;
coinex

حل مشکل کار نکردن فست شارژ شیائومی [آموزش تصویری]

علت کار نکردن فست شارژ در گوشی شیائومی چیست؟ با بررسی و حل مشکل کار نکردن فست شارژ شیائومی در ادامه همراه ما باشید.

امروزه اکثر تولید کنندگان گوشی‌های هوشمند از تکنولوژی شارژ سریع به عنوان یک ویژگی‌ مهم در گوشی‌های هوشمند خود استفاده می‌کنند.

فناوری شارژ سریع یا فست شارژ در گوشی‌های تلفن همراه، باعث شده زمان شارژ شدن باتری این دستگاه بسیار کمتر از گذشته شود. اما برخی مشکلات وجود دارند که باعث می‌شوند شارژ سریع گوشی‌های هوشمند از کار افتاده و یا در عملکرد آن اخلال ایجاد شود.

اما علت کار نکردن فست شارژ در گوشی شیائومی چیست؟ با حل مشکل کار نکردن فست شارژ شیائومی در ادامه همراه ما باشید.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی شیائومی از نظر باتری و نگهداری شارژ

با بهترین گوشی‌های شیائومی 2022 آشنا شوید

حل مشکل کار نکردن فست شارژ شیائومی

اگر شما هم در گوشی شیائومی خود با مشکل کار نکردن فست شارژ شیائومی رو به رو شده‌اید در ادمه همراه ما باشید تا علت کار نکردن فست شارژ در گوشی شیائومی را مشخص کنیم. شما می‌توانید از طریق راهکارهایی که در ادامه آمده است به حل مشکل کار نکردن فست شارژ شیائومی بپردازید.

راه حل مشکل کار نکردن فست شارژ شیائومی

در ادامه به بیان راه‌حل‌هایی می‌پردازیم که در صورتی که با مشکل کار نکردن فست شارژ شیائومی رو به رو شدید می‌توانید از طریق آنها مشکل خود را حل کنید.

وجود مشکلات نرم افزاری گوشی

برخی از نرم افزارها روی عملکرد گوشی تاثیر مخربی دارند و موجب اختلال در برخی از فرایندهای طبیعی گوشی مثل شارژ می‌شوند. برای این منظور برنامه‌هایی که جدیدا نصب کرده‌اید و فکر می‌کنید که مشکل از آنها است را شناسایی کرده و آنها را حذف کنید.

بستن برنامه‌های اضافه

اگر چندین برنامه در گوشی شما باز باشد، فرایند شارژ طولانی‌تر می‌شود و گاهی ممکن است با مشکل کار نکردن فست شارژ در گوشی‌های شیائومی مواجه شوید. برای رفع مشکل برنامه‌های اضافه را ببندید.

گوشی را روی حالت پرواز قرار دهید و اینترنت را خاموش کنید. حالا گوشی را به شارژ متصل کنید. برای افزایش سرعت شارژ می‌توانید گوشی را خاموش کنید. این گونه گوشی شما سریع‌تر شارژ خواهد شد.

بررسی شارژر

گاهی ممکن است مشکل از شارژر شما باشد. گوشی را با استفاده از کابل دیگری تست کنید. برای استفاده از قابلیت فست شارژ حتما باید از شارژر اصلی استفاده کنید. زیرا شما با شارژرهای غیراصل نمی‌توانید از این قابلیت استفاده کنید.

همچنین ممکن است پریز که شارژر را به آن متصل می‌کنید، مشکل داشته باشد. در این صورت گوشی را به پریز دیگری متصل کنید و فرایند شارژ را بررسی کنید.

فعال کردن قابلیت فست شارژ

گاهی ممکن است این قابلیت در گوشی شما غیرفعال شده باشد، در این صورت مراحل زیر را طی کرده و آن را فعال کنید.

ابتدا وارد تنظیمات (Settings) شوید. سپس در نوار جستجو بالای صفحه عبارت Fast Charging را سرچ کرده و در نتایج روی آن ضربه بزنید.

اکنون در صفحه باز شده بررسی کنید گزینه Fast Charging یا Fast Cable Charging فعال باشد.

اطمینان از سالم بودن باتری

گاهی مشکل کار نکردن فست شارژ در شیائومی به دلیل خراب شدن باتری است. شما می‎‌توانید سلامت باتری خود را با روش‌های مختلفی بررسی کنید. ساده ترین راه استفاده از برنامه Ampere است. این برنامه می‌تواند وضعیت باتری را به شما نمایش دهد. دقت داشته باشید که دمای گوشی نباید بیشتر از 40 درجه باشد.

بیشتر بخوانید:

حل مشکل اینترنت گوشی پوکو M3 شیائومی [آموزش تصویری]

استفاده از حالت سیف مود

اگر می‌خواهید مشخص کنید که مشکل از گوشی است یا خیر می‌توانید گوشی را در حالت سیف مود قرار دهید، سپس شارژ سریع را انجام دهید. در صورتی که سرعت شارژ تغییری نکرد یعنی کابل شما سالم بوده و مشکل از گوشی است.

ابتدا دکمه پاور گوشی را نگه دارید تا یک منو مانند تصویر زیر برای شما باز شود. سپس انگشت خود را روی دکمه Power Off گذاشته و نگه دارید.

اکنون پنجره Reboot to Safe mode برای شما باز می‌شود، روی OK کلیک کنید. پس از وارد شدن به حالت سیف مود، گوشی را به شارژ متصل کرده و مشکل را بررسی کنید.

آپدیت گوشی

برخی از باگ‌ها و مشکلات گوشی را می‌توانید با بروزرسانی برطرف کنید. گوشی خود را آپدیت کنید تا مشکل برطرف شود. برای این کار ابتدا وارد تنظیمات گوشی شوید.

سپس بخش System را باز کنید. اکنون قسمت Software Update یا System update را پیدا کرده و باز کنید. در آخر روی Check for updates بزنید. در صورتی که نسخه جدید وجود داشته باشد، فرایند دانلود و نصب بروزرسانی آغاز می‌شود.

استفاده از شارژر معمولی بجای فست شارژ

برای رسیدن به سرعت ایده‌آل در حالت فست شارژ بدیهی است که باید از فست شارژر استفاده کنید و استفاده از شارژر معمولی باعث خواهد شد که فرایند شارژ باتری بصورت معمولی و بعضی اوقات با سرعت پایین صورت گیرد. پس در این مورد اطمینان لازم را به دست آورید.

اطمینان از تمیز بودن پورت شارژ

در برخی موارد ممکن است کثیف بودن پورت باعث به وجود آمدن مشکل کار نکردن فست شارژ در شیائومی شود. ابتدا گوشی خود را خاموش کنید، سپس با یک تکه کاغذ یا خلال دندان داخل پورت را تمیز کنید.

همچنین می‌توانید مقداری پنبه را به الکل آغشته کنید و درون پورت را تمیز کنید. پس از تمیز کردن پورت گوشی را برای 1 تا 2 ساعت خاموش نگه دارید.

سپس گوشی را روشن کرده و به شارژ متصل کنید، اگر مشکل برطرف نشده بود، از روش‌های دیگر استفاده کنید.

گرم شدن بیش از حد گوشی

ممکن است یکی از دلایل وجود مشکل در فست شارژ شیائومی گرم شدن بیش از حد گوشی باشد. دما یکی از دلایلی است که می‌تواند بر عملکرد باتری تأثیر بگذارد و مشکلاتی را ایجاد کند. گاهی موبایل و شارژر می‌توانند خیلی داغ شوند.

هنگامی که این اتفاق می‌افتد ، باتری ممکن است حتی کارایی خود را از دست بدهد. هنگامی که گوشی در معرض نور مستقیم خورشید قرار گرفته است یا زمانی که هنگام شارژ شدن به مدت طولانی مورد استفاده قرار گرفته است، این مشکل ایجاد می‌شود که باد تا خنک شدن آن صبر کرد.

بیشتر بخوانید:

بررسی شیائومی ردمی 10 پاور (Redmi 10 Power) ؛ موشکافی سیستم، عملکرد، دوربین و باتری

مقایسه شیائومی نوت 10 پرو با پوکو x3 پرو (Xiaomi Note 10 Pro Vs. POCO X3 Pro)

استفاده از پریز برق دیگر

برای رفع مشکل شارژ سریع، شارژر را به پریز دیگری وصل کنید، چون ممکن است یک پریز معیوب جریان کافی برای پشتیبانی از شارژ سریع را تامین نکند. شارژرها معمولاً در صورت عدم وجود برق کافی، قدرت لازم برای شارژ سریع گوشی را ندارند.

یک منبع شارژ دیگر را امتحان کنید تا ببینید آیا تفاوتی ایجاد می‌شود یا خیر. اگر از منبع تغذیه دیگری نظیر پاوربانک‌ استفاده می‌کنید، در ابتدا مطمئن شوید که این پاوربانک از توان کافی برای پشتیبانی از شارژ سریع گوشی‌های شیائومی برخوردار است یا خیر.

پاک کردن حافظه کش

داده‌های موقت ممکن است در طول زمان خراب و منجر به عملکرد ضعیف سیستم شوند. این احتمال وجود دارد که با کاهش عملکرد باتری مدت زمان شارژ آن نیز افزایش یابد. یکی از راه‌هایی که موجب رفع مشکل شارژ سریع گوشی می‌شوند پاکسازی حافظه پنهان است.

این کار نه تنها به شارژ سریع گوشی کمک می‌کند بلکه عملکرد کلی گوشی را نیز بهبود می‌بخشد. گوشی‌های هوشمند جدید اجازه پاکسازی کل حافظه موقت را به صورت یک جا برای همه اپلیکیشن‌ها نمی‌دهند. شما باید این کار را برای هر برنامه‌ای به صورت جداگانه انجام دهید.

ریستارت کردن گوشی

ریستارت کردن گوشی نیز ممکن است بتواند به شما کمک کند. اگر حل مشکل کار نکردن فست شارژ شیائومی از طریق روش‌های گفته شده در بالا امکان پذیر نبود می‌توانید گوشی خود را ریستارت کنید. ممکن است برخی از برنامه‌ها در پس زمینه قرار گرفته و منابع زیادی را مصرف کنند، بدون اینکه MIUI بتواند آن را متوقف کند. راه اندازی مجدد تلفن همراه می‌تواند باعث بسته شدن آنها شود و همه چیز به حالت عادی برگردد.

بیشتر بخوانید:

مقایسه شیائومی نوت 10 پرو با گلکسی A72 سامسونگ

مقایسه شیائومی 11 تی پرو با اس 21 اف ای سامسونگ (Xiaomi 11T Pro vs. Samsung S21 FE)

استفاده از ریست فکتوری

اگر با هیچ کدام از این روش‌ها در حل مشکل کار نکردن فست شارژ شیائومی خود موفق نبودید، گوشی خود را به تنظیمات کارخانه برگردانید. با این کار تمامی اطلاعات گوشی شما حذف می‌شود. پس از قبل از ریست فکتوری، از اطلاعات خود نسخه پشتیبان تهیه کنید.

ابتدا وارد تنظیمات شوید، سپس بخش Additional Settings را باز کنید. حالا به پایین صفحه اسکرول کنید و روی گزینه آبی رنگ Factory Reset ضربه بزنید.

حالا در صفحه باز شده روی دکمه Erase All Data در پایین صفحه کلیک کنید. اکنون منتظر بمانید تا فرایند بازگشت به تنظیمات کارخانه به پایان برسد، سپس گوشی را به شارژ متصل کرده و مشکل را بررسی کنید.

مراجعه به تعمیرگاه گوشی هوشمند

گاهی ممکن است مشکل عدم کارکرد فست شارژ شیائومی سخت افزاری باشد. در این شرایط برای حل مشکل باید به تعمیرگاه‌های مجاز مربوط به گوشی‌های شیائومی مراجعه و مشکل خود را مطرح کرد.

این مراکز مجاز می‌توانند در حل مشکل به شما کمک کنند و علت کار نکردن فست شارژ گوشی شیائومی را برای شما مشخص خواهند کرد و در ادامه مشکل شما حل شده و شما می‌توانید مانند قبل از گوشی خود به خوبی استفاده کنید.

در این مطلب به بررسی و حل مشکل کار نکردن فست شارژ شیائومی پرداختیم. فناوری شارژ سریع (Fast Charge) به کاربران گوشی‌های هوشمند کمک می‌کند تا سرعت شارژ مجدد گوشی خود را بسیار بالاتر برده و آن را به مدت زمان بین 20 الی 45 دقیقه کاهش دهند. این صرفه جویی در وقت به کاربران این امکان را می‌دهد که در هنگام شارژ گوشی برای مدت کوتاهی از آن استفاده نکنند تا به گوشی نیز آسیبی وارد نشود. اگر شما هم به دنبال حل مشکل کار نکردن فست شارژ شیائومی خود هستید، این مطلب را از دست ندهید.

سوالات متدول

حل مشکل کار نکردن فست شارژ شیائومی چگونه امکان پذیر است؟

تاکنون کاربران زیادی اعلام کرده‌اند که شارژ سریع گوشی آنها به درستی کار نمی‌کند و زمان به شارژ کامل باتری تلفن همراه آنها بسیار زیاد شده است. این مشکل می‌تواند دلایل زیادی داشته باشد که در این مطلب مورد بررسی قرار گرفت و می‌توان گفت از مشکلات نرم افزاری یا سخت افزاری سر چشمه می‌گیرد. اگر شما هم با مشکل کار نکردن فست شارژ شیائومی رو به رو شده‌اید، با استفاده از روش‌های گفته شده در اینجا می‌توانید مشکل خود را حل کنید.

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در مورد حل مشکل کار نکردن فست شارژ شیائومی چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با تکراتو و سایر کاربران در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    سلام من گوشیم ۲۷ واته شارژرش بعد چند وقت با شارژر ۶۷ وات شارژ کردم الان که با ۲۷ وات میزنم به شارژ اصلان حالت توربو شارژ نمیاد خیلی دیر شارژ میشه که الان گوشم ۵ درصد شارژ داره تا شارز کامل زده ۵ ساعت نیم

    پاسخ