;
coinex

تشخیص سن کاربران توسط اینستاگرام از روی چهره با استفاده از ابزار هوش مصنوعی

تشخیص سن کاربران توسط اینستاگرام از روی چهره، با استفاده از ابزار هوش مصنوعی ساخته شده توسط شرکت “Yoti” در مرحله آزمایش است.

اگر از کاربران قدیمی اینستاگرام باشید،‌ درجریان هستید که تاکنون نیازی به ثبت تاریخ تولد نبود و محدوده سنی اعمال نمی‌شد. این اواخر اینستاگرام در رابطه با ثبت تاریخ تولد جدی‌تر عمل می‌کند. اما هنوز تلاش زیادی برای عدم ثبت‌نام کاربران زیر 13 نکرده است.

به تازگی شبکه اجتماعی اینستاگرام ویژگی‌های بیشتری را معرفی کرده است که برای تایید سن و جداسازی کاربران جوان از بزرگسالان کاربرد دارند. در ادامه با جزئیات بیشتر با ما باشید.

بیشتر بخوانید: اینستاگرام کودکان چیست

تشخیص سن کاربران توسط اینستاگرام از روی چهره

اینستاگرام به تارگی توسط ویژگی‌های جدیدش می‌تواند سن کاربران را تخمین بزند. در ادامه نحوه عملکرد ویژگی های جدید اینستاگرام را که بر دو اهرم اصلی تکیه دارد شرح خواهیم داد.

تشخیص سن کاربران توسط اینستاگرام از روی چهره با استفاده از ابزار هوش مصنوعی
ویژگی های جدید اینستاگرام

ویژگی اول: ضمانت اجتماعی

با وجود این ویژگی، اینستاگرام از سه فالوور کاربران می‌خواهد که سن آن‌ها را تایید کنند. این فالوورها نیز باید بالای 18 سال سن داشته باشند و سه روز فرصت دارند تا به درخواست اینستاگرام پاسخ دهند.

ویژگی دوم: ارسال ویدیو سلفی

یک ویدیوی سلفی از کاربر برای شرکت شخص ثالث Yoti ارسال می‌شود و پس از آن با استفاده از روش‌های یادگیری ماشینی سن افراد تخمین زده می‌شود. فناوری تشخیص سن و تایید هویت Yoti توسط دولت بریتانیا و رگولاتورهای دیجیتال آلمان نیز استفاده می‌شود و از سیگنال‌های مختلف چهره مانند رنگ پوست یا چین‌و‌چروک برای تخمین استفاده می‌کند.

با مراجعه به وب‌سایت Yoti می‌توانید به صورت رایگان این فناوری را امتحان کنید. طبق ادعاها هیچ یک از داده‌های کاربران در این سایت ذخیره نمی‌شوند. تجزیه و تحلیل انجام شده در سال 2020 نیز نشان می‌دهد که سیستم Yoti با دقت 98.89 درصدی می‌تواند سن کاربران را حدس بزند.

البته این سیستم، سیستم دقیقی نیست و می‌توان با نگه داشتن یک تصویر در مقابل دوربین آن را فریب داد. اینستاگرام از ابزار هوش مصنوعی دیگری نیز برای تخمین سن کاربران خود استفاده می‌کند.

این ابزار اطلاعاتی مانند پست‌های تولد کاربران و سن گروه‌های دوستان آن‌ها را اسکن می‌کند. بنابراین به عنوان مثال اگر کاربری ادعا کند 20 سال سن دارد اما در مورد جشن تولد 17 سالگی خود پست‌هایی ارسال کند، حساب کاربری او به صورت خودکار برچسب‌گذاری می‌شود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره تشخیص سن کاربران توسط اینستاگرام از روی چهره چیست؟ نظراتتان در این باره را با تکراتو به اشتراک بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر