نانومتری ساخته شده است. این تراشه یک پردازنده‌ی مرکزی هشت هسته‌ای دارد و برای تجزیه و تحلیل داده‌های گرافیکی از پردازنده‌ی Adreno 660 استفاده می‌کند.

در مورد تراشه اس۲۱ اف ای هم باید بدانید که Snapdragon 888 5G یکی از قوی‌ترین تراشه‌های ساخت شرکت آمریکایی کوالکام است که در بسیاری از گوشی‌های رده‌بالا به کار رفته و می‌تواند تمامی بازی‌های گرافیکی را با حداکثر تنظیمات گرافیکی و فریم ریت اجرا کند.

مقایسه سامسونگ گلکسی S21 FE با ردمی K50 پرو شیائومی

خوشبختانه این بار سامسونگ برای تمامی نسخه‌های این گوشی از همین تراشه استفاده کرده و به سراغ تراشه‌های دیگری برای نسخه‌هایی که بازارهای جهانی عرضه می‌شوند نرفته و با توجه به این موضوع قیمت گوشی S21 FE به خاطر استفاده از چنین تراشه قدرتمندی واقعاً معقول و مقرون‌به‌صرفه است.

S21 FE 5G در نسخه‌های 6/128، 8/128 و 8/256 گیگابایتی عرضه شده، اما برای افزایش حافظه نمی‌توان از کارت حافظه جانبی microSD کمک گرفت؛ پس موقع خرید اس ۲۱ اف ای حتماً میزان حافظه داخلی را براساس نیاز انتخاب کنید.

مقایسه سامسونگ گلکسی S21 FE با ردمی K50 پرو شیائومی

پردازنده MediaTek Dimensity 9000 مغز متفکر ردمی K50 پرو است. این پردازنده از لیتوگرافی ۴ نانومتری بهره برده که یک هسته آن، با فرکانس 3.05 گیگاهرتز کار می‌کند. برای بهبود عملکرد و جلوگیری از هدررفت توان پردازشی، از سیستم خنک کننده 7 لایه استفاده شده تا افزایش دما، مانع کارکرد این محصول (Xiaomi Redmi K50 Pro) نشود.

با تکیه بر این مزیت برجسته، شیائومی موفق شده تا با غول تکنولوژی یعنی اپل، به رقابت بپردازد. سیستم خنک کننده و مخزن بخار آن در مقابل سیستم خنک کننده آیفون 13 حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

مقایسه سامسونگ گلکسی S21 FE با ردمی K50 پرو شیائومی از نظر کیفیت صدا

صدای خروجی از اسپیکر سامسونگ گلکسی S21 FE به‌صورت استریو است و در زمان پخش فایل صوتی، علاوه بر بلندگوی موجود در انتهای گوشی S21 FE از بلندگوی مکالمه نیز استفاده می‌شود. باید گفت که کیفیت بلندگوهای گلکسی S21 FE در پخش موسیقی مثال‌زدنی است. در کنار شفافیت، موسیقی در حال پخش از بیس درخور توجهی نیز بهره می‌برد که باعث خواهد شد گوش فرا دادن به موسیقی با گلکسی S21 FE لذت‌بخش باشد.

نماینده شیائومی نیز دو اسپیکر استریو فوق‌العاده باکیفیت دارد. این اسپیکرها صدای بسیار خوبی دارند و شما می‌توانید برای مکالمه، بازی کردن، گوش دادن به موسیقی و دیدن فیلم به خوبی روی آنها حساب کنید.

بیشتر بخوانید:

بررسی شیائومی ردمی 10 پاور (Redmi 10 Power) ؛ موشکافی سیستم، عملکرد، دوربین و باتری

مقایسه شیائومی نوت 10 پرو با پوکو x3 پرو (Xiaomi Note 10 Pro Vs. POCO X3 Pro)

در این مطلب به بررسی و مقایسه سامسونگ گلکسی S21 FE با ردمی K50 پرو شیائومی پرداختیم. مقایسه گلکسی S21 FE با ردمی K50 پرو با بیان ویژگی‌ها و خصوصیات مختلف هر دو مدل همراه بود. این گوشی‌ها هر دو بسیار باکیفیت هستند و ویژگی‌ها و خصوصیاتی منحصر به فرد دارند. شما می‌توانید با خواندن این مطلب به اطلاعات کاملی در مورد هر دو دست یابید.

سوالات متداول

سامسونگ گلکسی S21 FE بهتر است یا ردمی K50 پرو شیائومی؟

مقایسه S21 FE با K50 Pro در این مطلب انجام شد. از جمله مشخصات بارز گوشی شیائومی k50 pro می‌توان به قدرت سخت افزار و باتری فوق‌العاده آن اشاره کرد که هیچ چیز از یک پرچمدار کم ندارد. اگر دنبال یک گوشی گیمینگ مقرون‌به‌صرفه هستید نیز این محصول می‌تواند برای شما مناسب باشد. اس ۲۱ اف ای نیز ویژگی‌های منحصر‌به‌فردی دارد و با قیمتی به مراتب کمتر از یک پرچمدار، عملکردی مشابه آن را برای کاربر به ارمغان می‌آورد. این گوشی پردازنده قدرتمند، دوربین عالی و نمایشگر بسیار خوبی دارد که همه‌ی این مزیت‌ها در قبال قیمت s21 fe بسیار ارزشمند است. می‌توان گفت این گوشی هم ارزش خرید بالایی دارد. البته انتخاب با شماست!

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در مورد مقایسه سامسونگ گلکسی S21 FE با ردمی K50 پرو شیائومی چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با تکراتو و سایر کاربران در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر