;
coinex

مقایسه شیائومی 11 تی پرو با اس 21 اف ای سامسونگ (Xiaomi 11T Pro vs. Samsung S21 FE)

در ادامه شاهد جدال دو کمپانی سامسونگ و شیائومی هستیم. با مقایسه شیائومی 11 تی پرو با اس 21 اف ای سامسونگ همراه ما باشید.

دو کمپانی سامسونگ و شیائومی هر دو تولید کننده گوشی‌های هوشمند هستند که محصولات آنها بسیار پرطرفدار است. بسیاری از کاربران به محصولات سامسونگ علاقه دارند و بسیاری نیز خریدار محصولات شیائومی هستند.

اگر قصد خرید گوشی دارید و مایل هستید یکی از دو محصول شیائومی ۱۱ تی پرو یا اس ۲۱ اف ای سامسونگ را خریداری کنید، با مقایسه Xiaomi 11T Pro با Samsung S21 FE همراه ما باشید تا در مورد این دو گوشی هوشمند به اطلاعات کامل‌تری دست یابید و انتخابی مناسب داشته باشید.

مقایسه شیائومی 11 تی پرو با اس 21 اف ای سامسونگ

با مقایسه سامسونگ S21 FE با شیائومی Mi 11T Pro دو محصول از دو کمپانی مفاوت همراه ما باشید. در ادامه ویژگی‌ها و قابلیت‌های هر کدام مورد بررسی قرار گرفته است و شما می‌توانید انتخابیر مناسبو حرفه‌ای داشته باشید. این جدال سامسونگ و شیائومی را از دست ندهید.

مقایسه سامسونگ S21 FE با شیائومی Mi 11T Pro از نظر کیفیت ساخت و طراحی ظاهری

قاب پشتی سامسونگ S21 FE دقیقا مثل سری S21 دوربین‌های یکپارچه دارد. این قاب پلاستیکی که طراحی ماتی نیز دارد به گونه‌ای است که انگار همه بخش‌های این گوشی به صورت یکدست هستند. در پایین این قاب لوگوی سامسونگ قرار گرفته است.

شرکت چینی نیز برای شیائومی ۱۱ تی پرو سنگ تمام گذاشته و بهترین متریال را استفاده کرده است تا این گوشی کیفیت ساخت بسیار بالایی داشته باشد و هنگام استفاده حس متریال خوب خود را به شما منتقل کند. این گوشی قاب پشتی شیشه‌ای دارد که از طراحی مات بهره می‌برد.

مقایسه شیائومی می ۱۱ تی پرو با اس ۲۱ اف ای سامسونگ

فریم اطراف هر دو قاتل پرچمدار از جنس آلومینیوم بوده و در سمت راست دکمه‌های ولوم و پاور را شامل می‌شود. در بالا کهکشانی سامسونگ تنها میکروفون دوم را دارد و 11T پرو از میکروفون دوم، اسپیکر دوم و اینفرارد میزانی می‌کند. به روی فریم پایینی هر دو گوشی نیز اسپیکر، میکروفون اصلی، اسپیکر، درگاه Type C و خشاب سیم کارت دیده می‌شود.

گلکسی S21 FE وزنی ۱۷۷ گرمی و ضخامت ۷.۹ میلی متری دارد و در طرف دیگر این اعداد برای رقیب ۲۰۴ گرم و ۸.۸ میلی متر هستند. این موضوع و همچنین طول و عرض کمتر کهکشانی سامسونگ به سادگی نشان می‌دهد که S21 FE گوشی بسیار خوش دست‌تری به نسبت رقیب است.

سامسونگ نماینده‌ خود را به گواهی IP68 مجهز کرده و این یعنی کهکشانی کره‌ای‌ها می‌تواند به مدت ۳۰ دقیقه در عمق ۱.۵ متری آب دوام بیاورد. شیائومی 11 تی پرو از گواهی IP53 به معنای مقامت در برابر پاشش آب پشتیبانی می‌کند که طبیعتا قابل مقایسه با رقیب نیست.

مقایسه شیائومی می ۱۱ تی پرو با اس ۲۱ اف ای سامسونگ

فضای روبرویی این دو محصول بسیار شبیه به هم است؛ زیرا نمایشگر هر دو گوشی توانسته‌اند حدود ۸۵ درصد از قاب جلویی را به خود اختصاص دهند و همچنین هر دو از دوربین سلفی درون پانچ هول کوچک مرکز بالای نمایشگر میزبانی می‌کنند.

هر دو دستگاه برای مراقبت از شیشه‌های به کار رفته در طراحی خود از گوریلاگلس ویکتوس کمک گرفته‌اند که عملکرد بسیار خوب و مقاومی در برابر ضربه و همچنین خط و خش دارد.

در نهایت با مقایسه سامسونگ S21 FE با شیائومی Mi 11T Pro از نظر طراحی باید گفت که انتخاب برنده بر عهده شماست.

بیشتر بخوانید:

بررسی شیائومی بلک شارک 5 پرو ؛ موشکافی سیستم، عملکرد، دوربین و باتری

مقایسه Xiaomi 11T Pro با Samsung S21 FE از نظر صفحه نمایش

با مقایسه شیائومی 11 تی پرو با اس 21 اف ای سامسونگ متوجه خواهید شد نمایشگر این دو گوشی بسیار به یکدیگر شبیه هستند. در واقع می‌توان گفت بزرگ‌ترین تفاوت این دو نمایشگر اندازه آن‌هاست. گلکسی S21 FE از یک نمایشگر متوسط ۶.۴ اینچی استفاده می‌کند درحالی‌که 11T پرو یک نمایشگر بزرگ‌تر ۶.۶۷ اینچی دارد.

هر دو پنل از نوع AMOLED با نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتزی و قابلیت نمایش گستره وسیع +HDR10 هستند. همچنین پوشش محافظ گوریلا گلس ویکتوس نیز از آن‌ها محافظت می‌کند. هر دو نمایشگر همچنین در حالت روشنایی خودکار می‌تواند حداکثر تا ۸۰۰ نیت روشنایی نیز تولید کنند.

اما لازم به ذکر است که روشنایی نمایشگر شیائومی ۱۱ تی پرو در حالت حداکثری تا حدود ۸۳۰ نیت قابل افزایش است و این عدد برای کهکشانی سامسونگ اینگونه نیست. این یعنی در محیط‌های باز نماینده شیائومی نمایشگر روشن‌تری دارد و محتوا را واضح‌تر نمایش می‌دهد. البته که در حالت دستی نیز روشنایی پنل ۱۱ تی پرو بیشتر از رقیب خود است.

از نظر دقت رنگی 11T پرو کمی عملکرد بهتری دارد اما این اختلاف آن‌قدر اندک است که بدون تجهیزات اندازه‌گیری دقیق متوجه آن نخواهید شد.

بیشتر بخوانید:

بررسی گلکسی M62 سامسونگ (Galaxy M62) ؛ موشکافی سیستم، عملکرد، دوربین و باتری

مقایسه سامسونگ S21 FE با شیائومی Mi 11T Pro از نظر دوربین

در شیائومی شاهد لنز اصلی 108 مگاپیکسلی همراه با یک لنز 8 مگاپیکسلی اولتراواید و یک لنز 5 مگاپیکسلی تله‌فوتو ماکرو هستیم. این دوربین قابلیت فیلمبرداری با کیفیت 8K و همچنین فیلمبرداری آهسته با سرعت 30-60-120-240 و 960 فریم بر ثانیه با کیفیت 1080 را دارد. از نقاط ضعف دوربین 11 تی پرو می‌توان به نبود لرزشگیر مکانیکی OIS و عدم پشتیبانی از زوم اپتیکال اشاره کرد.

در سمت دیگر اس 21 اف ای به لنز اصلی 12 مگاپیکسلی مجهز شده که قابلیت فیلمبرداری 4K را داراست، نقطه قوت این لنز بهره‌مندی آن از OIS است. لنزهای 8 مگاپیکسلی تله‌فوتو با بزرگنمایی 3 برابری اپتیکال و لنز 12 مگاپیکسلی اولتراواید دیگر لنزهای این گوشی سامسونگ هستند.

مقایسه شیائومی می 11 تی پرو با اس 21 اف ای سامسونگ
مقایسه شیائومی 11 تی پرو با اس 21 اف ای سامسونگ

اس 21 اف ای نیز همانند 11 تی پرو قابلیت ضبط تصاویر با سرعت 30-60-240 فریم با کیفیت 1080 و امکان تصویربرداری سوپر اسلوموشن 960 فریم با کیفیت 720 را داراست. از نقاط ضعف دوربین فلگشیپ کیلر سامسونگ می‌توان به پشتیبانی نکردن از فیلمبرداری 8K اشاره کرد.

در دوربین سلفی نیز شاهد یک لنز 16 مگاپیکسلی در 11 تی پرو با قابلیت فیلمبرداری 1080 و یک لنز 32 مگاپیکسلی در اس 21 اف ای با قابلیت فیلمبرداری 4K هستیم. با بررسی دوربین‌های سلفی این دو گوشی متوجه بهتر بودن تصاویر اس 21 اف ای در قیاس با 11 تی پرو خواهیم شد.

به طور کلی با مقایسه شیائومی 11 تی پرو با اس 21 اف ای سامسونگ و بررسی امکان ثبت تصاویر 108 مگاپیکسلی و فیلمبرداری 8K به این نتیجه می‌رسیم که این قابلیت‌های 11 تی پرو بیار جذاب هستند. اما وجود OIS در اس 21 اف ای در کنار بهره‌مندی آن از زوم اپتیکال 3 برابری و با در نظر گرفتن بررسی سایت‌های معتبر از جمله دکسومارک که گوشی سامسونگ در آن 3 امتیاز بیشتر از 11 تی پرو کسب کرده و همچنین برتری گوشی کره‌ای در بخش دوربین سلفی انتخاب کمی سخت خواهد شد.

نمونه تصویر سامسونگ S21 FE

نمونه تصویر شیائومی Mi 11T Pro

مقایسه Xiaomi 11T Pro با Samsung S21 FE از نظر باتری

شیائومی در گوشی خود از باتری با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی استفاده کرده که ۱۱ درصد نسبت به باتری گلکسی S21 FE بزرگ‌تر است. دوام شارژ هر دو گوشی اما بسیار خوب است. هر دو مدل می‌توانند حداقل یک روز کامل را با استفاده سنگین دوام بیاورند.

مقایسه شیائومی می 11 تی پرو با اس 21 اف ای سامسونگ
مقایسه شیائومی 11 تی پرو با اس 21 اف ای سامسونگ

تفاوت اصلی در سرعت شارژ است. گلکسی S21 FE از شارژ ۲۵ واتی پشتیبانی می‌کند اما درون جعبه آن خبری از شارژر نیست. این درحالیست که 11T پرو یک شارژر ۱۲۰ واتی درون جعبه دارد. شارژ کردن 11T پرو از صفر تا صد درصد تنها حدود ۱۷ دقیقه طول می‌کشد درحالی‌که گلکسی S21 FE پس از ۳۰ دقیقه تنها می‌تواند ۵۰ درصد از ظرفیت باتری خود را شارژ کند.

بیشتر بخوانید:

بررسی گلکسی A52s سامسونگ ؛ موشکافی سیستم، عملکرد، دوربین و باتری

مقایسه سامسونگ S21 FE با شیائومی Mi 11T Pro از نظر نرم افزار

سامسونگ روی این گوشی از آخرین نسخه اندروید یعنی اندروید ۱۲ به همراه رابط کاربری سفارشی One UI 4.0 استفاده کرده است. بنابراین دیگر نیازی نیست منتظر دریافت نسخه جدید اندروید روی گوشی خود باشید.

این گوشی در زمان فروش به صورت پیش‌فرض همراه اندروید ۱۲ عرضه شد. یکی از مهم‌ترین قابلیت‌هایی که نرم افزار گوشی S21 FE 5G ارائه می‌کند، تغییر خودکار رنگ‌بندی تم با رنگ‌های به کار رفته در تصویر پس زمینه گوشی است.

مقایسه شیائومی می 11 تی پرو با اس 21 اف ای سامسونگ
مقایسه شیائومی 11 تی پرو با اس 21 اف ای سامسونگ

سامسونگ رابط کاربری جدید One UI 4.0 را با هدف ساده‌تر، دلپذیرتر و سفارشی‌تر شدن از سوی کاربران طراحی کرده است. این رابط کاربری روی ارائه خصوصیات زبان طراحی Material You اندروید متمرکز است و در عین حال امکانات خوبی را برای سفارشی کردن سطح سیستم عامل در اختیار کاربر می‌گذارد.

One UI 4.0 با ارائه کنترل بیشتر کاربران روی مجوزهایی که اپلیکیشن‌ها درخواست می‌کنند، نشان داده که حریم خصوصی برای سامسونگ اهمیت دارد.

در مقابل اندروید ۱۱ روی ۱۱ تی پرو به‌عنوان سیستم‌عامل دستگاه قرار گرفته که روی خودش رابط کاربری می یو آی ۱۲.۵ را دارد؛ بدون شک 11T Pro یکی از گوشی‌هایی است که می یو آی ۱۳ را هم دریافت می‌کند. شیائومی وعده داده که برای ۱۱ تی و ۱۱ تی پرو به مدت ۳ سال آپدیت اندروید و ۴ سال آپدیت امنیتی عرضه می‌شود.

بیشتر بخوانید:

مقایسه گلکسی A52s و گلکسی A72 سامسونگ ؛ دو شاهکار سری A

مقایسه شیائومی 11 تی پرو با اس 21 اف ای سامسونگ از نظر سخت افزاری

پردازنده سامسونگ اس ٢١ اف ای با نسخه اصلی آن یعنی S21 یکسان بوده و سازندگان باز هم از سیستم روی چیپ اسنپدراگون 888 با پردازنده هشت هسته‌ای استفاده کرده‌اند. این چیپست رده‌بالا، پیش‌تر در گوشی‌های دیگری مانند وان پلاس 9 پرو و گلکسی Z Fold 3 نیز استفاده شده بود؛ در نتیجه از لحاظ قدرت پردازشی می‌توان این اسمارت فون را هم‌رده با بسیاری از پرچمداران حال حاضر دنیا معرفی کرد.

در مورد مشخصات سخت‌افزاری، پردازنده مورد استفاده در این چیپ، یک هسته 2.84 گیگاهرتزی، سه هسته 2.42 گیگاهرتزی و چهار هسته 1.8 گیگاهرتزی Kryo 680 داشته و پردازشگر گرافیکی آدرنو 660 نیز در انجام کارهای سنگین گرافیکی و بازی‌ها در خدمت شما خواهد بود.

مقایسه شیائومی می 11 تی پرو با اس 21 اف ای سامسونگ
مقایسه شیائومی 11 تی پرو با اس 21 اف ای سامسونگ

نقطه‌ی قوت شیائومی ۱۱ تی پرو قلب تپنده‌ی آن، اسنپدراگون ۸۸۸ است. تراشه‌ی پرچم‌دار کوالکام که با فرایند ساخت ۵ نانومتری سامسونگ تولید می‌شود و یکی از نقاط اشتراک ۱۱ تی پرو با هم‌خانواده‌هایش می ۱۱ و می ۱۱ آی به حساب می‌آید.

تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۸۸ از آخرین استانداردهای ارتباطی پشتیبانی می‌کند و علاوه بر اتصال 5G دو بانده، وای‌فای ۶ و بلوتوث ۵٫۲ را نیز در اختیار قرار می‌دهد. CPU اسنپدراگون ۸۸۸ از هشت هسته‌ی پردازشی تشکیل می‌شود که با چینش ۴ + ۳ + ۱ در کنار هم قرار گرفته‌اند.

مقایسه شیائومی می 11 تی پرو با اس 21 اف ای سامسونگ
مقایسه شیائومی 11 تی پرو با اس 21 اف ای سامسونگ

با وجود یک هسته‌ی قدرتمند ۲٫۸۴ گیگاهرتزی Cortex-X1، سه هسته‌ی Cortex-A78 با فرکانس بیشینه‌ی ۲٫۴۲ گیگاهرتز و چهار هسته‌ی کم مصرف Cortex-A55 با فرکانس بیشینه‌ی ۱٫۸۰ گیگاهرتز،‌ پردازنده‌ی مرکزی اسنپدراگون ۸۸۸ قدرت پردازشی قابل‌توجهی را ارائه می‌کند.

اسنپدراگون ۸۸۸ برای پردازش‌های گرافیکی از ماژول Adreno 660 استفاده می‌کند که می‌تواند به فرکانس بیشینه‌ی ۸۴۰ مگاهرتز دست پیدا کند تا در پردازش‌های مبتنی‌بر GPU، با اختلاف قابل توجه ۴۳ درصدی از پردازنده‌ی گرافیکی اسنپدراگون ۸۶۵ پیشی بگیرد.

بیشتر بخوانید:

مقایسه هوآوی پی 50 با شیائومی می 11 اولترا

مقایسه Xiaomi 11T Pro با Samsung S21 FE از نظر کیفیت صدا

گوشی S21 FE 5G سامسونگ هم مثل بسیاری از پرچمداران به اسپیکرهای دوگانه استریو مجهز شده که به لطف آن‌ها می‌توان فایل‌های صوتی ۳۲ بیتی با نرخ ۳۸۴ کیلوهرتزی را پخش کند. بیسی که از اسپیکرهای این گوشی شنیده می‌شود خیلی زیاد نیست، اما در مجموع کیفیت صدا خوب است و تریبل خوبی هم دارد.

کیفیت صدای اسپیکر Xiaomi 11T Pro نیز شما را تحت تاثیر قرار خواهد داد. در دو طرف بالا و پایین گوشی دو اسپیکر مستقل وجود دارد که پشت دو شبکه اختصاصی قرار گرفته‌اند. بلندگوی بالا به عنوان یک هدفون عمل می‌کند و به همین دلیل صدا هم از گوشی و هم از مشبک‌ها بالا می‌آید.

مقایسه شیائومی 11 تی پرو با اس 21 اف ای سامسونگ
مقایسه شیائومی 11 تی پرو با اس 21 اف ای سامسونگ

بررسی شیائومی 11T پرو از نظر صوتی نشان می‌دهد صدای اسپیکرها به اندازه کافی بلند است و به لطف فناوری دالبی اتموس کیفیت بالایی دارد و طرفداران آن راضی هستند.

در این مطلب به مقایسه Xiaomi 11T Pro با Samsung S21 FE پرداختیم. این دو گوشی که از دو کمپانی متفاوت هستند، به صورت کامل مورد بررسی قرار گرفتند. با ویژگی‌ها و قابلیت‌های هر کدام نیز آشنا شدیم. اکنون شما می‌توانید از طریق این مطلب به اطلاعات کاملی در مورد هر دو گوشی دست یابید و انتخابی حرفه‌ای داشته باشید.

سوالات متداول

سامسونگ S21 FE بهتر است یا شیائومی Mi 11T Pro؟

قطعاً گلکسی اس ۲۱ اف‌ای و شیائومی ۱۱ تی پرو جزو برترین گوشی‌های هوشمندی محسوب می‌شوند که می‌توان آن‌ها را به‌عنوان جایگزین به‌صرفه‌تری برای پرچم‌داران تهیه کرد. این دو گوشی قادر هستند که با مشخصات درخورتوجهشان نیاز بسیاری از افراد را در بخش‌های مختلف برآورده کنند و همان‌طور که در این مطلب اشاره شد، دارای عملکرد نزدیکی هستند که البته در برخی موارد نقاط قوت و ضعف معناداری نیز نسبت به یکدیگر دارند. باتوجه به آنچه که گفته شد، شاید مهم‌ترین ملاک در انتخاب آن‌ها سلیقه و انتخاب فردی باشد؛ بنابراین انتخاب با شماست و شما می‌توانید براساس سلیقه و بودجه خود انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در مورد مقایسه شیائومی 11 تی پرو با اس 21 اف ای سامسونگ چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با تکراتو و سایر کاربران در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (5 نظر)

    واقعاً شیائومی ۱۱ تی پرو حرف نداره میتونید بهتر باشه اما نسبت ب قیمت عالیه من راضیم فقط بزرگترین مشکلش گواهی ۶۸ را نداره

    پاسخ

    من دو هفته ی پیش 11t pro خریدم البته مال من رم 12هستش و خیلی راضی هستم اصلا کم نمیاره خیلی سریع شارژ میشه من تو شب تو نستم عکس های خیلی خوبی بگیرم باش و همه جوره راضیم

    پاسخ

    در مورد رم۱۲. شیاومی چیزی نگفتید که نقطه برتری این گوشی هست

    پاسخ

    سلام
    اینکه نوشتید s21fe تا یک روز کامل با استفاده سنگین دوام میاورد کاملا غلط هست.
    شیائومی 11 تی پرو نمیدونم چجوریه چون تجربه کارکرد باهاش ندارم ولی بندهs21fe دارم با استفاده معمولی و غیر سنگین در حد استفاده از شبکه های مجازی و… تا 8 و 9 شب شارژش تمومه! این داستان خیلی رو اعصابه و باعث میشه به فکر فروشش بیوفتم خیلی ناراحتم از این موضوع
    دوستان محترم تو فروم های مختلف هم سرچ کنید نفراتی که این گوشیو دارن همینو میگن حقیقتو نمیشه کتمان کرد

    پاسخ

    آره بفروشش ای ۲۱ اف ایت رو،اگه دوست داشتی با رابط کاربری شیائومی مشکلی نداری،حتما قطعا شیائومی ۱۱ تی پرو فایوجی رو بخر،مطمئن باش پشیمون نمیشی،خیلی خوبه من داداشم داره راضی هستش خیلی عالیه دوربین باطری پردازنده صفحه نمایش اسپیکر سرعت شارژ فوق العاده ۱۲۰ وات،خودمم شیائومی ۱۱ تی فایوجی دارم ۱۱ تی ساده ۱۱ تی خالی که پردازندش مدیاتک دایمنسیتی ۱۲۰۰ ۵ جی فایوجیه 👍 اینم خیلی خوبه از هر لحاظ عالیه،راضیم من از گوشیم

    پاسخ